Hopeloos

Ons zoontje is nu 5 maanden en 6 dagen en heeft sinds 4 dagen uitgevonden dat hij het voortaan met 2 slaapjes van een half uur per dag kan redden!
Hij deed het altijd met 3 slaapjes van een half uur. Soms 3 kwartier tot een uur.(zelden)
Ook snachts slaapt hij nog niet door en is dus alles bij elkaar meer wakker dan dat hij slaapt over een hele dag gezien!

Heeft iemand hier ervaring mee…en gaat dit over?
Het is om hopeloos van te worden!

Gr, Danielle

Hé meid,

Niet zo hopeloos van worden, tenzij hij ontzettend jengelig en moe is als hij wakker is. Als hij gewoon blij is, dan is hij gewoon een wakker kind dat niet meer slaap nodig heeft. Vervelend voor ons als ouders (want je weet, ik heb er ook zo eentje), maar ja…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja idd, daar kan je weinig aan doen. Je hebt idd wakkere en slaap baby’s. Jammer dat hij nog niet doorslaapt want dan kan je nog denken.
Overdag lekker wakker, maar 's nachts slapen. Krijgt hij dan nog een flesje in de nacht ?
Snap dat je er een beetje hopeloos van wordt maar het gaat echt een keer gebeuren dat hij doorslaapt.
Gr. Natasja

[/url]

Lees ook Topic:

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=12488

Er zijn nou eenmaal kinderen die overdag weinig slapen en dat kun je maar beter accepteren. Hadden wij ook met onze dochter maar nu (9,5 maand) slaapt ze wel overdag omdat ze nu actiever is. Maak je geen zorgen, elk kind is anders!!!

Gewijzigd door - Sabijn op 12 Dec 2008 13:17:22

Gewijzigd door - Sabijn op 12 Dec 2008 13:18:06

5 maanden en 6 dagen: middenin een sprongetje! Hij is nieuw ritme aan het zoeken.

Groetekes, Sje

euh danielle … ik de mini-boy die het unieke slaapkindje heeft toch marieke? heb deze week ook een wakker manneke … sochtends een uurtje/'smiddags hooguit half uurtje… tja het dorp kent mij ondertussen… de banden van de wandelwagen zijn versleten (vooral in het begin toen hij nog veel huilde) … maar ik weet zeker dat hij weer iets aan het ontdekken is en dat vind ik zo leuk dat ik dan die sprong wel kan overleven door minder in huis te soppen en meer met mijn zoontje te spelen / zingen / wandelen…

misschien niet te vergelijken met jouw zoontje die nooit veel geslapen heeft maar ze zijn bijna even oud en denk allebei aan het springen! kop op meid…

He mini-boy, wat fijn dat Jurian ineens ook minder slaapt…gnagnagna. Nee hoor, grapje!

Je gaat er zo te horen goed mee om, want dit ritme is wel even anders dan anders toch? Ben benieuwd wat zijn nieuwe ritme wordt, want lijkt erop dat 'ie iets nieuws aan het uitzoeken is.

Groetjes!

he jij moet spelregels eens lezen marieke… leedvermaak is verboden

ik ben ook benieuwd hoe het schema hier gaat worden… moet me er nog maar niet druk om maken heeft geen nut… en iets meer wakker is (hopelijk) wel gezellig!!

hoe is de schema naast veel wakker zijn dan van jouw kleine?

Sorry mini-boy, zo heb ik het natuurlijk niet bedoeld…

Schema van Erik:

Tussen 6.30 uur en 7.00 uur fles 210 + 7 (soms pap);
Dan drie kwartiertjes slapen;
Tussendoor fruit naar behoefte;
Om 10.30 uur fles 180 + 6;
Drie kwartiertjes slapen tussen de middag;
Om 14.30 uur fles 180 + 6;
Drie kwartiertjes slapen aan het eind van de middag;
Beetje groente naar behoefte;
Om 18.00 uur fles 180 + 6;
Naar bed rond 18.30 uur;
Laatste fles om 22.00 uur en dan slapen tot 5.30 uur ongeveer.

Als 'ie wakker is, is het over het algemeen heel gezellig maar soms heeft 'ie te weinig geslapen en is 'ie nog wat jengelig. Maar ja, langer slapen ho maar en er opnieuw inleggen werkt ook niet.

Groetjes!

Hey mriek,

Wij mogen elkaar een hand geven!
Alleen is die van ons snachts nog aan het spoken en dat zie ik er bij jou niet bij staan!
Vannacht weer 3x door die rottige kou en dan krijg je hem ook niet meteen rustig en 1x eruit gehaald omdat hij ZOOOw overstuur was…WAARVAN??? als ik dat eens wist!

Die van ons red het ook niet om later dan 6 uur savonds de fles te krijgen…blijft dan nog wel wakker tot half 7-7uur omdat die fles hem weer een opppepper geeft.
Gisteravond werd hij om half 9 weer huilend wakker en heb hem toen maar were meteen de fles gegeven.
Wat is wijsheid he?!?!?!?!

Groetjes Danielle

oowww en mini boy…

wat vervelend voor jullie…heb je net ene voorbeeld baby qua slapen betreft…gaat het ineens mis.
Hoop voor je dat hij snel weer meer slaapt.

Wat vinden jullie eigenlijk van die “sprongetjes”?
Als ik het allemaal eens lees dan lijkt het mij dat Aaron meer in de sprongetjes weken leeft dan in “gewone” weken!
En ja…hij is altijd al zo geweest dus ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels over die sprongetjes.
Ik heb in ieder geval nog geen andere Aaron gezien dan het manneke dat ik al 5 maanden ken.!
Ik weet niet of ik er zo in geloof!

Succes met jullie mannen!
Danielle

Hallo,

Hier nog een moeder die bijna hopeloos dreigt te worden. Larissa is al een goede week ziek. Hoesten en proesten, snot loopt constant, niet eten en soms ook verhoging. En heeeeel erg spoken s’nachts. Nu heb ik al een tijdje geleden gewoon eerst een nacht eruit gehaald omdat ze maar niet ophield met huilen. We waren toen net een paar dagen thuis van vakantie en dacht dat het daaraan lag. Ze ging gewoon spelen midden in de nacht! en daarna was ik het zat en heb haar in bed gestopt. De volgende nacht wordt madam gewoon weer wakker, nou mooi laten huilen na ongeveer 20 minuten eindelijk gaan slapen. Ging een paar dagen goed tot gister, ik hoor haar hoesten, ga naar haar toe geef haar een slok water en haar hoestdrank en stop haar weer in. Lijkt goed te gaan, maar dan begint het gekrijs weer. Weer naar haar toe even wiegen, weer in bed, weer stil, maar dan weer toch huilen. Als ik bij haar in de kamer ben dan is het oke dan is ze stil, leg je haar in bed en doe je de deur dicht dan begint het gekrijs. En maar hoeste en hoesten en huilen…pffff. Na een kwartier toch maar uit bed gehaald, bleek ze gepoept te hebben!!! Huh??? dat was wel heeel lang geleden dat mevrouw snacht had gepoept. Dus ik verschoon toch maar een flesje melk gegeven even gewiegd, bleek weer een tijdje goed te gaan,maar nee hoor gewoon weer doorgaan met krijsen. Ondertussen was manlief wakker geworden dikke ruzie over dat ik haar er toch gewoon uit moest halen, hij wou slapen moest volgende dag om 05:30 op om te werken. Mooi kan er ook nog bij de ruzie. Ondertussen larissa op schoot, gaat soms liggen en slapen, dan weer huilen zet je haar neer op de grond ook weer krijsen. Valt weer in slaap, toch weer wakker, begint te hoesten en hopa…ze geeft over. We zitten er helemaal onder…Godallmachtig kan het nog ergen worden? Nou omkleden dan maar weer, weer heen een weer lopen en wiegen, slaapt in bedje, maar nee hoor zodra de deur dicht is krijsen maar weer. Weer een kleine fles klaargemaakt, tijdens drinken slapen en dan eindelijk om kwart voor drie snachts: ZE SLAAPT!!!

Echt en zo gaat het al een tijdje, ik weet het gewoon niet meer is het een sprongtje, uitproberen? is ze echt ziek? laten huilen of toch uit halen? ik geef het voorlopig op…

Our littel angel is Larissa

Rond de elf maanden zitten ze wel in een uitprobeerfase heb ik begrepen, dus dat het kan heel goed zijn. Maar ja, heb het hier nog niet bij de hand gehad. Als je de luier hebt verschoond en ze heeft het niet te koud of te warm etc., dan gewoon consequent zijn zou ik zeggen. Hoe moeilijk ook. Maar anders blijf je hier last van hebben.

Danielle: nee, 's nachts spookt 'ie niet. Soms een paar keer voor een speentje eruit, maar dat is verder niet zo erg. Die van jou spookt dus nog wel? Hoe laat komt 'ie meestal?

Groetjes!

Hoi vartien,

sow…das ook niet fijn nee…en dan ook nog lekker een ruzie eraan overhouden, nou ik snap dat je het dan hebt gehad hoor!
Bedankt voor je berichtje ik weet dat ik niet alleen op ben als ik door de ijzige kou moet!

Hey Mriek,

Daar is geen peil op te trekken…elke keer weer een ander uur, nooit standaard.
Ik moet er ook wel eens alleen uit voor een speentje maar ook geregeld dat hij helemaal overstuur lijkt.
Pak je hem eruit blijft hij in het begin huilen en kijkt naar de deuropening en het lichtje dat daar schijnt(nachtlampje).
Dan probeer ik hem te troosten en zeg…al klaar…en geef hem zachte kusjes wara hij van kalmeert.
dan is hij op ene gegeven moment rustig…leg hem in bed en…BLEHHHHH.
Begint het weer opnieuw.!
Das dus spoken bij mij!

Hoop dat het snel overgaat, terwijl er ook nachten bij zijn (laatste x zo’n 2 weken geleden) dat hij kompleet van 10 tot 7 doorslaapt!

Groetjes Danielle

Hey Danielle,

Dat is lastig, dat het zo wisselt. Dan weet je nooit wat je nu weer kunt verwachten als je 's avonds gaat slapen. Ik zou wel proberen om Aaron te troosten zonder hem uit bed te nemen, of doe je dat ook? De overgang van lekker bij mama naar alleen in het grote bed is natuurlijk ook reden genoeg om weer te gaan brullen. Gewoon in het donker, over z’n hoofdje aaien, kusje erop, speentje erin en lieve woordjes zachtjes zeggen. En als 'ie rustig is, weglopen. En dan weer consequent zijn. Met Erik hebben dat ook wel eens gehad, maar gelukkig nooit zo erg dat 'ie helemaal overstuur was. Hij laat zich wel snel troosten over het algemeen.

Succes ermee meid!

Je gaat er zo te horen goed mee om, want dit ritme is wel even anders dan anders toch? Ben benieuwd wat zijn nieuwe ritme wordt, want lijkt erop dat 'ie iets nieuws aan het uitzoeken is.

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/iAOAp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>
[/quote]

nou zijn ritme is nog niet helemaal stabiel maar hij is nu meer wakker dan voorheen … en dan vaak ook toch wel gezellig! dus … allemaal maar leuker eigenlijk! hij ligt soms ook een uur wakker in bed… te kletsen tegen niks (want hij heeft niks in bed van knuffels etc) smorgens slaapt hij nu 1 1/2 uur ongeveer. en smiddags een uurtje… verder is hij meer aan het kletsen en probeert om te rollen… JAJA meneer wordt eindelijk actiever… maar mama moet hem nog wel een handje helpen hoor…!

Was vorige week ook wel zielig, tandjes én sprongetje… soms is het pittig… maar je kan er beter de voordelen maar van zien en … als ik aan de eerste weken denk (huilbaby) dan gaat het hier al snel goed… want huilen is nu minimaal! alleen jengelen van honger/ of boos omdat iets hem niet lukt hahaha… mama lachen …

Leuk hè mini-boy, dat 'ie actiever wordt. Dus ook meer wakker, dat is wel even een verandering voor je…

Zo fijn dat jullie van een huilbaby naar minimaal huilen zijn gegaan. Wat heerlijk!

Hey mini boy.

Fijn dat het allemaal goed gaat.
Doet hij het nu dan ook voortaan met twee slaapjes over de gehele dag?
Ons Aaron wel…maar die slaapt niet zo lang hoor!
Even een vraag: waarom heeft hij niks in bed om hem mee te troosten of te spelen etc?

Groetjes Danielle

ons ventje was de eerste 8 weken echt een huilbaby. Daarom mocht hij vanaf toen geen prikkels meer hebben. Dat wil zeggen … geen speelgoed in bed, geen mobile aan de box. alleen evt een zachte knuffel bij hem in de box. Verder geen muziek aan etc. tja vond het zelf eigenlijk te extreem maar… als ik het wel deed wat het mis met hem en was hij heel de dag weer actief in huilen… dus toen tot ruim 2 1/2/ maand niks geen toeten en bellen om hem heen… daarna mochten we het langzaam gaan beginnen om iets met muziek aan hem te geven (dit alles wat in combinatie met inbakeren)…

Het heeft hier erg goed geholpen … Jurian had genoeg aan zijn eigen prikkels zijn handjes voetjes … onze stem en alle bijgeluiden van telefoon / auto’s etc. Hij kreeg teveel prikkels waardoor hij zo overstuur was!

Zijn schema is beetje wisselend maar de ochtend slaapt hij erg goed… meestel van half 10- half 12… de middag is heel wisselend soms helemaal niet en hooguit een uurtje. Hij gaat rond half 6 altijd weer lekker slapen en dan maak ik hem om 9 uur nog een keer wakker voor de 4e fles drinken van die dag en daarna gaat hij weer lekker verder tot 7 uur maar blijft op bed liggen duimen tot 8 uur … dan zijn papa en mama gedouchd en hebben gegeten… (papa hoeft pas om 9 uur te beginnen)…

ps danielle … ik heb nu een giraffe kleintje in zijn bed liggen waarmee hij smiddags even mag spelen als hij niet wil slapen… dan heeft hij toch op bed gelegen en is hij ook rustig! maar verder is het een slaapruimte en geen speelruimte… streng he!!