Jongens en poppen

allereerst dank je sje want ik voelde me echt aangevallen en was echt een beetje verdrietig dat het zoveel tegen 1 was althans dat gevoel had ik

dan het is niet zo dat ik zoals de extremiste onder de moslims haat predikeer jegens homosexuelen ieder voor zich alleen weet ik geloof ik in het gevolg daarvan en geloof ik niet dat het aangeboren is

en ja als ik een dochter zou hebben zouden mijn zoons idd niks hoeven doen, dat klopt

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Mamma van 3 jongens, wordt niet boos, maar als ik dit zo lees van je dan ja hoe moet ik het zeggen wordt ik eigenlijk een beetje verdrietig. Zeker na onze gesprekken in een ander topic waarin ik van mening was geworden dat jij ondanks dat je moslima bent je wel meer openstond voor bepaalde dingen. Maar als ik jou laatste berichtje zo lees denk jij net zo in hokjes als het merendeel.

Vrouwen zijn om te dienen, want zo komt het zeker over als je zegt dat je dochter wel in huis moet helpen en je zonen niet.

Homosexualeit is een zonde en aangeleerd. Wie leert het wie dan in de dierenwereld. Daar is het heel normaal.

Ik ga misschien iets heel kwetsents zeggen, maar jij accepteerd niet dat je schoonmoeder overal deel aan wil nemen terwijl dat in de cultuur van je man heel normaal is en je accepteerd niet dat zij het altijd voor het zeggen heeft ook in jou huis als ze bij jou zou zijn op vakantie, maar anderzijds vind je wel dat vrouwen moeten schoonmaken en dienen (je zei ik ben geen sloof, maar een man die niks hoeft te doen wordt gedient) en je accepteerd geen homo’s althans niet in je eigen gezin. Ik vind dit een beetje een dubbele manier van denken.

Groetjes,

Michèle

Wij hebben het huishouden redelijk verdeeld hier. We werken allebei, alleen ik werk tussen de 18 en 36 uur. Dus de ene keer doe ik meer, en de andere keer mijn man. Ik ben ook opgegroeid op die manier, en om eerlijk te zijn, vind ik het ook niet meer dan eerlijk. Waarom beide werken, en de andere het recht hebben om daarnaast niks te doen, terwijl jij zelf thuis dan ook nog eens flink aan de slag kan? Daarnaast werk ik in de zorg, en werk dus ook weekenden en avonden. Mijn man neemt dan natuurlijk de zorg voor Bo, en dat gaat helemaal goed, sterker nog, hij vind het heerlijk die papa dagen!! Als ik thuisblijf moeder zou zijn, dan denk ik dat ik de meeste klusjes in huis zou doen, maar dat mijn man ook nog wel een aandeel zou hebben hierin.
Ik begrijp dat onze cultuur hier in nederland anders is, en het is ook prima als iemand anders de normen en waarden van een andere cultuur volgt. Zelf ben ik echter geen voorstander van dat strakke rollen patroon. Ik denk zelf ook dat je kinderen later eventueel moeite zullen hebben, om zich aan te passen aan de nederlandse cultuur, als dat in hun relatie nodig zou zijn. Daarnaaast is het inderdaad zo, dat als ze op zich zelf zouden gaan wonen, ze niks geleerd hebben over hoe ze moeten koken, schoonmaken etc. Dat zijn toch wel basis dingen die ze moeten leren lijkt mij.

Wat betreft homoseksualiteit, sorry, maar het is wetenschappelijk bewezen, dat het in je genen zit, en dat het niet iets is waarvoor je kiest. Je kunt in van alles geloven, maar wetenschappelijk bewijs, daar kun je niet om heen lijkt mij.
Het maakt mij niet uit wat voor een seksuele voorkeur Bo later zou hebben. Zolang hij maar gelukkig is, dat is wat telt. In mijn familie heb ik neven en nichtjes die homoseksueel zijn. Misschien zeg ik nu wel heel wat stoms, maar het zit dus blijkbaar bij ons in de familie genen. Nou prima toch, niks mis mee.

Het is absoluut geen aanval op jou, mama van 3, echt niet. Ik denk alleen dat het verschil in cultuur hierin gewoon erg duidelijk is.

liefs woezel

Heb de hele topic even vluchtig doorgelezen. Grappig weer welke kant het op kan gaan als je het over jongens en poppen hebt. Julian had al heel vroeg een pop. Op het moment dat hij ogen e.d. begon te herkennen en aan te wijzen (zal zo rond een maand of 8 geweest zijn) kreeg hij een jongenspop met een heus piemeltje Dit is echt zijn grootste vriendje. Hij mag niet mee naar bed, daar vind ik hem te hard voor. Maar pop gaat ook op het potje, hij maakt eten voor pop, pop krijgt ook een zakdoekje voor zijn vieze neus e.d. Pas had hij zelfs limonade in het potje van pop gedaan zodat het leek of pop ook een plasje gedaan had en ook een sticker mocht plakken Hij heeft ook een poppenbuggy, maar daar zit hij liever zelf in dan dat hij de pop moet duwen haha. Ik denk dat Julian zijn gedrag ook spiegelt e.d. in de pop, heel leuk en gezellig om te zien.

En wat dan van een spiegel en jongens? Julian stond pas heel ijdeltuiterig voor de spiegel te kijken en zijn haar netjes te doen. Het leek wel een meisje haha. Daarna ging hij nog even half omgedraaid voor de spiegel staan en keek achterom naar zijn kontje en weer naar zijn kontje in de spiegel om te kijken of zijn broekje wel goed zat. Ik kan je zeggen: dat heeft ie niet van mij geleerd hoor Zag er echt heel grappig uit haha. Maar die spiegel ga ik hem niet verbieden ook al vertoont hij ‘vrouwengedrag’, hij heeft ten slotte zijn moeder als voorbeeld en die doet hij graag na

Dit heeft niets met moslim gdrag te maken vind ik, wij hebben genoeg marokaanse vrienden waar het er echt zo niet toegaat.

Maarja ieder moet doen waar hij zich lekker bij voelt, hoop alleen dat je kids je later niets gaan verwijten.
En dat hoop ik bij mezelf ook natuurlijk want of ik het allemaal goed doe weet ik ook niet. Bij me dochter wel denk, want dat is een zelfverzekerde meid die werkt en er veel plezier in heeft en een lieve vriend die ook begrijpt dat hij dingen in het huishouden doet. Nu die kleine man nog op zijn bestemming brengen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Laat ik eerst even reageren op het topic waar het allemaal mee begon: jongens en poppen. Ik vind er niks mis mee dat een jongen een pop leuk vindt. Raar maar waar, als een jongen een Baby Born leuk vindt, kan dat niet. Terwijl He-Man ook een soort pop is, maar die is stoer en dan kan het wél? Het neefje van mijn vriend wilde een poppenhuis. Dat kreeg hij niet, omdat zijn vader dacht dat hij dan homo zou worden of zoiets. Als alternatief kreeg hij toen een soort kasteel met poppetjes. Ik vind een poppenhuis ook wel iets té, met rose enzo, maar als mijn zoontje een pop zou willen…waarom niet? Net als Morgan is Eva gek op auto’s. Ze roept de hele dag ‘auto’ en kijkt ook veel naar auto’s. Ze pakt zelf de autosleutels om de deur open te maken. Heel mannelijk dus, haha. Om haar pop geeft ze niet veel. Vandaag heb ik een Sesamstraat-auto met trailertje gekocht op de rommelmarkt. Het kind was dolblij en heeft er de hele dag mee gespeeld. Echt op haar knietjes zitten en dan rijden. Die laat ik dan niet staan omdat het niet meisjesachtig is. Dus…gewoon lekker toelaten dat Dylano poppen leuk vindt!

Ik kan me voorstellen dat de mama van 3 jongens zich aangevallen voelde, maar ook bij mij rezen de haren me te berge. Zo leefden ze hier in NL een eeuw geleden. Ik stoor me geweldig aan culturen waar de vrouw een sloof is (want zo zie ik dat) en de man alles kan maken. Ik zou echt niet met zo’n man kunnen leven. Bij ons werkt mijn vriend 40 uur en ik 20. Ik doe meer in het huishouden en verzorg Eva, maar hij klust thuis veel en is er altijd voor zijn dochter. Hij verschoont luiers, doet haar in bad, gaat met haar naar de winkel en wandelen…hij is echt een duidelijk zichtbare papa. En een betere kan ik me niet wensen! Hij zou niet te beroerd zijn om iets in het huishouden te doen, maar ik neem dat meestal op me omdat ik meer tijd heb. Financieel brengt hij natuurlijk meer geld binnen dan ik, maar ook daar doet hij niet moeilijk over. Wat van hem is, is ook van mij. In ruil daarvoor vraagt hij verder niks van mij, hij laat mij volkomen vrij. Gelukkig maar. Ook NL mannen denken nog steeds vaak: ‘Ik werk 40 uur en dus ga ik nu op de bank hangen, zodat het vrouwtje even een pilsje kan pakken!’ Natuurlijk gebeurt dat hier ook weleens hoor, maar als dat de gang van zaken hier in huis zou zijn, rende ik gillend weg! Argh!

Maar ieder maakt in het leven zijn eigen keuzes en als mama van drie jongens zo gelukkig is, is dat haar keus. Ze zou het waarschijnlijk niet anders willen. Ook in NL zijn er trouwens nog genoeg regio’s waar dit soort oude rollenpatronen nog steeds normaal zijn! Ik heb een andere keus gemaakt en denk er totaal anders over! Hier helpt Eva zelf mee met schoonmaken en opruimen, op haar manier. Als ons zoontje straks mee wil helpen, fijn, dan zal ik dat lekker stimuleren! Andersom geldt ook, dat ik het prima vind als Eva van papa banden leert plakken. Kan zij mijn band mooi doen, want zelf kan ik dat niet. Vind het ook een echte mannenklus, hahahaha!

Groetjes Rainbow, trotse mama

quote:
en ja als ik een dochter zou hebben zouden mijn zoons idd niks hoeven doen, dat klopt

Wees wijs en geef je dochter dezelfde behandeling als je zoons. Geen verschil maken tussen je kinderen want dat gaat je ooit verweten worden. En net wat Michelle zegt, je wilt het niet meemaken dat een van je kinderen het contact met je verbreekt ooit in de toekomst omdat ze je dingen uit de opvoeding verwijten waar je nu goed aan denkt te doen.

Nogmaals: het is alleen maar een goedbedoelde waarschuwing van onze kant.

In Albanië zou je hier rustig mee door kunnen gaan, maar in Nederland werkt dat echt niet meer meissie! Echt niet! Ooit gaat een van je kinderen (of een van de partners van je kinderen) steigeren!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 May 2010 20:52:37

Mijn moeder heeft mij alles geleerd. Van koken tot banden plakken. Ik kan zelfs een stekker aanzetten. Zij heeft mij namelijk geleerd nooit maar dan ook nooit van iemand afhankelijk te moeten zijn. Ja mervin plakt mijn banden en zet het vuilnis buiten, maar ik kan het ook allemaal zelf en heb het ook jaren zelf gedaan.

Groetjes,

Michèle

Heerlijk toch?! Ik ben ook blij dat mij alles geleerd is. Ik doe ook van alles aan klussen in huis. Mijn vader was ook altijd aan het klussen dus het is ons met de paplepel ingegoten.

Ik heb samen met meneer Sje destijds toen we in dit huis kwamen de hele badkamer veranderd. Alles op een andere plek en alle leidingen verleggen. Tuurlijk heeft meneer Sje het meeste technische werk gedaan en werk waar kracht voor nodig was, maar ik zat er met mijn neus bovenop dus ik weet precies wat er gebeurd is in die badkamer.

Binnenkort komt mijn vader hier de buitenkant van ramen, deuren, kozijnen schilderen. Ik heb ook al heel wat geschilderd, dus die klus gaan we lekker samen doen. Hij alles op de ladder en ik alles op de begane grond.

Groetekes, Sje

Mijn vader kluste ook heel veel, maar banden plakken heeft hij mij nooit geleerd! Schilderen wel en daar ben ik ook goed in. Toen we hier gingen wonen, vond ik het heerlijk om met een tang spijkers uit de muur te trekken, plinten los te wrikken en dagen in een vies pak vol vlekken op een trap te staan om te schilderen! Ik baal nog steeds dat ik vanwege de baby niet mag lakken, want dat moet ik dan aan mijn vriend overlaten en doe ik juist zo graag zelf! Verstand op 0, radio op 10 en aan de slag. HEERLIJK!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Meneer Sje was voor mij getrouwd met een vrouw die helemaal niet zo van de klusselarij was, dus die wilde me toen we net de sleutel van dit huis hadden van alles uit gaan leggen over de klusjes die ik wilde gaan doen.

Hij wist niet hoe hij moest kijken toen ik zelf stopcontacten van de muren schroefde, noodfittingen aan de kroonsteentjes aan het plafond monteerde etc. Haha!

Groetekes, Sje

Ff on topic

Ik vroeg aan Madelon mag Dylano met jou baby born spelen? Ging het neeeeeee dat is een jongen die trekt het hoofd eraf en de armen eruit Hoezo ook vooroordelen. Ik zeg nou ja, zegt zei dat zie je ook altijd op de tv. Dus wordt toch een pop kopen

Liefs Michelle

Anders zet Dylano een keer een dagje hier af! We hebben poppen, Barbies een mega-poppenhuis (1.40 breed en 1.20 hoog). Die jongen komt in een paradijs terecht!

Groetekes, Sje

quote:
Mag ik één ding zeggen?

Zucht.

Ik dacht dat we in 2010 leefden.

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/MYDMp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Vol verbazing heb ik dit topic gelezen. Sorry, ik wil niemand aanvallen want iedereen doet het op zijn eigen manier. Maar ik kan me echt totaal niet vinden in de manier van opvoeding en rolverdeling in huis mama van 3 jongens. Om nog maar te zwijgen over het feit dat jongens geen homo mogen zijn. Sorry, maar ik zou bijna zeggen gelukkig heb je geen dochter. Dit klinkt misschien heel hard, maar je kunt het in mijn ogen echt niet maken je dochter van alles te laten doen in huis terwijl je zoons lekker op hun kont kunnen zitten. En dat alleen maar omdat ze een ander geslacht hebben. Ik geloof nooit dat je dochter dit had gepikt.

Ik kan hier nog wel een heel verhaal gaan schrijven, maar het komt er kort maar krachtig op neer wat Mriek al geschreven heeft. Ik dacht dat we in 2010 leefden.

Groetjes,
Sandra

quote:
Ff on topic

Ik vroeg aan Madelon mag Dylano met jou baby born spelen? Ging het neeeeeee dat is een jongen die trekt het hoofd eraf en de armen eruit Hoezo ook vooroordelen. Ik zeg nou ja, zegt zei dat zie je ook altijd op de tv. Dus wordt toch een pop kopen

Zeg maar tegen madelon dat mijn broertje nog nooit een pop geloopt heeft van mij. Enne meisjes kunnen net zo goed een pop ontleden hoor

Groetjes,

Michèle

ja we weten het nu wel het is verschrikkelijk en ondenkbaar dat een vrouw zich prettig voelt bij het verzorgen van man en kinderen zoals ik dat doe en het is ook helemaal logisch dat de kinderen straks weg vluchten omdat ze zo goed verzorgd worden…tuurlijk…

ook staat er in de bijbel en weet ik veel welk ander boek van welk ander geloof dan het prima is om met je eige geslacht het bed in te duiken …tuurlijk… en aangezien ik de enigste ben die wel zijn mond open doet en niet schijnheilig zit nee te schudden over het feit dat het allemaal als normaal word gezien spring dr maar boven op met zijn alle… keer op keer nog even een schop na want het is nog niet vaak genoeg herhaald hoe slecht ik ben.

o ja even onn topic mijn kids spelen trouwens wel met popppen… legerpoppetjes telt dat ook pfffffffff

Ho ik heb nergens gezegd dat je slecht bent, alleen dat je jezelf tegen gaat komen, net als ik misschien. En daar willen we je voor behoeden. Ik weet dat je ontzettend veel van je kinderen houdt en het bete voor hun wilt, maar dat il niet zeggen dat dat is hoe jij het doet en misschien ook niet hoe ik het doe.

Liefs Michelle

@Michèle ik geef het door, maar we hebben besloten om gewoon een popje voor hem te kopen dan kan hij hem slopen als hij dat zou willen al geloof ik dat niet.

@Sje ik geloof gelijk dat er dan een paradijs voor hem opengaat

Liefs Michelle

ik heb ook niet gezegd dat ik een sloof ben of mijn man bedien maar dat word wel steeds weer opnieuw benoemd
er word mij een vraag gesteld nadat ik antwoord gaf op de topicvraag daar geef i een eerlijk antwoord op aangezien ik er van uit ga dat ieder gerespecteerd word ook al zijn andere het er niet mee eens. vervolgens word ik van alle kanten op mijn vingers getikt terwijl dit gewoon mijn manier van leven is en ik me daar prettig bij voel het gaat zelfs zover dat er word gezegd dat mijn kinderen zullen weg gaan zoals ik bij mijn fam weg ben gegaan … jullie weten niet eens waarom ik geen contact met mijn ouders heb!!! thuis werd er ook altijd gezegd het maakt mij niet uit met wie je thuis komt al is het een vrouw JAJAJA als puntje bij paaltje komt werd het toch niet zo geacepteerd zoals beweerd dus waarom zou ik staan liegen tegen mijn kinderen om ze vervolgens de rug toe te keren kom nou zeg
daarbij sta ik toch echt niet te predikeren in mijn huis wat wel en niet mag ze lezen 1 keer per week de kinder koran en dan komen ze dr zelf wel achter wel als het op tv komt dan wijs ik ze dr op dat dat niet is toegestaan door god en dat lijkt mij niet meer dan normaal…sinds wanneer is de bijbel veranderd of de thora sinds wanneer staat daarin dat het wel is toegestaan
zoals ik me kan herrineren zijn er meerdere gelovige mensen op dit forum al dan niet prakticerend ga mij nou niet zitten vertellen dat deze mensen op zondag in de kerk zitten te kletsen dat het allemaal ineens wel mag je kan het geloof niet veranderen wanneer dat je het beste uitkomt dat is geen geloof meer of je alles prakticeerd is een tweede

daarbij werd er ook iets gezegd over de wetenschap ehh sorry maar daar moet je ook maar in geloven want het zou niet de eerste keer zijn als ze op iets terug komen.

trouwens mijn man verwacht ook niet dat ik 24 uur per dag voor hem klaar sta hij zegt regelmatig ga zitten ik doe het zelf of vraagt of hij iets voor mij kan doen
maar ik doe het graag omdat ik van hem hou en hem respecteer
dus ik zie zooooo het probleem niet

even 1 ding, ik heb eerder aangegeven (en dat vind ik nog steeds) dat het hier gaat om verschil in cultuur, en dat ieder voor zich moet weten wat hij of zij volgt daar in. Ik heb tevens aangegeven dat IK geen voorstander ben van dat vaste rollen patroon, maar dat houdt niet in dat ik het verkeerd of fout vind dat een ander wel daar na leeft!!! Dat heb ik ook nergens geschreven!!

Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt, dat is het belangrijkste.
Wat betreft die wetenschap, en homoseksualiteit, wetenschap is geen geloof. Ik geef toe dat er in het verleden best wel eens iets gezegd is wat zogenaamd wetenschappelijk onderbouwd is, en achteraf blijkt het niet te kloppen. Maar de wetenschappers zijn ook mensen en mensen maken ook wel eens fouten. Maar in principe is wetenschap een kwestie van cijfers en getallen, wat een bepaalde uitkomst geeft, en een conclusie. Het valt te controleren dus. De wetenschap heeft ook ontzettend veel goeds gedaan voor de wereld. Kijk alleen al naar wat ze kunnen doen voor zwangere vrouwen die een moeilijke bevalling hebben, en kindjes (zoals Bo) die prematuur geboren zijn. Als ik 50 jaar terug was bevallen, of nog meer jaren terug, dan was ik er niet meer geweest, dan was ik tijdens de bevalling overleden, en dat geld ook voor Bo. Daar moet ik persoonlijk niet aan denken!! De wetenschap heeft er wel voor gezorgd dat er tegenwoordig zulke dingen bijna niet meer voorkomen!! En zo zijn er wel een miljoen andere dingen die de wetenschap heeft ontdekt, waar de mensheid baat bij heeft,
Als diezelfde wetenschap nu dus aangeeft (wat al ik weet niet hoeveel jaren al bekend is) dat homoseksualiteit in de genen zit, dan is dat wat mij betreft zo , wat mij betreft is wetenschap namelijk geen geloof.
Homoseksualiteit is niet aangeleerd. Als dat zou zijn, dan zou dat betekenen dat ouders hun kinderen dat hebben aangeleerd, tenminste dat is wat jij gelooft toch? Op wat voor een manier zouden ze hun kinderen dat dan aanleren? Echt niet doordat ze met een pop spelen hoor!! Kinderen op deze leeftijd zijn daar helemaal niet mee bezig, alleen met wat ze leuk vinden om mee te spelen!!

Ik heb jou nergens aangevallen, in mijn vorige postings, sterker nog, ik vind juist dat ik jou in je waarde heb gelaten, omdat iedereen moet leven naar wat hij of zij goed vind, en gelooft. Ik kan het dan niet waarderen dat je mij er bij haalt, mbt de wetenschap, en dat dit ook een geloof is. Ik ben van mening (en ik denk meerdere met mij) dat dit geen geloof is, en ik zou het fijn vinden als jij mij dan daar in , in mijn waarde laat.

liefs woezel