Ineens koorts

eh iemand hier ervaring mee. Morgan lijkt afgezien van haar sprongetje helemaal normaal. Ze hoest nog een beetje maar verder niks. Ja meer kwijlen. Vanavond heeft ze lekker bruine bonen gegeten en haar fles op tot 180 (vond ik al heel wat na de halve pot bonen (4mnd potje hoor) en daarna had ze met pappa gestoeid en haar hoofd voelde warm aan dus ik denk even temperaturen voor het slapen gaan just in case. Heeft ze 39 graden. Ik heb haar een pcm gegeven voor de zekerheid. Nee dames ik ben niet van het voorzorg als mijn schoonzus. Maar ik vind het wel vreemd van gewoon naar ineens zo warm. Komt dat vaker voor??? Ze is niet ziek doende of zo. Ze was alleen heel moe al de hele dag en nu weer. Ze ligt 2 tellen in bed en ze slaapt al.

Groetjes,

Michèle

in ieder geval even in de gaten houden jammer van de pcm kun je namelijk niet zien of de koort snel oploopt want als dat wel het geval zou zijn moet je meteen naar een arts het heerst op het moment ook als de ziekte de ene variant is met koorts en hoofdpijn en de ander meer met spugen en diaree jullie zelf ziek geweest?

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Das het gekke ze oogt niet ziek of zo. Ze is behalve dat ze moe was heel vrolijk en zo. En nee wij zijn beide niet ziek geweest. Dus van ons niks gekregen.

Groetjes,

Michèle

paracetamol

Groetjes,

Michèle

paracetamol.

Zo ineens als ze koorts kunnen hebben, zo ineens kan het ook weer weg zijn.

Mijn moeder heeft vroeger eens heel ongerust de huisartassistente gebeld omdat een van ons ineens koorts had. De assistente vroeg “Mevrouw, was de koorts snel heel hoog? Dan is-ie ook weer snel heel laag”.

Bij die kleintjes schommelt dat heel snel. Dus, ja, het komt vaker voor. Sterker nog, het hoort blijkbaar zo bij die kleintjes.

Groetekes, Sje

dus ik had haar niet eens pcm hoeven geven Sje???

Groetjes,

Michèle

vreemd zou het wel even goed in de gaten houden desnoods vanacht nog keertje tempen die van jou slaapt tog weer makkelijk verder tog?

groetjes wendy

Ja de ene keer wel en de andere keer niet. Vanacht is ze ook aan het spoken geweest.

Groetjes,

Michèle

@sje

maar zo ie zo slim om in de gaten te houden tog?

@michele ik heb geleerd dat je idd beter in eerste instantie geen pcm kunt geven anders onderdruk je eventuele symptomen

groetjes wendy

Ja ik ben er gewoonlijk ook niet snel mee, maar omdat ze al zo’n tijd verkouden was en waarschijnlijk ook al met haar tanden bezig was heb ik het nu gegeven.

Groetjes,

Michèle

Had niet per se gehoeven die pcm, maar het kan ook geen kwaad. Dus daar moet je je vooral niet schuldig over voelen. Ik zou ook pcm gegeven hebben hoor.

Overigens koorts plus heel erg moe, als dat een paar dagen duurt, kan het goed zijn dat ze de zesde ziekte heeft. Dat begint namelijk met een dag of 3-4 koorts + heel suf en lusteloos. Dan is de koorts ineens weg en komt de kleine mop onder de kleine pukkeltjes te staan waar ze geen last van heeft.

Als het de zesde ziekte blijkt te zijn, wel even alle kindjes waar ze de afgelopen week mee in aanraking is geweest waarschuwen dat ze mogelijk besmet zijn.

Groetekes, Sje

@Mini-boy, tuurlijk wel altijd in de gaten houden. Koorts is er niet zomaar, daar is een reden voor.

Groetekes, Sje

Oh nou ja ze was gister ineens moe en vandaag en nu koorts maar ik zie nog geen vlekjes. Dus dat wachten we maar even af dan. Ze ligt nu lekker te slapen

Groetjes,

Michèle

hoop niet dat dat het is michele want dan kan die niet naar de opvang :S

groetjes wendy

Met paracetamol onderdruk je geen symptomen. Paracetamol laat de koorts zakken en verzacht pijn. Kindje voelt zich beter, eet beter en drinkt beter en bouwt sneller weer nieuwe energie op.

Een kindje dat geen paracetamol krijgt is niet korter ziek dan een kindje dat wel paracetamol krijgt. Dat is een fabeltje.

Groetekes, Sje

Vlekjes komen pas als de koortsperiode voorbij is. Op hoofd en rompje.

Groetekes, Sje

Nou ja ze heeft geen vlekjes en ze slaapt nu. Denk zelf eerder dat het vermoeidheid, tanden en restje verkoudheid is. Want zo ver ik weet hebben alle kindjes op de creche buikgriep gehad en geen een de zesde ziekte enne andere kindjes heeft ze niet gezien, maar anders moeten pappa of mamma thuis blijven.

Groetjes,

Michèle

Kan goed dat ze met 6e ziekte gewoon mag komen naar de opvang hoor. Grote kans namelijk dat ze de vorige keer dat ze daar was al besmettelijk was. Gewoon even navragen.

Eerst maar eens afwachten of het de 6e ziekte is. En maak je niet ongerust, het is een kinderziekte van niks. Althans, ik vond het erg meevallen toen onze oudste het destijds had. Waterpokken is erger.

Groetekes, Sje

Ik heb het zelf ook gehad sje, ik had er inderdaad het minste last van. We wachten rustig af. Eerst vannacht en morgen maar eens kijken hoe haar temp is en zo.

Ze slaapt rustig en das het belangrijkste nu.

Groetjes,

Michèle

och germ! das wel sneu, maar fijn dat ze zich verder wel het vrouwtje voelt.
beterschap! en hopelijk is de koorts morgen ook weg

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker