aangezien ik zelf nederlands ben zie ik daar ook geen problemen in aangezien ze het dan wel zal leren van schoonmama hahaha
het laatse is wat mij betreft niet mogelijk
de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag
aangezien ik zelf nederlands ben zie ik daar ook geen problemen in aangezien ze het dan wel zal leren van schoonmama hahaha
het laatse is wat mij betreft niet mogelijk
Ik denk dat je schoondochter of schoonzoon niet blij met je zal zijn!
Moest niet gekker worden zeg dat mijn man thuis nooit iets heeft hoeven doen, dat ik wil dat-ie wel wat in het huishouden doet en dat zijn moeder eens even komt vertellen hoe het volgens haar hoort.
Sorry, dat kan er bij mij niet in! Dus ga ze maar lekker snel bij het huishouden betrekken.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 30 May 2010 13:59:04
Hier doen we het samen. We werken beide alleen is Mervin om 14.00 thuis en ja die doet dan wat meer dan ik. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik alles doe want dan gebeurt er door de weeks erg weinig. Oh ja en hier is de regel wie als eerst thuis is kookt dus das meestal pappa.
Groetjes,
Michèle
het valt allemaal heel erg mee hoor het is niet zoals in de films waar de vrouwen worden onderdrukt en gedwongen worden voor de huishoud klussen en nooit het huis uitmogen… en dat soort vooroordelen,
het is mijn keuze om de verdeling zo te doen aangezien mijn man al 5 jaar op zichzelf woonde voor wij gingen trouwen kan hij heel goed alles verzorgen enzo.
een schoonzoon krijg ik niet aangezien ik geen dochters heb.
ik hoop dat mijn zoons voor dames kiezen die of dezelfde cultuur hebben of iig hetzelfde geloof daarbij zou ik echt niet met een stok achter de deur gaan staan bij mijn schoondochter van je moet dit en dat en mijn zoon niet NEE natuurlijk niet maar ik leer mijn zoon de normen en waarde waar ik in geloof en zal mijn schoondochter op een normale manier tips en advies geven en wat ze daar mee doen moeten ze zelf weten als mijn zoon er wel voor kiest om te gaan afwassen moet hij dat gaan doen maar niet in mijn huis en niet in mijn aanwezigheid.
En stel je zoon is homo (kan altijd en is niets mis mee volgens mij)
dan is hij thuis niet meer welkom ofzo? Of hoe moet ik dat zien omdat het in jou ogen geen optie is.
Liefs Michelle
nee dat is geen optie geen mogelijkheid niet toegestaan hoe je het wilt noemen…
maar daar behoed ik ze wel voor
quote:
een schoonzoon krijg ik niet aangezien ik geen dochters heb.
Dat dacht mijn moeder ook! Die heeft 2 dochters en een zoon en toch 3 schoonzoons!
Prima als het jouw keuze is om het nu zo te doen, maar realiseer je dat je je zoons op deze manier geen goede basis meegeeft voor als ze t.z.t. op zichzelf gaan wonen. Niet alleen voor de jongens zelf die dan niks weten over huishoudelijke klussen maar ook voor de partners met wie ze samenleven. Die partners zijn niet blij met wat je jongens dan niet willen of kunnen doen in het huishouden.
En nogmaals: ik spreek uit ervaring! Ik had zo’n partner die niks wilde of kon doen in het huishouden. Ik was daar heel snel weg omdat ik geen Assepoester wilde zijn.
Groetekes, Sje
Daar kun je ze niet voor behoeden, dat zit erin o niet heel simpel. Dus dan zou jij je zoons liever ongelukkig zien met een vrouw dan gelukkig met een man. Vreemd.
ik wil alleen maar dat mijn kids gelukkig zien met wie of hoe maakt me niet uit.
Liefs Michelle
quote:
maar daar behoed ik ze wel voor
Nu ga ik je inderdaad ouderwets noemen! Want dat mocht zoals ik uit je eerste berichtje begreep.
Homoseksualiteit krijg je er niet uit. Dat zit in de genen. Valt niet te sturen. Het is geen ziekte die te genezen is.
Dus als een van je jongens homoseksueel is, dan wens ik hem nu vast sterkte met het feit dat zijn geaardheid niet door zijn moeder geaccepteerd wordt.
Wees maar gewoon blij als je kinderen gelukkig worden, met wie dan ook.
En ik weet niet hoe je ze ervoor wilt gaan behoeden, maar openlijk jarenlang lelijk doen en afgeven op homoseksualiteit heeft geen enkele zin! Zonde van je energie!
Een kennis van ons deed dat namelijk ook omdat hij dacht er daarmee voor te kunnen zorgen dat zijn zoons met vriendinnen thuis zouden komen, maar een paar jaar geleden hebben 2 van zijn 3 zoons gewoon aangegeven dat ze liever met mannen samen waren!
Dus toen stond die man met zijn mond vol tanden. Zoals ik al schreef: homoseksualiteit zit in een mens of het zit er niet in. Je kunt dat totaal niet sturen.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 30 May 2010 14:37:49
Pfffff, ik wou er eerst helemaal niet op in gaan, maar Chris doet veel meer huishoudelijke taken dan ik doe… ik was wel eens, maar chris vaker, ik kook wel altijd, maar zodra chris vrij is kookt hij.
Als chris vrij is, verschoond hij luiers, dat doet hij allemaal naast het werk.
We leven in de 21ste eeuw… kom op!
We kunnen dan wel huisvrouw zijn, maar een man mag ook wel iets doen, ALSOF wij niet genoeg doen denk ik dan!
Mijn vriendin is ook zo ouderwets en ze is nog maar 20… een man mag na het werk niets meer doen en de vrouw hoort voor de kids te zorgen… dat gaat HIER niet op!
Een vrouw doet genoeg, en een man hoort haar erin te helpen/steunen.
Ik timmer ook spijkers in de muren voor mn schilderijen, ik doe ook de MANNEN klusjes hier in huis… en een MAN hoort dat ook andersom te doen.
Naja kan wel een heel verhaal verder typen maar windt me er alleen maar over op… zo is jullie levenstijl, bemoei ik me ook niet mee… maar ben het er absoluut niet mee eens!
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
Tjaah, ik ga denk ik ook maar eens reageren
Ook hier zijn de taken redelijk verdeeld.
De zorg voor Seth gaat gelijk op, aangezien ik naar school ga en mijn vriend 4 dagen werkt. (En ook een papa-dag heeft als ik op school ben) En dan kan Seth natuurlijk niet de hele dag in dezelfde luier gaan lopen
Qua huishoudelijke taken doe ik wat meer, maar simpel omdat ik het sneller doe, en ik meer tevreden ben als ik het zelf doe. Dus dan stuur ik Seth even met zijn papa naar de speeltuin en raas ik even snel door het huis.
Ik ben er ook echt niet voor om het op een traditionele manier te verdelen. Sterker nog: Ik zou denk ik gek worden als ik 7 dagen per week thuis zat en alleen maar schoon mocht maken ed.
Verder ben ik het er mee eens, dat mijn zoon met iedere jongen, meisje, travestiet, hermafrodiet enz. thuis mag komen, als hij maar gelukkig is!
Liefs, Anne
Grappig dat Dylano poppen zo leuk vindt. Dani is helemaal gek van de roze babybuggy van zijn nichtje. Hij kan er een hele tijd heel zoet mee rondrijden met baby en al. Af en toe haalt hij de baby eruit…of geeft de baby een kusje. En soms wijst hij naar de onderkant van de pop en zegt dan “poepen” en dan wil hij de baby verschonen.
Op het KDV speelt hij ook erg graag met de speelgoed stofzuiger/ het keukentje en de afwasborstel. Allemaal heel mannelijk dus haha
Nou moet ik zeggen dat hij ook echt fan is van auto’s en motoren, maar dat heeft hij dan weer van zijn vader.
quote:
Mag ik één ding zeggen?Zucht.
Ik dacht dat we in 2010 leefden.
Groetjes,
M<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/MYDMp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>
Kort, maar krachtig En ben het helemaal met je eens!
ik ga dr verder maar niet te veel op in maar ik wens mijn kids een gelukkig EEUWIG leven en niet alleen in dit leven.en als je daar iets voor moet opofferen of verbieden so be it
Ik ga een vraag stellen die mogelijk een hele nieuwe discussie los gaat maken, maar ik stel hem toch. Hoewel je niet verplicht bent om er antwoord op te geven.
Stel je zou zwanger raken en je 4e kindje is een dochter zoals je graag wilt (hoewel met jongens ook heel goed koekjes te bakken zijn), zou zij dan in de toekomst wel mee moeten helpen in het huishouden omdat ze een vrouw is, en zouden haar broers dan nog steeds niks hoeven doen?
Groetekes, Sje
Overigens mama van 3 jongens, even voor de duidelijkheid: ik ben niet boos op je, ik val je niet persoonlijk aan (en als dat zo overkomt, weet dan dat dat niet zo bedoeld is), ik ben alleen verbaasd en ik kijk alleen maar vooruit.
Het is superlief wat je voor je gezin doet en dat je vast wilt houden aan tradities, cultuur en geloof, maar lieverd, ik wil je er alleen maar op wijzen dat je niet alleen moet kijken naar het nu maar ook naar de toekomst van je kinderen.
Echt meissie, je jongens gaan in de problemen komen zodra ze op zichzelf gaan wonen en dan zou je willen dat je de tijd terug kon draaien. Nogmaals, lief die tradities en die cultuur, maar we leven in 2010 en we leven in Nederland. Hier is geen Albanese cultuur en de tijd van rollenpatronen tussen man en vrouw is al lang voorbij. (behalve als je nu een bejaard echtpaar bent wat 70 jaar getrouwd is en 14 kinderen heeft).
Je hebt een gemengd gezin, run het ook gemengd. Geef je kinderen ook wat Nederlandse cultuur mee. Ga met z’n vijven met de tijd en de maatschappij mee, hoe graag je ook vasthoudt aan tradities en cultuur.
Nu ze deze leeftijd hebben, is er nog een weg terug, over 5 jaar is die weg terug veel moeilijker.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 30 May 2010 17:14:32
Ook ik bedoel het totaal niet aanvallend en persoonlijk, maar net wat Sje zegt jij gaat zo gigantisch in de problemen komen. Je zegt dat je zelf nederlands bent dus neem ik aan dat je ook een heel andere opvoeding hebt gehad.
Zover ik uit vorge topics heb berepen heb je zelf geen contact meer met je ouders, ben bang als je zo doorgaat dat je wel eens voor hetzelfde kun komen te staan en dat gun ik niemand.
Liefs Michelle
Waarom zijn er nog steeds geloofsovertuigingen, en dan bedoel ik moslims, katholieke, protestanten en noem het maar op die nog steeds afgeven op homo’s. Die doen of het een ziekte is, die vinden dat het maar onderdrukt moet worden en dat er maar gedaan moet worden of het een zonde is. Volgens mij staat er nog is de bijbel, nog in de thora nog in de koran dat het verboden is, sterker nog volgens mij prediken ze alle 3 uw naaste lief te hebben zoals zij zijn.
En het onderscheid tussen man en vrouw en het rolpatroon dat er is nee daar kan ik ook niks mee.
Groetjes,
Michèle