Jongens en poppen

ik heb in geen posting van mij een naam genoemd daarbij reageer ik op reacties die op mijn posting worden gegeven al komt het van pietje puk
ik ben dr klaar mee jullie mogen overal op reageren zoals jullie willen maar zodra ik een respons geef word dat niet gewaardeerd pfff word er een beetje moe van
zoals ik al zei ik laat ieder in zijn waarde hetro of niet het verschil is dat ik niet terecht sta voor de andere en wel voor mijzelf en mijn kinderen dus waarom zou ik me bemoeien met de keuze van een niet hetrosexuele die niet mijn zoon is zij staan voorzichzelf terecht

daarbij heb ik nergens gezegd dat de wetenschap nooit iets goeds heeft uitgevonden of bewezen integendeel zelfs maar zoals je zegt maken zij ook fouten

ik kan dr niet tegen als mijn woorden worden verdraaid en ik vraag enkel om respect op mijn reactie op een reactie
tot nu toe heb ik alle vragen naar mijn waarde en normen beanytwoord dat niet iedereen zich daar in kan vinden so be it

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

nog even dit

ik heb een wijze les geleerd: ondanks dat je denkt eerlijk te kunnen zijn en in je waarde gelaten te worden ook al sta je anders in het leven dan de "normale"mens
doe het niet klets met de meute mee alleen dan word je gerespecteerd

pijnlijk maar waar

dan wil ik nu graag van de gelegnheid gebruik maken om bepaalde mensen te bedanken zosal sje en michele voor hun tips en advies in alle denkbare topic die er geweest zijn.
en dan hou ik er nu mee op want ik ga me niet verder op zitten vreten over de antwoorden die ik wel of niet mag geven.

groetjes

Dat jij je aangevallen voelt, vind ik erg jammer, want nogmaals, iedereen zijn eigen waarde. Ik ben in ieder geval ook klaar mee, wat jij zelf aangeeft, dat jouw reactie verkeerd wordt uitgelegd, dat gevoel heb ik nu ook bij wat jij doet. Jij geeft aan dat je iedereen in je waarde laat, maar ondertussen wel even aangeven dat als je homo bent, je naar de hel gaat ( terecht staan) Sorry maar dan laat je een ander ook niet in je waarde. Prima dat jij je goed voelt bij hoe het er bij jullie thuis aan gaat. Is niks mis mee, alleen het homo verhaal, dat vind ik gewoon jammer.

Oh ennuh… er staat ook nergens in de bijbel dat het niet mag , homo zijn.

liefs woezel

Iedereen mag hier in huis met poppen spelen. Ons jongste kereltje speelt vrolijk mee met de barbies en poppen van zijn zus. Super gezellig en nergens nog een spoor te vinden of hij nu wel of niet homoseksueel zou zijn. Daarbij zou mij dit niets uitmaken, als hij later maar gelukkig is. Klinkt erg cliche maar zo zie ik het echt. En alhoewel ik het in deze tijd gek vind dat er mensen zijn die denken dit tegen te kunnen houden en het als een soor abnormaliteit zien, zal ik daar geen oordeel over vellen. Net zoals de stelling het recht van een vrouw is het aanrecht. Als jij je daar prettig bij voelt moet je dit niet laten. Ik voel me er prettig bij dat we alles samen doen. Zowel de was en koken als ook het verbouwen van ons huis gaat hier gezamelijk. Ik stuc, schilder, hamer, schroef, metsel enz enz en volgens de jongens maak ik de beste specie om te metselen Ik denk dat mijn man eerder een wasmachine draait dan ik Ik vind het belangrijk dat ook mijn kinderen dit alles leren, meisje of jongen maakt voor mij hier geen verschil.
Mijn opa ging op kookcursus nadat mijn oma onverwachts in het ziekenhuis kwam en hij iets voor zichzelf moest klaarmaken. Dikke pret dat hij had joh. 2 kinderen woonden vlakbij, maar liever zorgde hij voor zichzelf. Maar koken terwijl je dit nooit geleerd had was niet handig, vandaar de kookcursus. Zo trots op zijn bloemkoolsoep hahaha. Een stom voorbeeld eigenlijk van mensen die van vroeger uit gewend zijn aan een bepaalde taakverdeling. Maar zodra ze die ineens los laten omdat ze even moeten, zo super blij kunnen zijn met deze nieuwe verworven vrijheden om voor zichzelf te kunnen zorgen.

Stel je zou achter zo`n keuze van je zoon niet kunnen staan en ineens blijkt plots dat hij ernstig en ongeneeslijk ziek is. Dan denk ik dat als je een keuze zou hebben, je zou kiezen voor een gezonde kerel die valt op een knappe jongen.
En alhoewel “ik denk” dat het voor een kind enorm frustrerend ( en zoals Sje al zegt ook zeker een probleem ) is als zijn ouders niet achter je homoseksualiteit zouden kunnen staan, denk ik tegelijkertijd ook dat dit nu niet aan de orde is. Niet om deze gedachtengang maar vooruit te schuiven, maar meer omdat mensen, ideeen in de loop der jaren kunnen veranderen.
Ik geloof niet in hetzelfde, ik geloof niet dat dit soort dingen een probleem zouden zijn voor het hiernamaals. Ik geloof dat alleen als er wel een hiernamaals is en daarmee een beoordeling van je leven zou plaatsvinden, dit draait om je goede handelen, de juiste dingen die je gedaan hebt tijdens je leven hier. Maar ik kan en zal jouw niet veroordelen omdat je iets anders gelooft dan ik. Want niemand kan mij met zekerheid zeggen of er iets te geloven valt en zo ja, welk geloof dat dan moge zijn.

Dus ja, ik zet mijn idee er nog even neer, maar wil je tegelijkertijd op het hart drukken dat dit mijn idee is ervan en een ander ( mits het niet een direct gevaar is ) het recht heeft om er anders over te denken. Je bent voor mij op dit forum niet ineens minder of zo, je denkt er alleen anders over dan ik. En we hebben hier zeker niet allemaal dezelfde meningen dus dit heb ik niet de eerste en de laatste keer. Het zal me nogal fraai worden als ik iedereen hier zou afvallen omdat ze niet zo denken zoals ik.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Omdat de meerderheid anders erover blijkt te denken en dit net zo eerlijk als jouw reactie ook neerzet hier, leid er toe dat je je ligt op te vreten en er klaar mee bent ?

Iedereen zegt je nog je in je waarde te laten en min of meer ook jouw te respecteren in je geloof en ideeen. Nah dat noem ik dan een toffe discussie eigenlijk. Een pittige discussie waarin we mekeer niet verrot schelden en uitjoelen in elk geval.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

dan reageer ik toch nog even want wat ik daarmee bedoel asje is dat ik ergens anwoord -reactie op geef dat mijn woorden verdraaid worden althans niet overkomen zoals ik bedoel en ik dan weer opnieuw op mijn vingers getikt word op mijn antwoord wellicht ligt dat aan mijn schrijven of is dat het nadeel van typen en niet praten en misschien begrijp ik diengen ook niet zoals ze bedoelt worden
helaaas heb ik niet verder dan mijn neus lang gekeken want dan had ik dit topic overgeslagen hihi

daarnaast heb ik niet gezegd dat de eennaar de hel gaat dat recht heb ik niet eens ik ben ook maar een simpele ziel dat is trouwens ook nog eens hartstikke verboden met de islam want sinds wanneer zou ik een partner van god zijn dat ik daar over zou mogen oordelen en miss zijn er wel niet hetro mensen die een nog beter hart hebben dan ik of mijn kinderen dan zal god hem daarvoor belonen daar geloof ik heilig in
en ja ik blijf bij mijn standpunt dat het niet aangeboren is maar ben ook niet overtuigd dat het door de opvoeding word aangeleerd het is een samenloop van de opvoeding en levensweg die de persoon kiest ik gun alle mensen het geluk maar ik ben van mening dat je beter in dit leven iets minder gelukkig kan zijn en in het hiernamaals op de juiste plek terecht komt maar goed dat is een discussie die denk ik niet tot een einde kan komen
nogmaals ik ben niet van de extremisten dat ik vorstander ben voor het afstraffen van de homosexuelen ik zal ze niet gaan uitschelden of wat dan ook en ik zal dr voor zorgen dat ook mijn kinderen nooit die kant op zullen gaan idd respecteer de medemens vertel indien zij willen horen de juiste weg willen zij dit niet koester geen wroek maar ga door met uw eige weg aldus de koran en zo volg ik deze ook

en idd asje je hebt gelijk het was een nette discussie waar ik helaas deze keer het onderdelf spit hahahaha

ik ben in veel dingen idd openminded alleen is dit een punt waar ik niet van af kan wijken.

We kunnen dus rustig stellen dat we het eens zijn dat we het niet allemaal met elkaar eens zijn. Gelukkig want anders werd het wel een heel saai geheel.

Groetjes,

Michèle

Ik kan me heel goed voorstellen mama van 3 jongens dat het lastig voor je is, omdat de meerderheid anders denkt dan jij. Maar ondanks dat we allemaal anders denken dan jij hebben we ook al aangegeven dat het niet aanvallend bedoeld is en dat we je respecteren zoals je bent. Voor mijn gevoel ben jij nu diegene in je laatste berichten die dit aan het veranderen is. Jammer dat onze meningen nu verdraaid worden, want zo is het door ons niet bedoeld.

Groetjes,
Sandra

waarschijnlijk heb je daar gelijk in sandra maar je kan je waarschijnlijk ook indenken dat ik door opmerking als je kinderen gaan van je weg of iets in die trant dat ik dan ook even goed op mijn strepen ga staan want ik heb net als ieder ander mijn grenzen en die zijn daarmee wel overschreden dus heb ik mijzelf laten gaan en daar bied ik dan ook mijn exuses voor aan want ik had beter moeten weten en dr niet op in gaan maar helaas dat heb ik wel gedaan

zijn we het teminste over iets eens michele haha

Tegen iemand zeggen dat je kinderen weg gaan bij je is ook best hard om te zeggen, maar ik hoop wel dat je wel begrijpt dat er een grotere kans is dat er misschien een andere verstandhouding komt als je je dochter anders behandeld dan haar broers. Jou man mag dan wel een en ander doen in huis, maar ik begreep uit jou woorden dat jou zoons dat pertinent niet doen. En als je dochter het dan wel zou moeten zaait dat verdeeldheid en dat kan vervelende gevolgen hebben in de toekomst. Ik snap dat het jou keuze is om voor je man en kinderen te zorgen, maar is het ook de keuze van je dochter straks. En wat als je jongens gaan studeren??? Komen ze elke dag naar huis als ze niet kunnen koken?? Ga jij naar hun voor de was?? Het is geen kritiek in de zin van aanval, maar in de zin van realiteit. Wat er al gezegd wordt vroeger lag de rolverdeling in nederland ook zo van hij werkt zij kookt en geloof me er zijn echt heel wat opa’s die ineens niet wisten wat ze moesten doen toen oma er niet meer was. De mijne moest ook ineens koken en het is hem gelukt, maar we moesten het hem wel leren.
Hoe jou standpunt is tegen of over homofilie kan niemand wat over zeggen, we kunnen het er niet mee eens zijn, maar wat ik al eerder zei ik hoop dat ooit homo’s en mensen met andere levensstijlen en overtuigingen (niet alleen geloof) door iedereen geaccepteerd wordt want. Niet alleen door moslims, maar ook door de katholieke, de gerefomeerde, de joden, en de rest van de mensheid. Alleen met acceptatie van een ieders mening en wederwijds respect zal er een normale veilige leefomgeving voor onze kinderen zijn.

Zo en dat wou ik even kwijt. Enne eens zijn dat je het niet eens bent is een stap in de goede richting. Overigens vind ik acceptatie niet hetzelfde als het er mee eens zijn dat iemand het is. Je laat hem verder wel in zijn waarde.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 31 May 2010 12:46:55

quote:
waarschijnlijk heb je daar gelijk in sandra maar je kan je waarschijnlijk ook indenken dat ik door opmerking als je kinderen gaan van je weg of iets in die trant dat ik dan ook even goed op mijn strepen ga staan want ik heb net als ieder ander mijn grenzen en die zijn daarmee wel overschreden dus heb ik mijzelf laten gaan en daar bied ik dan ook mijn exuses voor aan want ik had beter moeten weten en dr niet op in gaan maar helaas dat heb ik wel gedaan

Natuurlijk kan ik me dat heel goed voorstellen. Daarom schreef ik al in mijn vorige bericht het is niet makkelijk als iedereen een andere mening hebt dan jij. Maar goed ik ben ook blij dat je weer een beetje afgekoeld bent en inziet dat we het helemaal niet slecht bedoelen. Het zou toch jammer zijn als je hierdoor weggaat van dit forum, want dat is totaal onze bedoeling niet.

Groetjes,
Sandra

Ik laat het hierbij, want ook wat ik zeg komt niet over zoals ik het bedoel en wil niet dat iemand zich slecht hier door gaat voelen of van het forum wegblijft.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

om nog 1 ding toe te voegen (haha ik bemoei me er ook es mee)
Ik ben het eigenlijk met iedereen eens (heerlijk dat meelopen)
ook met mamavan3jongens,
niet in alles hoor,
maar even over dat wel of niet homo zijn.
geloof me, er zijn ook homo’s waar het echt niet in zat, dat het niet aangeboren was of wat dan ook.
je hebt homo’s en je hebt nep homo’s.
Ik ken er zelf een paar namelijk,
die waren altijd hetro en INEENS waren ze homo, zeiden ze,
later na een paar jaar waren ze ineens geen homo meer.
dus, er zijn homo’s die niet echt homo zijn omdat het is aangeboren.
die hebben gewoon zo’n fase.
maar anderzijds, zijn er idd gewoon echt homo’s waarvan het gewoon vanaf de geboorte er al in zat niet dat je dan kunt zeggen over een baby dat die homo is maar je snapt mn punt waarschijnlijk wel.

verder ben ik VOOR mannen die ook helpen in het huishouden en TEGEN mannen die geen reet in huis uitvoeren.
Verder vind ik wel dat iedereen elkaars mening moet respecteren en niet je eigen geloof ergens doorheen moet drukken.
voor de ene is dit waar en voor de ander is dat waar…
ik vind het best knap van mezelf dat ik het zo breng al zeg ik het zelf

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Damm wat zijn poppen duur, heb nog maar een paar winkels gehad hoor Maar daar hadden ze geen leuke, ze hebben allemaal roze kleertjes aan Alleen de baby born jongen was blauw maar 44 euro slik dus wordt nog even verder zoeken iemand suggesties??

Liefs Michelle

dikke 10 voor de reactie van mamavan rico niemand (mijn mening) heeft het zo goed kunnen verwoorden als jij denk dat we dit allemaal bedoelden alleen het iig bij mij niet goed uit kwam toppie

geen suggesties, maar wel iets grappigs!! Vandaag was ik even bij de zeeman, om wat ondergoed voor Bo te kopen (rompers passen hem niet goed meer, en hij had al 98/104) , dus dan maar een hemd en onderbroek. Maar goed, Bo was in de zeeman aan het stappen, en ik hield hem in de gaten wat hij nou aan het doen was, en drie keer raden waar hij mee ging spelen?? ja hoor een pop, waar je ook nog eens make up op kon doen!!! hahaahahhaha, hij heeft overigens ook nog met de prullenbakken van Cars gespeeld. Ze stonden eerst helemaal opgestapeld, maar na de toe takeling van Bo , stonden ze allemaal netjes (min of meer dan) in rij naast elkar hahahahahaha

liefs woezel

Zonder een mening over de rest van dit topic te willen geven (ook mijn mening is wel verwoord, ik ben voor acceptatie en respect voor iedereen): wil ik toch even opkomen voor de poppen met roze kleertjes!

Als je als jongetje lekker met poppen mag spelen, mag je pop toch ook wel roze kleertjes aan? Enneh… hoe handig ben je met de naaimachine? Volgens mij hebben we van Sannn weleens mooie creaties langs zien komen, du misschien kun je haar lief digitaal aankijken voor leuke jongenspoppenkleertjes?

Succes met je zoektocht!

liefs

@Liske
Het mag wel roze, maar ze waren gewoon echt allemaal roze, zijn toch ook wel meisjes die niet van roze houden

Enne nee ben niet handig met naaimachine totaal niet (heb ik niet eens )

Liefs Michelle

@Woezel
Goed dat de make-up dichtzat

Liefs Michelle