Jullie voelen hem al aankomen..WEER koorts

hmm shit weer diarree… en hij voelt weer warm hopelijk zweet ie gewoon wat uit en heeft ie niet weerkoorts ofzo.
wat een raar virus zeg

Tja of het normaal is weet ik niet maar als mijn zoontje een tijdje hoge koorts gehad heeft, komt er meestal ineens een nacht dat hij ontzettend slecht slaapt (ontzettend zweten, kreunen etc.) en dan denken we dat t helemaal niet goed gaat. Maar dan heeft ie ook altijd een hele lage temp. (35.5)
De dag daarna is het dan net of hij helemaal niet ziek geweest is, niks meer aan de hand!

het blijft maar doorgaan he meis.
wat betreft die lage temp. misschien heb je wel gelijk.
Lindsey heeft altijd rond de 35 graden met het wakker worden, ik heb dit toen bij het cb gevraagd en die gaf aan dat dat heel goed kan, zeker als ze heel diep slapen gaat je bloedsomloop dus langzamer waardoor je temp ook zakt.
maar of het in jou (of Rico eigenlijk) z’n geval ook zo is durf ik niet te zeggen.
t mag nu toch wel is een keertje klaar zijn.

liefs,
Rinske

ja eerst was zijn ziek zijn heel constant… en nu kwakkelt het van goed naar slecht…van slecht naar beter… van beter naar minder goed…
dus ik krijg er he-le-maal geen hoogte van vandaag. maar toch heb ik het gevoel dat dit een teken is ddat zn lichaam aan het “winnen” is maar dat het virus terug vecht tegen zijn lichaam.
snappen jullie een beetje wat ik bedoel? waar het op lijkt?

het laatste beetje van het virus bedoel je?
dat zou idd best kunnen, en door alles (ziek zijn zelf, maar ook weinig eten) heeft Rico niet veel energie meer natuurlijk dus kan het best zijn dat hij hierna weer lekker op gaat knappen.
ik ga vast hard voor je duimen dat dat zo is!

liefs,
Rinske

joehoe nog steeds koorts vrij (wel verhoging), temp is nog niet boven de 37,9 gekomen. (dat is het hoogste vandaag tot nu toe)
eindc van de middag tempen en voor hij gaat slapen dus als die 2 keer ook onder de 38 blijven ben ik zooooo blij
hij heeft weer praatjes hoor. maar hij is wel heel erg jengelig en zeurderig.
hij heeft net een bak druiven helemaal opgegeten… of ddat zo slimis met diarree weet ik niet maarr dat is het enigste wat hij weg kreeg

shoot die druiven… zn ontlasting stinkt een uur in de wind en ik had zoiets van: what the …is that?! toen ik zn luier verschoonde.
leken wel bonen ofzo haha maargoed ik bij mezelf te rade gaan wat dat dan in vredesnaam was… OHJAA!! de druiven!

Gewijzigd door - MamavanRico op 10 Mar 2011 14:52:35

nou hij is de hele dag koortsvrij geweest. wel lichte verhoging gehad maar goed!! ik ben hier echt heel erg blij mee!
2 keer diarree gehad en hij klaagt (ook al kan de dokter niets geks zien) nog steeds over oorpijn. en hij hoest heel erg naar.
hij is onwijs jengelig en vervelend vandaag… maargoed koortsvrij betekend natuurlijk niet dat hij zich niet ziek meer voelt of niet ziek meer is… maar het is in ieder geval aan de betere hand!

wie heeft er zin in aardbeien taart???

ikke

Groetjes,

Michèle

ik heb nog nooit meegemaakt dat rico na de koorts een nasleep had. zeker niet van zo’n lange tijd koorts
iemand enig idee wanneer hij weer de oude kan zijn?
hoelang gaat daaroverheen na zo’n lange periode koorts?
want zn humeur is niet te harden.
drinken doet ie wel wat minder dan de vorige dagen. eten gaat nu weer redelijk. hij heeft sinds 6 dagen eindelijk is gegeten s’avonds.
vanopchtend enzo wilde hij helemaal niets.
nu dus wel. ik zet gewoon neer wat hij normaal ook krijgt en dan moet hij maar zien wat hij wil…
maar goed die bovenste luchtweg infectie zit hem nog behoorlijk dwars… ik denk daarom zijn humeur zo. hij is ook doodmoe dus leg m lekker te bed.
net in badje geweest en ik ben moe…gaap

zijn humeur kan denk ik nog wel een dag of wat aanhouden, totdat hij echt beter is (luchtweg infectie dus) , en de moeheid speelt ook erg mee he, zodra Bo bv moe is, en dan ook echt moe, dan is hij echt onwijs humeurig, niks is dan goed, en om alles huilen. Moeheid hangt samen met zich niet lekker voelen in dit geval, dus ik denk dat het nog wel een paar dagen kan duren!! Ik ben wel heel blij dat het beter gaat met rico!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

fijn dat het weer beter gaat!!

liefs Shirley

@Woezel: ja want dat hoestje…Men… die is hardnekkig. ik twijfel of ik het daar morgen nog met de dokter over moet hebben of niet (hebben telefonisch contact morgen) maar nu hij net bijna paars aanliep en niet uit zn hoest kwam dacht ik; toch maar wel overhebben.
die vsm druppels werken helemaal niet. en hij werd er net zelf helemaal bang van zo hoeste hij. heb Luuf gesmeerd en hij viel tijdens de luuf massage weer bijna in slaap. arme ziel heb zo met hem te doen.
temp was 38 met het naar bed gaan. netjes toch? eindelijk geen 39,7 ofzo meer!

super zeg dat het weer wat beter gaat, toppie.
ik zou t idd toch maar eventjes erover hebben, over dat hoestje.
als je dan toch telefonisch contact hebt, kan je allicht even vragen hoe dat zit.

liefs,
Rinske

we hebben contact gehad ze gingen even overleggen omdat het vanacht big drama was.
nog steeds koortsvrij dat wel.
maar moet over 20 minuten terugbellen dus dan weet ik meer.

we hebben net met de dokters gesproken en aan de hand van de schema’s en het verloop van zijn ziek zijn. hoelang het duurde hoe het erin sloop en wat hij precies kreeg en wanneer tijdens ziekte… de vorm van de hoest die hij had… de te lange hoge temperaturen het niet meer kunnen lopen etc…alles dus bij elkaar:
is de diagnose de mexicaanse griep.
tjonge. maargoed hijis nu koortsvrij en na het weekend moet hij weer op controle. schrok er toch wel van. want je hoorde zoveel nare dingen over die griep.
maar goed… hij is er uiteindelijk goed vanaf gekomen en daar zijn we onwijs gelukkig mee! nu hopen dat hij snel weer helemaal de oude is. we houden hem in ieder geval thuis maandag van school. ivm eventuele besmetting

Gewijzigd door - MamavanRico op 11 Mar 2011 11:42:32

Fijn dat er een diagnose is en vooral fijn dat het beter lijkt te gaan.

Had je Rico destijds niet in laten enten toen die Mex-griep-vaccinaties gezet werden?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Mar 2011 11:55:06

pfoe nou kan me voorstellen dat je daar toch wel even van schrikt zeg.
gelukkig dat het dan toch allemaal nog goed is gegaan, vaak gaat t overigens ook wel gewoon goed hoor het zijn de mensen met een hele zwakke gezondheid waarbij het nog ernstiger afloopt. maar t blijft toch even schrikken.
gelijk heb je dat je Rico nog even thuis houd, eerst maar is even lekker goed op laten knappen.

liefs,
Rinske

@Sje: ja ik had hem in laten enten. de kans dat hij het nu all zou krijgen was ook klein met een goede weerstand. maar waarschijnlijk is het naar binnen gekropen rond die antibiotica kuur ivm zn oorontsteking toen. of net ervoor toen zn weerstand al zwakker was.
100%zekerheid kon ik krijgen dmv een bloedtest maar dat wil ik hem niet aandoen. Omdat dit toch net anders verlopen was dan de gewone griep en er meer bij kwam kijken hebben ze het hier op gegooit. dat is voor mij zekerheid genoeg. daar hoeft hij niet een bloedtest voor te krijgen vind ik. arm ventje.

trouwens die prik van vorig jaar werkte volgens het RIVM niet heel lang meer door op dit mmoment. het is niet dat ze dan jarenlang immuun zijn.
daarom moeten de meeste mensen met gezondheidsklachten elk jaar geent worden tegen de MEX.griep net hetzelfde als met de gewone seizoensgriep.
die man zei tegen me dat de kans dat het vaccinmiddel nog inn zijn lijf zat ook niet heel groot was. en als dan je weerstand al heel laag is. nouja vul maar in.

@Rinske: ja ik vond het wel zorgwekkend. ik bedoel…kindjes met een lage weerstand zijn er ook aan overleden (een paar niet allemaal natuurlijk) en dan denk je toch van: tjee zeg… heavy… zijn weerstand was ook heel laag en heeft ie dit erbij toch wel schokkend.

Gewijzigd door - MamavanRico op 11 Mar 2011 12:07:15

Wat raar, ik weet niet beter of je hebt levenslang antistoffen tegen een virus wat je doorgemaakt hebt of waartegen je ingeënt bent. Net zoals met bijv. waterpokken.

Groetekes, Sje

dat dacht ik eerlijk gezegd ook hoor wat betreft die inentingen, dat je daar dus levenslang tegen bestand zou zijn. ik weet wel dat je het dan nog wel zou kunnen krijgen maar dan dus in veel lichtere mate waardoor het lang zo ernstig niet meer is.

liefs,
Rinske