Jullie voelen hem al aankomen..WEER koorts

nou hier zitten we dan al ruim 2 uur te zitten.
hij werd vanacht wakker om 4 uur helemaal onder de braaksel.
ik heb hem getempt en hij had een half uur nadat het 4 uur was 40.5.
arme ziel hij kletst nu wel wat maar ik krijg geen sinaspril naar binnen dat kotst hij uit (om het even zo te benoemen) en een pcm wil er ook niet in want dan heeft hij de rillingen. wat nu?
ik had gister al de dokter gebeld omdat ik twijfelde of hij wel helemaal beter was ivm zn oren.
ze zeiden dat ze alleen om half 3 plek hadden en dat kon ik NIET halen.
maar dan moest ik maar naar de dienstdoende arts gaan als hij koorts kreeg.
tjonge het is daar ook altijd wat. en dat terwijl je van 8 tot 10 mag bellen voor een afspraak en ik tussen half 9 en 9 gebeld had.
pff ik snap er niks van ineens 2 keer achter elkaar… maar denk nu ineens aan de psz mama’s hier die zeiden dat ik er rekening mee moest houeden dat hij vaker ziek zou zijn de eerste tijd… mara zo kort achter elkaar en nu zo’n hoge koorts?

Gewijzigd door - MamavanRico op 07 Mar 2011 09:16:11

Gewijzigd door - MamavanRico op 08 Mar 2011 15:10:44

Gewijzigd door - MamavanRico op 10 Mar 2011 09:46:48

Gewijzigd door - MamavanRico op 11 Mar 2011 11:39:37

Gewijzigd door - MamavanRico op 19 Mar 2011 16:40:17

Dat klinkt niet best zeg. Bah, alweer! Ik zou als ik jou was gewoon nu de huisartsenpost bellen, omdat je niet zeker weet of z’n oren weer goed zijn en hij nu ineens weer die koorts heeft. En tuurlijk kunnen kindjes in het begin van de psz veel ziek zijn en misschien heeft dat hier ook wel mee te maken, maar je kan niet uitsluiten dat het toch nog door z’n oren komt. Daarom toch maar even de HAP bellen, lijkt me. Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Idd gewoon de huisartsenpost bellen. Er wordt wel altijd gezegd dat kindjes ineens koorts kunnen hebben en dat dat ook weer ineens weg kan zijn, maar er heeft ook ooit een huisarts tegen me gezegd dat hoge koorts bij kindjes niet voor niks is en dat hun lichaampje dan ergens tegen vecht.
Als de koorts niet zakt met de pcm gewoon bellen!!

Heel veel beterschap!

Ik kan je de hand geven! Ben er dan wel niet af vanaf 4 uur. Onze dochter heeft afgelopen nacht ook overgegeven. Dus na onze nachtelijke douchepartij en een schoon bed is ze gelukkig weer in slaap gevallen.
Maar ze was erg onrustig. Ik heb zelf geen oog dicht gedaan. Ben kapot!

Heel veel beterschap met je mannetje hopelijk knapt hij snel weer op.

ja ik wordt er niet goed van. maar hij zegt dat hij heel veel buikpijn had (vanacht) en hij had dus heel veeel overgegeven. Het kan idd nog door zijn oren komen maar ik vermoed dat hij er gewoon een griep bij heeft gekregen.
enfin ik gaf dus sinaspril drankje… en hij ging er van kokhalzen en moest bijna weer overgeven. Dus toen heb ikk de hoeveeelheid die hij mocht hebben in een kletsje water gegooit en hem dat uit een beker gegeven.
ik bedoel of je het nou verdunt met water maakt toch niks uit neem ik aan hij krijgt het toch binnnen? maar nu is zn temp 38,3 dus het is flink gezakt en hij is ook aan het spelen, heeft gegeten en gedronken. dus ik wacht nog even af want inderdaad als hij zelf aangeeft dat het zijn buik is (wat ook wel bleek toen ik zn bed ging verschonen) kan ik beter even van een griep uitgaan en hem effe gewoonn met rust laten. nu weer nara de dokter maakt hem alleen maar hysterischer en ik heb niet het idee dat dit het was maar goed dat wacht ik nog af, nu is ie levendig dus ik ja…weet het ook niet. ik gun hem gewoon even een dagje of 2 ziek zijn zonder gelijk weer te gaan vervelen met oorcontroles.
en mocht het nou erger worden of hij grijp;t weer naar zijn oor ga ik natuurlijk meteen terug. maar pfff wat ben ik moe!

trouwens ik heb hem bij ons in bed gelegd omdat ik niks meer had om zn bed mee op te maken (wel onderlakens maar geen dekbed die helemaal doorweekt was van het
braaksel. zo zielig. dus toen ik alles aan het verschonen was op dekbed na en een slaapzak aan het zoeken was (combisleeper zat ook vol) was hij op ons bed in slaap gevallen (voor het eerst)
dus ik heb hem maar laten liggen omdat ik zoiezo een slaapzak had gevonden met lange mouwen die te klein was…dus daar had hij niks aan gehad.
ik heb rico zelf om half 6 weer meegenomen maar ik zelf kon niet slapen en heb mmaar de afwas gedaan vanochtend om kwart voor 5

Gewijzigd door - MamavanRico op 05 Mar 2011 08:09:18

Gewoon je gevoel volgen, Inge. Da’s vaak het beste. Jouw gevoel heeft je nog niet vaak in de steek gelaten wat Rico betreft, toch?

@Pjukje, ook beterschap voor jouw dochter. Sterkte met het doorkomen van de dag.

Groetjes,
M

@Mriek, dank je. Gaat nu nog redelijk met mij…moet wel wat blijven doen. Onze meid daar in tegen is wel echt ziekjes. Wil alleen maar wat hangen, niet veel eten. Gelukkig drinkt ze wel goed.

@mamavanrico, het klopt hoor van de psz. Sinds mijn dochter naar het kdv gaat is het hier ook om de paar weken raak geweest. Meestal de oren ook. Ze lopen daar een virus op, gaan snotteren en doen, gevolg, buis van euchstarius (ofzoiets) verstopt en hoppa! oorontsteking… Voordat ze hier naar het kdv ging nog nooit ziek geweest en daarna aan de lopende band. Dokter zegt dat ze daar weerstand van krijgen en het beter nu kunnen krijgen dan wanneer ze straks naar school gaan. Dan missen ze echt wat, nu nog niet echt. Beterschap voor je mannetje!

mama1980

ik weet het ik baal er alleen gruwelijk van
even een update; de koorts bleef rond de 37,8 ofja verhoging in dat geval… en net weer een keer getempt en nu zit het op 38,8 weer en hij begint weer wat warmer aan te voelen. hij eet en drinkt nog steeds goed dus ik blijf het even afkijken.
@Plukje: och gerum ook beterschap voor je meisje hoor! ik hoop dat ze snel opknapt.

@Mriek: ja daarom… en ik voel ondanks dat ik hem niet weer het witte jassen syndroom wil laten voelen… toch dat het nog niet nodig is. NOG niet wil niet zeggen dat ik vanavond of morgen niet alsnog moet gaan maar zoals het nu is wil ik het afkijken, juist om niet meteen naar de dokter te rennen en rico daarweer mee bang maak terwijl het niet echt als nood voelt.

hou jullie op de hoogte… het is verdorie toch wat he…

@Pjukje, als je eenmaal gaat zitten als je moe bent is er idd geen houden meer aan. In beweging blijven is dan vaak het beste. Gelukkig drinkt je meissie wel goed!

@Inge, het is verdorie zeker wat. En ik snap je helemaal. Als het echt nodig is, dan ga je echt wel. Hoe is het nu?

Groetjes,
M

het gaat steeds minder. hij praat nog wel redelijk wat af maar ik had zijn lievelings eten gemaakt: romige pasta met boursin cuisin. met verse groentes enzo.
vind hij heeerlijk en het liefste eet hij dat de hele dag door. roept vaak: mama pasta maken!
ja haha dat gaat niet elke dag maar goed nu at hij helemaal niks.
ook zijn lievelings toetje had ik expres gekocht: vanille/aardbeien dubbelvla.
ook dat wilde hij niet.
DUS heb ik toch maar weer van davitamon Kids-Xtra multivitaminen en mineralen gekocht met framboossmaak vanaf 2 jaar…
want ik wil niet riskeren dat hij vitamines te kort komt nu.
daar moet hij er 2 van hebben maar kreeg de eerste al nauwelijks weg en de 2e mieterde hij op de grond.
ik ga hem zo in bad stoppen niet te warm… vanwege zijn koorts… en ik temperatuur hem zo nogmaals en geef hem toch maar pcm of sinaspril en leg hem dan meteen te bed.
ik laat vanavond wel weten hoe het met zn temperatuur zit…maar zo te voelen hoger dan die 38,5 van vanmiddag. ik heb hem overigens 1 keer sinaspril gegeven want ik vind dat ondanks dat hij het 4 tot 6x mag hebben dat zijn lichaam ook de kans moet krijgen zelf te “vechten” tegen het "virus"
maar stel zn temp was vanmiddag over de 39 ofzo had ik het toch wel gegeven maar met 38,5 dacht ik toch; ik stel het zo lang mogenlijk uit. en aangezien hij levendig was… maar nu niet meer dus ja vandaar
nou hele update weer en tot straks.
sorry dat ik verder even niet op topics reageer! ligt niet aan jullie maar heb geen tijd op het moment om alles te lezen. sorry ben dus even een egoist

Egoïstisch ben je zeker niet, je bent bezorgd over je kindje!!!

quote:
Egoïstisch ben je zeker niet, je bent bezorgd over je kindje!!!!

ik zei ook “even” een egoist. maar dat mag soms ook wel, is een goed leerproces voor mij. denk eigenijk altijd alleen maar aan anderen dus om ooit te zeggen: nu even niet maar ik wil toch mn verhaal doen…moet kunnen toch haha.

ik heb net na het badje toch nog wat vanille/aardbeien vla erin gekregen welliswaar met moeite maar op den duur at hij rustig zn toetje.
ook een beker water wilde hij niet maar door telkens na elk slokje te zeggen: dit is het laatste slokje…nu de aller laatste…nu de aller allerlaatste… nog 2 slokjes en het is op… ho mama vergiste zich nog 2 slokjes…
haha zo kreeg ik die beker water erin.
leugentje om rico’s bestwil moet kunnen he dames
nu ligt hij op de bank een tekenfilm te kijken. en ik breng hem over 5 minuten naar bed als zn tekenfilmpje is afgelopen.
de arme ziel heeft al 3 keer geslapen vandaag terwijl hij normaal helemaal niet slaapt zoals jullie weten.
maargoed… wat slaapt dat deert niet. Ik denk dat het geen carnavals optocht wordt voor ons. we zijn nu bij opa en oma, we zouden daar de optocht gaan kijken. en als we geluk hebben komt hij door deze straat zodat we binnen kunnen kijken… ik hoop het zo voor mn mannetje!

wijziging: hij is net met 39,8 naar bed gegaan hij wilde ook echt gaan slapen en ging gelijk op zn zij liggen en zei: mama wil sapen mee poohbeer.
hij wilde ook niet meer knuffelen hij zei: kusje en dan bedje in.
haha dropje.
ik ga nu op de bank liggen rusten want ik zei wel in het begin 4 uur op maar mn vriend zei dat het 10 voor half 4 was toen ik naar rico was gegaan en dat ik om 4 uur pas binnen kwam in de slaapkamer met rico ivm zn overgeven.
nog vroeger wakker dus dan ik dacht… heb vandaag geleefd van koffie, redbull en veel pasta met boursin cuisin
flink wat energie opgedaan dat wel maar nu voel je pas hoe moe je bent.
ik viel gisteren zelf ook al heel laat in slaap vanwege de pijn in mijn benen. het zit inmiddels ook bij mn linkerarm en die pijn gisterenavond was behoorlijk pittig.
nu overheerst de slaap geloof ik dus daar ga ik maar aan toegeven want ik heb een onprettig voorgevoel dat vanacht ook wel is hommeles kan worden… anderzijds nu heeft hij een pcm gehad en dat had hij gisterenavond natuurlijk niet omdat er niks was toen. dus laat ik het beste maar hopen anders wordt het morgen weer zo’n lange dag.
blablabla inge ga slapen

Gewijzigd door - MamavanRico op 05 Mar 2011 19:44:18

Weltrusten meis. Hopelijk toch een goede nacht voor Rico en jullie.

Groetjes,
M

Hopelijk maakt je mannetje nu een goede nacht. Jij ook rustig aan en beterschap daar in de ziekenboeg!
Niks aan als kids ziek zijn.

even mn schrik opschrijven hoor…
ik ging net kijken en hij gloeide nog harder dan vanacht toen hij 40 half had.
ik heb m terwijl hij sliep voor de zekerheid getempt omdat ik moest weten of de pcm wel aansloeg maar omdat hij zo doorweekt was en zo’n rood hoofd had ik durfde gewoon niet op de thermometer te kijken hij voelde echt 41 of hoger (ivm hoe hij vanacht aanvoelde)
maar gelukkig was het gezakt naar 38,3 maar jee ik durfde echt niet te kijken ik was echt bang gewoon. stel ik me nou aan? ik bedoel hij is gewoon ziek, kan gebeuren… het is gewoon door alles wat hij al heeft meegemaakt…sta ik daar op school nog tranen om te laten afgelopen woensdag omdat de juf erover begon… en ik mn tranen nog vegen van; ja het gaat nu gewoon beter met hem… en bam hij wordt weer ziek. ik weet niet het is gweoon niet tof en ik was gewoon bang toen ik hem net zo zag liggen : wat nou als… hij weer iets “ergs” krijgt. gadver wat een K*T gevoel net.
en toen zag ik dat de temp 38,3 was en ik dacht: huh?! wat raar!?
mijn moeder zei ook al; dan heeft hij het toch behoorlijk te pakken, want zn koorts zakt wel dus kan het haast geen bacteriele infectie zijn maar een flink virus kan het wel zijn want dat verklaard waarom hij zo gloeit en zweet terwijl zn koorts wel gezakt is door de pcm.
ik wil zo graag dat hij morgen helemaal de oude is. Ik draaf weer door he? als hij nou verleden 2 jaren niet zoveel ziek was geweest kon ik er vast ook beter tegen dan nu… maar nu voel ik me gewoon waardeloos.
haha komt mn moeder ineens aan: vergeet je slaaptekort niet kan je rot gevoel ook mede doorkomen nu
grapjurk. maargoed ik ga slapen. bankhangen lukt me nu toch niet.

meid wat een rotgevoel moet dat zijn zeg voor je.
En natuurlijk is het ook doordat je mannetje (en jullie zelf natuurlijk ook ) al zoveel hebben meegemaakt, maar dan nog is het gewoon niet tof om je kleine man zo ziek te zien.
Hoop echt voor je dat hij zich heel snel weer beter voelt en dat jij dan ook weer een beetje van alle schrik en ellende kan bijkomen.
succes meis.

liefs,
Rinske

Ik zou ook zo’n gevoel hebben denk ik, als Noa al zo vaak ziek zou geweest zijn. Gelukkig voor mij kan ik er niet over meespreken, aangezien Noa nog nooit ernstig ziek is geweest. Maar het komt vast wel goed met Rico!

met pcm is het vanacht redelijk gegaan. hij is 1 keer wakker geworden en klampte zich heel erg aan me vast.
ik heb hem toen laten drinken en hij rilde. en leek moeite te hebben met slikken maar dat is ook weer logisch als hij nog half sliep.

vanochtend was hij rond half 7 wakker en hij had 38,5.
Normaal gezien is zijn pamper s’ochtends helemaal doorweekt en nu zat er nog geen kwart in van wat er normaal in zit aan urine.
Hierop heb ik besloten zolang hij koorts heeft dat ik heb 4 keerper dag een rietjesbeker met 250 cc aanbied en tussendoor gewoon een normale beker geef.
want gisteren heeft hij uit een normale beker nog geen 600 ml gedronken. (en dat is al ruim genomen) wat veelste weinig is zeker als hij ziek is.
ik heb hem net een rietjesbeker gegeven die hij voor 3kwart leeg heeft gedronken dus in dit geval dan maar even dat ding geven ipv de gewone beker.
om nu stug die normale beker vol te houden vind ik belachelijk, het gaat erom dat hij genoeg vocht binnenkrijgt en als ik dat zo voor elkaar krijg dan maar zo.
hij lacht nu wel weer wat maargoed gisterenmiddag was hij ook helemaal vrolijk en zoals inmiddels wel duidelijk is bij Rico: dat zegt geen bal.
ik kijk het tot de middag aan hoe het met zn temp gaat en dan ga ik toch naar de post…just in case al is het alleen maar om zn oren eerst is na te laten kijken dat we zeker weten dat dat het niet meer is.

Ik hoop dat het niet nodig is om naar de post te gaan en dat het vandaag toch beter met hem zal gaan. Duim duim duim!

Groetjes,
M