Jullie voelen hem al aankomen..WEER koorts

@Sophie en Christa; dankje het is idd niet tof op deze manier…

@Patrizia; niet zo geweldig hij stond op met 38,6 wat inmiddels weer 39,5 is.
hij eet nauwelijks tot niet al dagenlang. drinken gelukkig wel oke.
het gekke is alleen dat hij frisjes aanvoelt zonder pcm (zn nek en benen wel heet) en zo gauw hij pcm gekregen heeft gaat hij het pas uitzweten. is toch raar? inmiddels heeft hij weer een gigantische loopneus en hij oogt aan zijn uiterlijk ook een stuk zieker.
hij hoest zich kapot sinds gisterenavond (hij hoeste al wel maar niet zo erg als nu) hij ziet er gewoon uit als een zielig hoopje mens.
ik snap ook niet… gisterenavond zei ik nog tegen papa van: goh hij speelt nog wel redelijk (moet dan wel op de bank hij rent niet echt rond ofzo zoals normaal) en toen we hem getempt hadden s’avonds voor het slapen had hij toch 40 graden. ik kan niet snappen dat een kind met zo’n temp nog aan spelen kan denken. ik bedoel wij zouden echt niet aanspreekbaar zijn met zo’n koorts.

Mijn hemeltje inge, nu alweer zo hoog…
Ik zou denk ik toch als hij morgen nog zo was weer aan de bel trekken bij de ha.
Kereltje moet toch onderhand wat gaan opknappen.
wens jullie nogmaal beterschap en een dikke knuf van hier.

Gr Patries

ik vraag me vooral af hoe het kan dat hij zo snel ziek is en elkekeer wat anders. ik bedoel zn amandelen zijn eruit geknipt dus de kans dat ze aangroeien is bijna nihil. Bij schrapen is het een ander verhaal.
hij heeft gewoon een slecht immuunsysteem denk ik maar dan vraag ik me weer af: hoe kan dit?!
hij eet echt gezond genoeg en daarbij geef ik extra vitamines.
wat kan ik nog meer doen dan.
en daarbij… ze konden gisteren niets vinden in zijn keel/oren. ik denk dat ik morgen een plaszakje haal misschien kunnen ze daar wat in vinden.
(ik bedoelde die laatste zin dus ivm die langdurige koorts)

Gewijzigd door - MamavanRico op 08 Mar 2011 14:27:11

meid wat een gedoe weer zeg.
hoop voor je dat hij snel weer wat op gaat knappen.
veel sterkte voor jou/jullie en beterschap voor Rico

liefs,
Rinske

Wat vervelend allemaal. Goed idee om voor de zekerheid de zijn urine te laten checken ja, kan nooit kwaad en dan kan je dat in elk geval uitsluiten.
Overigens over de koorts; kindjes hebebn veel sneller hoe koorts dan volwassenen en het kan ook heel snel weer zakken is mijn ervaring. Neeltje kan met 39,5 ook nog vrolijk spelen, dat heb ik ook een keer gehad. Volgende dag was de koorts weer helemaal weg, dat vond ik ook zo raar. Maar volgens de ha bij kleine kinderen helemaal niet zo raar.
groetjes

Meis wat een gedoe elke keer joh. Weet niks anders te zeggen dan beterschap en hopen dat die kleine met die weer snel opknapt … Lekker naar buiten (ondanks koorts / goed aankleden en de zon in )…

Beterschap…

ja maar rico heeft al vanaf vrijdag koorts. dus vind dat niet normaal dat had na uiterlijk 3 dagen toch moeten zakken naar hooguit verhoging toch.

@Miniboy: ja dat doen we ook ik ga 2 keer per dag nu met m naar buiten. sóchtends voor de boodschapjes en s’middags om even te spelen
maar er zit helemaal niks in buiten.
en zo gauw we binnen komen gloeit hij en is zn koorts weer gestegen. hij wil dan wel weer naar buiten maar als hij daar op het gras gaat liggen en verder weinig doet… heeft ook niet zoveel zin om dan langer te blijven.

Oei nee vooral niet liggen lijkt mij … (koude grond) … Heb je geen wagen waar hij in zit zodat hij gewoon lekker kan zitten/liggen en jij met hem buiten in de gezonde lucht kan komen.

Blijft altijd lastig weet nl nog dat ik niet naar buiten durfde met de boy(s) maar kreeg later advies juist met koorts (en snotneus) goed aankleden (niet té) en de openlucht in…

hij kan nie meer lopen zn rechterbeen doet heel veel pijn en ik kan verdomme GEEN 1 DOKTER BEREIKEN!!! is toch niet normaal?! ik bel zo het ziekenhuis wel

Rechtstreeks naar de spoedeisende hulp op het ziekenhuis! Desnoods met een taxi als je geen vervoer hebt. Bonnetje taxi bewaren en declareren bij je ziektekostenverzekeraar.

Groetekes, Sje

meid, taxi bellen, of 112!!! nu doen!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Geen risico nemen en bellen.

ik heb net aan de telefoon gehangen ze zijn aan het overleggen met de artsen, het is alleen zijn rechterbeen hij zegt constant: tenen!!
hij wil wel spelen zegt hij en buiten spelen maar hij kan niet lopen en dan trekt hij zijn been op en wil dat ik hem op de bank zet.
op basis van dat hij niet suf is en nog kan “lachen” vonden ze overleg eerst nodig voordat we daarheen gingen.
hij kruipt nu wel over de bank heen maar zodra hij op zn been moet leunen is het brullen.
ik wordt binnen 10 minuten terug gebeld

Zijn tenen?? Vreemd… Waar denken ze zelf aan dan als ze eerst willen overleggen. Ze kunnen door tel toch niks zien. Kan het van de kuur komen? Zijn ze gekleurd de tenen… Zorg wel dat ze beetje in beweging blijven (zie gelijk afsterving van tenen voor me) … Wil je echt niet ongerust maken … maar je ben mans genoeg om ze straks van je af te bijten hé… … Laat niet met je sollen (ben ik niet bang voor hoor )

nee er is niks aan te zien
zo gauw hij niet staat lacht hij en wil ie spelen maar zodra ik m neerzet brullt hij de boel bij elkaar… zn temp is nu 38,4 met pcm

Volgens mij kan dat helemaal niet bij iemand die zo jong is maar ik krijg het idee van thrombose.

Is het been gezwollen? Verkleurd (blauw-paarsig)?

Groetekes, Sje

Ah, ongeveer tegelijk gepost.

Groetekes, Sje

Het zou nog groeipijn kunnen zijn. Hoewel dat vanaf ongeveer 3 jaar voorkomt en niet gepaard gaat met koorts.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Mar 2011 15:43:13

Misschien reactie op de kuur?

Ik weet zo gauw niet of trombose zo jong kan voorkomen, maar in principe kan dat op elke leeftijd volgens mij. Trombose herken je o.a. dat het been gezwollen en rood is, voelt ook een stuk warmer aan dan het andere been. Is dit alles niet het geval, dan is het dat denk ik niet. Ik denk dat het belangrijk is dat de dokter er zo spoedig mogelijk naar kijkt. Gebroken lijkt mij ook niet, aangezien hij wel gewoon kan kruipen, of de breuk zou in het onderbeen moeten zitten. Beter dat de dokter gewoon gaat kijken, anders wordt je misschien ongerust , terwijl er niks aan de hand hoeft te zijn.

Pfff meid, tis toch wat, hoop echt dat er niet zoveel mis is, en dat rico heel snel weer beter is!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers