Iedereen mag hier in huis met poppen spelen. Ons jongste kereltje speelt vrolijk mee met de barbies en poppen van zijn zus. Super gezellig en nergens nog een spoor te vinden of hij nu wel of niet homoseksueel zou zijn. Daarbij zou mij dit niets uitmaken, als hij later maar gelukkig is. Klinkt erg cliche maar zo zie ik het echt. En alhoewel ik het in deze tijd gek vind dat er mensen zijn die denken dit tegen te kunnen houden en het als een soor abnormaliteit zien, zal ik daar geen oordeel over vellen. Net zoals de stelling het recht van een vrouw is het aanrecht. Als jij je daar prettig bij voelt moet je dit niet laten. Ik voel me er prettig bij dat we alles samen doen. Zowel de was en koken als ook het verbouwen van ons huis gaat hier gezamelijk. Ik stuc, schilder, hamer, schroef, metsel enz enz en volgens de jongens maak ik de beste specie om te metselen
Ik denk dat mijn man eerder een wasmachine draait dan ik
Ik vind het belangrijk dat ook mijn kinderen dit alles leren, meisje of jongen maakt voor mij hier geen verschil.
Mijn opa ging op kookcursus nadat mijn oma onverwachts in het ziekenhuis kwam en hij iets voor zichzelf moest klaarmaken. Dikke pret dat hij had joh. 2 kinderen woonden vlakbij, maar liever zorgde hij voor zichzelf. Maar koken terwijl je dit nooit geleerd had was niet handig, vandaar de kookcursus. Zo trots op zijn bloemkoolsoep hahaha. Een stom voorbeeld eigenlijk van mensen die van vroeger uit gewend zijn aan een bepaalde taakverdeling. Maar zodra ze die ineens los laten omdat ze even moeten, zo super blij kunnen zijn met deze nieuwe verworven vrijheden om voor zichzelf te kunnen zorgen.
Stel je zou achter zo`n keuze van je zoon niet kunnen staan en ineens blijkt plots dat hij ernstig en ongeneeslijk ziek is. Dan denk ik dat als je een keuze zou hebben, je zou kiezen voor een gezonde kerel die valt op een knappe jongen.
En alhoewel “ik denk” dat het voor een kind enorm frustrerend ( en zoals Sje al zegt ook zeker een probleem ) is als zijn ouders niet achter je homoseksualiteit zouden kunnen staan, denk ik tegelijkertijd ook dat dit nu niet aan de orde is. Niet om deze gedachtengang maar vooruit te schuiven, maar meer omdat mensen, ideeen in de loop der jaren kunnen veranderen.
Ik geloof niet in hetzelfde, ik geloof niet dat dit soort dingen een probleem zouden zijn voor het hiernamaals. Ik geloof dat alleen als er wel een hiernamaals is en daarmee een beoordeling van je leven zou plaatsvinden, dit draait om je goede handelen, de juiste dingen die je gedaan hebt tijdens je leven hier. Maar ik kan en zal jouw niet veroordelen omdat je iets anders gelooft dan ik. Want niemand kan mij met zekerheid zeggen of er iets te geloven valt en zo ja, welk geloof dat dan moge zijn.
Dus ja, ik zet mijn idee er nog even neer, maar wil je tegelijkertijd op het hart drukken dat dit mijn idee is ervan en een ander ( mits het niet een direct gevaar is ) het recht heeft om er anders over te denken. Je bent voor mij op dit forum niet ineens minder of zo, je denkt er alleen anders over dan ik. En we hebben hier zeker niet allemaal dezelfde meningen dus dit heb ik niet de eerste en de laatste keer. Het zal me nogal fraai worden als ik iedereen hier zou afvallen omdat ze niet zo denken zoals ik.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!