Hoe wonen jullie?

@bakmama, wij ziten ook bij de rabo bank, maar er zijn zat andere banken die dus wel hogere hypoteken verstrekken, die zogenaamde top hypotheken, waarbij er maar iets hoeft te gebeuren, en je kunt je huis in de gedwongen verkoop te doen, en dat is wat michele bedoede met onverstandig.
Kijk, wij konden ook tegen de 2,5 ton een hypotheek krijgen, maar dat wilden wij niet, het moet ook leuk blijven.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

@ woezel inderdaad de bekende TOP hypotheek, en ik maar denken dat die dingen afgeschaft waren maar niets is minder waar. Je kan jezelf nog steeds heeeeeeel diep in de schulden steken en dat moet je werken en hou je er nog weinig tot niks aan over.

Groetjes,

Michèle

quote:
Hoezo vind je dat raar Sophie? De een verdiend meer dan de ander lijkt me. Mijn man is zelfstandige, vandaar dat het ons goed af ging. Maar opzich kun je met een beetje baan hier veelal op 1 salaris een huis kopen. Misschien ligt het aan de belgische banken ofzo? Het ligt er ook aan natuurlijk waar je wilt wonen, want huizenprijzen verschillen enorm per regio!

Dat een zelfstandige mssch het dubbel verdient, dat had ik zelf al aangehaald. Maar ik ga er vanuit dat een normaal mens niet het dubbel verdient dan mijn man. En als hij het dubbel zou verdienen zou hij 180 000 kunnen lenen, wat al nodig is voor een huis.
dat de huizenprijzen verschillen per regio had ik ook al gezegd.
Maar zomaar even de koffers pakken en verhuizen is voor onze job niet goed, wil niet weg van familie + het belangrijkste: mijn man z’n dochter woont hier!
En dat het aan de Belgische banken ligt, dat zei Ineke al. Volgens haar kan je in Nederland veel meer lenen als in België, voor hetzelfe loon.

Lilypie Fifth Birthday tickers

Heb even grof gerekend, zal later met de juiste bedragen nog eens doen via die link van Bakmama. Maar voorlopig kunnen we 50 000 euro meer lenen in Nederland. Is niet niks lijkt me.

Op alleen Mer zijn salaris kunnen we 110,000 lenen, nou ja daar hoeven we het dus echt niet voor te doen, Aan de andere kant kun je daar in portugal een prachtig huis voor kopen…

Groetjes,

Michèle

Pffff hahahaha heb net even ergens berekend en wij kunnen op mn vriend zijn salaris 80.000 lenen hahahaha

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@ Goudvisje das ook de rot moeite niet he

Groetjes,

Michèle

@ bakmamma nu je deze cijfers ziet snap je hopelijk inderdaad beter hoe goed jullie het wel niet hebben. Het is geen verwijt hoor meid, maar ik denk eerder een beetje naieve redenering (niet rot bedoeld) en hopelijk begrijp je nu ook beter dat niet iedereen dezelfde keuze heeft en sommige van ons echt MOETEN werken.

Groetjes,

Michèle

Nou ja soms geven de keiharde cijfers het beste weer wat we bedoelen, en 180000 op een salaris, meid dan had ik met die kinderopvangzooi allang thuis gaan zitten of 's avonds wat werk gaan doen. Was het maar zo, maar helaas het merendeel van de bevolking komt daar echt niet aan. Anders was er ook een heel stuk lagere armoede grens denk ik. Maar helaas bittere realiteit is dat met merendeel rond de 110000 zitten en dat dat gewoon vaak niet haalbaar is om daar een leuk en dan heb ik het niet eens over luxieus huisje van te kopen en dan ook nog eens normaal te kunnen leven.

Groetjes,

Michèle

@Michele: Vandaar dat wij dus ook nog lang niet gaan kopen Moet mn vriend toch echt eerst een betere baan hebben en een veel beter salaris
Ik ga er sowieso nog lang niet bij werken, dan moeten onze meiden eerst op school zitten
Voorlopig doen we het hier wel mee

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

wij wonen in een apartement en zouden eigenlijk 2 jr terug al kunnen verhuizen maar omdat ze toen ineens de clusters uit de zoekfunctie hadden gehaald (dus de wachtlijsten) en het veranderd hadden in: reageren en wie het langste staat ingeschreven krijgt de woning…ging onze droom in 1 klap weg en zitten we nog steeds weg te kakken in een apartement
nu de huren allemaal omhoog zijn gegaan kregen we ineens geen woningaanbod meer met ons inkomen. dus moeten we de zoekfuncties weer aanpassen en dus meer betalen dan we kunnen. maargoed het is niet anders voorlopig. hopelijk binnenkort beter nieuws

Mijn man werkt 40u en ik werk 20u.

We wonen in eenr edelijk normaal huis, rechte woonkamer, open keuken.
We hebben 1 kleine slaapkamer en 2 grote. Op de zolder zouden we ook nog een slaapkamer kunnen maken.

We hebben een joekel van een tuin met schuur, hok (hier gaat alles in dat naar de stort moet) en nog een soort aanbouwtje. We wonen op een hoek.

Wij hebben oveirgens met dit huis geluk gehad. De mensen die hier woonde, gingen er na 40 jaar uit en deden het voor een appel en ei weg. (175.000)
De meeste huizen hier waren toen in die tijd rond de 185.000/190.000€
Wij hebben er veel heeeeeel veel zelf in gedaan. Nieuwe keuken, nieuwe badkamer, alles laten stucen, vaste trap naar zolder, nieuwe vloer etc etc.

We willen hier graag weg omdat we dit voor de kinderen geen fijne buurt vinden. Helaas is kort geleden de boel ingestort weet je… En alles ligt hier nu op zijn gat. Er staat een huis al ruim een jaar te koop hier in de straat… Voor een prikkie maar er zijn pas 3 of 4 kijkers geweest.

Hoe kan het dan dat wij wel op 1 salris hebben gekocht dan?
Ik snap het niet!

Mijn vriend verdiend goed maar een top salaris is het niet hoor!

Wij wonen in tilburg en de huizen zijn prijzig hier (als je ietss goeds wil), dus ik snap het niet!

Gr, Danielle

Dat weet ik ook niet.
Maar wij kunnen in in Nederland 50 000 euro meer lenen dan in België.
En m’n man betaalt ook alimentatie. Als ik die niet bijreken, zouden we zelfs 80 000 euro meer kunnen lenen.

Leuk onderwerp dit! Sommigen hier kennen ons huis wel van Hyves, dat is inderdaad het leuke! En natuurlijk altijd fijn om te horen dat ons huis leuk wordt gevonden, vinden wij zelf ook nog steeds, hahaha!

Wat soort huis betreft, ik denk soms ook: waar doet iedereen het van? Ons huis was behoorlijk duur, het ligt ver boven de genoemde huizenprijzen hier, maar hier in de wijk staan huizen dat ik denk: jeetje, watvoor baan moet je dan hebben? Ik heb het dan over tussen de 6 ton en de 1,2 miljoen! Willen wij ooit in zo’n huis wonen, dan moet ik a. een chirurg aan de haak slaan en b. zelf ook ergens anders gaan werken dan bij een gemeente! Haha.

Ik vind dat er hier best makkelijk met allerlei bedragen wordt gestrooid? Dat moet iedereen zelf weten, maar het kan soms voor iemand ook vervelend zijn. Op mijn werk hebben ze er best een handje van om te doen alsof het heel normaal is om een huis van 5 ton te kopen. Daar gooien ze ook altijd zo met bedragen: de auto kost dit en dat kost dat. Alsof dat de normbedragen zijn? Nou, het geeft mij soms het gevoel alsof wij dan minder zijn, terwijl mijn vriend een hele goede baan heeft en ik ook niet slecht verdien. Wij behoren zelf tot de mensen die 0 toeslagen krijgen en veel zelf moeten betalen, maar 5 ton…nee, dat kan hier ook niet. Ik snap niet waarom dat belangrijk zou moeten zijn? Ik woon liever in een supergezellig huisje van 1 ton, dan in een kille villa van 1 miljoen, waar ik in mijn uppie aan de prosecco zit. Vroeger had ik vriendinnen waarvan de ouders bijna niets verdienden én ik had een vriendin die in zo’n bak van een huis woonden. Daar kregen we 5 wokkels afgepast, ik vergeet het NOOIT en de 7-up mocht hooguit een half glaasje. Bij andere vriendinnen kreeg je lekker een koekje of een zakje chips, daar kwam ik eigenlijk veel liever. Toen was ik 5!

Mijn vader werkte toen ik klein was als enige. Wij woonden gewoon in een rijtjeshuis en hadden gewoon één auto. We gingen naar zeeland op vakantie, in een huisje aan zee. Gewoon, zoals zoveel Nederlanders dat doen. En ik heb NOOIT het gevoel gehad dat ik minder was dan die advocatiendochter hoor. Uiteindelijk gaat het voor mij echt om de gezelligheid en de sfeer thuis en dan speelt geld of een huis geen rol. Al scheppen veel mensen (ik zeg niet hier he?) er wel erg over op, hoe goed ze het hebben. Fijn voor hun, ik kijk alleen naar mijn eigen portemonee!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Nee, dat bedoel ik niet. Meer hoeveel hypotheek je kunt krijgen en hoe veel een huis kost. Ik bedoel het meer algemeen. En naïef ben je niet hoor, ik weet er zelf ook allemaal weinig van. Van geld UITGEVEN wel he, maar ik heb geen idee hoe alles reilt en zeilt met modale salarissen, tophypotheken, rentepercentages etc. Regelt het mannetje hier allemaal. Niet geëmancipeerd, maar ik ben er eigenlijk ook niet zo in geïnteresseerd en ik snap het ook niet echt goed…

Hahaha, bij ons zijn de oranje getallen geloof ik goed! Maar meestal is het ‘af’, ‘af’, ‘af’, ‘af’, af en een paar keer ‘bij’. Mijn vriend is heel zuinig, dus zo houden wij mooi de balans!

Nou Bakmamma en Rainbow jullie mogen best weten hier doe ik alle financien en ik was heeeeel blij om te zien dat de belasting de teruggave gestort had en ik ons potje voor de bruiloft weer wat bijgevuld kon worden want dat sparen staat stil nu natuurlijk en dat mede omdat ik de financien doe thuis is wel eens een rem erop gooi en denk nu ff niet.

En dat opscheppen tja tuurlijk denk ik wel eens goh ik wou dat ik ook zo zorgeloos kon leven, maar mijn ervaring is dat veel mensen met grote verhalen vaak niet meer hebben dan die verhalen. Zoals mijn broertje altijd zegt ze rijden voor de buitenwacht in een mercedes maar hebben nog geen bank om op te zitten, maar dat ziet niemand.

En bakmamma ik weet dat jullie niet zo zijn, bij jou denk ik alleen af en toe ik vind die bedragen hoog en dan vooral met de kinderkleding, maar das ieder zijn ding toch

Groetjes,

Michèle

Ik heb geen potje voor kleren, wel voor me boodschappen trouwens. Ik hou 400 per 4 weken apart voor boodschappen. Over het algemeen komen we daar goed mee rond. Oke soms smokkelen we wel eens, zoals laatst morgan wilde besjes en aarbeien en hebben we een hele hoop zacht fruit gehaald en dan kom ik er wat boven uit, maar dat zeggen wij moet soms kunnen, maar omdat we niet meer te pas en te onpas pinnen houden we een hele hoop over. Ook zijn we flink gaan consuminderen, was het eerst oh das lekker is het nu is lekker maar gaan we het ook opeten… dat scheeld ook.

En kleren, dat weet je van mij, met zo min mogelijk geld met zoveel mogelijk thuis komen. Alleen schoenen daar bezuinig ik niet op maar dat komt door mijn eigen been en voet problemen.

Groetjes,

Michèle

Amen Michele…helemaal met jou eens!

Gr, Danielle
En Rainbow ook trouwens.
De mensen met d egrootste huizen moeten vaak de meeste centjes 3x omdraaien.
Maar wel lekker voor de buitenwereld mooi groot en stoer doen en leven!
Zielig!