Leuk onderwerp dit! Sommigen hier kennen ons huis wel van Hyves, dat is inderdaad het leuke! En natuurlijk altijd fijn om te horen dat ons huis leuk wordt gevonden, vinden wij zelf ook nog steeds, hahaha!
Wat soort huis betreft, ik denk soms ook: waar doet iedereen het van? Ons huis was behoorlijk duur, het ligt ver boven de genoemde huizenprijzen hier, maar hier in de wijk staan huizen dat ik denk: jeetje, watvoor baan moet je dan hebben? Ik heb het dan over tussen de 6 ton en de 1,2 miljoen! Willen wij ooit in zo’n huis wonen, dan moet ik a. een chirurg aan de haak slaan en b. zelf ook ergens anders gaan werken dan bij een gemeente! Haha.
Ik vind dat er hier best makkelijk met allerlei bedragen wordt gestrooid? Dat moet iedereen zelf weten, maar het kan soms voor iemand ook vervelend zijn. Op mijn werk hebben ze er best een handje van om te doen alsof het heel normaal is om een huis van 5 ton te kopen. Daar gooien ze ook altijd zo met bedragen: de auto kost dit en dat kost dat. Alsof dat de normbedragen zijn? Nou, het geeft mij soms het gevoel alsof wij dan minder zijn, terwijl mijn vriend een hele goede baan heeft en ik ook niet slecht verdien. Wij behoren zelf tot de mensen die 0 toeslagen krijgen en veel zelf moeten betalen, maar 5 ton…nee, dat kan hier ook niet. Ik snap niet waarom dat belangrijk zou moeten zijn? Ik woon liever in een supergezellig huisje van 1 ton, dan in een kille villa van 1 miljoen, waar ik in mijn uppie aan de prosecco zit. Vroeger had ik vriendinnen waarvan de ouders bijna niets verdienden én ik had een vriendin die in zo’n bak van een huis woonden. Daar kregen we 5 wokkels afgepast, ik vergeet het NOOIT en de 7-up mocht hooguit een half glaasje. Bij andere vriendinnen kreeg je lekker een koekje of een zakje chips, daar kwam ik eigenlijk veel liever. Toen was ik 5!
Mijn vader werkte toen ik klein was als enige. Wij woonden gewoon in een rijtjeshuis en hadden gewoon één auto. We gingen naar zeeland op vakantie, in een huisje aan zee. Gewoon, zoals zoveel Nederlanders dat doen. En ik heb NOOIT het gevoel gehad dat ik minder was dan die advocatiendochter hoor. Uiteindelijk gaat het voor mij echt om de gezelligheid en de sfeer thuis en dan speelt geld of een huis geen rol. Al scheppen veel mensen (ik zeg niet hier he?) er wel erg over op, hoe goed ze het hebben. Fijn voor hun, ik kijk alleen naar mijn eigen portemonee!
Groetjes Rainbow, trotse mama