lieverd, ik heb de kleinste die er is op de bfree fles, kleiner kan gewoon niet, hier doet hij het het beste op. want hij drinkt nu 15 a 20 min over de gewone melk. pap is een ander verhaal, want die y-cut gaat als een hogedruk
nee echt het is niet de fles dan had hij dat ook in het begin moeten hebben
Hier volgt een bizar verhaal
ik wist het gewoon he, weer het oude bekende van het kastje naar de muur verhaal. pffff
"ga maar weer terug naar die kiss-behandelaar.“
hij"ja de dokter moet hem toch nakijken"
zij” ja hij moet eerst een raport sturen"
hij "kan ik wel doen maar dan nog is hij niet goed nagekeken en dat moet toch"
zij onderzoekt buik kan niets vinden:
"ga toch maar weer naar die therapeut hij is immers bezig met een behandeling"
ik: “ja maar misschien zijn het wel klachten die iets anders betekenen dan alleen KISS"
zij” ja je moet toch terug naar je behandelaar"
PFFFFFFFFFFF
ik voel het dus alweer aankomen
Inge, wees eens brutaal en maak eens meteen een afpsraak met een ka zonder verwijsbrief van de ha. Als zij vragen waarom je hem niet hebt leg je het hele verhaar uit en dat het je niet lekker zit. Gewoon even je voet tussen de deur zetten en poot stijf houden. Laat de ha het maar uitvechten met de manueel, maar jij gaat naar de ka. Brutaal zijn is hiet het sleutelwoord. Is misschien eng en je schopt misschien tegen schenen, maar hier heeft rico ook niks aan en jij ook niet.
Groetjes,
Michèle

michele, voordat ik jou bericht las zat ik bij mijn eigen fysio die rico had doorverwezen naar de manuele therapeut.
ik zat er gewoon met tranen in mn ogen te vertellen hoe machteloos ik wordt van dat heen en weer gedoe.
en dat ik het zo beu ben dat ik eigenlijk ook gewoon WOEDEND ben hierom.
en dat ze maar een (sorry!!) dikke vinger krijgen dat de kinderarts deze week zoiezo nog zou bellen (woensdag geloof ik) voor de uitslag van rico’s heuptest (die overigens goed was want die arts die die foto maakte zei dat toen al meteen) maar goed dan zeg ik dat ik met rico langs wil komen maar ik weet gewoon van ongerustheid niet meer wat ik moet zeggen, bij alles wat ik wil zeggen komt die brok weer in mn keel omdat we elke keer maar afgewimpelt worden, en ik weet dus niet meer hoe ik het over moet brengen!
een beetje dom gaan luisteren naar het maagje en dan zeggen ik kan niks vinden is in mijn ogen geen volledig onderzoek doen.
ik kan dus wel zeggen: onderzoek hem volledig, maar ja als hij zegt zn buik klinkt goed (net als elke andere rot arts hiero) dan kom ik nog niet verder ik weet niet wati k wil dat hij onderzoekt omdat ik gewoon niet weet waar het vandaan komt.
de fysio van mij zei dat het misschien zijn slokdarm is die misschien een beetje dicht groeit ofzoiets, maar met speculeren komen we ook niet verder.
hij moet rico helpen!
Tip: schrijf op wat je wilt zeggen tegen de kindarts en lees dat gewoon voor als je hem spreekt. Dan hoef je het ook niet meer te bedenken en kan dat niet misgaan. En net zolang doorgaan tot je je gerustgesteld voelt, niets zo sterk als een moederinstinct. Als je de ene ka je niet goed helpt, ga je naar een ander. Er bestaat altijd nog zoiets als het recht op een second, third, etc. opinion.
Heel veel succes!
ja ik weet het Mriek. maar het probleem is dat ik gewoon niet meer weet wat ik moet zeggen…dus weet ik ook niet wat ik op moet schrijven. kan wel janken echt
Lees je eerdere postings op dit topic eens terug meid en dan zie je toch wat je allemaal al zegt? Haal daar het belangrijkste uit en zet dat nog eens op papier (zonder de scheldwoorden, hihi). Als je het terugleest dan moet dat al een hoop helpen denk ik.
Ik vind het sneu dat je er zo verdrietig van wordt, probeer dat verdriet om te zetten in kracht. Probeer er juist sterker van te worden zo van: verd*mme, ik wil me niet zo voelen en ik wil zeker niet dat m’n kind niet gezond is, dus ik ga ervoor vechten om de onderste steen boven te krijgen!
sorry van het schelden haha, maar ik ben echt zo gefrustreerd, en ik uit het zo…
ja ik heb het wat gelezen, maar het is zo’n chaos.
ik ben gewoon bang dat hij ons afwimpelt. zovan: hij valt niet af dus het is goed zo. het is niet zo ernstig dat hij niet bijkomt of wat dan ook…
en ik wil m ook geen slang in zn keel laten duwen als het eigenlijk niet nodig is, alhowel ik wel wil weten wat er aan de hand is, maar STEL het is eigenlijk ECHT NIET nodig en ik dring er toch op aan, wat maakt dat mij voor moeder dan?
ik ben namelijk bang dat het misschien niet vanuit zijn maag komt maar zijn slokdarm in ieder geval het gebied achter in zn keel tot zijn maag, want zijn maag klonk goed, lever en milt waren niet vergroot darmpjes klonken normaal…
dus dan is het niet de maag, maar wat dan wel?
misschien allergisch? die dokter zei: ja willen ze dat testen moeten ze 40 sneetjes in de rug zetten en plakkertjes erop maar dat doen we niet bij zo’n jonge baby’s." ik snap dat best, maar hoe kom je er dan achter wat er is.
zij zo: ja als hij gewoon genoeg bijkomt en niet afvalt is het niet erg, want hij krijgt zn voeding dan voldoende binnen."
ja whatever, denk ik dan, je gaat mij niet vertellen dat het niet erg is dat een kind zo vaak ZOVEEL spuugt.
ook nadat we bij de dokter waren geweest, spuugde rico ook weer (1 uur na voeding)
en echt GOLVEN 5 a 6 x , (bedenk hoe jezelf boven de wc hangt als je teveel gedronken hebt ofzo kan het niet anders beschrijven) de hele grond lag onder, het was ook geen egale kleur ofzo, zaten draden bij van slijm en gelig wit van de melk/zuur ofzo
Een moeder die zich zorgen maakt om haar kind en die gerustgesteld wil worden of haar kind wel gezond is. Je bent je echt niet aan het aanstellen hoor! En Rico (zo heet 'ie toch?) zal het zich later echt niet meer kunnen herinneren hoor. Je moet maar zo denken: stel dat wél iets aan de hand is, dan heb je dat misschien niet laten uitzoeken uit angst dat al het gedoe met die slang misschien voor niets zou zijn. En dat zou je jezelf toch ook nooit vergeven?
Wat zegt je kerel ervan?
Ik baal soms nog steeds dat ik Morgan toen geen reflux onderzoek heb laten doen. Het is goed gekomen, maar ze moet pijn gehad hebben door al dat zuur. En wat Mriek zegt ga er even rustig voor zitten, heb het er met je vriend over en schrijf samen alles op. Al is het niks in jou ogen toch opschrijven, wij praten voor hun en wij moeten op alles letten. Wat ik zeg hoe moeilijk het ook is voet tussen de deur en daar houden. Desnoods maak je een foto van de plekken omdat je bang bent dat ze weggetrokken zijn, dan kun je die ook nog laten zien. Maar als je weer rustiger bent dan even alles op een rijtje zetten.
Is makkelijker gezegd dan gedaan, maar zo hebben wij het met morgan ook gedaan met haar kiss toen.
Groetjes,
Michèle

dankjewel weer voor jullie steun
ik heb meer aan jullie dan aan die dokters want jullie stellen me meer gerust over wat ik het best kan doen dan zij…
ga het er straks even met mijn vriend over hebben, wat we het beste kunnen doen.
ik kan wel gaan blijven gissen maar ja. vriend van me vroeg waarom ik niet naar een voedingsdeskundige ga ivm zn eten. maar ik zou niet weten waarom want hij heeft net als in het begin nog steeds extra care voeding.
het kan tochc niet zijn dat hij daar INEENS niet tegen zou kunnen wel?
we zien wel…
isa-schatje-isa
jij bent de moeder en weet het zelf het beste volg gewoon je intuitie als iets niet goed voelt gewoon volhouden hoor
jij kent je kind het beste
je huisarts hoort je gewoon te helpen
ja ik weet het lieke, ik had ook op meer gehoopt, maar ze zegt dat het maagje goed is darmpjes goed milt en lever ook. dus dat het daar niet zit, ze zegt dat ze niet in de slokdarm kan kijken.
maar rico zit wel nog steeds in zijn sprong en is daar ook wel van overstuur. misschien daarom ziekjes en overgeven?
ja ik ben zo aan het gissen dat ik er loom van wordt
ach meissie tog lees nu alles pas wat een toestand zeg
mijn zus heeft het een keer gehad en is toen heel brutaal naar de huisartsenpost gaan bellen moest ze langskomen en bleek de kleine tog uitgedroogt te zijn door al het spugen dus let goed op de luiers en ofdat zijn huidje goed doorbloed
en wees gewoon brutaal hoor alleen maar goed als jij het niet goed vind voelen moet je gewoon actie ondernemen
heel veel sterkte hou me op de hoogte
dikke knuf voor jou 
groetjes wendy
ik weet niet zo goed hoe ik brutaal moet zijn tegen een arts zonder dat hij me dan juist niet meer serieus neemt. als ik boos wordt kan ik nog wel eens TE fel reageren…is ook niet de bedoeling
bedankt voor je steun(K)
Beter te fel dan een loopje met je laten nemen door ze. En geloof me ze zijn wel wat gewend enne anders neem je je vriend mee toch. Samen sta je sterker en heb je ook wat meer steun aan elkaar. Wij zijn met Morgan haar kiss ook steeds samen tegen het cb gegaan. Zo hadden we het zelfvertrouwen om ons niet zomaar weg te laten sturen enne hij kon mij rustig houden want ik had er echt een paar der kop de romp getrokken als het nog langer had geduurd. Ben wel klein, maar ben een echte drifkikker
Groetjes,
Michèle