Jullie voelen hem al aankomen..WEER koorts

ik weet het niet zo goed eigenlijk… hij is nu met 39 graden te bedje gelegd, hij eet wel iets en hij drinkt ook wel maar wel minder dan zou moeten. zn pampers zijn logischerwijs een stuk minder vol.
hij heeft vanochtend 4 keer aangegeven dat hij wilde slapen. had hem op de bank gestopt met een dekentje en dora en diego aangezet. enfin nu ligt hij dus in bed…als hij straks wakker is en hij zou koortsvrij zijn (pcm gehad maar sloeg niet aan tot nu toe) willen we toch even kijken naar de optocht al is het maar 10 minuten maar dan is hij er even uit het is toch om de hoek hoorde we net dus wie weet knapt hij daar van op. net kwam prins carnaval in zijn grote “koets” al voorbij met een hoop muziek en toen zei rico: Hiko (rico) dansee!
zo lief.
ik vind het zo moeilijk dat hij niet te pijlen is als hij ziek is.

vraagje; is het normaal dat hij na een paracetamol nog 38,8 heeft?

Gewijzigd door - MamavanRico op 06 Mar 2011 16:22:44

Nee, dat is niet normaal. Als koorts niet of niet genoeg zakt na toedienen paracetamol (moet je met een half uurtje al verschil merken) dan is de kans groot dat er sprake is van een bacteriële infectie. (bijv. oorontsteking, longontsteking, urineweginfectie).

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 06 Mar 2011 16:55:36

@Sje: maar na 8 dagen antibiotica moet die oorontsteking toch weg zijn?!
hij heeft trouwens sinds gisteren een droge maar toch behoorlijke slijmhoest. ik vermoed dat hij daarom gisterennacht ook had overgegeven.
ik wordt er zo simpel van dat hij zoveel ziek is.
hij krijgt toch echt voldoende vitamines binnen ik geef ook regelmatig extra vitamines bij van dagravit (nu weer dagelijks) hoe kan het dan dat hij zo snel weer ziek is? want na zn operatie ging het heel lang goed tot hij weer eerst een gewone oorontsteking kreeg waar 2 acute middenoorontstekingen op volgde en nu weer de “griep” …?
ik blijf me gewoon afvragen hoe dat kan. ok hij gaat nu naar de psz maar dan nog vind ik het goed klote. het is elke keer wat!
hij heeft net 3 kipnugget stukjes gegeten en een hapje appelmoes. meer hoefde hij niet. vanmiddag wilde hij ook geen brood en ook geen krentjes.

Nee die oorontsteking hoeft niet over te zijn na die kuur die je gehad hebt voor Rico. Als de ontsteking veroorzaakt wordt door een bacterie die resistent is voor dat antibioticum, dan gaat die ontsteking daar niet van over.

Dan moet er een ander antibioticum gegeven worden waartegen die bacterie niet resistent is.

Groetekes, Sje

hij begint nu wat actiever te worden en wilde een banaan eten alsof het nu pas begint te werken. raar.
Maar watje zei sje hij heeft dit antibioticum wel ooit gehad bij een eerdere ontsteking bij zn oor (buis van eustachius ofzoiets na die operatie van zn neusamandelen) en als het toen toch ook hielp moet dat nu toch ook zijn? ik bedoel bij antibiotica kijken ze toch welke ze geven aan de hand van wat ze eerder hadden gehad en wat hielp?
enfin hij begint nu wat streken uit te halen dus ik hoop dat vanaf nu beter gaat.
mocht het toch zn oren zijn gaan we morgen naar onze arts hebben we besproken…

Waarom moet het dan nu ook helpen? Deze oorontsteking kan toch veroorzaakt zijn door een heel andere bacterie?

Groetekes, Sje

kan dat ja? ja ik heb daar geen kaas van gegeten, ik weet alleen, ofja weet. ik heb alleen gehoord dat ze altijd kijken als iemand antibiotica krijgt dat ze kijken welke ze eerder hebben gehad en of die toen hielp ja of nee.

Ik heb ooit antibiotica voor een luchtweginfectie gehad en die hielpen als een tierelier.

Jaar erop weer luchtweginfectie, zelfde antibiotica en die deden niks! Andere antibiotica en die deden wel hun werk.

Groetekes, Sje

ja dan zal dat het wel zijn, dat ze uitgaan van wat je als laatste hebt gehad, je dat weer geven en als het niet werkt idd toch een andere geven.
alleen is dat laatste bij mij niet blijven hangen.
enfin heb hem net maar weer een pcm gegeven voor de nacht zn temp is vanaf de eerste pcm tot net op 38,6 blijven hangen. nu maar hopen dat hij morgen weer fit is. zo niet bel ik de huisarts en rijden we daar eerst langs voordat we naar huis gaan. want nu ik jouw verhaal zo lees wil ik toch wel zeker weten of dit van zijn oren afkomt of niet.
maar zijn hoestje is ook behoorlijk heavy moet ik zeggen.
vorige week waren zijn luchtwegen schoon toen hij een heze stem had van de verkoudheid maar nu hoest hij en het klinkt alsof het van dieper komt.

oh sje ik las net dat antibiotica niet altijd werkt (maakt dus niet uit welke je krijgt) omdat een oorontsteking vaker wordt veroorzaakt door een virus dan door een bacterie. en dat alleen in ernstige gevallen antibiotica helpt als het dus door een bacterie veroorzaakt werd. Maar ik snap dan niet hoe ze weten of het de ene keer door een virus wordt veroorzaakt en de andere keer door een bacterie.
Weet jij daar meer van?
want nu denk ik wel weer van; stel het is door een virus en door die antibiotica worden ook andere3 dingen “kapot gemaakt” en dat hij daardoor nu zo snel weer wat onder de leden heeft. hmm nouja hoe dan ook morgen nog koorts—>dokter.

Gewijzigd door - MamavanRico op 06 Mar 2011 20:37:54

Ik weet niet of het zo is dat oorontstekingen dan weer door een virus en dan weer door een bacterie veroorzaakt worden.

Misschien werd bedoeld dat oorontstekingen het gevolg kunnen zijn van een virus. Dus bijv.: verkoudheid = virus. Bij verkoudheid kan het vuil uit de oren niet weg via de buis van Eustachius, vuiligheid hoopt op en bacteriën die erin zitten kunnen speelkwartier gaan houden.

Je weet dat iets door een virus veroorzaakt wordt als koorts zakt met paracetamol. Als koorts niet of niet genoeg zakt heb je vrijwel altijd te maken met een bacterie.

Groetekes, Sje

ja dat zou idd ook kunnen.
ik maak hem zo nog even wakker voor wat te drinken want hij gloeide weer en zweet behoorlijk.
opzich is dat laatste positief want ik neem aan dat hij die rommel eruit zweet
maar goed gisteren laat op de avond gloeide hij ook en toen was zn temp heel erg gezakt door de pcm dus hopelijk is dat nu ook het geval maar dat kijk ik zo even. dan weet ik morgen natuurlijk te vertellen tegen de dokter of pcm uiteindelijk wel of iet (voldoende) aansloeg.
zeg sje kun jij hem geen gezondheid toestralen? misschien helpt het zover zitten we op het moment niet van elkaar af

hij werd wakker met 38,8 ik heb de dokter gebeld en we gaan er nu meteen heen

net dus weer naar de dokter geweest.
oren waren eigenlijk niet ontstoken wel lichtjes rood van binnen dus ze dacht niet dat het daar van kwam maar het kon ook zijn dat ze juist net weer begonnen te ontsteken en als het over 2 dagen nog zo was weer terug.
zoiezo onder controle want ze vermoeden dat het een heftige griep was, de seizoensgriep kon maar het kon ook de mexicaanse griep zijn aangezien hij zo “diep” hoest.
dus dat moeten we even afwachten ze kon nu nog niets doen.

Hoi mama van Rico,
Nou je hebt het wel te verduren, wat een pech en arme Rico. Hopelijk is het “gewoon” de griep ( ook vervelend hoor) en hoef je je geen “echte” zorgen te maken. Nou ja, je snapt me wel.
Meid pas je ook goed op jezelf? Het gaat je als moeder niet in de koude kleren zitten ik snap het , maar probeer soms ook even je zinnen t verzetten, even lekker koffie met een vriendin ofzo, een filmpje pakken met je man, etc.
Beterschap voor Rico!
groetjes

enals dit alles nog niet genoegis… heeft hij vandaag al 6 dunne luiers gehad.
komt er zeker ook nog een buikgriep bij zn andere griep pffffff

of het is dezelfde griep Inge!! Troost je, Bo heeft ook al diarree. Vrijdag begon het, gisteren opeens geen poepluiers, en vanmorgen begon het weer. Het eerst heel erg!! Bo zou vandaag afscheid nemen van het oude kdv, maar ze belden zelf af, er waren al 6 kindjes ziek gemeld. Dus misschien is het een troost dat je weet dat er veel kindjes momenteel ziek zijn!!

Neemt niet weg dat ik het onwijs sneu vind voor Rico, ging het net zo goed, en dan wordt hij weer ziek!! Geef hem maar een dikke knuffel van mij en bo!!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

@woezel: ik betwijfel het want hij heeft het vanaf vrijdag en sinds vandaag diarree zn zn koorts was zondag ietsje minder maar nog wel koorts en nu loopt hij weer tegen de 40 graden daarnaast hoort bij de gewone en/of mexgriep ook luchtweg problemen en hoesten etc. dat heeft hij er ook bij. hij heeft dus vanalles
ik ga zo gezonde drankjes in huis halen enzo die hij lekker vind. zn brood eet hij ook niet meer en nu ruik ik het weer dus kan weer gaan verschonen…damn it.

Gewijzigd door - MamavanRico op 07 Mar 2011 13:23:53

Arme Rico Hij heeft het precies zwaar te pakken weer. Hopelijk wordt hij snel weer beter!

Sterkte meis, tis zwaar *** als je kindje ziek is…!

Hoi inge, hoe gaat het nu met rico?

Gr Patries