HIJ IS BETER! laat het slotje maar komen:-D

@Sje: ik kan nu niet op zn kamer want hij is in het slaap aan het komen, maar het is niet de gewone zoutoplossing
zit zo’n slijmoplossend spul in, dat die zwelling weg moet nemen van de buis van eustachius.

Het is een mindere dag geweest
vanochtend was de koorts weg
vanmiddag was het 37,9 en net weer over de 38.
ben benieuwd of ik morgenmiddag het recept kan halen.
ik zit idd te denken sje aan wat jij zei over het cb.
ik ben er ook niet zo voor maar er werkt wel een hele fijne vrouw daar waar ik heel goed mee lig.
dus ik denk dat ik gewoon een doorverwijzing vraag voor naar het kinderziekenhuis oid… ik weet het ook niet anders

Goed inderdaad om te proberen of die mevrouw op het CB iets voor je kan doen. En gewoon eerlijk vertellen dat je het gevoel hebt dat je huisarts je niet serieus neemt en dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt met een kind waar duidelijk iets mis mee is.

Groetekes, Sje

ik ben ook gewoon zo bang dat ik me druk maak om niks, meer in de zin van: maak ik me niet drukker dan nodig is?
ik twijfel zelfs of ik hem te warm kleed of niet dat het daarvan komt, omdat hij verder gewoon happy en druk is.
maar vandaag had hij alleen een pamper aan, onderbroekje (geen hemd) een shirt zonder mouw en een dun lang broekje.
en eergisteren had hij veel meer aan en toch had hij nergens last van.
toen had hij een romper aan, shirt lange mouw spijkerbroek.
ik twijfel gewoon even overal aan. gewoon puur omdat er aan de buitenkant niks te zien is het is echt puur zn temperatuur.
ik twijfel echt zo erg sje ik weet gewoon niet meer wat goed is en wat niet omdat we al zolang bezig zijn met m.

{{Inge}}

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Liefste Inge ter wereld, knoop het volgende goed in je oren:
NIET AAN JEZELF TWIJFELEN!

Hoe vaak heb ik hier op de site in verschillende soorten topics al geschreven: Een moeder is de beste arts voor haar kind. Hoe vaak? Heel vaak!

Jij voelt aan dat er iets niet in de haak is. Het is daarbij ook nog eens niet de eerste keer dat hij zo lang aan het tobben is en vorige keer werd er ook niet naar je geluisterd.

Als jij voelt dat er iets niet klopt, dan heb je alle recht om aan alle medische bellen te trekken die je binnen bereik hebt.

Beter 10x teveel aan zo’n bel trekken dan 1x te weinig! Je wilt gewoon het beste voor je kleine man en groot gelijk heb je! Dus meissie, bel morgen die mevrouw van het CB waar je goed mee door een deur kunt en leg het hele verhaal aan haar voor. Niet door de telefoon, maar probeer met spoed een afspraak te maken. Neem Rico mee, zodat ze hem ziet, mogelijk kan onderzoeken, wat dan ook.

Echt doen hoor!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Aug 2010 20:32:08

ja maar als ze hem ziet zegt ze vast: die is vrolijk!
dat is het hele probleem en daarom kijken mensen mij aan alsof ik nog wel helemaal normaal ben!
moet ik nou nog wel of niet die kuur afwachten
jeetje ik heb gewoon voortaan advies nodig over wat ik wel en niet moet doen
ja ik weet het ben even ver heen

Schattebout, die mevrouw weet echt wel dat je aan de buitenkant niet altijd kunt zien of er aan de binnenkant iets aan de hand is. Zeker als jij je verhaal erbij doet.

Je bent ten einde raad inmiddels, zeg dat ook eerlijk als je die mevrouw belt om een afspraak te maken. Wees gewoon eerlijk. Doe net of zij een Ikkeben-topic is waarin je schrijft hoe het gaat.

Daarom is het ook belangrijk dat je een afspraak maakt en het niet telefonisch bespreekt. Laat haar je ogen maar zien, laat maar zien hoe bezorgd die ogen staan.

En vertel er desnoods eerlijk bij dat je zo ten einde raad bent dat je onderhand aan jezelf begint te twijfelen. Mag ze best weten. Daardoor neemt ze je, als het goed is, echt niet minder serieus.

Groetekes, Sje

zit gewoon met tranen in mijn ogen te lezen
ik moet verdorie mijn tranen eens laten gaan en niet eeuwig en altijd zo sterk blijven .
krijg je door een beroerde jeugd…wordt je hard van maar ik trek het echt niet meer denk ik…
maar dan zit ik daar en dan kijk ik ijskoud alsof ik hun beu ben en mijn kind wil beschermen
ik moet gewoon even mijn emotionele kant open zetten denk ik…open met die kraan!

maar wat vond jij nou van die kuur? wel morgen mee beginnen of niet?

He inge, je bent de beste mama die rico zich maar kan wensen. denk daar aan he!
Niet gaan twijfelen over jezelf, JIJ voelt je kind het beste aan.
Denk dat iedere moeder de weg wel kwijt is als je kind zolang aan het tobben is.
Zegt ook wel iets he als zelfs sje het niet meer weet met al haar kennis.
Sluit me wel aan wat sje zegt trouwens over het cb, mees was volgens de arts toender tijd slecht gegroeid en die heeft 's middags de ka nog gebeld daarover.
Wat ik maar wil zeggen is dat hun a la minute een kinderarts kunnen spreken mocht dat nodig zijn.
Mischien moet je het maar eens over die boeg proberen, tis toch te zot dat ze jullie zolang laten lopen.
Ook niet bang zijn dat rico dan wel vrolijk doet, als ze jouw verhaal horen wat wij horen kan het toch niet anders als dat ze actie onderneemt.
Heeeeeele dikke digi knuf…

Gr Patries

zal ik dan dit hele topic maar uitprinten en meenemen?
anders weet ik dadelijk weer niet wat ik moet zeggen

Zet die kraan bij die mevrouw ook open! Je hoeft je niet groot te houden, je hoeft niet stoer te zijn. Je bent mama en dat is een hele belangrijke baan! De belangrijkste baan ter wereld.

Wees trots en gelukkig dat je je zo druk maakt over het lot van je kleine man. Dat is een goed teken. Je bent een fantastische lieve bezorgde moeder!
Blijft het feit dat het niet tof is dat-ie zo aan het tobben is, maar je hoeft je in elk geval geen zorgen te maken over je moedergevoel!

Geen idee wat wijsheid is met die antibioticakuur. Aangezien hij zich verder niet ziek gedraagt, zou ik persoonlijk nog even wachten tot je die mevrouw van het CB gesproken hebt. Maar…haal die kuur wel op morgen! Je kunt hem maar beter in huis hebben, plus dan kan je arts nooit zeggen “Zo erg was het dus niet, ze heeft dat recept niet eens opgehaald”. Snap je hoe ik dat bedoel?

Niet dat jij niet geloofwaardig bent, want je denkt er absoluut goed over na wat nou wijsheid is (als een kind geen antibiotica nodig heeft, moet je het namelijk gewoon niet geven, want baat het niet, het kan wel schaden), maar je zou ongeloofwaardig over kunnen komen op een arts die je toch al niet serieus genoeg neemt. Ze zien je daar al door een gekleurde bril om de een of andere duistere reden, dat moet je niet gaan voeden.

Begrijp je hoe ik het bedoel?

Groetekes, Sje

Pak desnoods een schrift en schrijf je verhaal op, van het begin af aan.
Mischien helpt het topic om bepaalde dingen terug te halen.
Echt meid en laat je emotie maar zien, mag best toch na dit hele verhaal.

Gr Patries

ja je hebt gelijk
pff dat wordt lang schrijven
ik typ liever maar heb geen printer
ik denk dat ik het doormail naar mark (peetoom rico en onze beste vriend yeah!)
en dat ik het dan daar uitprint
ja echt goed idee dankje voor het meedenken!

Zeker doen meid, denk dat je er verstandig aan doet.
Doe het rustig aan he…

Gr Patries

Goed idee inderdaad om het op papier te zetten, maar doe dat zo kort en bondig mogelijk. Met bijv. datums erbij. En verder in telegramstijl schrijven. Gewoon steekwoorden.

Hoe kleiner de lap tekst hoe overzichtelijker voor degene die ermee aan de slag gaat voor je.

Hele lange lappen tekst en hele verhalen lezen mensen niet. Daar nemen ze minder de moeite voor. En je wilt juist wel de aandacht hiervoor.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Aug 2010 21:10:29

thnx patrizia(K)

@Sje: ja ik was al van plan het hele topic mee te nemen haha maar ik ben weer te enthousiast over mijn volgende stap
nee je hebt gelijk
ik neem het topic erbij vermeld de data van begin topic en zeg b.v.: 13-7: operatie, reageerde meteen druk na wakkerworden narcose, niet willen slapen.
16-7: koorts neemt toe
18-7 etc etc etc.
bedoel je dat?

Ja, precies, dat bedoel ik! Waar zo’n topic al niet handig voor is! Je hebt alles al op papier! Haha!

Gewoon inderdaad die info desnoods in een tabelletje zetten. Dat leest nog prettiger!

Maak je bijv. kolom datum, kolom bevinding en dan een 3e kolom met bijzonderheden, voor als je bij die dag echt nog iets van extra informatie kwijt wilt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Aug 2010 21:19:23

ja bijzonderheden zijn dat hij toch druk is
en vrolijk ronddwarrelt alsof er niks scheelt.
met tussenpauzes natuurlijk van sufheid en chagerijnigheid

Ja, en bijzonderheden zijn ook bijv. actie die je ondernomen hebt (in het kort wat je met de arts afgesproken hebt aan de telefoon etc.)

Groetekes, Sje

Zeg lieverd, ik sluit nu even af, want ik wil nog even met mijn boek op de bank (moet ik uit hebben voordat ik op vakantie ga, want ik wil mijn E-reader meenemen in plaats van echte boeken. Scheelt bagage! Dus ik moet nu mijn echte boek op tijd uit hebben anders moet dat alsnog mee op vakantie).

Ik log straks nog wel in dus als er dan nog iets is dan zie ik dat vanzelf.

Groetekes, Sje