Wat moet ik toch in vredesnaam doen met een mannetje die niet in zijn bedje inslaap kan komen?!?!?!?!
Ik weet het niet meer.
Hij wil overdag gewoonniet in bed!
Als ik ga lopen slaapt hij 3x een half uur.
HELP!
Wat moet ik toch in vredesnaam doen met een mannetje die niet in zijn bedje inslaap kan komen?!?!?!?!
Ik weet het niet meer.
Hij wil overdag gewoonniet in bed!
Als ik ga lopen slaapt hij 3x een half uur.
HELP!
Wat vervelend zeg! Heb je al verschillende dingen geprobeerd? De kamer licht houden of juist donker maken? Wel of geen pyjama/slaapzakje aan? Geluid om hem heen om juist stilte? Etc.
Wij hebben ook geen slaper (maar dat weet je volgens mij al…) en als Erik naar bed gaat moet het donker zijn in de kamer, hij krijgt altijd z’n pyjamabroekje en slaapzakje aan (laten wel gewoon z’n ‘normale’ truitje aan) en het moet vooral niet te stil zijn om hem heen.
Ik zou het anders ook niet echt weten meid. Wel heel moeilijk. Is hij als hij wakker is wel vrolijk of juist jengelig omdat 'ie moe is?
Groetjes!
Draai het bedje eens een kwartslag of een halve slag. Klinkt heel suf maar dat wil nog weleens wonderen doen.
En verder, het ene kindje is een wakkerder kindje dan het andere kindje. Onze oudste was een erg wakkere baby en die kreeg ik overdag ook haar bedje niet in tot haar eerste jaar. De jongste was een slapekop en die werd in de eerste maanden alleen voor voedingen wakker.
Het kan zo verschillen op die leeftijd. Dus gewoon niks doen en die kleine man zelf aan laten geven wanneer hij wel of niet overdag wil slapen.
Groetekes, Sje
bedankt voor jullie tips!
Nou…hij is altijd in een goede stemming als je hem aandacht geeft…maar als hij in de box moet is het vaak wel brullen totdat hij merkt…dat hij geen succes ermee heeft, dan wil hij wel een kwartiertje spelen.
Hij is op zich dus wel vrolijk overdag maar zit vaak door zijn oogjes te wrijven en als dat dan even aanhoudt dan denk ik: jij bent moe en wil ik hem in zijn bedje leggen.
Maar dan is het brullen…weer naar boven…troosten…even aankijken wat hij doet…weer naar boven omdat hij blijft brulllen en na een half uurtje is hij weer klaarwakker van het constant blijven huilen terwijl je dan denk: daar wodt hij wel moe van!
Ik hoop dat het snel beter gaat!
groetjes Danielle
Ook voor het slapen overdag hebben we een vast ritueel, misschien is dat nog iets? Dus na de fles pyjamabroekje en slaapzakje aan, nog even spelen in de box en dan naar bed. Dan gaan we altijd eerst nog even voor de spiegel in de gang staan en kijken naar dat andere kindje dat ook toevallig naar bed gaat (haha) en dan lopen we naar boven. Op z’n slaapkamertje trekken we samen het gordijntje dicht, dan leg ik hem in bed, speentje geven en muziekje aan. Dan geef ik hem een kus, loop rustig weg en zeg weltrusten. In het begin brulde hij dan onwijs, maar dat werd steeds minder. Ik moet zeggen dat ik gewoon besloot op een gegeven moment dat hij moest slapen, hij was zo moe. Dus ik bleef volhouden en af en toe teruglopen om te troosten en speentje erin te doen. Uiteindelijk ging hij beter slapen. Het duurt nog steeds niet lang (drie kwartier hooguit), maar inslapen gaat al wel stukken beter.
Groetjes!
ow…ik doe hem overdag eigenlijk nooit zijn slaapzak aan…die geef ik na zijn badje sávonds aan!
Misschien iets om wel te proberen ja…akn hij zich ook minder snel blootgooien.
Ik heb nu vanavond de radio terug aangezet…die stond sinds zo’n maand uit en het bedje had ik vorige week al gedraaid na een tip van Sje…hij kan nu de deur niet meer zien dus ook niet of er iemand binnenkomt.
Hij heeft vandaag …de ochtend 20 min geslapen in de buggy…middag 30 min in bed(oma gedaan moest opassen)…en om half 4 zijn we naar het winkelcentrum gelopen en sliep hij van half 4 tot half 5!!!
Nu slaapt hij vanaf 10 over half 8.
Ben benieuwd!
Doei…
Nou, hij heeft in ieder geval iets geslapen vandaag…
Misschien nog eens proberen, met dat slaapzakje.
Succes!
Hoi,
Wij hadden en hebben nog steeds een heel strak en vast ritueel met het naar bed gaan.
Ook kwa tijd al is dat voor jou wat moeilijk. Die tijd komt bij ons vanuit het inbakeren voort.
Dit is ons ritueel s’middags dan nu.
Om 5 voor 1 zeg ik nog vijf minuten en dan gaan we naar boven. ( zei ik ook al op de leeftijd van 6 maanden ze hebben wel geen besef van tijd maar weten wel dat er iets staat te gebeuren)
Om een uur gaan we naar boven dan gaan alle kleren uit en pyama ( voorheen eerst luier uiteraard) aan dan gaan we naar de w.c. ( ondertussen heb ik de gordijnen dicht gedaan) dan direct naar bed. Licht gaat zachter, even goed instoppen dan gaat de knuffel onder de deken en komt er een kus een knuffel en een kus en dan gaat er een muziekje aan. Licht gaat uit en dan zeg ik nog een keer slaap lekker meisje . Meestal praat ze nog een vijf minuten en dan slaapt ze.
S’avonds doen we het zelfde ritueel alleen zit er dan tussen het instoppen en kusje enzv. nog een verhaaltje dit maakt het voor haar duidelijk dat het dan tijd is voor de nacht.
En toen ze nog 2 tot 3 keer per dag sliep deed ik dit ook. Iedereen veklaarde me wel voor gek dat ik haar elke keer omkleede maar het was voor haar wel duidelijk zo. Dat omkleden was dan wel vanaf het moment dat ze niet bijna direct na de voeding weer moest of ging slapen dus vanaf een maand of zes zeg maar.
groetjes,
lon106
Dat omkleden doen we hier dus ook en inderdaad: veel mensen vinden het maar overdreven. Ik merk alleen dat het zo echt duidelijk is dat er geslapen gaat worden en daar gaat het toch om? Een goede voorbereiding is hier echt het halve werk, want als hij voorbereid is op het feit dat hij straks naar bed gaat huilt hij dan een stuk minder.
Groetjes!
Mijn dochter sliep in het begin ook helemaal niet overdag. Ik heb het op een gegeven moment maar opgegeven.
Je hebt nou eenmaal wakkere baby’s. Ze is nu 9,5 maand en slaapt nu sinds ongeveer 1,5 maand wel overdag. Ze is natuurlijk ook drukker en heeft nu meer slaap nodig. Maak je maar geen zorgen. Sommige baby’s hebben het gewoonweg niet nodig.
hoi Sabijn,
Bedankt voor je berichtje.
Ik weet dat ik er niet alleen mee zit maar met zo’n berichtje stelt je dat nog meer gerust!
Ik weet dat het wel een keer goed zal komen.
Net als bij jullie!
Groetjes Danielle
Fijn dat ik je gerust heb kunnen stellen. Gewoon doen wat jou baby nodig heeft en dan komt het helemaal goed! Het wordt naarmate ze ouder worden echt steeds makkelijker.