Ik denk dat mensen in sommige dingen fundementeel verschillen. Religie, cultuur, klasse, etc. wat je daar ook van mag vinden, het is zo. Gelukkig denkt niet iedereen hetzelfde, dat zo ook zo saai zijn, zeg.
Ik kom uit een open familie, mijn ouders zijn altijd heel vrij geweest, bijna alles mocht en kon en ze staan open voor alles, mijn man komt uit een strenger cultuur met traditionele rolpatronen, die op christelijke normen en waarden zijn gebaseerd en waar kinderen ook geregeld een pak slaag krijgen en waar discipline hoog in het vaandel staan. Wij zoeken hierin een middeweg, voor onszelf en ons gezin.
Wat iemand daar ook van mag vinden, wij vinden dat wij onze dochter goed opvoeden, en me meeste ouders doen hun best om hun kinderen op hun manier het beste op te voeden (op wat uitwasse na dan)
Ik denk dat we iedereen in hun waarde moeten laten, vooral hier op het forum. Iemand kan tegen een corrigerende tik zijn terwijl een ander dit wel een goede opvoedingstechniek vind. Ik denk dat je er later pas achter zult komen en je word afgerekend op je opvoedingstechniek als je kid(s) groot is/ zijn.
Ik ben iemand die geloofd dat je beste goed genoeg is en je doet wat jij het beste vind voor je kind. De discussie over homosexualiteit, traditionele rolpatronen etc is zinloos als je probeert iemand op andere gedachte te brengen, dit zijn de rondbeginselen van iemand/ hun fundament en daarom moet je dat niet verwachten.
Je kan natuurlijk wel je mening geven en zeggen dat jij het daar niet mee eens bent, maar uiteindelijk lijkt mij het het beste iedereen in hun waarde te laten. Zoals ze in het engels zeggen: Agree to disagree!
Nu denk ik wel dat ik genoeg gezegd heb over dit onderwerp.
Groetjes!