Hoi allemaal,
wat een reakties op dit topic zeg, had ik echt niet verwacht!
@ Michele: neem aan dat jij vast bedrag pint per week, en daar de boodschappen van betaalt?
(je zegt vroeger pinde je te pas en te onpas)
Merk dat wij dit ook wel een beetje hebben hoor, vaak weten we niet eens waar het aan opgaat. Erg he!
Wij zouden dan ook echt veel meer kunnen sparen, en minder uitgeven.
Denk dat we dit binnenkort ook gaan doen, gewoon vast bedrag pinnen, en zien of je er mee uitkomt.
Ben meestal met ons viertjes rond de 75 euro per week gemiddeld kwijt.
Ga vaak naar de Aldi, Lidl toen, scheelt me veel te veel.
Vaak ben ik dan rond de 50 euro kwijt, maar moet voor bepaalde boodschappen, (zoals melk en andere producten) nog ff naar de AH. En dan zie je weer dingen die je niet echt nodig hebt, en ben je vaak ook zo weer 30 euro kwijt ofzo.
Maak tegenwoordig wel een boodschaplijstje, kunst is dan wel om je er aan te houden he!
We willen ooit nog wel verhuizen, dan zullen we het toch zuiniger aan moeten doen.
Bovendien komt bij dat ik echt heel veel van winkelen houdt, en vaak met kleding thuiskom, voor mezelf of voor de kids.
Vaak heb ik het echt niet nodig, maar kan de verleiding niet weerstaan, zo mooi vind ik het dan.![]()
Ik ben ook liever gelukkiger met een iets minder duur huis, een leuk leven.
Niet ieder dubbeltje hoeven om te draaien, we zien het hier ook hoor,
vrienden die duur wonen, altijd over het salaris praten en pochen
(jij snapt wat ik bedoel WOEZEL?)
dus overdrijven hoe veel ze niet verdienen, en wat voor duren keet en auto ze wel niet hebben.
En dat ze ZOVEEL van belasting terugkrijgen en dat het weer tijd wordt voor de salarisverhoging.
Soms baal ik daar gewoon van, ik ben dan niet jaloers ofzo, gun het hen van harte
Maar 'tis niet leuke om iedere keer over het geld/ salaris/ etc… te praten…
Dan denk ik … wees blij dat je gezond bent, is het allerbelangrijkste in het leven.
Je kunt nog zoveel geld verdienen, je kunt het niet meenemen in je graf!
Mama die bij gemeente werkt: zo slecht heb je het dan toch niet?? Wordt altijd over de ambtenaren gezegd haha!!![]()
Hier een mama die heel weinig verdiend , en er keihard voor moet werken…![]()
![]()
Maar ik heb gelukkig een baan, dan maar ietsje minder
Gr. mama van 2 kids![]()