@Charlotte, Ik bergijp wat je probeert te zeggen hoor, en grotendeels heb je ook gelijk, want roken is ook slecht voor een baby, tijdens en na een zwangerschap, maar wat je zegt over filet americain, dat snap ik dus even niet. Het gaat toch om een bacterie wat in rauw vlees (kan) zit(ten). Ik snap dus niet dat als dit de geheel zwangerschap wordt afgeraden vanwege kans daarop, dat 1 toastje dan wel mag. Ik bedoel, dan heb je net zo goed risico om die bacterie te krijgen, vandaar dat ik niet snap waarom je zegt dat 1 toastje wel ok is. Van 1 sigaret of 1 glas wijn zal een baby niet snel nadelen van ondervinden, terwijl 1 toastje met de verkeerde bacterie gelijk desastreus kan zijn. Of zie ik dat nou verkeerd?
Toen ik zwanger werd van Bo, rookte ik ook nog, maar ben uiteidelijk met veel moeite gestopt. Toen Bo geboren werd (6,5 week te vroeg) heb ik de fout begaan door weer te beginnen. Klinkt heel stom, maar door de spanning of alles wel goed zou gaan etc.ect. ben ik weer begonnen. Tja, niet slim natuurlijk. Ik rook echter nooit binnen, altijd buiten ook al vriest het 20 graden.
Ik heb wel eens met de mama van rico aan de telefoon gezeten, klappertandend van de kou, en dat ze vroeg, wat is er toch?, en dat ik ze, ik sta buiten te roken!!!
Mijn man en ik hadden al besloten om deze week te stoppen met roken, want het is beter voor ons, voor bo, en voor een eventuele tweede die hopelijk in de toekomst mag komen. Daarnaast is het een leuke geld besparing, dus das ook een meevaller. Wij gaan woensdag stoppen, en zal daar ook nog een appart topic voor maken, want ik ben bang dat ik de nodige hulp wel voor nodig heb. Mentale steun zeg maar, want ik wil geen hulpmiddelen daarvoor hebben. De lichamelijk verslaving is na 72 uur helemaal weg, dan is het puur psychisch en ik mag toch hopen dat ik wel sterker ben dan dat. Maar goed, die eerste dagen, daar zie ik ontzettend tegenop, maar ik wil het wel heel graag!!!
Oh ja, en waarom woensdag pas? Simpel, we hebben hier nog 1 pak shaq liggen, en ik vind het zonde om die weg te gooien! Zo ben ik nou ook wel weer!!
Bakama heeft natuurlijk wel gelijk dat het slecht is, niemand zal dat ontkennen, maar persoonlijk ben ik wel van mening dat ze het wat genuanceerder had kunnen brengen. Ik kan me voorstellen dat er toch een aantal mama’s zijn die zich behoorlijk gekrenkt voelen. Ik snap wel dat het bedoelt is om mensen bewust te maken van iets, maar dat kan naar mijn idee toch wel iets anders.
liefs woezel