Hoi
Minke is nu 6,5 maand en heeft de eerste twee maanden van haar leven amper overdag geslapen
dus net al vele andere mama’s heb ook ik wat met haar afgewandeld in de hoop haarin slaap te krijgen… want thuis werd het huilen in bed. Vanaf drie maanden ging ze vaker tukken overdag maar was er nog echt geen ritme in te vinden en opeens, sinds een maand of vijf heeft ze een heel eigen ritme van 's morgens een uurtje, tussen de middag een lange tuk ( 2 uur) en einde middag nog een tuk. Hiep hiep hoera! Ik heb zelf niets anders gedaan dan toen ze nog minder sliep, behalve dat ik haar nu beter ken en ik misschien sneller haar slaapsignalen zie… ( bij Minke is dit echt knuistjes in ogen wrijven of heel druk worden met rode wangetjes).
Ik denk dat er vanzelf weer meer rust in de tent komt maar dat dit gewoon een fase is.
Ik geloof persoonlijk niet in sprongetjes want die duren volgens “oei-ik -groei” een paar weken, waardoor het eerste jaar van je kindje een grote sprong is
! Maar alle respect voor de aanhangers hoor, persoonlijk heb ik er meer mee dat je moet accepteren dat het soms even een paar daagjes zwaar is en dat dat vanzelf weer overgaat… Maar ieder zijn ideeen, natuurlijk!
succes en ik hoop dat je snel weer wat meer rust hebt ![]()
groetjes Astrid
Gewijzigd door - Linette1 op 19 Dec 2008 16:19:24