Hier volgt een bizar verhaal

nou meiden, dit heb ik nog nooit meegemaakt,
en ik weet niet ofik het grappig of zorgwekkend moet vinden;

ik gaf net dus rico’s eerste papfles.
met de papspeen (y-cut)
ten eerste ik heb hem er 6 x af moeten halen want anders was die fles LETTERLIJK binnen 2 minuten leeg (nee niet een beetje overtrokken!)
hij vond het niet erg voor het eerst dat ik hem eraf haalde en liet ook 6 boertjes.
hij heeft NIET gespuugd, uiteindelijk 10 min erover gedaan omdat ik zo vaak moest stoppen, maar ik vind het nog te snel.

daarna, hij was klaar en zn schedel (serieus waar!) was ineens, bij zn voorhoofd tot waar zn haren beginnen zo plat als een dubbeltje, ik schrok me wezeloos ik denk hoe kan dit nou!!!
5 minuten later, was het weer rond zoals het moet zijn. nou echt ik weer niet of jullie dit herkennen maar ik vind het echt het bizarste wat ik ooit gezien heb in mn leven.

toen kreeg hij een goeie poepluier, dus licht verteerbaar en laxerend is het wel

nou graag reacties, ik ben benieuwd!

xxxx

(K)Kuzjes!

De schedel van zo’n kleintje is nog heel erg soepel dus technisch is het mogelijk, maar of het zo hoort dat zijn schedel zo plat wordt en dan weer in oude vorm terugkomt, geen idee. Desnoods bel je voor de zekerheid het cb of de huisarts zodat je het niet over het weekend heen hoeft te tillen.

Groetekes, Sje

als de papfles zo snel leeg is is het misschien idee om hem dikker te maken? hoe is de verhouding nu? en met een lepeltje is ook een idee… geen geklooi met spenen etc.

Dat schedeltje brr… lijkt me eng gezicht… zal het toch voor het weekend nog navragen bij het CB als ik jouw was… misschien door de kracht inspanning van drinken en poepen?? maar geen idee… en gelukkig geen ervaring mee! laat het effe weten als je meer weet!

Voor de papfles misschien een kleinere speen of pap dikker maken.

En die schedel ja ook zelfde bel de HA even.

Groetjes,

Michèle

Getsie, klinkt eng. Zou inderdaad even navragen bij ha ofzo. Pap dikker maken zou een oplossing kunnen zijn of lekker in een bordje doen en met een lepetje proberen te geven.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik zou hier net als de andere al zeggen inderdaad niet mee wachten tot na het weekend, Zou toch even met de huisarts of het CB bellen. Misschien is het onschuldig, maar dan heb je wel zekerheid, want ik vind het wel heel vreemd.

Groetjes,
Sandra

over die pap, ja ik weet ook niet als ik 30 cc uit een bordje geef wil hij het niet opeten maar een paar hapjes.
hij heeft er ondanks dat hij het snel op had erg van genoten moet ik zeggen, misschien ipv pap speen een 3-standen speen proberen?
en de papfles dikker maken ja ik weet niet,
hij heeft 200 cc en 2 a 3 eetlepels wat dus ook op het pak staat aangegeven.

en ik denk wat sje zegt dat dat ook wel klopt want ik keek daarna nog is goed en het is eigenlijk niet heel erg terug gegaan ik keek er daarna van een iets andere kant naar zn schedel snap je?
en mn vriend zei ook al: dat heeft ie altijd wle hoor je kijkt er nou gewoon via een andere kant naar en dan snap ik dat je daar effe van schrikt.
ppfff
dus het zal wel gewoon zo zijn dat het schedeltje nog alle kanten op gaat voordat het volgroeit is.
maar echt hoe ik er naar keek en 5 min daarna weer leek het echht zo! maar bleek dat ik toch van een ander punt had bekeken dan daarvoor.
nouja was toch effe schrikken.
zit verder goed in zijn vel lacht zich rot elke keer

(K)Kuzjes!

Wij doen hier 210 water + 7 schepjes Nutrilon en dan vijf eetlepels Bambix. Dan is het pas dik genoeg om uit de fles te drinken zonder dat het te snel gaat en hij zich verslikt.

Groetjes!

rico verslikt zich er dan weer niet in…dus ik weet ook niet, maar ja ik kan toch moeilijk meer scheppen erin doen terwijl er op staat 2 a 3 eetlepels? ik ben bang dat het dan weer teveel van het goede is snapje. ik heb niet het idee dat hij er verder last ofzo van heeft. of gehad.
maar wie geeft er nog meer nutrix zoals het op het pak staat met 200 cc melk en hoelang doen zij er dan over?

(K)Kuzjes!

je moet het geven als pap dus niet volledig vloeibaar… wij doen dezelfde verhouding als marieke net al aangaf… en bij bambix op een bord (is deze verhouding van toepassing) maar daar doe ik ook altijd meer dan pak aangeeft. Anders 1 grote bende… dus het moet wel vloeibaar zijn maar niet dun … en zoals jij het beschrijf geloof ik toch dat het té snel gaat… dus zou gewoon 1 of 2 lepels erbij geven kijken hoe dit gaat… en even laten staan voor je het geeft om het de tijd te geven iets dikker te worden…

mini-boy, denk je dat rico meer krampjes gaat krijgen als ik er meer bij doe?
volgens mij poept ie als een best
en heb ook niet het idee dat hij nu krampen er van heeft, maar daarom vraag ik het maar eerst voordat ik het ga doen.
en ik heb hem nu dus in de ochtend gegeven, wil het liefste s’avonds geven omat hij dan lekker kan slapen en ik misschien die laatste fles wat eerder kan geven en dat hij het dus dan nog de hele nag volhoudt tot 7 uur. ik opper maar wat hoor…
maar ik wilde dus eerst kijken hoeh ij op een pap fles zou reageren…dus

(K)Kuzjes!

en ook als ik hem die s’avonds geef, als hij die zo snel op heeft als nu dan heeft ie ook te kort kunnen zuigen, en ik weet niet of ie dan wel doorslaapt en eerder wakker wordt vanwege zuigbehoefte:S

(K)Kuzjes!

Misschien toch een andere speen proberen?

ik heb alleen een fase 2 buiten die fase 1 en pap speen, zou dat lukken? haha
maar denk jij dat je meer krampjes kunt krijgen want hij heeft laatste dagen s’nachts na de nutriton fles krampjes is echt sneu

(K)Kuzjes!

Ik ben niet zo op de hoogte van fasespenen, wij hebben gewoon een papspeen bij de dr. brown’s fles. Sorry! En krampjes zou natuurlijk kunnen, het is tenslotte toch even iets anders dan gewoon melk. Jij denkt dat het daarvan komt? Dan misschien toch niet meer geven?

Groetjes!

Ik geef morgan ook 180+6+2 maar is die 2 dan te weinig?? moet ik haar meer geven en mag dat?? Heb er al wel over zitten denken om het te doen omdat haar ontlasting ook zo dus is. Ben voor de pap even op de avent over gestapt mt 123 speen omdat nutrix en nutriton te dik zijn voor het Dr brown ventiel.

Maar dan gaat ze best vlot omdat het dus niet zo dik is zeg maar. Het is meer dikke smurrie dan pap. Soort behanglijm maar smakelijker.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 23 Jan 2009 20:39:35

He Michele, bij ons gaat de pap prima door de Dr. Brown Y-speen. Wij doen ook nog steeds 180+6+2 en dan laat Julia vaak 50 cc zoiets staan. Wij gaan dus niet ophogen, maar je mag 2-3 schepjes geven. Misschien lust Morgan het wel? Kan ze trouwens uit de 1-2-3 van Avent drinken? Julia verslikte zich er continu in, wat een onding!

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

quote:
Ik ben niet zo op de hoogte van fasespenen, wij hebben gewoon een papspeen bij de dr. brown's fles. Sorry! En krampjes zou natuurlijk kunnen, het is tenslotte toch even iets anders dan gewoon melk. Jij denkt dat het daarvan komt? Dan misschien toch niet meer geven?

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/Q7BJp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

hee, nee ik dacht dat dat juist kwam door de nutriton in de laatste fles, en daarom wil ik liever de laatste fles pap geven ipv nutriton erdoorheen omdat hij die pap ook niet uitspuugd en hij er misschien wel lekker van slaapt,
maar het was meer een vraag of ze daar ook krampjes van konden krijgen voordat ik dat ga doen.

(K)Kuzjes!

Met nutriton en nutrix gaat dat niet met de Dr brown Rainbow. Dan is het te dik voor de fles. Het gaat ook niet om de speen maar om dat ventiel er in enne zonder wordt het een knoeiboel.

Enne ik pak de fles af als ze gulzig wordt, das meestal s morgens of ik die eerst de 3 er op. Dus fast drip, Als de pap iets afkoelt en meer indikt dan gaat dat niet meer maar dan heeft ze al iets op en dan wissel ik de speen en dan drinkt ze wel rustiger.

Groetjes,

Michèle

zal ik dan morgenvroeg die fles wat langer laten staan met 3 volle eetlepels? en dan effe laten indikken, en hoelang moet dat dan?
dan probeer ik nog 1x die y-cut.
hoelang doet morgan over haar papfles?
ja ik heb de bfree dus dat is natuurlijk weer een ander systeem…

(K)Kuzjes!