Ineens koorts

ff 10 minuten (sleutelbosslaapje) je ogen dicht … lekker man! Je hebt het zelf ook hard nodig hoor… fijn dat het weekend voor de deur staat en papa en mama elkaar kunnen aflossen in geval van nood…! Ben erg benieuwd naar wat de huisarts zegt… (maar dat ben jezelf ook … dus help ik je niet mee) …

Het geeft je soms al wel een rust he dat je weet dat je met je kindje even langs mag komen… FIJN!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Mwoah, ben meer een langslaper en vindt korte slaapjes zwaar frustrerend…

Inderdaad, gelukkig weekend voor de deur!

Enne, ik heb altijd iets aan jullie hoor…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Haha, ik had Erik net even in de box gelegd na z’n flesje (helemaal op!) en was even een paar minuutjes de kamer uit om iets te doen, kom ik terug ligt meneer al te slapen. In de box! Dat is dus echt nooit meer gebeurd sinds 'ie heeeeel klein was. Jeetje, dan is 'ie wel echt ziek hoor. Dus mama nu op haar tenen door het huis…

ach … ook wel lief zo’n slapertje in de box…

nou meid … ik duim … ben benieuwd…!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dat had Morgan hier van de week ook toen ik naar de dok moest. Ze wilde steeds niet slapen en vlak voor we weggaan leg ik haar even in de box en prompt valt ze in slaap. Gelukkig heeft ze na de dok ook nog een tijd geslapen.

Enne mamma en morgan net ook, pappa slaapt nog die begon ineens te klagen over spierpijn… Ik schrok alleen ineens wakker dacht dat ik me verslapen had voor me werk, gelukkig kon ik nog even slapen daarna tot morgan weer wakker werd. Jeetje die slaapt echt nog veel nu.

Groetjes,

Michèle

Nou, we zijn terug. Al een tijdje, maar moest eerst nog langs apotheek en toen flesje geven, slaapzakje aan en meneer naar bed brengen. Alweer een hele dienst erop zitten dus. Maar goed, om jullie uit jullie lijden te verlossen (hihi): we hebben antibiotica gekregen. De ha heeft naar z’n longetjes geluisterd (onder luid protest) en die klonken schoon. Hij zei meteen: we gaan de kleine man een beetje helpen (met de antibiotica dus). Omdat Erik zo moest huilen heeft hij niet meer naar oren of keel gekeken, vond ik wel fijn. We zullen zien of alle ziekteverschijnselen verdwijnen. Zo ja, dan was het een bacterie. Zo nee, dan is het een virus en moet het uitzieken helaas. En het kan natuurlijk altijd een combi zijn, dat het wel iets beter wordt maar hij het laatste stukje op eigen kracht moet doen.

Wordt vervolgd dus!

Morgan hoest ook nog wat dus bij haar ook beide. Maar wel lekker dat je dat meegekregen hebt en dat ze je serieus genomen hebben ook.

Nu hopen dat de kleine man weer lekker snel opknapt.

Groetjes,

Michèle

Ja, dat is zeker fijn. Ik hoop ook dat het snel verbeterd!

Hopelijk slaapt ie ook lekker door vanacht met de antibiotica en een pcm.

Groetjes,

Michèle

duim duim duim

We moeten trouwens de ab (nieuwe afkorting voor de antibiotica…) om de 8 uur geven, driemaal daags. Hoe was/is dat bij jullie? Dat redden we dus niet. Als we 's ochtends om 7 uur beginnen, dan moet de 2e dosis om 3 uur en dan zou het weer om elf uur moeten. Maar ja, dan slaapt Erik en ik ga hem er niet voor wakker maken. Dus dan wachten we weer tot 7 uur en krijgt hij het dus maar tweemaal per dag. Zou dat erg zijn?

Wat fijn dat je anti biotica hebt meegekregen. Tenminste fijn is het natuurlijk nooit, maar ja als het nodig is is het nodig. Hoop echt dat aanslaat en dat Erik er snel vanaf is. Tim heeft in december anti biotica gehad en die sloeg al heel snel aan. Wij moesten de AB ook 3 maal daags doen, maar dan s’ochtends tussen de middag en s’avonds. Vind het moeilijk, want ik zou het ook heel vervelend vinden om Tim ervoor wakker te moeten maken. Maar ja aan de andere kant als het helpt dan weet je waar je het voor doet. Ze geven niet voor niets die hoeveelheden aan. Hoe heet de anti biotica die jullie hebben? Misschien is het toevallig dezelfde als die wij hebben gehad?

Beterschap in ieder geval!

Groetjes,
Sandra

Wij doen ook 's morgen om 6.00/6.30 en dan rond twee met een fruitje en dan om 20.00. Wel steeds met iets te eten dan wel fles dan wel fruit, minste kans op maagklachten. Ik ben zelf allergisch voor een aantal vormen AB, mijn maagwand lost er van op, dus bij morgan doe ik het uit voorzorg zo, maar ze lijkt er geen last van te hebben. Over om de 8 uur is bij ons niks gezegd.

Groetjes,

Michèle

Ons werd geadviseerd eerst de anti biotica te geven en daarna de fles.

Groetjes,
Sandra

Hier ook, advies eerst de AB en dan melk. Vind het op zich een goed idee: ochtend, middag en avond. Wil hem echter ook geen overdosis geven…zal anders de apotheek nog maar eens vragen. Wij hebben Amoxiline (schrijf het vast verkeerd).

Vannacht begon meneer om half vier ineens hartverscheurend te huilen. Hij liet zich na een kwartier pas troosten bij mij op schoot. Geen koorts of poepluier. Ik wijt dit maar aan het sprongetje, het staat ook in oei-ik-groei dat het dan net kan lijken of ze nachtmerries hebben en dat was het eerste wat ik ook dacht vannacht. Vanaf vier uur gelukkig weer tot half zeven geslapen, dat had ik ook wel even nodig na gisteren.

Groetjes!

Das dezelfde die ik ook heb Mriek. Gewoon lekker met de flessen doen en niet gaan klooien met zijn slaaptijden. Ze hebben hun slaap veel te hard nodig en bij Morgan leverd dit ook geen probleem op. Haar ha heeft het ook niet over 8 uur gehad.

Enne voor het eten krijgen ze minder kans om het uit te spugen enne ik moet zeggen dat spul is vies dus dan smaakt het ook minder erg. Als het trouwens echt niet lukt mag je het ook door 30cc melk doen en dan kun je die eerst geven en dan de rest van de fles. Weet je zeker dat ze alles binnen krijgen, maar ik heb (en jullie neem ik aan ook) een spuitje erbij dus ik spuit het zo in haar keel.

Groetjes,

Michèle

Oké, dan doe ik het voortaan gewoon 's ochtends, 's middags en 's avonds. Inderdaad, met een spuitje. Eén ml per keer. Gaat goed hoor, hij kijkt er wat bedenkelijk bij maar slikt het wel door. En daar gaat het om tenslotte. Hoe lang duurde het voor het aansloeg bij Morgan?

Morgan was eigenlijk de avond erna al koortsvrij. Ik weet natuurlijk niet wat Erik heeft precies, maar ga uit van 1 tot 2 dagen dat het helemaal aangeslagen is en dan is het een kwestie van de kuur afmaken. Leuk is het niet want Morgan vind er echt geen ruk aan, maar ja het moet. Ze heeft alleen een tasje vol spullen van VSM, pcm, en dan deze dingen incl puf. Ik zei al vanmorgen ze kan gaan dealen op de creche

Groetjes,

Michèle

Haha, mama een junkie (op ikkeben) en dochter een junkie (op de creche). Lijkt nu al op d’r mammie, hihi.

Erik heeft nu nog verhoging, maar de koorts is al weg. Dat is heel fijn. Hij is ook redelijk te pas, alleen wel enorm jengelig. Het sprongetje gaat helaas niet over door de AB…

Die hebben wij ook gehad en er is idd niet gesproken over 8 uur ertussen. Dus lekker s’ochtends, s’middags en s’avonds doen. Wij moesten het ook met een spuitje doen en eerst was het huilen. Maar na 2 dagen vond Tim het lekker en zoog hij het gewoon uit het spuitje zodat wij niet meer hoefde te spuiten. Toen Tim ziek was dronk hij wel zijn flessen leeg, maar hoefde geen groente en fruit. Na de 1e dag had hij alleen nog verhoging en geen koorts meer, 2e dag was hij alweer beweeglijker en ging hij weer omrollen en de de 3e dag ging hij weer groente en fruit eten. Maar ieder kindje zal er weer anders op reageren. In ieder geval zal je al snel verbetering zien.

Beterschap voor Erik en Morgan.

Groetjes,
Sandra

Dank je Sandra! Erik eet nu ook geen groente, fruit mondjesmaat. We waren net overgestapt op de 8-maandenpotjes en dat vond Erik al niets (vooral de groente niet, vanwege de grovere stukjes), dus nu hij ziek is moet 'ie daar zo mogelijk nog minder van hebben. Als 'ie beter is maar weer beginnen. Hopelijk lust 'ie het straks wél, het liep altijd zo goed.

Erik rolde vandaag alweer om, was alweer goed aan het kletsen en niet meer zo lamlendig als gisteren. Dus ik heb het idee dat het inderdaad snel werkend spul is. Leve AB!

Groetjes!