Hopeloos

Hoi.

Soww…van 6 uur savonds tot de volgende morgen 8 uur!
Snachts dus niet wakker?
En 4 flessen op een dag?
Hoe is zijn eetpatroon als ik vragen mag…ik weet namelijk niet hoe ik straks…en fruithap en groentehap met 5 flessen moet gaan combineren…er moet ook een fles af!
Ja…ik snap dat als hij teveel prikkels kijgt/kreeg dat er niet te veel in zijn omgeving moet zijn/liggen.
Hopleijk gaat dat ook steeds beter!

Groetjes, Danielle

zijn eet schema…
8 uur 200 ml fles
12 uur 200 ml fles
15.30 200 ml fles
21.00 200 ml fles

dit is zijn schema maar… tussen de fles van 12.00 uur en 15.30 uur probeer ik soms (hij wil het niet hebben) fruit te geven… en als hij straks ouder is en het lukt met fruit dan groente er natuurlijk ook bij. Dan gaat het fruit naar de ochtend en de groente naar de avond. volgens mij slapen ze dan ook voornamelijk alleen de middag en soms de ochtend een klein poosje…

maar ook dit is per kind verschillend denk. Jurian heeft nu genoeg aan alleen de fles en … hij doet het er erg goed op (8 kilo ruim!! en 71 cm). Hoe is het gewicht/lengte bij aaron

Hoi,

Aaron woog 2 weken geleden 7775 gram en was 67 cm. hij was toen net geen 5 maanden (3 daagjes ofzo na)
Dus eigenlijk moet uk ook naar die 4x 200 toe.
Is het echt 200 cc water wat jij doet of met de schepjes erbij dat je dan op 200 komt?

Groetjes danielle

met schepjes erbij. doe 180 water en 6 schepjes voeding + 3 schepjes nutriton

Hoi,

Ik geef zelf wel 200cc water en dan 6 schepjes en een beetje erbij en dan heeft hij een fles van 220cc bijelkaar.
De laatste fles doe ik niet zo vol…nu 120cc.
Ik geef nu de laatste week de fles van 3 uur en die van 6 uur ook minder omdat hij dan ook met de groentenhap zit en dan zou hij TE vol komen te zitten!
dus de fles van 7/8 uur + 11 uur smorgens doe ik wel 200cc en de rest van de dag minder.
Hij vind het allemaal wel goed.
Ik geef nu rond 1 uur ook een liga geprakt in olvarit drank en dan word het erg smeuig maar hij SMULT ervan!
Ook extra vullend voor zijn buikje! …en ERG lekkerrrrrr!!!

Groetjes…

hoe kom jij aan 200 water en 6 schepjes … klopt toch niet in verhouding? of …
welke voeding gebruik jij? Want ik denk dat als je de laatste juist de gewone hoeveelheid geef volgens pak (180 water 6schepjes) dat dit vullender is dan wanneer je het met meer water vermengd. Water ben je sneller kwijt dan de voeding dus als je het verdunt denkt ik dat je kleine eerder komt dat wanneer je het een beetje ‘zwaar’ laat vallen… (of klinkt dit erg onlogisch?)

Hey mini boy…

Nee hoor…klinkt logisch!
Ik doe in de fles van 6 uur wel 180 + 6 schepjes maar zijn laatste fles (die ik kwijt wil) doe ik 120 cc met 3 schepjes zodat hij eraan gaat wnenen met minder de nacht door te komen.
Hij drinkt hem ook wle eens niet leeg en komt dan toch tussen 7 en 8 uur, dus hij kan het wel!
We hebben 2x geprobeerd hem niet te geven …maar dat mislukte helaas.
Als ik er 200cc indoe dan doe ik 6 schepjes en nog een beetje erbij.
Ik ben overigens niet zo van het precies opvolgen wat er op ene verpakking staat ik kijk liever naar de behoefte van mijn kind!
ik heb 7 jaar op ene kinderdagverblijf gewerkt en daar gaat ook niet alles precies volgens de regels (wat wel overkomt naar de ouders hoor!) maar je kijkt daar ook naar de behoefte van het kind.

Daarom heb ik er flessen bij van 200 omdat hij die dan nodig heeft (anders weer sneller honger).

Groetjes danielle

okido… haha ervaring genoeg dus… en jullie die ouders maar voor de gek houden

hoop voor je dat die kleine vent snel de laatste fles laat staan en dan lekker heel de nacht doorslaapt…

hier vandaag een super dag… hij werd om 10 uur naar bed gebracht (was vanaf half 9 wakker) werd om 12 uur wakker maar ik kreeg tel dus moest hij effe 5 minuten wachten. hij deed duim in de mond en sliep verder … tot kwart voor 1… toen de fles… gezellig gespeeld even in de box… even naar de winkel… en ligt er nu weer net in… sliep gelijk! … GENIET er dan zo superrrrrrr van!

straks nog even lekker wandelen…

Hoi

Minke is nu 6,5 maand en heeft de eerste twee maanden van haar leven amper overdag geslapen dus net al vele andere mama’s heb ook ik wat met haar afgewandeld in de hoop haarin slaap te krijgen… want thuis werd het huilen in bed. Vanaf drie maanden ging ze vaker tukken overdag maar was er nog echt geen ritme in te vinden en opeens, sinds een maand of vijf heeft ze een heel eigen ritme van 's morgens een uurtje, tussen de middag een lange tuk ( 2 uur) en einde middag nog een tuk. Hiep hiep hoera! Ik heb zelf niets anders gedaan dan toen ze nog minder sliep, behalve dat ik haar nu beter ken en ik misschien sneller haar slaapsignalen zie… ( bij Minke is dit echt knuistjes in ogen wrijven of heel druk worden met rode wangetjes).
Ik denk dat er vanzelf weer meer rust in de tent komt maar dat dit gewoon een fase is.
Ik geloof persoonlijk niet in sprongetjes want die duren volgens “oei-ik -groei” een paar weken, waardoor het eerste jaar van je kindje een grote sprong is ! Maar alle respect voor de aanhangers hoor, persoonlijk heb ik er meer mee dat je moet accepteren dat het soms even een paar daagjes zwaar is en dat dat vanzelf weer overgaat… Maar ieder zijn ideeen, natuurlijk!

succes en ik hoop dat je snel weer wat meer rust hebt

groetjes Astrid

Gewijzigd door - Linette1 op 19 Dec 2008 16:19:24

Hoi Linette,

nou…wij kunnen elkaar een hand geven want ik heb ook mijn twijfels bij die sprongetejs.
Als je leest hoe vaak die er zjn en tussen welke weken…dan leeft je kind van de ene naar de andere sprong!!!
Vervelend he als je kind niet wil slapen.
Smorgens gaat hij wel in zijn bedje slapen dan is hij zon 2 1/2-3 uur wakker geweest en dan doet hij het goed.
Maar smiddags moet ik noodgedwongen wandelen met meneer omdat hij gewoonweg niet in bed wil slapen…meneer heeft een eigen wil.
Geprobeerd…half uurtje, eerst huilen -troosten—huilen—troosten en dan zet hij het op een krijsen waar je niet vrolijk van word!
Nou…dat hoor ik even aan maar dan denk ik : we gaan wel wandelen!
Dan duurt het geen 5 minuten of hij is vertrokken!
Aaron doet het overdag voortaan sinds kort met 2 slaapjes…meer hoef je niet te doen want dat aat niet lukken…heeft nooit veel geslapen overdag.

Hey mini boy…slaapt die kleine dan snachts nog wel als hij overdag zoveel ligt te pitten?
Oww…ik zou er bij wijze van spreken “een moord voor doen” om dat voor 1 keertje te hebben zo een dag!
En dan zelf ook het bed in kruipen als hij slaapt!
Vannacht moest ik er 3x uit…huilen huilen…
Ooit komt het goed…toch!!!

Groetjes…Danielle

wow danielle … ik heb echt met je te doen… vond het zelf ook zo pittig die eerste weken dat hij huilde en niet wilde slapen… breng hem maar dagje hier… kan jij je bed inkruipen!

was er zelf ook bang voor dat hij dan de nachten niet zou slapen maar… alleen met het afbouwen van laatste fles is hij vroeger gekomen (om half 7 / 7 uur) maar nu weer om 9 uur…

wow mini boy…

Wat heb jij toch telkens geluk met die kleine van jou!
En slaapt hij de nachten goed door sinds zijn flesje eraf is?

Gr, Danielle