Volledig eens met Mirema! Mijn man doet net zo goed dingen in het huishouden.
Ook al ben ik thuisblijfmoeder, dan wil dat nog niet zeggen dat hij hier altijd vakantie kan vieren. Kom nou toch zeg!
Ik neem in principe alles op me, want hij werkt hele dagen, maar als we bijv. klaar zijn met eten, ruimt hij gewoon de tafel mee af in plaats van dat-ie opstaat en lekker gaat doen waar hij zin in heeft.
En als ik om de een of andere reden wegval (laatst flink ziek geweest) dan gaat mijn huishouden gewoon door omdat mijn man het dan overneemt. Moet niet gekker worden zeg, dat ik als ik dan weer beter ben een zwijnestal op kan ruimen omdat hij niks kon of wilde doen!
En nou heb ik toevallig 2 dochters maar geloof maar als ik zonen had dat ze mee hielpen in het huishouden. Ik heb samengewoond met een man die thuis nooit iets van zijn moeder “want jongens hoeven dat niet te leren”. Gevolg: ik was de huishoudster want hij kon en wilde echt helemaal niks doen want dat hoefde van zijn moeder ook niet! (Hij ging zelfs elke weer terug naar zijn ouders want dan vulde zijn moeder zijn overschrijvingskaarten voor de bank in!!! Kan het suffer?)Walgelijk vond ik dat!
We werkten allebei fulltime en ik kon naast mijn werk het hele huishouden nog runnen ook. Ik was daar heel snel weg, dat kan ik wel vertellen. Ik ben geen Assepoester!
Dus voor wie zonen heeft: leer ze hoe huishoudelijke klusjes werken, want ze komen zichzelf en hun partner tegen zodra ze ooit op zichzelf gaan wonen! En dat gaat voor conflicten zorgen in hun relatie! Dan heb je als moeder spijt dat je ze niet meer bij het huishouden betrokken hebt.
Lekker met poppen laten spelen dus: da’s een goed begin! ![]()
Mijn motto is: we leven hier met z’n allen in dit huis, we maken het met z’n allen rommelig en vies, dus we ruimen het ook met z’n allen op. En niet dat ik van mijn kinderen profiteer, want ze doen dingen op hun eigen niveau (zelf schooltas uitruimen, tafel dekken en mee afruimen, zelf kleren in de wasmand etc.), maar ik vind wel dat ze moeten leren wat er allemaal bij komt kijken. Zo vliegen ze in de toekomst met een goede basis uit!
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 30 May 2010 13:26:44