Het discussie topic

Juist Danielle, ik kwam er na 8 weken was achter dat ik zwanger was (ongepland)
Weken aan het begin van de zomer, met veel en veels te veel feestjes, en de (meer dan) nodige alcohol, en sigaretten! Kerngezond kind. Het is niet per definitie zo dat je kind wat mankeert!
Ik begrijp alleen die enkele sigaret, en het glaasje wijn met de kesrtdagen niet, en dan juist van de mensen die om het hardst roepen dat het zo slecht is!
Ik ben het ook eens met de feiten, maar niet dat elk kind ongezond geboren word!
Alcohol en filet is het enige wat ik dus echt heb laten staan, andere dingen, zoals leverpastei e.d) met mate gehad!

Ja Manderijn…maar als ik had geweten dat ik wel weer meteen zwanger was geraakt dan had ik dus ook die maanden de filet american laten staan.

Ik ben er dus wel echt voor om alles wat je kan doen om een gezond kind ter wereld te brengen ook MOET doen!

Ik had mezelf bijvoorbeeld voor me kop geslaan ALS Aaron wat gemankeert had want dan had ik meteen die link gelegd met de eerste maanden die filet eten!
Snap je?

En ik snap ook wat je bedoelt hoor: kerst doet bij mij ook niet af om toch alcohol te nuttigen…OF je doet het gewoon of je pakt niks!
Kerst of niet!
Alles of niks!

Gr, Danielle

Tjaah, het is een beetje rottig gebracht door bakmama, maar ook ik kan me vinden in wat ze zegt.

Ik geloof ook dat ik heb gezegd dat ik niet wil dat Seth mij ziet roken. Als ik rook is het heel erg weinig (1x in de 1/2 maanden), en dan vind ik het niet echt nodig dat hij het ziet, het is ook vaak alleen op een feestje oid.
Tjaah… dat is gewoon een gevoel wat ik erbij heb. Zal wel eerlijk erover zijn als hij het later aan mij vraagt.

Hier wordt er niet binnen gerookt (we roken zelf (bijna) nooit), niet door ons en niet door anderen. Wel hebben we vrienden die roken, maar tijdens mijn zwangerschap en als we met Seth komen, roken ze gewoon buiten, en ja, ik ben daar wel heel blij mee.

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

@Inge: Ik heb je even gemaild via hyves!

Liefs, Melanie

Tja ik ben het “helaas” ook met bakmama eens! (he jammer dat ik in het weekend geen internet heb) Ik vind het wel een beetje bot gezegd, maar dat komt er wel op neer. Ik heb niet gerookt, geen alcohol gedronken, zelfs geen cola en koffie! Ik denk dat ik nog nooit zo “gezond” ben geweest, en dit heb ik volgehouden tot ik stopte met borstvoeding (dus 9 maanden zwanger, en 1,5 jaar borstvoeding) En ik hoop dat andere vrouwen dit ook willen doen voor hun kids, en snap ook echt wel dat je niet alles kan doen! Maar niet “willen” doen vind ik wat anders! Ik was vrijdag voor een drankje in het cafe en zag daar een zichbaar zwanger dame met een peuk en een biertje, mijn maag draait daar wel van om!

Zoals uit mijn vorige berichten blijkt, ben ik het dus ook eens met bakmama. En stiekem vind ik dat het ook best wel wat moed nodig heeft om soms botweg te zeggen wat je denkt. Natuurlijk moet je een ieder met respect behandelen, maar dat wil niet zeggen dat we allemaal maar vriendjes met elkaar moeten zijn en elkaar naar de mond moeten praten om de lieve vrede op een forum te bewaren.
En geloof me, het gaat er hier nog heel netjes aan toe. Ik schrijf ook op een ander forum sinds de geboorte van de oudste en in 2006 was daar ook een topic wat over roken ging en daar werd niet zo netjes met elkaar om gegaan als hier hoor.

@Simzoe, laat me raden: het V-forum?

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Nee hahahahahaha, via baby mst

zoals ik ooit eens in een topic vroeg naar wat is de perfecte moeder,
die bleek niet te bestaan dus iedereen heeft een minpunt of het nou roken is of iets anders.
sommige moeders hebben het nodig om buiten huis te werken om eeen betere moeder te zijn, sommige hebben een sigaretje nodig om lekker tot rust te komen en zijn daardoor een betere moeder, het is maar net hoe je het bekijkt.

als iedereen eens eerlijk naar zichzelf kijkt en dan eens even je eige min punten bekijkt dan zul je zien dat niemand perfect is

before you judge me, try hard to love me

@Bakmama: dat mag je zeggen maar nu zeg je het tenminste netjes.
Het kwam gewoon over zovan: jij rookte en daarom heeft jouw kind…
snapje? en dat vond ik niet kunnen.
Tuurlijk is roken niet goed tijdens een zwangerschap ik ben niet voor niets gestopt. Maar nogmaals je gaat mij niet vertellen dat rico er lichamelijk onder gaat lijden als ik buiten op het balkon een peuk rook. dan mogen hier verloskundige hun pleidooi kunnen houden. dat deert me echt helemaal niets. buiten roken maakt hem echt niet ongezond. En ik ga het ook niet stiekem staan doen want dat druist helemaal tegen mijn principes in “stiekem doen”. Dat is nou NET wat ik niet wil dat Rico ooit gaat doen. Stiekem, achter mijn rug om. Dan ga ik hem ook niet zo behandelen.
Wat ik ook al zei: misschien stop ik nog wel eens, maar nu is het daar de periode niet naar. Ik heb ook vaak gehoord: als je echt NIET kunt stoppen tijdens een zwangerschap; probeer dan te minderen, want de stress die het met zich meebrengt om te stoppen terwijl je daar knettergek van wordt is OOK niet goed voor een ongeboren baby.
Ik ben daarom blij dat ik sterk genoeg was en er eigenlijk niet echt moeite mee had.
Dom ja dat ik dan weer begonnen ben, maar ik ben in de eerste instantie niet voor mezelf gestopt. maar voor Rico.
Ook tijdens de bv heb ik niet gerookt. en het is ook echt niet zovan: vandaag laatste keer bv. vanavond weer een peuk.
het was maanden daarna ik had een moment van zwakte… een vlaag van verstandsverbijstering in 1. Ik denk: die ene peuk dat gaat wel.
maarja dat werden er uiteraard meer. Ik schaam me er ook niet voor, want ik heb er wel alles aan gedaan dat Rico gezond ter wereld is gebracht; niet gerookt, niet gedronken, en geen filet american en goed op mijn voeding gelet.
JUIST omdat ik moeilijk zwanger werd (wat overigens niks met het roken te maken had, rede noem ik hier niet op ikkeben) wilde ik er alles aan doen dat hij niks van slechts in zijn bloed zou krijgen. en ik moet zeggen: daar ben ik trots op!

Het wordt wel afgezaagd, maar ook ik ben het volledig met bakmama eens. Even voor de duidelijkheid dat ik naar niemand ga wijzen, maar dat dit mijn mening is. En dat iedereen uiteraard zelf moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik begrijp persoonlijk echt niet dat je niet even de moeite kunt nemen buiten te gaan staan als je kind/baby binnen is. Ondanks dat je bijv. afzuigkap oid aanzet, dan nog krijgt je kind hier veel van binnen. Natuurlijk heb ik makkelijker te praten als niet roker, maar ik vind de gezondheid van mijn kinderen boven alles gaan.

Zo ook met de zwangerschap. Ondanks dat niet alles is aangetoond neem ik het zekere voor het onzekere en neem ik niks wat afgeraden wordt. Zo verleid mijn schoonmoeder me wel eens met fillet americain. Dan zegt ze dat het echt geen kwaad kan, maar ik doe het gewoon niet. Ik ben daar echt dol op, maar zal dat nooit eten tijdens mijn zwangerschap. Hihi net als Danielle was dit het eerste wat ik weer wat toen ik terug kwam van het ziekenhuis na de geboorte van Tim. Volgens mijn schoonmoeder onderzoeken ze te veel en mocht je vroeger wel rauw vlees eten. Nou het maakt mij niet uit, want hoe lekker ik het ook vind ik laat het nu gewoon. Nu is dit wel heel anders dan roken. Want roken is zoals veel mensen aangeven een verlaving. Maar toch ik zou me ontzettend schuldig voelen naar mijn kind toe als ik het niet kan opbrengen 9 maanden niet te roken. Maar nogmaals dat is wel gezegd door een niet roker

Ik heb vrienden die wel roken, maar die zullen echt nooit roken waar Tim bij is. Dit kan ik ze natuurlijk niet verplichten, maar gelukkig doen ze dit uit zichzelf en dat vind ik erg fijn. Nu ik er zo over nadenk rookt bijna niemand binnen. Maar ook al zijn we ergens anders of zelfs buiten zullen ze geen sigaret opsteken waar Tim bij ben. En ook nu ik zwanger ben houd iedereen er rekening mee. Al zijn er al vele vrienden gestopt met roken en hebben we niet zo heel veel rokers meer in onze vriendenkring. Persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat je er toch rekening mee houd als er een baby of kind bij je in de buurt is van een vriend van je en je wilt roken. Natuurlijk is het je eigen huis, maar kleine moeite om een keer een sigaret buiten op te steken.

Groetjes,
Sandra

hahaha bakmama!!! nou vergelijk je echt appels met peren hoor kom op zeg, als rico later vraagt of wij sex hebben ga ik daar niet over liegen, maar dat ga je niet doen in het bijzijn van je kind!!
roken kun je daar echt niet mee vergelijken denk je nou echt dat rico buiten nooit mensen ziet roken!!!
JAWEL!! en hij ziet buiten echt geen mensen op zn hondjes zitten hoor. echt geen vergelijking dus.

en ik voel me ook niet aangesproken, het ging mij juist om het feit dat er ook werd gezegd dat buiten roken ook niet kan. want ja dat gaat in de kleren zitten en dan krijgt hij OOK schadelijke stoffen binnen
tjee zeg als ik buiten loop krijg je zoiezo al stoffen binnen die niet gezond zijn: zie fabrieken waar je langs komt. al die auto gas rook. is ook niet goed voor 'n kind maar dan hou je m ook niet binnen wel?

Onder de dekens word er niets stiekem gedaan om niet betrapt te worden.
Onze kamer deuren staan allemaal op een kier…

En in de grotere steden zijn zoveel stoffen, dat je je kind vanaf nu ook maar binnen moet laten!
Jee dat doe je toch ook niet

Liefs, Melanie

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 14 Feb 2011 10:49:38

Ja, bakmama dat bedoelde ik… ik kan het niet uitleggen… het is gewoon een gevoel, dat ik erbij heb

Enne… als wij niet bidden voor het eten (vergeten oid), dan zegt Seth het wel: Biedde!! haha.

Liefs, Anne

Als die van ons 1maal slapen, dan slapen ze…

Liefs, Melanie

quote:
Niemand wil dat een kind van 2 3 4 5 6 7 8 etc ziet wat papa met mama doet!!

Of wat mama met papa doet

En dat vforum kwam als eerste naar boven toen ik las wat Simzoe schreef. Babmst ken ik niet.
Groetjes,
M

Daar zorgen anderen wel weer voor de nodige discussies af en toe .

op zich wel grappig om te lezen hoe we van roken naar seks belanden

Maarruhhh…ik denk dat iedereen zijn of haar zegje wel heeft gedaan over het wel of niet roken met kinderen, We komen er toch niet uit denk ik want iedereen heeft een eigen sterke mening hierover (wat ook mag en goed is), en ondanks dat ik snap dat jullie elkaar willen overtuigen, gaat dat toch niet lukken!! En hoe meer je probeert, des te meer frustratie er komt, en dat lijkt mij toch ook niet de bedoeling

Dus laten we het maar hebben over seks , weet nog een leuk forum die daar over praat: het begint met een V en eindigt op iva!!! hahahahahahaha, echt de verhalen die je daar soms leest, echt waar, brrrrrr…

liefs woezel

hahahah kom niet meer bij! vforum ben er nooit geweest, maar jullie maken me wel nieuwsgierig!

Ohhhh en over $ex, hoed denk je dat ouders het doen die aan co-slapen doen? Of zoals hier gewoon het hele gezin in 1 slaapkamer! hahahah denk daar maar eens goed over na!!!

nou ik heb weleens een verhaal gehoord van een stel dat met hun kinderen gingen kamperen, in 1 tent, allemaal naast elkaar, en als de kinderen sliepen, dus "het"gingen doen. Tja, noem mij preuts, maar ik vind dat niet echt kunnen, ik bedoel, je kind ligt er gewoon naast!!! Maar goed, neemt niet weg dat ik wel erg benieuwd ben naar andere ouders, hoe die daar over denken!!

liefs woezel