Hoe zit het normaal gezien met de lichaamstemperatuur van de mens vlak voor het slapen gaan. Is de temperatuur niet altijd ietsje hoger door de opkomende slaap?
Niet dat het dan meteen inderdaad boven de 38,5 moet hangen, maar ik merk aan onze meiden ook dat ze warmer zijn als ze heel moe zijn. Niet warm richting koorts maar wel ietsje warmer.
Dus kan het niet zo zijn, zeker omdat Rico zich verder niet ziek gedraagt, dat zijn lichaam sowieso vrijwel elke avond die temperatuur heeft? Normaal merk je dat niet omdat je niet tempt, maar nu je nadat-ie na de ingreep wat koortsig was elke avond tempt, valt het misschien meer op.
Zou het dat niet gewoon kunnen zijn, bedenk ik me nu? Is misschien een idee om er eens achter te komen hoe het met de algemene lichaamstemperatuur zit vlak voor het slapen gaan, anders geef je voor niks een nieuwe antibioticakuur.
Ik weet in elk geval dat de lichaamstemperatuur daalt zodra je in bed ligt, want door de dalende temperatuur val je in slaap. Maar hoe het zit met evt. verhoging bij vermoeidheid vlak voor het slapengaan dat weet ik niet precies.
Groetekes, Sje