Jullie geloven me niet update nog in zkh

Daar ben ik weer.

Het gaat voor het eerst echt goed met onze dochter. Ze konden vandaag vier keer verlagen. Wel wat stress gehad maar deze was goed onder controle te houden. Ze zitten nu op ongeveer de helft ze slaapt veel en vaak en zit duidelijk onder de doop. Ze kijkt wel rond maar de verpleegster zei dat ze nog niets geestelijk in de gaten heeft. Voor haar gevoel droomt ze en ze ziet wel enge dingen maar het zijn dromen, voor haar dan, die ze zich niet meer herinnert. Het is bevreemdend te zien dat ze kijkt maar er niet echt is. De beademing staat nu op 50% als het goed gaat vannacht gaan ze haar morgen echt wakker laten worden en gaat de beademing eraf. Ze geven haar een kalmeringsmiddel nog zodat ze niet gelijk in paniek zal raken. Toch zal het een zware dag worden. Ook zal ze niet gelijk van ic naar midicare gaan. Ze zullen haar nog zeker 1 a 2 dagen haar in de gaten houden en haar rustig houden. Zaterdag of zondag krijgt ze nog een scan ook van de hersenen( voor de zekerheid) om in een keer te kijken hoe het staat met de longontsteking en de zweer en hechtingen. Misschien dat dan gelijk de amandelen knippen daar zijn ze nog niet over uit. Ze moet dan toch weer even onder narcose dus vandaar.

Hoi Sje,

Het is heel raar de eerste twee dagen loop je inderdaad met je ziel onder je arm tussen ziekenhuis en huis. Nadat we zijn verhuist naar het familiehuis is dat wat rustiger geworden. Je weet dat je er binnen 5 minuten bent. Je hebt een soort dagschema opgesteld samen met het ziekenhuis. Je bent ook minder geneigt even snel een hap te halen. Ze moedigen je ook aan elke dag te koken en daarvoor ook elke dag boodschappen te doen. Ook heb je als de toestand van je kind het aankan huishoudelijk klusjes. Inprincipe hebben ze een huishoudtser maar proberen je zo een beetje een dagritme te geven. Ook praat je zo nu en dan eigenlijk wel elke dag met andere ouders hoe het gaat. En de tijd gaat best snel. We mogen danwel na 19.00 uur niet meer naar er toe maar je hebt nog veel te doen. vaak eten er ouders broers zussen en vrienden mee en die blijven altijd even hangen en dan mail checken en dan heb je het wel gehad hoor. Slapen lukt wel maar wel voor mij met een valdispernacht. En ja je bent wat vaker wakker. Maar wij proberen voor het slapen alles te bespreken wat er gebeurt is die nacht een vragenlijstje voor de doktoren te maken en eventueel twijfels tegen elkaar uit te praten en op te schrijven. En dan gaat het wel. Ook mogen we elk uur van de avond en nacht bellen. en dat doe je de eerste dagen een paar keer maar als het" goed gaat" dan ga je ervanuit dat ze wel bellen als er iets is.

Nou dat was het wel weer z’n beetje hoop dat ik morgen echt positief kan zijn en kan vertellen dat ze wakker is.

groetjes

lon106

zo al weer een paren treden terug .goed hoor .ja meis het valt niet mee je word geleeft.als goed is hebben jullie onze kaart ook gehad .dikke knuffels aan jullie .en jullie meisie is een vechter .sterkte .in gedachten zijn we bij jullie

groetjes marielle mama van tanja

Fijn dat het vandaag weer een stukje beter ging.

En wat doen jullie het goed in dat logeerhuis zeg. Fijn dat de tijd snel genoeg gaat en dat je in dat huis je tijd ook goed doorkomt. Goed idee om aan het eind van de dag alles van die dag door te nemen en evt. vragen voor de artsen op te schrijven. En ook heel goed dat jullie samen zo goed praten over hoe je je voelt bij de hele situatie. Heel erg belangrijk als je niet lang elkaar heen wilt gaan leven.

Ik blijf meeleven!

Groetekes, Sje

tjonge, ik lees dit hele topic nu pas, wat een heftige gebeurtenis! Ik leef erg met jullie mee. Heel fijn dat het nu langzaam wat beter gaat.
Heel veel sterkte en succes. Ik vind het knap hoe je het doet tijdens deze stres! Ik zou niet weten hoe ik zou reageren als 1 van mijn kinderen in het ziekenhuis zo zou liggen.
Zet hem op!!

Lilypie 4th Birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hallo,ik heb ook net je hele verhaal gelezen,wat een onzettend zware tijd voor jullie!
Goed te lezen,dat het stapje voor stapje weer wat beter gaat met jullie meissie!
Bijdeze wil ik jullie morgen veel sterkte toewensen,want dit word wel weer een hele spannende dag.
Héél véél beterschap voor jullie meissie,sterkte en succes met alles!
liefs andrea

Wat een opluchting om te lezen dat het nu een stuk beter gaat! Als het met het wakker worden en zelf ademen, nu goed gaat, is ze alweer een heet stuk verder!

Erg goed dat er zo’n familie huis is, dan kun je inderdaad toch even je zinnen op wat anders zetten omdat je toch binnen 5 minuten bij je dochtertje bent, als het moet. Zelf koken en een paar kleine klusjes in het huishouden doen is dan net even wat je nodig hebt!!

Veel succes de komende dagen!

Heel spannend, ik hoop met heel mijn hart binnenkort te lezen dat jullie kleine meid wakker is geworden en dat alles goed mag gaan.

Veel liefs van Miranda

Ook ik lees het weer en vind het top hoe jullie er zo mee omgaan allemaal. Hoop dat alles zo goed zal blijven gaan en jullie de kleine meid weer gauw zullen kunnen aanspreken. Ik blijf duimen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ja dat is goed bericht over jullie meisje
Langzaam gaat het de goede kant op
Ik leef ook met jullie mee
Sterkte

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Hoi,

Hoera hoera,
Heel goed nieuws ze is wakker en ademend zelf met wat behulp van een zuurstofslangetje in de neus waar wat druk op staat. Vanmiddag om 13.00 was het zover dat ze haar van beademing gingen halen. Ik ging 5 minuten lang kapot van de spanning en kon alleen maar huilen toen ze ook echt zelf ging ademen en met heel veel zuchtjes. Ze had wel wat stress maar het was binnen een half uur onder controle. en vanmiddag om 16.20 deed ze haar ogen open en probeerde ze mama te zeggen. na tien minuten viel ze weer in slaap nadat ze wat wazig en verdaasd om gzich heen had gekeken. Ik was zo ongeloofelijk blij dat ik het even niet meer had. Ik heb even een instort momentje gehad. Zo van dit zijn we voorbij vanaf nu kan het alleen nog maar bergopwaards.
We hebben al weer een gesprek gehad met de artsen ze waren heel tevreden ze zeiden eerlijk dat ze niet hadden gedacht dat ze al zo goed wakker was en dat het gelukt is zonder paniek en al te veel stress van de beademing af is. Ik dacht zo dat heeft ons vechterdje toch maar weer voor elkaar. We mogen haar vanavond rond tien uur nog even zien. Ze zijn haar nu op een ander bed aan het leggen infussen aan het veranderen en verschonen enzv enzv. Ze denken dat ze rond die tijd nogwel even wakker zal zijn ze bellen als ze klaar is. Ze blijft nog zeker tot zondag op de ic omdat ze haar een kalmeringsmiddel geven en aan teveel slangen en cotrole app. ligt scan en de druk zuurstof. Maar ze gaat wel naar een wat minder steriel gedeelte van de ic en daar zijn nu mee bezig. Daarna zal ze nog ± 2 dagen op mididcare liggen.
en dan gaat ze naar de gewone afdeling waar ze gaan zorgen dat ze weer aan komt en dat ze weer goed beweegt en eet. Wel gaat ze met een sonde slang naar huis. Ze krijgt de eerste komende weken s; nachts voor het slapen gaan wat extra voeding die haar extra energie moet gaan geven.
Ook krijgt ze vanaf morgen gerichter fysiotherapie omdat ze nu weer langzaamaan weer in beweging moet komen.
We zijn er nog niet zeker nog 10 dagen zkh. Maar als ze van de midicare af is mag ze weer terug naar het regioziekenhuis. Wel blijft ze nog zeker een jaar onder controle van het academischziekenhuis.

Nou ga nu echt zitten wachten tot ze bellen denk ik vanavond is het niet zoals anders.

groetjes,

lon106

Oh meissie wat een goed nieuws! Wat zul je opgelucht zijn. Fijn zeg dat die kleine meid het zo goed doet.

Hebben de artsen nu overigens ontdekt wat er nou precies allemaal aan de hand was behalve die longontsteking? Of komen die uitslagen nog?

Geniet ervan dat ze weer zelfstandig ademt en dat ze wakker is geweest!

Groetekes, Sje

Wat een goed nieuws, top! Hopelijk gaat alles nu zoals ze verwachten en mag ze midden volgende week terug naar het regio ziekenhuis.

Sterkte en geniet van het contact dat jullie weer met haar kunnen maken (maar dat zullen jullie ongetwijfeld doen)!

Groetjes, Thirza

Lilypie Vierde Ticker

Wat een goed nieuws!!
Ben echt heel blij voor jullie,wat een opluchting, als ze dan bijkomt en mama zegt!!
Hopen dat ze de aankomende weken weer snel aansterkt!
Beterschap en sterkte,liefs andrea

hiep hoi, wat goed nieuws ! Ik ben superblij voor jullie. Geniet ervan dat jullie meisje zo vooruit gaat en dat ze maar bergopwaards mag blijven gaan.

Liefs, Miranda

Ow wat een super goed nieuws meid
Hoop dat het alleen maar goed blijft gan met jullie vechtertje
Want dat is ze wel hoor
Weten ze nou al wat ze precies heeft/ had?
Geniet van jullie wakkere meisje
Dikke knufff en we blijven hard duimen voor een snel goed herstel

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

lon ben echt super blij voor jullie dat het zo goed gaat

zo wat een kanjer zeg .geniet lekker van jullie topper .ik ben blij dat ze wakker is
heel veel sterkte en dikke knuffels

groetjes marielle mama van tanja

O Lon wat een geweldig nieuws! Eindelijk! Ben zo erg blij voor jullie! Vind het knap hoe jullie deze tijd doorstaan hebben. Petje af. Alle respect! Echt lief dat ze mama gezegd heeft! Dan maakt je hart toch een sprongetje van blijdschap! Echt Lon vanaf nu gaat alles goed komen. Kom op meid nog even en dan mag je haar mee naar huis nemen en dan is het groot feest! Dat is toch echt wat positiefs waar je heen uit kan kijken naar deze dag. Dit keer heb ik tranen van blijdschap nadat ik je laatste bericht las in mijn ogen. Zo blij ben ik voor jullie! groetjes chantal

Chantal

joepie!!!
Wat een geweldig nieuws zeg!!
Wat een verademing voor jullie zeg!
Nog even doorzetten en ze mag mee naar huis!

groetjes Gytha

Hoi,

Vandaag heeft ze doorgekregen dat ze niet thuis is maar in een bed ligt met allemaal slangen. Ze vond het best wel eng. De verpleegsters hebben heel veel tijd aan d’r besteed ook is er een speciale verpleegkundige geweest. Elke keer hebben we als ze wakker werd gelijk gezegd dat ze in het zkh ligt en dat ze heel ziek is en geweest is en om haar beter te maken dat ze allemaal slangetjes heeft. Ook hebben ze uitgelegd elke keer waarvoor het was. Ook is de dokter geweest en die heeft haar ook nog een s alles uitgelegd zeg maar. Vanmiddag zei ze krakend zelf al toen ze wakker werd ik ben ziek he heel ziek he. Ze was niet meer in paniek en heeft die keer ook daarom niet gehuild. Het was best zwaar. Maar daar hadden ze vanmorgen toen we kwamen al voor gewaarschuwt. Ze hebben het kalmeringsmiddel ook wat verlaagt zodat ze wat meer bij de tijd wakker word. Ze slaapt veel wat logisch is. Iedereen is tevreden hoe het nu gaat. Morgen krijgt dan de scan en als daar alles goed is gaat ze van bepaalde slangen en cotroles af en dan mag ze zondag al naar de midicare. Ze gaan niet de amandelen knippen ze willen de narcose zo kort mogelijk houden nu dat ze het zo goed doet. Daarvoor wordt ze in oktober geholpen.
We weten nog niet wat dit veroorzaakt heeft. Maar er zijn een paar vermoedens geoppert en daarvoor doen ze nu allerlei testen zo is er bloed afgenomen biopten uit de longen maag en darmen en huid. Verder gaan ze haar testen op evt. achterstanden maar daar maak ik me geen zorgen over. Ze is normaal gesproken een pittige dame die al veel zelf kan en voordat ze ziek werd is ze begonnen met het herkennen van zelfde letters en de letter van haar naam en die van ons. ook kwam ze heel goed mee op school (psz). En om het uitdagender te houden zou ze na de vakantie drie dagedelen gaan. Maar goed je weet nooit he.

Nou ga uitpuffen op de bank morgen gaat het hopelijk beter. En zal ze niet zoveel meer hoefen en moeten te huilen.

groetjes

lon106