HIJ IS BETER! laat het slotje maar komen:-D

Ah temp was dus netjes, en verder op de dag? Ging het goed met hem?
Voor maandag alles opschrijven wat je te binnen schiet, deed ik met mees ook altijd als ik naar de ka moet, enne is heel normaal dat je dingentjes vergeet in de situatie die jullie zitten hoor. Doet toch heel wat met je. Ben benieuwd morgen, kan niet eerder kijken als 's avonds, we gaan naar de dierentuin morgen. Dus heel veel suk6 morgen en ik denk aan je.

Denk maar dat mijn naam met de laatste letter vh alfabet word geschreven!! goeie of nie.

Gr Patries

@Michelle: ja dat is waar… maar dat vocht betekend dus wel een bacteriele infectie dan toch??
idd…bijna maandag, ik doe morgenvroeg als hij wakker is gelijk het plaszakje aan. neem ik dat mee… we moeten om 10 voor half 3 daar zijn.

@PatriZia
Ik wil gewoon dat de temp onder de 37,5 komt. en dat het zo minimaal 2 dagen blijft dan weet ik: het zit goed. snapje? 37,8 is toch verhoging, en als dat wat vroeger op de dag is weet ik dat het s’avonds weer hoger is.
net was zn temp 38,4 en hij was heel erg moe.
het eten gaat nog niet geweldig. hij was zoiezo heel moe vandaag en ook wat hangerig, kwam veel bij ons beide hangen en zei dan heel zielig: mama… of: papa…
en hield ons dan echt stevig vast met zn armpjes.
Hij is dan nog in bad geweest ondanks dat hij wat koorts had, tja hij moet toch gewoon in bad!
verder beetje op en af dagje met zowel zijn humeur als de rest.

Wat gaaf trouwens dat jullie naar de dierentuin gaan! welke??
Veel plezier enne ik kan het ook pas s’avonds laten weten.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 01 Aug 2010 20:04:50

Kan ik me voorstellen dat je het gewoon onder de 37.5 wilt hebben. Is voor jouw het teken dat het goed zit, snap ik helemaal. Als ik je nu hoor zou je toch zeggen dat er weer is zit te mieren bij hem, of beter gezegd er sluimert iets in zijn lichaampje. Aankaarten morgen, hoop echt dat er iets uitkomt.

We gaan naar Arnhem, burgers dierentuin. Is dichtbij voor ons, en oudehands vind ik ook altijd leuk maar daar is luna op schoolreisje heen geweest.
Buurmeisje gaat ook mee, en na de hand pannenkoeken eten. Ach je moet wat verzinnen he met de kidz.

Gr Patries

Inge daar moet je voor bij Sje zijn
Weet niet of dat altijd een infectie is.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@Patrizia: ooh lekker pannekoeken! echt leuk, jij bedoeld burgers zoo?? of burgers bush hoe heet dat daar eigenlijk haha!
En ja… ik weet het, het is gewoon constant op en af, tuurlijk zitten er ook dagen bij dat hij s’ochtends onder de 37,5 zit maar dan is het s’avonds weer bal.
ik twijfel ook of het niet gewoon normaal is dat hij s’avonds boven de 38 zit. maar als ik zo terugdenk heeft hij dat VOOR de operatie nooit gehad…
ik kaart alles aan vanaf het moment dat hij weg is gegaan uit het ziekenhuis na de operatie. hoe hij reageerde op de narcose/morfine alles gwoon.
ik ga niks achterhouden alles kan van belang zijn toch?

@Michelle: ja dat is waar

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ja burgers zoo heet dat.
Ik denk dat het niet bij rico hoort boven de 38, net wat je zegt voorheen had hij dat ook niet. Hij is al zo lang hangerig en ziekig. Net wat ik net al zei en sluimert iets bij hem, iets wat toch elke keer weer de kop opsteekt en waar het lichaampje zich niet overheen kan zetten. Wie zal het zeggen dat het menneke inderdaad wat jezelf zegt een infectie heeft, dat kan alleen volgens mij een bloedonderzoek uitwijzen of er moet wat uit zijn urine komen. Al met al is het gissen en ze moeten hem in het ziekenhuis goed nakijken.

Gr Patries

ja je hebt gelijk natuurlijk,
maar dat het soms een hele dag echt TOP gaat alsof er niks aan de hand is…
dan is er van binnen dus misschien wel echt wat aan de hand… snapje het is zo raar als je jezelf bekijkt… als je niet lekker bent is dat aan je te zien. maar zo is hij onwijs vrolijk en dan is ie ineens wat moe en hangerig en ja dan zijn de rapen gaar zeg maar.

Ja maar ga jezelf eens na, je hebt iets onder de leden of er sluimert iets dan voel je jezelf ook de ene keer beter als de andere. Wat ik van jouw hoor/begrijp gaat het 's morgens redelijk en dan word hij moe, hangerig en warm. Als zo’n lichaampje daar tegen op aan het vechten is… snap je wat ik bedoel.

Gr Patries

ja s’ochends gaat het meestal goed, na een paar uur wordt hij al moe. dat is wel iets wat duidelijk is hij is heel snel moe dat merk je uberhoudt wel gedurende de dag
is ie net een paar uur wakker zit ie alweer zichzelf uit te rekken en te gapen enzo.
dan tegen de tijd dat ie echt moet gaan slapen is hij helemaal suf en zweterig.
s’middags gaat het dan wel redelijk als ie wakker is maar ook na een paar uur weer hetzelfde als in de ochtend.
s’avonds is hij ronduit vervelend en heeft ie dus boven de 38 telkens.
paar keer 37,9 maar dan was de dag erna nog meer ruk dan de dagen ervoor.
maar over het algemeen lacht hij veel en hij maakt plezier.
het zijn de tussendoorse dingen snapje? ik snap jou ook

Volgens mij hoeft vocht achter de trommelvliezen niet per definitie een infectie te zijn. Maar als dat vocht er te lang blijft zitten omdat de buis van Eustachius te nauw is of zelfs dicht zit, dan is de kans groot dat het een infectie wordt.

Groetekes, Sje

Kijk voila Inge daar is het antwoord van Sje

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Het is gewoon duidelijk dat rico niet echt lekker in zijn velletje zit.
Ondanks dat hij tussendoor wat je zegt wel lacht en zo, morgen gewoon zo vertellen wat je ons ook vertelt. Kan toch niet anders dat er bij die dokters een lampje moet gaan branden.

Gr Patries

@Sje: dus het moet dan haast wel een infectie zijn aangezien hij koorts heeft.
ik ben benieuwd wat de dokters zeggen over dat weggaan van de koorts en weer terugkomen.
nouja we zien het wel ik laat morgen wel horen hoe of wat

Ja precies, er moet een infectie zitten. Hetzij in de oren, hetzij bij de urinewegen, hetzij op een andere plek.

Dus als ik jou was, zou ik sowieso morgenochtend urine opvangen en naar je huisarts brengen ter controle of meenemen naar de KNO-arts. Ik denk dat de huisarts een betere optie is omdat je het risico loopt dat de KNO-arts zegt “Ik heb geen urine nodig om te zien of iemand een oorontsteking heeft”. Maar dan weet je alsnog niet of hij bijv. ook een urineweg-infectie heeft.

Groetekes, Sje

ja ik vang het morgenvroeg op na de eerste pamperverwisseling van de nacht.
Maar ik dacht dus ook dat de dokter een betere optie was, maar ik dacht aan de andere kant weer; als ik toch in het ziekenhuis ben en hij zou ook eventueel naar het lab moeten voor een bloedtest? kan ik gelijk die urine inleveren.

Ja maar voor urine inleveren in het ziekenhuis moet je een begeleidend formulier hebben van een arts. En als de KNO-arts daar niet in meegaat omdat dat voor hem niet interessant is, heb je alsnog geen urine-onderzoek.

Daarbij, als je bloedonderzoek moet laten doen, dan kan het zijn dat dat ook niet meteen kan omdat je voor sommige onderzoeken nuchter moet zijn, dus dan zou je toch dinsdag terug moeten naar het lab met een nuchtere Rico.

Groetekes, Sje

ja dat is waar… je hebt gelijk, ik bel morgenvroeg de huisarts op (die flut arts werkt maar gelukkig doet de assistente de urine testen haha!) en breng het dan wel naar daar toe. mocht daar wat uitkomen geef ik dat wel aan de KNO-arts door en dan overleg ik wel met hun beide morgen wat er moet gebeuren als er zowel een urineweginfectie uitkomt als een oorontsteking of wat het dan ook mag zijn…
weet jij toevallig wat er nog meer uit een urine onderzoek kan komen?? testen ze alleen op een urineweginfectie of testen ze standaard op meerdere dingen? zoja…waarop?

Moet je per se de huisartspraktijk bellen om te vragen of je met urine langs mag komen? Als je met die gekke assitente (want dat was toch bij jou, die gekke assistente die je maar steeds niet liet komen?) maar niet het risico loopt dat je geen urine mag komen brengen.

Ik zou gewoon langsgaan met die urine. Dan heeft ze minder kans om je weg te sturen.

Zie hier meer info over urine-onderzoek. Staat precies beschreven wat die teststroken eruit halen en per stofje staat het daaronder nog eens uitgelegd waarom het belangrijk is dat dat even gecheckt wordt.

Groetekes, Sje

En ze kunnen ook urine op kweek zetten om na te gaan welke bacterie de boosdoener is. Maar dan heb je niet meteen de uitslag.

Groetekes, Sje

Succes morgen bij de KNO arts.

Groetjes,
Sandra