Ik wist wel dat het niet voor alle intentingen geldt. Bijv. inenting tegen tetanus geldt ongeveer 15 jaar.
Maar bij virussen dacht ik dat het levenslang gold. Blijbaar is er verschil in virussen.
Groetekes, Sje
Ik wist wel dat het niet voor alle intentingen geldt. Bijv. inenting tegen tetanus geldt ongeveer 15 jaar.
Maar bij virussen dacht ik dat het levenslang gold. Blijbaar is er verschil in virussen.
Groetekes, Sje
hmm nee dat klopt niet altijd. ik heb als kind b.v. elk jaar een griep spuit moeten halen ivm mijn bronchitus. van mijn 10e tot mijn 18e. 8 jr lang dus. ook nu krijg ik elk jaar een oproep maar ik ga niet meer. vind het wel goed zo. ben nog maar 1 keer heel erg ziek geweest. ofja 2 keer in hetzellfde jaar (toen rico opgenomen was …net daarvoor… toen verzette ik me tegen het ziekzijn voor rico… en 1 week na kerst kreeg ik het weer…het moest er toch nog uit)maar voor de griep…
daar krijgen mensen elk jaar een oproep voor ja (hartpatienten cara-patienten noem maar op)
dat de ziekte milder verloopt klopt wel omdat je lichaam de stof herkent door de inenting en er dan beter tegen kan vechten.
dat is wellicht de reden dat rico nog wel kon spelen denk ik… maar ik merkte wel dat zijn lichaam de koorts niet kwijt wilde. want zonder pcm zweette hij zijn koorts niet uit terwijl normaal als je koorts hebt je zoiezo toch warm aanvoelt toch? dat had hij dus na 2 dagen ineens niet meer.
best eng vond ik dat…
Ik heb het nogmaals nagekeken. er stond dit:
Na de eerste enting ben je voor 40% beschermd, na de tweede enting voor 70%.
En het virus muteert steeds, daarom geven ze ook geen garantie dat het uberhoudt helpt. Mensen met een lage weerstand kunnen zodoende toch de Mexicaanse griep krijgen maar deze zal milder verlopen dan bij mensen die niet ingeent zijn tegen de griep.
jagoed… het zal dan wel… dan ben ik toch blij dat hij ingeent was vorig jaar. anders weet ik niet hoe het nu verlopen was.
goede mama inge
Jee, toch schrikken. Mexicaanse griep. Knuffel voor Rico, dat hij maar snel weer opgeknapt mag zijn!
Groetjes,
M
ik hoop het ook Mriek.
hij eet wel weer goed maar er zithem nog wat dwars. kan er alleen mijn vinger niet op leggen. zn hoestje is erger geworden. en de dokter zei dat het ziek voelen van deze griep nog wel een week of wat kon aanhouden. maar dat het overgaat op wat anders. hij zit nu in het klachten"patroon" wat lijkt op een gewone verkoudheid. maar er hangt meer aan vast want dat hoor je en je ziet het ook aan zijn huidskleur.
Wow dat was natuurlijk ff schrikken, de mexicaanse griep… ik zou er iig erg van schrikken! Gelukkig is ie langzaam weer aan het opknappen!!! Nogmaals beterschap voor de kleine man!
Heftig zeg, lees nu pas bij. Wel fijn dat het al beter gaat en hopelijk blijft het nu de goede richting uitgaan. Veel beterschap nog!
ja schrikken was het zeker maar het gaat echt steeds beter. hij is nu 2 dagen officieel koortsvrij
hoesten wordt wel erger… maargoed ik moet dit echt afwachten tot maandag van de dokter. hij zal het wel weten.
verder eet hij wel weer maar vanochtend alleenmaar zn vlees van zn brood
endrinken uit een gewone beker gaat sinds hij ziek is(geweest) steeds slechter.
krijg er nauwelijks wat in en als ie het zat is gooit hij gewoon zn beker op zn kop zodat alles op de tafel ligt. zucht…
Dat laatste ken ik maar al te goed maar het is wel een goed teken dat hij weer wat feller wordt.
En fruit? Wil hij dat wel? En warm eten?
Groetjes van Sascha en Senne
ohja hoor hij eet weer voldoende behalve zn brood moet ie niks van hebben.
hij heeft nu ineens allemaal dingen diehij niet wil of niet lust.
sinds dat hij ziek is geweest.
zo wil hij ineens geen melk meer, geen brood en geen aardappels.
hij drinkt nauwelijksuit een gewone beker en zn plaspamper s’ochtends is NET te voelen. niet normaal toch?
hoi Mama van Rico,
misschien helpt soep, een bouillonnetje, dat is ook een en
al vocht. Vinden ze hier altijd lekker (zullen ze wel van mama hebben)
Heb ook wel eens gehad problemen met drinken, dat ik echt met een lepel
ging voeren om zo vocht binnen te krijgen, omdat ze anders niet dronken.
Voor rest, flesjes drinken (bijvoorbeeld Fruit shoot o.i.d.) ms een optie?
Is natuurlijk stoer zo’n flesje, of evt. hem met een rietje laten drinken??
Beterschap met de kleine man en veel succes
Groetjes, mama van 2 kids (3 en 5 jaar)
Daarom vroeg ik ook of hij fruit lust, dan kan je hem miss wat extra fruit geven? En anders bouillon, net als hiervoor gezegd…
Hoop dat ie snel weer drinkt…
Groetjes van Sascha en Senne
ja ik geef s’avonds water uit een rietjesbeker terwijl ik m had weggegooit omdat hij gewoon uit een beker kan drinken. vond er nog 1 in de kast maar wil dat hij ondanks dat ie liever uit een rietjesbeker drinkt niet weer terugvallen daarop. want hij drinkt wel hoor hij eet ook gewoon weer goed ook fruit en alles.
hijis ook weer bijna de oude op het hoesten en zn verstopte hoofd na…
het is meer het geen opzich dat hij niet echt uit een normale beker drinkt (de hoeveelheid) die hij uit een rietjesbeker dronk.
ik denk dat dat probleem los staat van het ziek zijn. (omdat hij wel gewoon weer bijna het mannetje is)
heh verdorie! zn temp was al die tijd gewoon lager dan OOIT en nu sinds vanmiddag bam weer koorts. hij was sinds gisteren al overdreven moe en vanmiddag moest ik hem echt wakker maken… beetje heen en weer wiebele enzo maar hij was helemaal gebroken.
hij voelde best warm dus ik denk het zal toch niet… en toen had hij 38,9. 2 keer overgegeven en ja…
verdorie!!! wat is dit toch de hele tijd?! weten jullie het dan weet ik het ook. hopen dat het een 1-dagsvlieg is want pff
Gewijzigd door - MamavanRico op 19 Mar 2011 16:42:33
nie weer he… hij heeft 40 koorts en gigantische diarree buien, zn pamper is gewoon geklapt hoe vind je die ik voel me goed ziek ervan dat hij nu WEER ziek is mag ik heel hard schelden?
hahahaha! sorry is helemaal niet leuk natuurlijk, maar ik moest echt even lachen om dat z’n pamper geklapt is! Lees nu je laatste berichtje in dit topic pas. Echt shit dat het weer mis is! Maar zoals je in mijn topic kan lezen ook overgeven en vriend lief aan de norrit. Collegaatjes ook al flink ziek,dus ik denk dat er toch weer wat heerst in t landje… Beterschap!
mama1980
ja nu ik het zo terug lees formuleerde ik het inderdaad grappig. heb m net echt heel ziek op bed gelegd. hij is heel erg onrustig en voelt zich niet lekker.
hij zei vanmiddag al in de lift toen we buiten waren geweest: HIKO BEETJE SIEK.
en hij heeft dat nog NOOIT gezegd… het woord ziek niet.
Hiko is trouwens Rico he
maar ik had zoiets van; wow toevallig want Bo van Woezel zei laatst ook uit zichzelf: dokter heen.
en ja die 2 liggen qua dat betreft hetzelfde. maar goed ook ik nam het niet heel erg serieus want we hadden kei leuk buiten gespeeld en lieveheersbeestjes over onze handen laten lopen etc. vond hij geweldig.
maargoed hij verzon het dus niet hij is echt goed ziek nu
Jeetje meis wat heftig dat hij nu alweer ziek is. Het zit hem wat betreft het ziek zijn ook echt niet mee. Je zou toch denken dat hij nu wel een ronde mag overslaan ipv weer ziek te zijn. Heel veel sterkte en ik hoop dat hij snel weer beter is.
Dikke knuffel,
Sandra
ja maar hoe kan dit nou dan? ik snap er niets van hij heeft het 1 na het ander ik begin daar heel erg ongerust over te raken en niet zo’n beetje ook. dadelijk mankeert hij wat…omdat hij telkens zo snel wat heeft ineens.
en zo kort opelkaar ook.
ik bn echt heel erg ongerust!
Wat naar zeg! Maar zou het niet gewoon kunnen dat hij steeds herstellende is van het één, z’n weerstand dus nog niet optimaal is en hij dan vatbaarder is voor een nieuw virus? Buikgriep gaat onwijs rond nu, dus dat kan hij natuurlijk gewoon ergens hebben opgepikt. Sterkte meissie!
Groetjes,
M