Oh en trouwens, Bronchitus is een longaandoening, en tijdens de zwangerschap gebruikt een baby zijn longen niet.
dus bronchitus kan een baby nooit oplopen omdat zn moeder rookt.
Liefs, Melanie
Oh en trouwens, Bronchitus is een longaandoening, en tijdens de zwangerschap gebruikt een baby zijn longen niet.
dus bronchitus kan een baby nooit oplopen omdat zn moeder rookt.
Liefs, Melanie
wat zou ik doen als mijn kind rookte of gebruikte? bij roken zou ik zeggen dat ik het dom vind maar kan het niet verbieden aangezien we zelf rookte , hij zou dan zelf moeten gaan werken om dat te kunnen betalen en zou ik hem wijzen op de negatieve kanten ervan, gebruiken of het nou soft of harddrugs is is uit dez boze en onacceptabel dat is niet iets wat je bij mij hoeft te proberen, heb al genoeg mensen er kapot aan zien gaan, in mijn naaste familie dus nee dat is onacceptabel
before you judge me, try hard to love me
Harddrugs zouden die van mij ook niet mogen, maar zoals Wiet voor 1maal vindt ik nog niet zo erg… want dat word ook voor reuma/kanker etc patiënten voor geschreven.
Moet niet te vaak gebeuren natuurlijk, maar als ze het 1maal willen proberen, mag dat van ons wel… hoop ik wel dat ze er flink ziek van worden en nooit weer doen!
Liefs, Melanie
Het is geen vooroordeel dat roken stinkt hé, dat is een feit… Als je zelf rookt, dan ruik je dat in je eigen huis niet meer, of op je kleren, of je haren. Maar dat je het zelf niet ruikt, wil niet zeggen dat het niet stinkt hé.
Trouwens, als je beste vriendin een baby heeft en ze komt bij jou op bezoek en je wéét dat zij compleet tegen roken is en dat ze niet wil dat er bij haar knderen gerookt wordt, dan zou ik het echt gek vinden dat je zomaar naast haar gaat zitten roken, ook al is het in je eigen huis.
Als Noa later wil roken, dan zal ik zeker niet blij zijn, maar ik ga het haar niet verbieden. Dat zou een beetje hypocriet zijn, aangezien ik zelf heb gerookt tot ik zwanger was van haar. Maar ze zal dan toch zelf haar sigaretten moeten betalen en in mijn huis wordt er ook niet gerookt, dus ze zal buiten kunnen gaan staan.
En over die drugs, dat weet ik nog niet, hoe ik daar op ga reageren. Goedkeuren al zeker niet.
ik rook zelf en kan ook niet zo goed tegen vooroordelen over rokers. En dat een kind vies is omdat het naar rook ruikt is onzin. Het is gewoon heel slecht om bij je kind te roken. Ik zou ook liever zoals vroeger lekker voor de tv een peukie opsteken, maar ik doe het niet omdat ik mijn kind wil beschermen. Bij mijn ouders en zussen wordt ook gerookt, niet als wij er zijn, maar hij zal het inderdaad dan echt nog wel inademen, dus altijd beschermen lukt niet maar ik probeer het wel zoveel mogelijk. Soms wordt er ook wel gezegd door familie dat ze met een verjaardag gewoon willen roken en dan blijf ik of mijn vriend met Colin thuis. Ook geen probleem.
Mijn zoon ziet mij trouwens wel roken, want de box staat voor het raam, maar dat maakt me niet zoveel uit.
En iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt, ik geef alleen mijn mening over mezelf, dat ik het dus niet doe!
22-12-2009 colin geboren
Het is niet zo dat ik pal naast mn vriendins baby ga roken uiteraard, wij roken met veel visite ook gewoon in de keuken… En als wij op visite gaan, en er word vollop gerookt, blijf ik ook liever thuis met Joël.
Als ze van te voren gebeld zouden hebben van Joh… Is het goed als we even langs komen met de kleine, dan zal ik daar zeker rekening mee houden, maar als ze onverhoopt op de stoep staan niet… sorry… Dan hadden ze maar moeten bellen.
Maar goed, ieder zo zn ding natuurlijk… maar zeggen dat je kind stinkt omdat er gerookt word beneden is niet leuk natuurlijk, want zoals ik lees roken de papa`s ook… en dan wel in de keuken, maar ook oudere kindjes komen toch wel in de keuken, en de rook trekt ook naar boven… wie zegt dan dat hun kleren niet stinken?
Tja…
Liefs, Melanie
Roken is en blijft een teer () punt voor iedere wel en niet roker. Vind persoonlijk dat rokers zich zeer snel aangevallen voelen als je er iets over zegt, maar vind ook dat niet-rokers vaak snel een oordeel klaar hebben.
Misschien dan een rare vraag, maar hebben de vrouwen die tijdens hun zwangerschap wel rookte de rest zoals filet americain, alcohol, rauwmelkse kazen en de rest wat afgeraden wordt tijdens een zwangerschap dan wel laten staan, wat dat zou ik dan ontzettend dubbel vinden.
Nogmaals respect voor een ieder, maar snappen doe ik het echt niet!
Weet even niet wie het schreef over de verslaving, dat is natuurlijk zo, maar dat is misschien de eerste tijd een lichamelijke verslaving en daarna een psychische. Vaak wel de moeilijkste hoor de psychische, maar lichamelijk is de verslaving al weg.
Ik vind niet dat mensen die roken vieze mensen zijn of vieze kinderen hebben, vind alleen de sigarettenlucht die overal aan zit zo vies. En dat rook ik idd niet toen ik zelf nog rookte.
En ik ben echt geen heilige hoor, ben niet perfect en heb zo genoeg zaken wat anderen weer niet zouden goedkeuren of anders zouden doen, maar dit was een discussietoppic toch waar van alles besproken mocht worden .
Ik zou het heel erg vinden als mijn kinderen later zouden gaan roken en ik ben persoonlijk ook anti soft- en harddrugs. Drugs versterken vaak alleen maar het gevoel wat je op dat moment hebt.
Ik zou het ze ook niet ten zeerste verbieden, want dat werkt altijd averechts, maar stimuleren zal ik ook niet doen.
Geldt hetzelfde voor alcohol. Ik drink op zijn tijd best een wijntje of iets sterkers, maar houd wel maat. Ik hoop dat mijn kinderen later niet van die coma-drinkers worden waar je zo vaak iets over hoort, maar dat zal de tijd leren…
Ik heb nooit gezegd dat de kinderen vies zijn hoor. Het stinkt gewoon en echt àlles gaat ernaar ruiken. En het allerbelangrijkste is toch gewoon dat het reuze ongezond is!
Papa rookt hier nog ja, maar niet in de keuken, gewoon buiten.
En zoals ik al zei: ieder doet z’n zin, zolang als mijn kind uit de rooklucht blijft, ben ik tevreden.
ik veroordeel niemand die in de buurt van zijn/haar kind rookt maar IK doe het niet ik ga buiten staan en rico kan dat opzich wel zien (zitten glasgordijnen voor het raam maar toch) en als het zomer is ziet h8ij me echt wel roken buiten. tja so be it… ooit komt het moment nog wel dat ik stop
Mel niet boos worden, mensen die niet verslaafd aan nicotine zijn snappen er toch geen snars van. niet erg maar hou de eer aan jezelf. jij bent een topmoeder en je bent echt geen slechtere moeder omdat jij rookt in huis.
ik rook in huis maar alleen als rico te bed ligt. en ja daar kan het ook heen trekken ondanks dat de deuren dicht zijn en de achterdeur wagenwijd open.
maargoed ik doe ook maar mijn best net als jij toch?
oh enne nee het komt niet in de longen van het kind maar de giftige stoffen komen wel in de bloedbaan terecht (tijdens een zwangerschap)
quote:
Roken is en blijft een teer () punt voor iedere wel en niet roker.
Hier rookt manlief ook, maar altijd buiten. Zelfs al voordat Erik er was, rookte hij buiten. Omdat hij weet dat ik niet rook, het vies vind en bronchitis heb én hij het bovendien zonde vind van het verkleuren van de muren, meubels, etc. Maar hoe lief dat ook is: wat vind ik roken vies! Z’n jas, kleren, haar…alles stinkt als 'ie een peukie heeft gerookt. Om nog maar niet te spreken over zoenen… Een zoen op z’n wang kan 'ie dan krijgen, haha.
Mijn kapster had laatst zo’n opmerking die ik zo dom vond; er was hier een feest in het dorp en zij had een vriendin die haar kindje niet meenam de feesttent in, omdat er gerookt werd. Waarop zei zij: “Dat snap ik niet, je kan je kindje er toch maar beter alvast aan laten wennen?!” HUH? AAN SIGARETTENROOK? Dus…waarom in vredesnaam moet je kind daaraan wennen. Toen waren we ook snel uitgel*ld voor de rest van de knipbeurt.
Groetjes,
M
Waarom zou ik boos worden Inge?
Ik denk dat ik van mezelf toch wel mag zeggen dat ik een goede moeder ben, en als dat nog even bevestigd word is het alleen maar leuk toch?
En weetje wat ik achterbaks vind? EN DAT IS PUUR MIJN MENING dat wanneer je buiten rookt en je kind mag je niet zien…Dan lieg je toch ook tegen je kind of niet?
Kijk Inge: jij rookt ook wel lekker een peukie op je balkon maar Rico kan jou altijd zien, en jij kan hem zien… dan is het toch goed?? Kun jij hem ook nog in de gaten houden… Maar voor diegene die buiten staan stiekem een peuk te roken zodat hun kind hun niet kan zien, dat vindt ik erg…vindt je het gek dat je kids dan ook dingen stiekem gaan doen. want mama/papa rookt ook stiekem.
Vindt ik ook geen goed voorbeeld geven eerlijk gezegt.
Of zie ik het nu helemaal fout???
Liefs, Melanie
@Mriek, die kapster komt er niet meer in?
Ik vind roken een smerig zooitje stank.
Ons pap rookt ook en die ging expres buiten staanals wij daar kwamen.
Sinds Aaron 2jr is doet ie dat niet meer (k weet ook niet waarom) maar als Aaron bij hem komt zitten maakt ie hem wel uit.
Maar toch…als ik bij ons thuis ben geweest en mijn vriend kom thuis zegt ie: ow jij bent weer bij jullie thuis geweest!
Hij RUIKT het gewoon (hij heeft 8 jr gerookt)!
Ik ruik het zelf dan ook hoor en alles gaat die dag meteen in de wasmand.
Ons pap en ons mam ruiken NIETS…die zeggen: ach stelt je eigen nie zo aan!
Maar die zijn die geur zo gewend!
Ennu…IEDER JAAR moet bij hun ALLES gewit worden he!
Haal het schilderij van de muur en je ziet de muur nog geler worden!
Maarre…ik heb ook een vraag:
Wat hebben jullie liever?
Een kind wat af en toe rookt straks of een kind wat net zulke tattoes in zijn nek heeft als Ben Saunders?
Ik vind hem Super hoor …daar niet van…maar niet voor mijn zoon die tattoes!
Gr, Danielle
o nee geen tatoes echt niet !! ja kan het niet verbieden maar ik vind het verschrikkelijk, gelukkig in ons geloof ook niet toegestaan dus grote kans dat ze het uit zichzelf niet gaan doen, nee vind het echt zonde van je lichaam ,
dan maar een sigaretje kan ik hem nog overhalen om te stoppen haha
before you judge me, try hard to love me
Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 12 Feb 2011 20:53:18
Hahahaha van mij mogen ze allebei… Wij zelf nemen binnen kort ook een tattoo… en piercings hebben we ook al… en we roken ook allebei…
dus tja kan ze van geen 1 van drie verbieden, zolang de tatoo`s maar niet in het gezicht zitten.
Liefs, Melanie
@Danielle, die kapster is einde verhaal ja
En Erik mag van mij best een tattoo, maar dan niet zoals Ben in z’n gezicht. Manlief heeft ook een tattoo en de ene tattoo is de andere niet…je hebt lelijke en mooie, dus zo lang Erik een mooie kiest en dat ding niet in z’n gezicht wil vind ik het prima.
Groetjes,
M
Ik heb zelf ook meerdere tattoos, dus zal het mijn kinderen ook niet verbieden!
Ik heb ze zelf alleen op plekken die ik kan bedekken als ik bijvoorbeeld werk, dat was voor mij wel een voorwaarde!
Mijn man heeft nu 2 tatoo’s en er zullen er vast meerdere volgen.
Ik wil er zelf ook 1 maar pas als ik al mijn zwnagerschapskilo’s kwijt ben.
H.ayley mag ze van ons wel maar pa sop haar 18e zodat ze er goed over na heeft kunnen denken wat ze wil en waar.
Ik heb nu nog maar 1 piercing.
Mijn man is nu bijna 2 jaar gestopt met roken.
Puur omdat hij van mij buiten moest gaan staan omdat ik het smerig vind
En toen wilde hij stoppen omdat ie geen zin heeft om in de winter in de kou te moeten staan haha.
Hahahaha tattoo`s worden dus niet verboden hier…
Hier ook pas vanaf hun 17/18e… het moet een goede keuze zijn, en niet iets inpulsiefs. Ik laat binnekort de namen van mn kids zetten…
Wat hebben jullie voor tattoo`s als ik vragen mag?
En waar de piercings? Ik heb er 1 in mn navel… (die heb ik tijdens de zwangerschap uitgedaan, maar komt er straks wel weer in), en heb er 1 onder mn lip…(labret)
Liefs, Melanie
Mijn eerste is een klein tribelachtig-beginseltje op mijn schouder! Wel uit te breiden, dus dat moet altijd nog eens
Mijn tweede is mijn trots, naam en geboortedatum van mijn dochter!Nog geen dag spijt van gehad dat ik die heb! Nu moet er alleen nog 1 bij van mijn zoontje!
Oke, kom ik ook nog even mijn mening geven ! Ik ben zelf nu bijna 4 jaar gestopt met roken… Bij de zwangerschap van Nikki rookte ik wel (max 5 sigaretten op een dag, maar toch) en bij Lisa heb ik niet gerookt. Ik merk qua gezondheid geen verschil… Mijn moeder heeft ook niet gerookt tijdens beide zwangerschappen en wij hadden toch allebei zware astma! Dat gaat dus ook niet altijd op… Enne ik heb laatst in zo’n wetenschappelijk tijdschrift (zat bij de tandarts te wachten hihi) dat roken bij de afzuigkap dus helemaal niks uithaalt en bij het raam ook niet… De lucht bij het raam stroomt namelijk naar binnen en niet naar buiten
… Maar goed ieder zijn ding, mijn man rookt ook gewoon binnen helaas… Binnenkort wordt hier alles geverfd en dan mag ie OF mooi buiten gaan staan OF stoppen met roken. Ik vind het ook erg stinken en hij kijkt me altijd zo vreemd aan als ik hem niet wil zoenen… pech, moet ie maar stoppen. Hij is eerder al gestopt dus hij kan het prima!