HIJ IS BETER! laat het slotje maar komen:-D

Inderdaad voor jou mag het snel voorbij zijn omdat je dan naar de kno arts kan maar voor mij hoeft het niet zo snel te gaan omdat ik maandag weer moet werken.

Groetjes,

Michèle

Wat een lieve foto, zeg. Ik dacht eerst `jubel jubel juich´ geen koorts meer, maar dan de volgende ochtend toch weer wel, povedikkie. Hoop dat de KNO arts jullie goed helpt, wij duimen hier maandag.

XxX Mamsje Didi

ooh op die manier michele ik snap m.

Thnx weer iedereen
Hij lag om kwart voor 1 in bed.
om half 2 krijsen krijsen krijsen.
wij daarheen, had hij vuurrode oren en het was alleen maar auw auw auw.
of het echt zn oren alleen zijn weet ik niet.
het gekke is, ik ging even kijken of hij misschien weer diarree had (had ie namelijk daarvoor al 3 x gehad vandaag) niks wel een overvolle plasluier, ik denk huh 3 kwartier geleden nog verschoond en hij had zo’n extra vocht opnemende pamper aan.
Dus ik hem een droge aangedaan.
2 minuten later (echt ik overdrijf niet) kei hard krijsen weer.
hij zat half liggend half zittend op de bank, en ik zie een enorme pamper, ik kijken WEER overvol. vervolgens plaste hij ook alles onder.
hij had niet veel gedronken ofzo en eten gaat ook bal de laatste dagen.
alsof het pijn deed dat hij plaste ofzo, echt bizar.
uit afleiding omdat niks hielp ben ik (jaja!) voor het eerst met hem gaan fietsen
achterop! vond het doodeng maar het ging echt goed. de heenweg ging nog wat wiebelig omdat ik niet zo goed door de bochten durfde omdat hij dan zo ging hangen, bochten gingen opzich wel maar van die krappe bochtjes nouja… vond ik niks.
Daarna op de terugweg ging dat ook super want ik had zoiets van: als ik gewoon doorfiets komt hetallemaal in orde. We zijn langs het kanaal gaan fietsen en er kwam een lange boot aan. rico werd toen helemaal happy. BOOT!! BOOT!
nu gaat het wel redelijk met m…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Echt bizar zoals die kleine man blijft tobben. Ik kan er met mijn pet niet bij.

Was zijn urine al gecheckt op een urineweginfectie? Anders even met urine langs de huisartsenpost of maandag meenemen naar de KNO. Die hebben mogelijk ook wel teststaafjes en anders kun je vragen of je even met die urine langs het lab mag.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 31 Jul 2010 15:56:43

Ik weet het ook niet Sje, nu lijkt het ineens weer beter te gaan maar ja pfffff
zucht steun puff puff…
wat kan ik zeggen? nee ze hebben geen urine test gedaan, maar ik zei toevallig toen straks tegen rijco toen rico zo aan het plassen was en aan het huilen, dat ik nog een plaszakje heb liggen dat ik die morgenavond aandoe voordat hij de nacht ingaat en dat ik die dan s’ochtends even langs de huisarts breng OF dat ikd ie s’middags mee naar het ziekenhuis neem…
wat is het beste denk je??

Niet voor de nacht aanbrengen dat plaszakje. Dan loopt het gedurende de nacht leeg.

Gewoon 's ochtends bij de eerste verschoning aandoen en elk kwartier checken of er al iets in zit. Hoeft niet veel in te zitten. Een paar eetlepels is al genoeg. Zo’n zakje sluit nooit helemaal goed af bij het piemeltje en bij een spelend kind van 1,5 die alle kanten op gaat, dan weer zit, dan weer ligt, dan weer loopt, blijft die urine er niet in zitten. 's Nachts precies hetzelfde. Hij beweegt alle kanten op en de volgende ochtend tref je een leeg plaszakje.

Ik zou eerlijk gezegd niet eens tot maandag wachten, ik zou de huisartsenpost bellen of je vanavond al urine mag komen laten checken. Als hij inderdaad een urineweginfectie heeft is het erg zielig om hem er tot maandag mee te laten tobben. Niet tof als elke plas zeer doet.

Groetekes, Sje

@Sje: Het was alleen nadat hij wakker werd, daarna had hij ook weer een volle plasluier (net eigenlijk) en toen was er ook niks aan de hand.
als het echt zwaar drama zou zijn zou k dat natuurlijk wel doen he… want nu lijk ik natuurlijk een domme moeder die dr niet alles aan doet dr kind gezond te krijgen.
ik weet dat je dat niet bedoeld, maar zo’n gevoel krijg ik zelf nu.
Als ik aan het eind van de dag zo de dag van vandaag zou beschrijven zouden jullie waarschijnlijk ook een beter beeld krijgen dan als ik na elk akkefietje post en vertel dat hij aan het huilen was en veel deed plassen, dan doet het al gauw op een blaasontsteking lijken maar het is niet zo dat hij constant huilt als hij plast. Ik benoemde eigenlijk een momentopname…
maargoed ik ga hoe dan ook zijn urine laten onderzoeken.
Wat jij zei over de nacht he, tegen miji s altijd verteld dat ik hem voor de nacht moest gebruiken en dan een nachtpamper aan moest doen.
1 keer is dit mislukt 2 keer is het gelukt.
maar hij is nu inderdaad een stuk drukker, ik denk dat ik hem dan als ik hem s’ochtends uit bed haal dan dat zakje omdoe, hem zijn ontbijt geef en een kwartier daarna gewoon even kijk want dan plast hij meestal ook wel.
Ik ga even bellen naar de post om te vragen of het ochtend urine moet zijn in rico’s geval, de laatste weken meegenomen.
je weet maar nooit.
hij kletst opd it moment de oren van mijn hoofd ga er maar eens bijzitten.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 31 Jul 2010 18:14:24

@#$%$#@$%^&%$$##Potverdikkeme(is een nette vertaling), weet ff niet wat ik moet zeggen inge.
Kun je zien he dat je moedergevoel het al zei gisteravond.
Vind het zo sneu voor je/jullie.
Heb je al gebeld? Mag je het brengen?

Gr Patries

quote:
want nu lijk ik natuurlijk een domme moeder die dr niet alles aan doet dr kind gezond te krijgen. ik weet dat je dat niet bedoeld, maar zo'n gevoel krijg ik zelf nu.

Zo heb ik het ook inderdaad niet bedoeld. Het is nooit een aanval naar jou, maar meer een bezorgdheid aan mijn kant dat ik het zo bizar vind dat-ie zo lang blijft tobben en dat ik het niet uit kan staan dat er niet meer actie komt van de artsen die hem zien.

En als dit nou de eerste keer was, was het nog wat anders, maar het is al eens eerder gebeurd dat-ie zolang bleef tobben en dat er dingen over het hoofd gezien zijn.

Ik kan me je moedeloosheid en je onrust heel goed voorstellen. Onze oudste is toen ze 2,5 was ook 2 weken zo aan het tobben geweest. Elke keer leek het weer goed te gaan en tjoepa dan had ze van het ene op het andere moment weer koorts. Ik heb in die 2 weken meerdere keren bij de dokter gezeten met haar en meerdere keren telefonisch overleg gehad met de dokter.

Ik werd gillend gek. Op een gegeven moment zat ik zelfs huilend op het spreekuur! Dus vandaar dat ik nu mogelijk extra bezorgd reageer omdat ik weer helemaal dat moedeloze gevoel terugkrijg wat ik in die 2 weken ook had. Ik kon het gewoon niet uitstaan dat ik niet wist wat er met mijn kind aan de hand was.

Groetekes, Sje

Jeetje meis toen ik las dat de koorts weg was ik helemaal blij voor je. Maar vervolgens lees ik dat het helemaal niet zo goed gaat. Echt heel erg naar dat het gewoon maar door blijft gaan. Je moet zeker naar de KNO arts gaan maandag, dit kan zo niet langer. Heel veel sterkte en gelukkig voor jou komt maandag al erg dit bij.

Heel veel sterkte!

Groetjes,
Sandra

@Luna&Mees: ja het moet zoiezo ochtend of nacht urine zijn, hij moet nuchter zijn en misschien doen ze ook eventueel een bloedtest. Maar het gaat wel in 1 moeite door, pas als het 39 is was het spoed om het alla minute te onderzoeken. ik werd al chagerijnig omdat ik zei dat ik al zolang aan het tobben was. ze zeiden dat we maandag toch daar moesten zijn en dat de KNO-arts zelf de onderzoeken gaat doen allemaal, en dat we dan meteen op de juiste plek zijn.
wel hebben ze beloofd dat we van alles gelijk de uitslag krijgen TENZIJ het op kweek moet. dat was dan weer een meevaller. ik kan hoog of laag springen denk ik… maar ik snap ergens wel wat ze zeggen

@Sje: ik snap je helemaal. het stomme is en daar baal ik gewoon van dat ik door al dat gedoe dingen over het hoofd zie; ik wilde b.v. zn urine al na laten kijken maar dan kwamen er weer andere dingen bij wat me meer zorgen gaf en ik weer daar op gefocust was.
en dan zeg jij van: urine laten nakijken, dan denk ik: ohja dat moest ik doen.
en dan ging het weer een dag goed (gisteren) en dan vergeet ik het allemaal weer en denk ik: hee het gaat eindelijk goed hij is eindelijk zonder koorts naar bed gegaan.
dan staat hij op, weer koorts, veel plassen en dan denk ik; ik ga gewoon zijn urine laten onderzoeken punt uit, ziek of niet ziek het zal me een zorg zijn wat zij denken.
Het erge is ook dat het veel momenten echt goed (lijkt??) te gaan, dan heeft hij geen koorts of verhoging en hij is vrolijk. dan ineens voelt hij gloeiend heet aan en twijfel ik of het aan het weer ligt of aan zn gezondheid. maar dan is het 20 graden op zijn kamer en dan denk ik weer: daar kan het ook niets mee te maken hebben.
Vervolgens neem ik mee dat hij slecht eet de laatste dagen, vaker niet luisterd en zijn eigen gang gaat. dan twijfel ik weer of het met ziek zijn te maken heeft of met de peuterpubertijd.
dan haal ik er ook weer bij dat ik weet dat als hij niet lekker is gewoon drukker wordt,… maar ik wordt zo gek van dat getwijfel.
het is niet zo dat hij echt hangerig is constant of echt ziek oogt.
dan eet hij zijn fruit weer wel redelijk goed op en hij drinkt ook best goed.
pff ik klink als een warhoofd he? ik wordt al moe van mezelf laat staan anderen. Het moet er nu gewoon even uit, zo spoken de gedachten dus al dagen door mijn hoofd en dat is nog niet alles.

@Sandra: ik weet het ik weet het… maandag gaat het hoe dan ook gebeuren. Ik lach me dood als het dadelijk toch door zn laatste kies komt die al wel met een paar puntjes door is (zoals je weet is zn gebit eigenlijk compleet) maar nog niet volgroeit is. of ik lach me dan niet suf maar ik jank me een ongeluk.
ik weet het allemaal niet meer wat nou waar aan ligt…dat krijg je van dat getob en dat gekronkel met zn gezondheid.

Inge van een kies hebben ze geen twee weken koorts en krijgen ze ook geen vocht achter het trommelvlies en ga je ook niet veel plassen. Het enige wat daar van zou kunnen komen is de diaree.

Koorts met kiezen kan wel maar niet zo lang zover ik weet.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Fijn dat ze dat nu gaan doen, en zeer zeker die bloedtest.
Goed dat ze nu actie onder nemen, en ben zeer benieuwd wat er evt dan toch gaat uitkomen en dat rico beter gaat worden. Dat is nu zeker het belangrijkste.

Gr Patries

@Michelle: zie je ik ben ontspoord door de zorgen ik ga al linken leggen die echt totaal nergens op slaan en daar had ik zelf ook wel aan kunnen denken maar het werkt hierboven even wat minder goed op het moment
Ik twijfel zelfs over dit: kan het ook niet zijn als die kies echt zit te wringen, dat hij daarom op en af koorts heeft? dus dan wel dan niet? het kan dan idd wel een paar dagen zo zijn…daar heb je gelijk in… alleen als hij nog steeds niet helemaal goed eruit is? dat zou toch moeten kunnen?
want ik heb zoiets van: als er echt iets met hem is in zijn lijf… dan zou hij toch constant koorts moeten hebben of in ieder geval verhoging?
daarom ik twijfel zo!!! wordt er gek van!!
meestal had hij het alleen eind van de middag en avond
nu dan ook s’ochtends vanmiddag was het weg en voor hij ging slapen had ie 38,3.
maargoed het wisselt nog al.
het is niet zo dat ik de hele dag sta te tempen hoor haha, ik temp m 2 keer per dag op advies van de huisarts. en de 3e keer zonodig. maar dat zou dan tegen de middag zijn en dan is het nog niet nodig… dat hij zo warm aanvoelt begint meestal tegen 'n uur of half 4 maar ik temp m gewoon altijd rond 6 uur. en ongeveer 1 uur nadat hij wakker is.

@Luna &mees (haha de ene keer noem ik je zo, dan weer patries dan weer patrica maar volgens mij schrijf je je naam gewoon als patrizia niet? pff)
maargoed wat je zegt… ja ze DACHT dat de Kno-arts dat ging doen.
het staat niet vast ofzo maar ik ga daar wel om vragen.
mochten ze dat niet doen wegens welke rede dan ook doen ze op zn minst die urine test maar. als daar iets uitkomt wat niet te peilen is eis ik dat ze alsnog die bloedtest doen. ik ben dr dan toch, tja…

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 31 Jul 2010 22:01:47

Haha inge, was me inderdaad wel eens opgevallen en dan dacht ik zou ze denken dat ik iemand anders ben of zo haha, Maakt niet uit, als het beesje maar een naam heeft of nie.

Wat betreft maandag, lekker op je strepen blijven staan, je ziet het met gister als JIJ denkt dat het niet klopt of goed zit, huppetee actie ondernemen.
Net wat je altijd al doet, jij bent zijn moeder, eisen dat dit zo niet verder kan.
Je bent een supermama, jij kan dat…

Gr Patries

hahaha nee ik denk niet dat jij iemand anders bent, ik weet wie jij bent,
maar ik weet nooit hoe ik je naam moet schrijven.
Op hyves staat het dan goed neem ik aan, maar dan vergeet ik als ik hier schrijf of het nou patricia patrisia of patrizia is pffff hallelujah! hahaha
en omdat ik vaak reageer op nicknames zeg ik weer: luna&Mees.
ik had dat laatst ook bij lalala zei ik ineens lalala terwijl ik gewoon haar naam weet maargoed

Idd Ik doe wat ik altijd doe alleen laat ik door het hele gebeuren soms wat steekjes vallen en vergeet ik het een en het ander erbij te vermelden.
daarom schrijf ik het maar gewoon op. anders weetik het ook niet meer als ik maandag daar ben

Hoe is het gegaan vannacht en vanochtend?

Groetekes, Sje

vanacht is goed gegaan sje, ik had hem sinaspril gegeven voor het slapen, ik neem aan dat dat nu wel weer mag na de operatie? (ivm bloedverdunnend spul wat erin zit) omdat hij weer diarree had had ik geen zetpil gegeven, zn billen waren helemaal geirriteerd.
ik heb hem nog niet getempt, we zijn net een stukje wezen fietsen omdat hij dat wilde, en we zijn even bij de kinderboerderij/speeltuin gestopt voor wat te drinken. hij heeft als een best gespeeld alleen nu is hij behoorlijk suf en is warm. ik ga hem nu wat te eten geven en daarna temp ik hem voordat hij te bed gaat.
laat het weten!

zn temp was 37,8 toen straks.
Hij slaapt nu nog en ik ga hem zo wakker maken anders wordt het vanavond weer niks

De temperatuur zou kunnen van zijn kiezen maar in principe als de 4 puntjes door zijn is het leed ook geleden (meestal toch)

Maar dan zit je nog steeds met dat vocht en ik heb het idee dat zijn koorts daar eerder mee te maken heeft.
Bijna maandag

Schrijf al je vragen op meid. Hoe laat moet je?

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers