Ja tuurlijk had ik daar tijd voor. Zeker als de weeën nog om de 10-15 minuten komen, dan kun je tussendoor toch nog wel gewoon doorleven? Goede afleiding! Ik ging niet zitten afwachten hoor. Juist bezig blijven is alleen maar goed! Ben je niet zo gespannen met die bevalling bezig en dan komt die kleine mop sneller omdat het geboortekanaal ontspannen is.
Bij de 2e bevalling zijn we zelfs nog bij mijn ouders gaan eten terwijl de weeën om de 20 minuten kwamen. Maar ze waren prima op te vangen en mijn ouders hebben niks gemerkt! Ik moest alleen zo onopvallend mogelijk elke keer op mijn horloge zien te kijken om te checken of de tijd tussen de weeën veranderde.
We zijn rond zevenen bij mijn ouders weggegaan en om 01.05 uur 's nachts is de jongste geboren. Toen we een uurtje later mijn ouders belden, dachten ze dat ze de oudste moesten komen halen omdat de bevalling begonnen was.
In werkelijkheid had de jongste al gedronken, was ik fris gedoucht en wilden we ze alleen maar uitnodigen voor beschuit met muisjes! ![]()
Groetekes, Sje