@Miniboy: tuurlijk mag je meedoen aan de grouphug
enne ik ben ook zeker geen katje die je zonder handschoenen aan kunt pakken maar eerlijk is eerlijk: ik zou nooit naar iemand uit mezelf zo fel reageren.
fel terug reageren doe ik wel. maar ik heb altijd geleerd: behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden, daar mag je 1 uitzondering op maken: als je zelf niet met respect behandeld wordt: behandel een ander zoals die jouw behandeld
maarre liefie het is al goed hoor
@Melanie: inderdaad! je moet alleen is weten hoeveel commentaar ik gekregen heb dat ik weer begon: je bent zwak etc.
nee ik heb altijd gezegt: ik stop voor de kleine in mijn buik, niet voor mezelf!
toen rico eruit was (haha eruit) en ik geen bv meer gaf ben ik weer begonnen (welliswaar in een moment van zwakte maar toch).
tja ik weet wel wat ik zeg! ik stopte niet voor mezelf. haha want mocht je weer beginnen krijg je idd commentaar dus kon ik daar mooi op terugvallen
@Sandra: rico mag ook kiezen tussen dingen wat hij op zn brood wil
inderdaad eerst gezond dan zoet (papa geeft gewoon wat hij als eerste ziet hahaha) maar het is niet zo dat ik altijd vraag: wil je pindakaas of jam?
want dan zegt hij altijd jam. b.v. of altijd pindakaas.
dus in dit opzicht pak ik het meestal zo aan: Rico wil jij pindakaas op je brood?
dan zegt hij ook vaak al gewoon ja.
maar vandaag had hij me tuk. ik zei dus: rico, zal ik pindakaas op je brood doen?
hij: nee JAM! (spreekt hij zo uit: zjam hahaha!)
dan is het ook niet erg ik bedoel jam (fred en ed) die ik in de kast heb daar zitten geen suikers in maar toch.
ik pas dus elke keer mijn tactiek een beetje aan anders vind hij er niks meer aan en gaat ie inderdaad steeds hetzelfde zeggen of op den duur zelfs twijfelen.
zelfde met in de hoek zetten
als je dat vaak moet doen zijn ze er op den duur tijdelijk “immuun” voor. daarom zette ik rico gisteren op zn kamer omdat hij in de hoek stond en wegliep en me ook nog is uitlachte.
nou op zn kamer gezet worden vond hij totaal NIET tof.
tja denk ik dan: volgende week boeit dat hem weer niet dus dan is de hoek weer een optie