Hoe wonen jullie?

Had ff een vraagje: hoe wonen jullie eigenlijk, valt me laatste tijd
vaak op dat mensen allemaal in zulke grote huizen wonen, bijvoorbeeld met maar 11 verdiener…)
Snap gewoon niet hoe ze dat doen.

Nu hoorde ik wel dat salarissen in Westen van het land stuk hoger liggen dan bij ons.

Maar dat de huizen daar ook weer een stuk duurder zijn vergeleken.

Er staan in ons dorp zoooo ontzettend veel huizen te koop. Zijn zelf ook wel van plan om een keertje weg te gaan, (maar hier staan ook al meerderen te koop)
Weet niet of dan handig is, jouw huis daar ook bij te zetten haha!

Wij wonen gewoon in een rijtjeshuis, we zouden graag net een slag groter willen.
Iets meer tuin (voor de kids) eigen ruimte, vooral MEER berging op fietsen in kwijt te kunnen en iets meer kamers.

Hoe zit dat met jullie??
gr. mama van 2 kids

met 1 verdiener bedoel ik natuurlijk

Wij wonen ook gewoon in een rijtjes huis.
Ook 1verdienen, maar we willen hier al ruim 3.5jaar weg, omdat de buurt niet bevalt.
Wij hebben ten opzichte van de huizen waar we graag naar toe willen, een kleine tuin, maar wel 4slaapkamers en een zolder.
Dat krijgen we absoluut niet weer.

Maar dat geeft niet, heb er alles voorover om hier weg te gaan.

Maar wij vinden zelf dat we een redelijke kamer en achterkamer hebben, en de keuken vinden we best groot…

Ik zou niet veeel groter willen wonen, alleen qua tuin… Is ook veeeeel meer werk hè, qua onderhouden etc.

En kopen kunnen wij helaas niet.

Liefs, Melanie

Hier ook een éénverdiener Want ik zit nog op school en mijn vriend werkt.
We hebben wel een koophuis, maar het is maar een appartementje (flat). We hebben 60/66 m2 (weet even niet precies hoeveel), en das niet zoveel.

Een woonkamer, 2 slaapkamer, klein balkon, hele kleine douche en een kleine keuken. Op zich geen problemen mee, maar ik zou wel heel erg graag een tuin willen (en een grotere woonkamer).

Dus, als ik klaar ben met mijn opleiding, dan gaan we zeker verhuizen! Alleen nog even kijken hoe en wat, want de huizen hier zijn helaas schreeuwend duur! Dus alleen als we 2 verdieners worden kunnen we verhuizen. maargoed mijn vriend en ik zitten dan ook allebei in de zorg.

Liefs, Anne

Wij wonen ook in een rijtjes woning, maar wel hele hoge. Bij ons zijn er op zolder dus ook 2 grote slaapkamers te realiseren. Boven verdieping 2 grote slaapkamers en een wat kleinere, en een badkamer. Beneden een woonkamer met open keuken, en een voor ons redelijk grote tuin, alhoewel er zat mensen zijn die de tuin klein vinden. Onze tuin is echter heel erg lang uitgerekt. We hebben een oprit waar 2 auto’s geparkeerd kunnen worden.
Wel toevallig deze vraag, bioj bo op het kdv zijn ze nu ook met het thema huis bezig, moet vanmiddag foto’s geven van hoe zijn kamer en het huis er uit ziet (moet ieder kindje) en die hangen ze op en dan kunnen ze de komende weken daar gebruik van maken wanneer ze bezig zijn met dat thema!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Hier ook een 1 verdiener, maar wij kunnen helaas ook (nog) niet kopen. Niet omdat mn vriend te weinig verdient maar omdat wij helaas nog een lening hebben lopen van ‘vroeger’ toen we bij elkaar kwamen…
Wij hebben een huurwoning van Woon Friesland. Wij betalen niet veel voor ons best grote huis, maar dat komt doordat we in een afgelegen dorp wonen. Daar zijn de huizen veel en veel goedkoper dan in de stad. Zouden we bijvoorbeeld ditzelfde huis wat we nu huren in Leeuwarden huren, zouden we 2 keer zo veel huur betalen.
We hebben alleen niet een hele grote tuin en dat vinden we wel erg jammer. We staan nog steeds ingeschreven bij Woon Friesland en wachten op een mooie 2 onder 1 kap of vrijstaande woning dichter in de buurt van Leeuwarden. Want we missen nu wel wat leven om ons heen en als je even in Leeuwarden de stad in wil, moet je eerst 3 kwartier rijden…
Daarnaast willen we graag dat de auto bij huis kan staan en we willen graag een grotere tuin.

Nu hebben we een woonkamer van ongeveer 35m2 met een halfopen keuken en een groot hok van ongeveer 10m2 aan de keuken vast.
De eerste verdieping heeft 3 slaapkamers (14, 14 en 8m2) en een douche (5m2) met een tweede wc.
Dan hebben we nog een vlizotrap naar zolder. We hebben een hele grote zolder, die loopt namelijk over het hele huis. Maar wel met alleen maar schuine wanden. Heb geen idee hoe groot die is, nog nooit opgemeten
Kan in ieder geval genoeg troep staan

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik woon met de kindjes in een soort paddestoel Hahaha! Een rijtjeshuis, hoekwoning, jaren dertig gezinswoning. Met een zolder waar ik niks mee kan, omdat de frisotrap de hele overloop (en daarmee mijn slaapkamer en de badkamer) blokkeerd. Drie slaapkamer, waarvan die van Jessey zo klein is dat er niet een seen eenpersoonsbed op past omdat dan de kast of ingangdeur niet open en dicht kan
Beneden hebben we een keuken en woonkamer, ook klein, maar we redden ons er mee. Voordeel aan zo’n oud huis is dan wel weer dat we een belachelijk grote tuin hebben! En een grote diepe kelder. En het glas in lood, en de ouderwetse deuren en een mooi nisje in de muur Dat zijn dan weer dingen die ik enorm zal missen als ik in een nieuwbouwhuis zou wonen… dat zou ik wat ruimte betreft wel willen, maar ik zie nergens een mogelijkheid om dat voor elkaar te krijgen

Groetjes Anouk

Hier iemand in het 'dure’westen van het het land en geen 1 verdiener. Wij zijn begonnen op een 3 kamerflatje in een buurt die hard achteruit ging en wij wilde zo ie zo wat groter wonen met het oog op kinderen willen. We woonden met zijn 2 en 6 katten daar We hebben toen op dit huis gereageerd om te reageren want er stond niks bij die week voor ons. Het was een 7 kamerwoning, 3 etages met een tuin. Na 3 maanden kreeg ik een brief of we wilde komen kijken want we stonde 6e. 3 maanden daarvoor stonden we 76e. Wij kijken uiteraard en je wilt niet weten wat we aantroffen. Een compleet uitgewoond huis. MAAR het was huur en wij kende onze rechten. In de twee maanden die volgde heeft de woningbouw het bijna gestript, nieuwe deuren, nieuwe keuken, nieuw sanitair, nieuwe stopcontacten en lichtknoppen, nieuwe dubbele beglazing en een nieuwe HR combiketel geplaatst. Wij hoefde alleen maar te sauzen en de trappen onder handen te nemen. En omdat er een gaslek was ontstaan en het daarom wat langer duurde hebben we een halve maand huur kado gehad. We betalen hier een huur waar ik eerlijk niet voor kan kopen, ja kan wel maar dan krijg ik niet deze ruimte. Kopen hebben we 1.5 jaar geleden overwogen maar ook wij zitten met een foutje uit het verleden en krijgen geen hyptheek en ik ben heel eerlijk als ik dat ik blij ben dat ik toen niet gekocht heb.

Even voor bakmamma die meteen met het oordeel klaarstaat dat elke twee verdiener het doet omdat ze ook 3 keer per jaar op vakantie willen en twee auto’s willen en alles erop en eraan. Sommige mensen moeten beide werken, om domweg rond te komen en om voor hun en de toekomst van hun kinderen te zorgen.
Ik weet dat je aangeeft dat je makkelijk kan oordelen, maar deze opmerkingen kan mensen tegen het zere been schoppen.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 03 Jun 2011 11:02:10

Hier ook 1-verdiener, maar dat is een 1-verdiener met een eigen zaak. Dus eigenlijk geen representatief voorbeeld.

Hoewel, we wonen al bijna 9 jaar in het huis waar we nu wonen en in de eerste 7 jaar was dat ook op 1 in-loondienst-salaris.

We wonen in een ruime 2-kapper met carport+garage, voortuin, ruime achtertuin met schuur, 3 flinke slaapkamers op de eerste verdieping (eigenlijk zou van elke kamer een 2-persoons kamer te maken zijn dus het is niet zo dat we ooit nog moeten verhuizen omdat je een middelbare-schoolkind niet in een klein hokje kunt laten wonen),

Grote zolder waar ook nog een kamer is en een flinke overloop waar wasmachine, droger etc. staan.

Groetekes, Sje

Ons huisje staat in Pingjum
Een klein dorpje nabij Harlingen.
Wij hebben een vrijstaande woning, waarvan de garage bijna groter is dan het hele huis.
Een heel klein huisje dus, met een woonkamer van maar 14 m2 en 2 slaapkamers, om je een beetje een idee te geven.
Beide komen we uit Sneek en willen ook graag terug, het huis staat te koop.
en ik veruil het maar al te graag voor een rijtjeshuis, maar dan wel een huur woning.
want een koopwonig in Sneek is voor ons niet haalbaar, aangezien wij het ook van 1 loon moeten doen.
En met een kleine op komst is een derde slaapkamer zeer gewenst!

Groetjes Marianne mama van Ruben

@ Bakmamma denk dat dan maar zeg het niet altijd. Want het is zo pijnlijk voor de mensen bij wie het bittere noodzaak is. Kijk ik ben ook aan het kijken of ik iets voor mezelf op kan zitten zodat ik meer thuis kan zijn en niet meer de stress van een baas hoef te voelen maar tot die tijd moet ik ook werken, en das niet voor luxe zoals jij beschrijft.

En wij zijn ook aan het sparen voor een huisje in Portugal. Hopen overigens ook nog steeds op of de lotto of de staatslotterij dan zijn we meteen weg maar daar ligt onze droom en niet hier.

Groetjes,

Michèle

tja… hier ook een eenverdieners gezinnetje… Wij wonen in zuid-limburg en hebben daar ons voordeel mee. Als wij ditzelfde huis hadden gekocht in midden Nederland zouden we 2 keer zo veel moeten betalen en zou ik ook full-time moeten werken. Maar toen ik mijn man leerde kennen had hij deze woning al en ben ik na ons trouwen bij hem ingetrokken (verhuisd van prov. Utrecht naar Zuid-Limburg). We hebben toen wel t samen naar onze zin gemaakt en proberen steeds wat te doen.
We hebben echt geen groot huis hoor… gewoon een rijtjeswoning (jaren 60). Beneden ca 30 m woonkamer en kleine keuken. Boven 3 slaapkamers waar in de kleinste slaapkamer (die nu babykamer dus wordt voor de kleine op komst) wel een eenpersoonsbed kan staan… mits t maar 180 lang is. Langer kan niet. Haha en mijn man en ik zijn beide lang… dus wie weet voor onze kids is t straks niet te doen. Ook hebben we een flisotrap naar zolder, bergruimte, maar dat is slechts 2x6 m toegankelijk en schuin dak.
Wel hebben we t voordeel dat ons huis volledig onderkelderd is, manshoog. Heerlijk met t warme weer. vorig jaar toen t zo ontzettend heet was (hier buiten soms wel 36 graden, heb ik dagen met ons meisje (toen net geboren baby) in de kelder gezeten… het was binnen in huis toen niet te harden. In de kelder hebben wij een hobbyruimte voor mijn man (werkbank enzo) en ook stuk opslag+voorraad en vriezer. Dat kan niet in de keuken.
Wasmachine staat in badkamer (2x2). Sinds vorig jaar wc boven! heerlijk!!
Onze tuin is denk ik meter of 7 diep… we zouden wel meer willen maar tja… hier in een gewone volksbuurt zit dat er niet in. En zeker niet op 1 salaris. Mijn man heeft gewoon een MBO opleiding en daar moeten we t dus mee doen… We zouden soms best willen verhuizen (Meer tuin en slaapkamer meer), maar financieel is dat gewoon niet te doen.

Wij wonen in een twee-onder-één-kap-woning, die we vijf jaar geleden hebben gekocht. We werken allebei; manlief voltijds en ik 24 uur per week. Toen we het huis kochten, was dat nog op basis van 32 uur per week (mijn dienstverband) en toen Erik kwam, ben ik 1 dag minder gaan werken.

We wonen in een dorp, in een heel rustige straat. Int totaal 6 blokken van 2 huizen aan elke kant. Heerlijk! Onze woonkamer is niet heel groot, maar we hebben een aangebouwde open keuken die het optisch wel een stuk groter laat lijken. Drie slaapkamers, een bergzolder en een kleine badkamer. We willen over een paar jaar verbouwen; een stuk bij de woonkamer aan, zodat we één grote woonkamer/keuken krijgen en we boven de badkamer kunnen uitbreiden. De tuin is ook groot; een deel terras waar Erik ook goed kan spelen en een vijver.

Wat bakmama zegt, hyves is leuk om te gluren (Trouwens bakmama, ik vind jullie huis ook tof. Toch een beetje dezelfde smaak, denk ik…)

Groetjes,
M

Wij werken met zijn tweetjes en wonen in Brabant. We wonen op een heel leuk en pas gerenoveerd pleintje in een gewoon rijtjeshuis. Beneden hebben we een L-vormige woonkamer met open keuken. Boven 3 slaapkamers, waarvan 1 hele grote en 2 normale, een grote badkamer (uitgebouwd) en een vaste trap naar zolder. De zolder hebben we ook uitgebouwd met een dakkapel, daar staat de wasmachine en droger ook. Dat is ook een redelijk grote ruimte. Tuin is niet erg groot, maar groot genoeg om er alles in te kunnen zetten, inclusief een uitgebouwde schuur.
Wat ik het meest belangrijk vind, is dat we ontzettend leuke mensen om ons heen hebben wonen waar we het heel goed mee kunnen vinden. De kinderen spelen allemaal leuk samen. Het is een jonge buurt. Als we de straat oversteken belanden we in het park en het is maar 5 minuten lopen naar het winkelcentrum en 10 minuten fietsen naar het centrum.

wij wonen op een hoekhuis gewoon in een ruitjeshuis, huis is net na de oorlog neergezet, gewoon een arbeidershuissie… niet echt groot… een dichte keuken, waar je elkaar opzij moet duwen als je erlangs wil, een wc’tje in de gang, waar manlief nie lekker ken zitten met de deur dicht zo klein is ie! bovenhebben we 2 slaapkamers, ook niet verschrikkelijk groot, en een kleinere… die 's voor pippy past allemaal net ! we hebben wel een lekker tuintje, ook niks bijzonders maar je ken lekker buiten zitten, we wonen in een volksbuurt, en hebben een flinke stoep voor de deur, dus ik zit ook vaak aan de voorkant!
moet zeggen dat het wel echt peperkoekenhuisjes zijn en het onderhoudt laat zeer te wensen over maar ja… een dikke hypotheek zie ik ook niet zitten dus zit hier prima !(maar beetje meer ruimte zou ook wel welkom zijn ) vaste trap naar zolder en een dikke dakcapelle, zou al zo veel schelen… maar ja dan komt de woningbouw mouwen dus da doen we maar nie !

Pippy is geboren 17.07.2009

Hier één verdiener en in dit geval ben ik degene die het salaris binnen brengt… We wonen in een oud rijtjes huis. Dit is een huurwoning. Maar het is voldoende. Kleine woonkamer, kleine keuken, twee redelijk normale slaapkamers en nog een heel kleintje, kleine douche en een zolder met gelukkig een vaste trap. De zolder is alleen geschikt voor kleine mensen. Ben je langer dan 1.50 dan stoot je zeker je hoofd… De zolder is nu opslag en een beetje mijn kamertje. Ook staat daar de wasmachine. Oh en de tuin is heeeeeeeerlijk groot zoals vaak het geval is bij oude huizen.

Als wij al konden kopen, deden wij het waarschijnlijk niet. Maar meer omdat je het onderhoud zelf moet doen en manlief hier absoluut geen handige man is op dat gebied. Nu wordt alles voor ons gedaan en hoeven we maar te bellen als we een lekke douchekraan hebben. Pas werd zelfs de hele thermostaatkraan in de douche vervangen door een hele luxe zonder dat dit nodig was. Scheelde ons toch 100 euro zelf uitgeven, want die kraan stond wel op ons verlanglijstje! En…de buitenboel wordt nu netjes iedere 3 á 4 jaar in de verf gezet.

We willen wel graag wat groter gaan wonen, maar dan gaan we qua huur het dubbele betalen en daar zitten we niet echt op te wachten. En de buurt is hier heerlijk rustig…dus waar kies je dan voor: voor de rust en wat kleiners of voor groter, duurder en niet wetende wat de buurt je brengt…

Wij wonen in een soort van appartement (1 iemand boven ons) in een blok van zes, wij wonen op de begane grond met een tuin (eigenlijk 2, want het eerste stuk tuin ligt best hoog, en dan loopt het af naar het lagere stuk en dat is nu een moestuin. Verder hebben we een zijtuin (we zitten op de hoek) en een klein voorstukje. We hebben 2 slaapkamers, 1 badkamer met bad en douche, apparte toilet, klein keukentje met bijkeukentje waar je je kont niet in kan keren! En een woonkamer met een apparte hoek maar wel open als eetkamer. Voor ons nu is het voldoende, wij betalen niet zoveel huur, maar we moeten wel allebei hard werken om het rond te krijgen, mijn man is eigen baas (dus geen vast inkomen en werkt veel) ik werk ergens vast. Hopelijk binnenkort nieuws als we een mooi stukje land hebben gevonden, want dan zou ik graag beginnen aan het bouwen van ons eigen huisje, daar zijn we dus druk mee bezig!

quote:

Denk dat de meeste best weten dat het tegenwoordig simpelweg wel zo is:
werken voor de luxe.

Dat weet ik zo gauw nog niet. Een stel zonder kinderen? ja zeker werken die voor de luxe, maar ik ik heb eigenlijk het idee dat de meeste stellen MET kinderen, er wel bij MOETEN werken. Ik hoor namelijk niet anders in mijn omgeving. Dat hebben wij dus ook, ik MOET erbij werken, op 1 salaris kunnen wij nog maar net de vaste lasten betalen, en dan heb ik het nog niet eens over waar je dan boodschappen van moet halen, dus ik weet het zo gauw nog niet of die stelling wel zo correct is.

liefs woezel

Wij wonen in een rijtjeswoning, gehuurd. Wij hebben wel een grote woning met een flinke woonkamer, 3 slaapkamers, een grote douche en een zolder over het hele huis. Wij konden een aantal jaar geleden ook kopen van de woningbouw, maar hebben het niet gedaan. Ik was aan het werk op uitzendbasis en mijn vriend was vrachtwagenchauffeur. Hij had wel een goed salaris, maar dat kwam vooral door de overuren en die worden niet meegeteld. Ik ben ook eigenlijk blij dat we (nog) niet hebben gekocht. Er komen een paar grote reparaties aan en dit gebeurd nu lekker door de woningbouw. Vorige maand zijn de voor- en achtergevel geschilderd. Degenen die bij ons in de buurt een koopwoning hebben, hadden een offerte gevraagd en dat kost vanaf € 1.700. Ben ik ff blij dat ik dat niet zelf hoef te betalen. Laat mij nog maar ff gehuurd zitten. Kopen kan altijd nog.

Groetjes Natasja

Leuk om te lezen hoe iedereen woont! Allemaal weer anders he

Wij wonen in een klein dorpje in Zeeland, in een doodlopend straatje net een eindje buiten de bebouwde kom. Staan maar 12 huizen (waarvan 8 bewoond, de rest staat leeg ivm verbouwing). Aan de ene kant rijtjeshuizen, en aan onze kant 3 vrijstaande.
We hebben veel grond (+1000 M2), maar een klein oud huisje.

Beneden hebben we 1 slaapkamer, woonkamer, keuken en de gang met daaruit toegang tot de douche (we hebben geen badkamer) en de wc.
Boven hebben we een vrij grote overloop, een doorloopkamertje voor de oudste, past nét een 1persoonsbed in, daarachter een iets grotere slaapkamer voor de jongste (die moet dus door de slaapkamer van de oudste heen). En dan weer daarachter nog toegang tot een kleine berging onder de schuine kant van het dak.