Jongens en poppen

Hebben jullie jongens ook een pop?
Dylano dus niet maar nu waren wij gister op een verjaardag en dat meisje kreeg baby annebel. Vond Dylano toch wel heel leuk. Nu is het geen punt om een pop te geven, want Madelon heeft baby born nog en baby annebel maar René had zoiets van wat moet hij daar mee hahahahaha. Ik zeg auto’s interesseren hem niet. Dus vandaar mijn vraag hebben jullie jongens poppen?

Liefs Michelle

Gewijzigd door - mirema op 30 May 2010 13:11:56

Nee, maar Erik speelt er op het kdv ook wel af en toe mee. Als hij dat leuk vindt, gewoon kopen. Wat moet 'ie ermee? Dat kan 'ie zelf vast wel verzinnen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Bo heeft geen pop, maar als hij er 1 wil, dan mag dat van mij. Ik zi eniet in waarom niet. Misschien dat hij op het kdv er wel mee speelt, mar thuis is hij fan van auto’s. Een kennis van mij heeft een zoontje,. Bij hun in de buurt zit een speel o theek (kun je net zoals boeken, speelgoed lenen, wat een week later terug gebracht moet worden) En hij vond een klein bedje met een popje helemaal geweldig, en die wilde hij weken achter elkaar mee nemen. Tja, waarom niet. Op die manier leren ze ook om “voor een ander te zorgen” . Of nou ja, zorgen, dat is een groot woord, maar je snapt wel wat ik bedoel. ze kleden de pop aan, geven ze “eten en drinken” etc. Is ook belangrijk als ze dat leren, dat “zorgen” . Als dylano dat dus wil, lekker laten spelen met een pop. Meisjes spelen toch ook met Lego en auto’s? Dan kan het omgekeerde ook naar mijn mening.

liefs woezel

k heb ook nog een baby born die ligt beneden… zo af en toe als we het over de baby in mama`s buik hebben, pakt hij de baby born, en wil hij zn luier verschonen… Ik vindt het niet erg als hij met een pop speelt…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Hier andersom een meisje dat dol is op auto’s dus waarom zou dylano niet met een pop kunnen spelen. Dat standaard rollenpatroon zijn we nu toch wel vanaf toch??

Groetjes,

Michèle

Seth heeft wel een pop, en kettingen ed.
Hij verkiest weliswaar de auto’s er wel boven, maar hij kan er wel mee spelen.

Lekker een pop geven die jongen!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

nee hier echt geen poppen noem ons ouderwets maar nee dat zou ik niet echt zien zitten als mijn jongens met poppen zouden spelen
wij houden ons dan eigelijk ook echt nog wel aan de ouderwetse regels vrouw is voor de kids en huishouden en man is voor de disipline en het geld en zo voeden wij onze kindjes ook op
gelukkig zijn onze kids gek op auto´s voetballen en dat soort standaard jongensdingen.

kijk als ik ook een dochter zou hebben en die heeft wel een pop en broer lief pakt de pop dan knijp ik wel een oogje dicht maar als het te vaak zou gebeuren zou ik hem er wel op wijzen dat dat iets voor meisjes is.

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Waar ben je bang voor dan, als je jongens met poppen zouden spelen? Ik zie echt niet wat het probleem is als jongens met poppen zouden willen spelen,.

Net wat Michèle zegt: als meisjes met auto’s spelen is het schattig, leuk en stoer maar als jongens met poppen willen spelen dan worden er mensen zenuwachtig.

Ik zie het verschil niet eerlijk gezegd. Als een jongen met een pop wil spelen, prima toch?! Gewoon open voor staan.

Als je zoons ooit vader worden, dan hoop je toch ook dat ze gezellige leuke lieve vaders zijn die met hun baby’s knuffelen? Of is dat ook raar?

Groetekes, Sje

nee rico heeft geen pop, die is daar doodsbang voor,
Herinner me op het cb nog wel dat hij die 2 prikken kreeg, de BMR en Men.C.
de arts was een moslima en droeg dus een hoofddoek, toen werd hij al panisch. Zij wilde hem sussen met een pop nou toen waren de poppen helemaal aan het dansen.
En ja… daar komt ie, toen moest ie de prik ook nog es hebben van haar. nou drama drama drama dus.
Het is begonnen toen mijn moeder haar pop van vroeger opdook uit een verhuisdoos. Dat was nog met zo’n eng porseleinen gezicht weet je wel.
nou echt hij was zo bang en heeft er s’nachts volgens mij nachtmerries van gekregen. dus sinds dien is hij anti pop.
het enigste popje wat hij heeft (dat zijn er 2) zijn die van Duplo, die vind hij wel leuk

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

natuurlijk hoop ik dat ze leuke lieve vaders worden maar de zorg komt wel bij de mama terecht ik zou het niet fijn vinden als hun vrouw op de bank zit terwijl mijn zoon pampers staat te verschonen om maar een voorbeeld te geven.
ik zou het ook niet toestaan (tenzij ik medisch niet in staat ben) dat mijn man de pampers gaat verschonen of dat soort klusjes ook zou ikgek worden als mijn man de stofzuiger pakt om te gaan zuigen dat is in mijn ogen een faalpunt van mijn kant.
de vader werkt zo veel en hard als die kan om s avonds te kunnen uitrusten en genieten van zijn gezin en schoon huis en dan niet vervolgens nog huishoudelijke taken te gaan volbrengen daarbij is de vader er voor de kinderen om ze disipline aan te leren en ze lessen in het leven te geven en natuurlijk om te spelen kletsen en leuke dingen te ondernemen etc etc

Joey heeft wel een pop. Toen ik zwanger was van Jessey hebben we die aan hem gegeven, om hem te leren dat hij de baby moet aaien en om te laten zien dan die ook flesjes drinkt en luiers aan krijgt. Hij sleept dat ding nog vaak met zich mee, en geeft hem de fles of luier aan. Het is wel een pop met blauwe kleren aan, en Jessey heeft nu dezelfde met een roze pakje, haha
Hij heeft trouwens ook kettingen en een spiegel, en een upsy daisy pop van de droomtuin, gewoon omdat hij daar zo om moet lachen op tv, als die haartjes de lucht in gaan.
Ik vind het geen probleem, hij speelt ook met auto’s en zijn grasmaaier en blokken etc, dus keus genoeg!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Ik maak er verder geen punt van. Dus Madelon straks ff vragen of ze het goed vind.

@mama met 3 jongens.
Mijn Man stofzuigt, zeemt ramen en noem maar op. En die verschoont net zo veel luiers als ik en dat vind ik niet meer dan normaal!!
En ook ik ben thuisblijfmoeder (wel met lichamelijke gebreken) maar al had ik die gebreken niet dan zou ik er nog op staan. Neem aan dat hij ook kids wilde??

Liefs Michelle

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbyf.lilypie.com/djrzp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Kids Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/Un3ap1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mirema op 30 May 2010 13:18:07

oei oei heb mezelf wel in een box gestopt hahaha

ja mijn man wilde dolgraag kindjes en mijn man is niet van het type ik doe het niet hij wast de ramen ook (omdat ik er niet bij kan boven)maar ik zou het niet toestaan als hij klusjes gaat doen die ik makkelijk zelf kan doen.
koken kan die ook heerlijk en daar geniet ik dan ook van als ik ziek ben
maar als ik medisch is staat ben doe ik het zelf hij werkt al voldoende waarom zou hij nog huishoudelijke taken moeten doen
een dame heeft haar taken een man de zijne zo is alles eerlijk verdeeld en overzichtelijk en zo zou ik het ook graag zien bij mijn zoons en zo voed ik ze ook op tuurlijk vragen ze weleens mag ik afwassen maar dan is het antwoord ben je een vrouw… nee en dus …

Volledig eens met Mirema! Mijn man doet net zo goed dingen in het huishouden.
Ook al ben ik thuisblijfmoeder, dan wil dat nog niet zeggen dat hij hier altijd vakantie kan vieren. Kom nou toch zeg!

Ik neem in principe alles op me, want hij werkt hele dagen, maar als we bijv. klaar zijn met eten, ruimt hij gewoon de tafel mee af in plaats van dat-ie opstaat en lekker gaat doen waar hij zin in heeft.

En als ik om de een of andere reden wegval (laatst flink ziek geweest) dan gaat mijn huishouden gewoon door omdat mijn man het dan overneemt. Moet niet gekker worden zeg, dat ik als ik dan weer beter ben een zwijnestal op kan ruimen omdat hij niks kon of wilde doen!

En nou heb ik toevallig 2 dochters maar geloof maar als ik zonen had dat ze mee hielpen in het huishouden. Ik heb samengewoond met een man die thuis nooit iets van zijn moeder “want jongens hoeven dat niet te leren”. Gevolg: ik was de huishoudster want hij kon en wilde echt helemaal niks doen want dat hoefde van zijn moeder ook niet! (Hij ging zelfs elke weer terug naar zijn ouders want dan vulde zijn moeder zijn overschrijvingskaarten voor de bank in!!! Kan het suffer?)Walgelijk vond ik dat!

We werkten allebei fulltime en ik kon naast mijn werk het hele huishouden nog runnen ook. Ik was daar heel snel weg, dat kan ik wel vertellen. Ik ben geen Assepoester!

Dus voor wie zonen heeft: leer ze hoe huishoudelijke klusjes werken, want ze komen zichzelf en hun partner tegen zodra ze ooit op zichzelf gaan wonen! En dat gaat voor conflicten zorgen in hun relatie! Dan heb je als moeder spijt dat je ze niet meer bij het huishouden betrokken hebt.

Lekker met poppen laten spelen dus: da’s een goed begin!

Mijn motto is: we leven hier met z’n allen in dit huis, we maken het met z’n allen rommelig en vies, dus we ruimen het ook met z’n allen op. En niet dat ik van mijn kinderen profiteer, want ze doen dingen op hun eigen niveau (zelf schooltas uitruimen, tafel dekken en mee afruimen, zelf kleren in de wasmand etc.), maar ik vind wel dat ze moeten leren wat er allemaal bij komt kijken. Zo vliegen ze in de toekomst met een goede basis uit!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 May 2010 13:26:44

Zeg “ja” als ze vragen of ze mogen afwassen! Jij zorgt toevallig graag voor ze, maar de kans dat ze ooit zo’n vrouw of man (want dat kan ook ondanks dat ze niet met poppen mogen spelen! ) tegenkomen, is vrijwel nihil!

Echt, je krijgt er spijt van als je ze in zo’n traditioneel rollenpatroon stopt. We leven in 2010, niet in 1910!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 May 2010 13:30:01

Dylano doet nu al mee de was en afdrogen en stoffen en stofzuigen Zou niet graag zien dat hij ooit zijn vrouw als sloofje gebruikt. Ik ben na een dag Dylano en huishouden ook moe

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

de kids ruimen echt hun eige rotzooi op hoor anders zou ik echt geen tijd hebben om te ikkebennen hahaha als ik bijv boodschappen ga doen mogen ze van mij achter de pc kruipen mits ze eerst hun rotzooi opgeruimd hebben
ook ruimen de kids de tafel leeg (ik ben hun vrouw niet dus ) maar papa mag gelijk lekker gaan uitbuiken of ontspannen en zo leren ze dus welke plek ze hebben in het gezin maar ze leren ook dat als ze eenmaal getrouwd zijn dat ze dat niet meer hoeven te doen.
voordeel is dat alle albanese vrouwen deze manier van leven al van kleins af aan leren van hun ouders dus dat zal wel goed zitten en aangezien ik verwacht dat ze zoiezo met een dame die hetzelfde geloof als wij hebben komt het helemaal goed daar maak ik me niet druk om en anders zal ik ze wel toesnellen hahaha

ho ik ben geen sloofje hoor !!!

ik doe het graag het is een manier van leven geloof en cultuur en ik zou het niet anders willen niet voor mij en niet voor mijn kids…

waarom denk je dat ik zo graag een dochter wil eindelijk samen in de keuken staan koekjes bakken etc etc

i ben het eens met michelle,
Rijco doet hier ook heel veel in huis, maar eigenlijk doet Rijco iets meer als ik sinds we beide verplicht thuis zitten
ik doe meer rico’s verzorging, alhoewel rijco ook regelmatig zijn pamper verschoont en zijn eten maakt en met m speelt.
verder doe ik de was, het toilet/badkkamer rico’s kamer.
Rijco doet stofzuigen dweilen en koken en rommel achter onze kont opruimen ahhaha, maargoed dat doe ik dan ook wel weer.
Ik kook ook wel is ooit maar ik kook alleen buitenlands en rijco kookt het meeste hollandse kost en indisch.
ik ben meer van de italiaans en de knorr gerechten

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

En als ze nu wel is met eeen nederlandse vrouw of zelfs man huiskomen???

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers