HIJ IS BETER! laat het slotje maar komen:-D

Rico is om kwart over 8 geholpen en om 10 uur mochten we alweer naar huis.
hij kwam heel verdrietig uit de narcose en ik vond het heel erg moeilijk om te zien… ook papa had het moeilijk met de narcose.

Toen Rico na een kwartier helemaal wakker was riep hij ineens bal. op de afdeling sprong hij meteen op en praate 100 uit.
allemaal leuk en aardig maar hij moet zich dus rustig houden.
Nu was hij zoo ontzettend druk springen en tieren. er is geen houden aan.
net gaf hij over. een klein vlekje helderrood.
kan dit kwaad? het was echt een heel klein vlekje maar omdat ze tegen ons zeiden: hij mag overgeven maar geen helderrood.
maar het was echt maar een klein vlekje.
ook mocht hij gelijk een boterham met korst! hij had 4 happen op en we zetten thuis dat niet voort. we geven gewoon vloeibaar en toetjes vandaag. gewoon gevoel… maar echt niet normaal hoe druk hij is.
hij heeft een zware pijnstilling gekregen bijna in de vorm van morfine tramol oid…
bah ik ben blij dat het erop zit maar maak me heel erg zorgen over dat bloed.
houdt m nu in de gaten (hij ligt in bed) voor het geval het echt open is weer en hij teveel bloed gaat inslikken.
dan bel ik gelijk de kno arts op natuurlijk…

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 13 Jul 2010 13:58:19

Gewijzigd door - MamavanRico op 02 Aug 2010 16:29:48

Gewijzigd door - MamavanRico op 07 Aug 2010 11:41:44

Gewijzigd door - MamavanRico op 21 Aug 2010 19:27:45

Gewijzigd door - MamavanRico op 23 Aug 2010 12:37:26

Gewijzigd door - MamavanRico op 24 Aug 2010 13:29:24

Gewijzigd door - MamavanRico op 28 Aug 2010 20:00:37

Gewijzigd door - MamavanRico op 31 Aug 2010 10:45:23

Gewijzigd door - MamavanRico op 01 Sep 2010 21:20:10

Fijn dat het goed gegaan is en dat jullie alweer thuis zijn.

Ik zou me geen zorgen maken over dat kleine vlekje helder rood. Waarschijnlijk nog een restantje van de ingreep. Wel in de gaten houden natuurlijk.
En proberen om hem ietsje rustiger te krijgen, want die kleine man gaat zichzelf later op de dag anders nog tegenkomen.

Hoe vond je het zelf achteraf? Want je zag er heel erg tegenop hè?! Viel het je achteraf mee?

Groetekes, Sje

Wat goed zeg dat ie al weer thuis!
Wat ik ooit begrepen heb (ben 3 jaar geleden daar aan geopereerd) is dat de korstjes juist goed is voor de wond genezing.
En over dat bloed zou ik me nog geen zorgen maken.

@Sje: dankjewel… ja ik dacht toen rico zo druk werd INEENS zovan: goh het valt echt mee!
maar het in slaap komen was echt heel moeilijk zei rijco en ook het wakker worden vond ik erg vervelend hoe dat ging…
maargoed, het punt is idd ik probeer m rustig te krijgen maar hij is ZO druk hij slaapt nu dan wel gelukkig. zijn neus snottert heel HEEL erg!
en hij maakt rare slik geluiden. een beetje dezelfde als toen hij wakker werd uit narcose maar dan iets minder erg snapje?
Je weet zelf hoe het gaat als een kind wakker wordt uit narcose, dan zijn ze nog niet echt wakker maar ook weer wel… en het moment wat daarop volgde was: bal!
toen weer suf: BAL MIJN BAL!! weer suf… werd ie naar de kinderafdeling gereden het bed stond stil en hopsakee meneer sprong letterlijk op rende van links naar rechts in zn bedje, ging springen en aan de slangen trekken van zn infuus. Die werd er uitgehaald omdat er een grote knik in zat. van de 500 wat ie moest hebben had ie maar 125 binnen gekregen… maar het ding liep al niet meer.
toen thuis ook rende hij van hop naar her…
en eenmaal in bed plofte hij neer en weg was ie

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wat een kleine hyperdepieper is het toch! Hopen dat-ie wat beter en rustiger uit zijn slaapje komt. Hou je ons op de hoogte hoe het verder gaat?

Groetekes, Sje

Doe ik Sje, ik bel zo de KNO op voor een afspraak te maken over 6 weken voor nacontrole, dan vraag ik ook gelijk of die reactie normaal is na een narcose.
hij was echt niet te houden zo ken ik m niet.
vind m zo zielig hoe die daar nu ligt arm schaapje.

Goed idee inderdaad om het dadelijk als je belt nog eens na te vragen.

Onze 2 meiden zijn heel rustig uit de narcose gekomen destijds (oudste voor trommelvliesbuisjes en jongste voor neusamandel).

Groetekes, Sje

ik ga nu bellen ik laat het zo weten

Ik heb ze gesproken, ze zeggen dat iedereen anders reageerd, en dat druk doen ook kan.
hij moet wel rust houden maargoed hoe doe je dat met zo’n druktemakertje.
het is dat hij nu slaapt dus dan is het goed zo. ik ben benieuwd hoe hij dadelijk wakker wordt.

mag hij zolang slapen als hij zelf wil trouwens? ik ben dat vergeten te vragen net.
of moet ik hem ivm die narcose toch wakker maken na een bepaalde tijd?

Gelukkig dit hebben jullie ook weer overleeft he
Rustig houden is soms moeilijk
Heeft hij niet een programma of een dvd die hij graag ziet
Samen op de bank
Lekker koud drinken en ijsjes zijn ook heerlijk
En goed als hij slaapt lekker laten slapen
Gewoon soms even om het hoekje kijken
En als je het onderbuik gevoel krijgt gewoon bellen naar de afdeling (dat is hier dan zo he dat je naar hun kunt bellen en hun belde ons de volgende dag om te kijken hoe ze de nacht door gekomen waren
Meid succes
EN sterkte
Knuffels

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Wat fijn dat alles achter de rug is. Idd wat Heleen zegt af en toe om een hoekje kijken. Vertrouw je het niet, maak je hem wakker. Maar ik zou hem vooral niet te snel wakker maken, want het is voor zo’n mannetje ook heel vermoeiend geweest. Hij zal dus meer slapen dan normaal. Wat ben je trouwens weer snel terug uit het ziekenhuis. Ik had verwacht dat je wat langer moest blijven na zo’n ingreep, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

Heel veel sterkte en ik hoop dat Rico niet al te veel pijn heeft.

Dikke knuffel van mij en Tim

Lilypie Derde Ticker

Fijn dat het achter de rug is meid. Dat hij zo druk was kan best zijn dat hij de spanningen eruit gooit die hij toch van jullie heeft mee gekregen. Grote kans dat hij straks lekker rustig wakker word. Ik zou hem zo lang laten slapen als hij zelf wilt en af en toe gewoon even kijken.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lief van jullie,
ik kijk om de 10 minuten haha heel erg maar dat komt omdat er net iets minder leuks gebeurde.
hij kreeg een benauwde aanval, hij piepte en hijgde kreeg amper lucht toen probeerde ik hem wakker te maken wat niet lukte, heb ik hem ietsje hoger gelegd en toen na 5 minuten ging ie normaal ademen
moet ventolin gaan geven vandaag eigenlijk mag het 4 x daags maar nu mag het 4x + 4x zonodig (dan totaal 8 keer maximaal)

Rico is idd snel terug omdat hij al meteen opsprong en vanalles ging doen.
Het blijft gek dat hij zo druk is na narcose. hij heeft dus EN narcose gehad en morfine en nog iets anders wat dat was weet ik eigenlijk niet meer.
hij maakt een wakker geluidje dus ik zal eens gaan kijken hoe het gaat…
ooch mijn stoere kanjer!!

Met warm weer is je bloed ook dunner en vloeibaarder (aldus de arts bij ons) dus vandaar misschien dat beetje bloed. Maar zolang het maar een beetje is jezelf hier niet druk om maken. Het is een wond die er zit. Vreemd trouwens dat ze gelijk met brood en korst beginnen. Hier mocht hij alleen maar drinken, zelfs geen pap (wat ik wel gedaan heb hoor anders wordt je ook zo gaar). Maar het brood moet ook langs die wond heen. IEE lijkt me niks…

Super dat het achter de rug is. En hoe het nu met slapen gaat geeft meneer helemaal zelf aan. Hier sliep Jurian heel veel na de narcose…

Het blijft nu even spannend… maar denk dat het wel goed komt omdat jullie al zo vroeg weer naar huis mochten.

Geef hem maar dikke knuffel van ons

@Miniboy: ja ik vond het ook heel raar daarom geven we hem thuis geen stukjes. ze zeiden dat de wond boven de keel zit en dat het daar niet tegenaankomt maargoed het is gelukkig goed gegaan.
dankje voor de knuffels hoe is het met jou nu??

Ik ben echt helemaal gebroken op het moment. echt doodmoe ben ik. ik was om 5 uur wakker en ik heb nu het idee alsof het al 7 uur s’avonds is… jammer genoeg is dat niet dus ik moet nog lang wachten voordat ik mijn bedje kan opzoeken.
ik hang ook maar lekker op de bank nu

Hier meiden ik heb rico’s bed naar de woonkamer geschoven haha voor de tv, hij is brother bear aan het kijken! vind ie geweldig maar hij gaat zo nu en dan ineens liggen omdat hij toch bek af is.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 13 Jul 2010 14:24:16

Gewijzigd door - MamavanRico op 17 Jul 2010 13:41:59

Ach… je ventje! Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Heel schattige foto’s, ik hoop dat hij snel weer helemaal is opgeknapt!

liefs

dankjewel Liske,
hij valt zo om de haverklap neer, haha, sufmutsie is het
nu is hij gelukkig niet meer druk hij wrijft constant over zijn oren maar kijkt tevreden naar brother bear. hij mag van mij alles vandaag
hij mag de hele dag lekker koud drinken, danoontje ijsjes en lekker tekenfilmpjes kijken en zoveel slapen als hij wil. hij moet helemaal niks vandaag, hij hoeft niet eens te luisteren, want daar is hij toch niet mee bezig!

Joepie, het is klaar! Wat fijn dat het achter de rug is. Ach, en Rico…die foto’s…wat een stoer, lief mannetje! Ga er maar aanstaan, ik zou niet met hem hebben willen ruilen. Hou ons op de hoogte hè?! En zelf ook lekker vroeg naar bed vanavond, lekker bijtanken!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Echt heerlijk Mriek! dankjewel voor het compliment! hij is zeker echt heel erg stoer, ik ben zo trots op mijn krummeltje!
Ik heb het bedje weer naar zn kamer geschoven met rico erin haha, hij slaapt weer. gerum.
lekker bijkomen.
rijco heeft net pizza’s gekocht, we hadden alle 2 zoiets van: neee koken vandaag niet!
ook een lekkere zak paprika lays voor vanavond. heerlijk. ga ik lekker filmpje kijken oid…
Heb Rico net getempt en zn temp was netjes 37,2.
ik moest hem vanavond om 7 uur weer een keer tempen. mocht hij 38,5 of hoger hebben krijgt hij toch antibiotica omdat hij net weer wat benauwd werd. Had maar even gebeld voor de zekerheid omdat ik toch zoiets had van: is het wel normaal?
ze zeiden: even tempen en vanavond om 7 uur weer, mocht ie op die temp zitten dan even bellen moet hij een kuurtje.
hij staat ook onder de uitslag van kop tot teen nu. dat schijnt een reactie te zijn op de narcose.
Ook heeft ie er warmtebultjes bij zitten en je ziet duidelijk verschil tussen de warmtebultjes en de narcose uitslag. hij heeft er ook nogal wat jeuk aan maar hij klaagt niet. zo dapper dat hij is! echt een kanjer! ik heb hem nog geeneens een zetpil hoeven geven, hij vind het allemaal wel best zo.
Rico is dan ook niet echt een pijn-huilertje, die laat nooit iets merken. soms is dat best lastig omdat ie ook niet kan praten van: mama ik voel me niet zo goed.
en ook huilen doet hij dan niet en dat is ivm koorts en pijn lastig.
maargoed we zien het wel.

Wat fijn dat het achter de rug is en wat een superlieve foto’s! Hij ziet er hartstikke goed uit wedden hij is zo weer de oude!!
lieve groetjes