Het discussie topic

@Miniboy: tuurlijk mag je meedoen aan de grouphug
enne ik ben ook zeker geen katje die je zonder handschoenen aan kunt pakken maar eerlijk is eerlijk: ik zou nooit naar iemand uit mezelf zo fel reageren.
fel terug reageren doe ik wel. maar ik heb altijd geleerd: behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden, daar mag je 1 uitzondering op maken: als je zelf niet met respect behandeld wordt: behandel een ander zoals die jouw behandeld
maarre liefie het is al goed hoor

@Melanie: inderdaad! je moet alleen is weten hoeveel commentaar ik gekregen heb dat ik weer begon: je bent zwak etc.
nee ik heb altijd gezegt: ik stop voor de kleine in mijn buik, niet voor mezelf!
toen rico eruit was (haha eruit) en ik geen bv meer gaf ben ik weer begonnen (welliswaar in een moment van zwakte maar toch).
tja ik weet wel wat ik zeg! ik stopte niet voor mezelf. haha want mocht je weer beginnen krijg je idd commentaar dus kon ik daar mooi op terugvallen

@Sandra: rico mag ook kiezen tussen dingen wat hij op zn brood wil
inderdaad eerst gezond dan zoet (papa geeft gewoon wat hij als eerste ziet hahaha) maar het is niet zo dat ik altijd vraag: wil je pindakaas of jam?
want dan zegt hij altijd jam. b.v. of altijd pindakaas.
dus in dit opzicht pak ik het meestal zo aan: Rico wil jij pindakaas op je brood?
dan zegt hij ook vaak al gewoon ja.
maar vandaag had hij me tuk. ik zei dus: rico, zal ik pindakaas op je brood doen?
hij: nee JAM! (spreekt hij zo uit: zjam hahaha!)
dan is het ook niet erg ik bedoel jam (fred en ed) die ik in de kast heb daar zitten geen suikers in maar toch.
ik pas dus elke keer mijn tactiek een beetje aan anders vind hij er niks meer aan en gaat ie inderdaad steeds hetzelfde zeggen of op den duur zelfs twijfelen.
zelfde met in de hoek zetten
als je dat vaak moet doen zijn ze er op den duur tijdelijk “immuun” voor. daarom zette ik rico gisteren op zn kamer omdat hij in de hoek stond en wegliep en me ook nog is uitlachte.
nou op zn kamer gezet worden vond hij totaal NIET tof.
tja denk ik dan: volgende week boeit dat hem weer niet dus dan is de hoek weer een optie

Ik snap het, Inge. Ach, we zullen zien. Wie dan leeft, die dan zorgt, toch? Laten we hopen dat we slimme kereltjes opvoeden die heel verstandig door het leven gaan

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik noem nooit soorten broodbeleg Inge. Ik vraag wat wil je op je brood en hij weet dat hij zijn 1e boterham gezond moet. Want hij noemt dan altijd iets van vleeswaren of smeerkaas. Bij de 2e noemt hij iets van hagelslag (wel de gekleurde, chocolade heb ik nooit), gestampte muisjes of pindakaas. Maar het gebeurd ook wel dat hij bij de 2e gewoon iets van vleeswaren noemt.

Groetjes,
Sandra

Met respect voor een ieder, snap ik de keuze om te roken tijdens een zwangerschap en roken in huis bij je pasgeboren kind echt niet! Ik heb zelf ook gerookt en ben nu zo’n 8 jaar gestopt, dus ik zal niemand veroordelen op roken, maar ik snap het tijdens een zwangerschap echt helemaal niet.
In huis roken vind ik zelf ook enorm stinken.
Mijn broertje heeft een zoontje en vanaf de geboorte rookt hij of onder de afzuigkap en als de kleine in bed ligt gewoon in de woonkamer. Snap ik dus echt niet hoor. Als wij daar op visite zijn geweest stinken al onze spullen, onze kinderen en wijzelf helemaal naar de sigarettenrook jakkes!
Heb hem wel eens gevraagd waarom hij dat doet omdat ik het voor mijn gevoel gewoon niet kan verantwoorden dat je je baby en ouder kindje daaraan willens en wetens blootstelt. Natuurlijk zijn er een hoop slechte dingen overal en kun je ze niet overal voor beschermen, maar toch…

Ik sluit me helemaal bij je aan Simzoe. Nu vind ik het zelf lastig om die mening te delen, omdat ik zelf nooit gerookt heb. Dus ik geef eerlijk toe dat ik dan misschien te makkelijk praat. Omdat ik dan natuurlijk niet weet hoe moeilijk het is. Maar ik geef eerlijk toe dat als ik iemand die zwanger is zie roken ik meteen denk dat ik dat niet snap en denk dan meteen aan die onschuldige beeb in de buik die dit meekrijgt. Ook idd met een kleintje in huis zou ik zelf nooit willen dat er in huis gerookt wordt. Maar nogmaals dat is niet om iemand aan te vallen, dit zijn mijn gedachten. En iedereen moet dit voor zich weten.

Bij ons in huis willen we niet dat er gerookt wordt en gelukkig respecteerd iedereen dit en gaat zonder problemen buiten staan.

Groetjes,
Sandra

ik bn zelf een echte roker, maar ben uiteraard tijdens de zwangerschap gestopt. Op de dag van de terugplaatsing heb ik mijn laatste gehad. Toen Colin er eenmaal was ben ik weer begonnen. Ik heb er ook niet eens over nagedacht, ik vond het gewoon logisch dat ik mijn zoon niet de dupe laat worden van mijn verslaving. Ik rook ook niet meer binnen, maar altijd buiten of in de garage. Als ik bij familie op bezoek ga roken zij ook niet binnen. Ik snap die mensen die zeggen dat het ze niet lukte om te stoppen en dat ze van de dokter moesten blijven roken om geen stress te krijgen ook nooit. Het is mij nooit gelukt om te stoppen, maar vond het toen ik zwanger was echt niet moeilijk.

Ik heb liever niet dat Colin gaat roken later omdat je er zo moeilijk vanaf komt. Een jointje af en toe heb ik geen problemen mee, heb ik vroeger ook gedaan, maar papa is helemaal anti-drugs dus die wil het absoluut niet. Maar ja ik mocht het ook niet en deed het toch. Ik heb dan liever dat hij het eens probeert waar ik bij ben. Dan doe ik wel een trekje mee

22-12-2009 colin geboren

ik denk dat alle rokers zwanger of niet echt wel weten dat het niet goed is voor de beeb of kids maar goed, mijn ma dronk rookte en gebruikte toen ze van me zwanger was en dr mankeerde niks aan me, ja miss mazzel maar er zijn helaas ook moeders die alles goed doen en toch een ongezond kindje op de wereld zetten.
begrijp me niet verkeerd hoor probeer het echt niet goed te praten maar helaas kan je soms niet stoppen maar rook je wel minimaal dat is dan altijd nog beter dan een heel pakje pd,

wat ik eigelijk wil zeggen is dat je niet weet waarom iemand blijft roken tijdens de zwangerschap , bij mij was het omdat ik mijn zwagertje was verloren en toen echt me sigaretje nodig had, nu roken we ook maar alleen savonds binnen dus dan liggen de kids al op bed, das altijd nog beter dan gewoon naast je kind te zitten paffen maar ook dat moeten de ouders zelf weten vind ik.

before you judge me, try hard to love me

Ik ben het er wel mee eens dat je tijdens een zwangerschap niet moet roken, EN niet binnen of in de buurt van je kind.
Zelfde was ik een gelegenheidsroker, maar vanaf het moment dat ik zwanger was, heb ik geen sigaret meer aangeraakt (ook geen alcohol trouwens).
Nu rook ik misschien eens in de 2 maanden, met een vriendin oid. Maar NOOIT bij Seth of dat hij het kan zien.

Iedereen moet het zelf weten, maar als ik mijn kind hiervoor kan beschermen (door het niet te doen), doe ik het maar al te graag.

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Tja, ik deel die mening niet met jullie… ja tuurlijk deel ik hem wel, in de zin van het is slecht… maar ik ben er ook niet slechter om geworden dat mn ouders rookte vroeger… en wat is er nu zo slecht aan mijn kinderen?

Als wij visite krijgen met kinderen, tja sorry ik ga voor HUN niet mn sigaret buiten roken… omdat hun zelf niet roken, of omdat er bij hun thuis niet gerookt mag worden… dan moet je maar thuis blijven of oppas voor je kinderen zoeken.
Ik kan ook niet tegen mensen zeggen waar ik kom, Hee hallo ik heb een baby mee en een peuter gaan jullie even naar buiten roken?
Nee zoiets doe je niet, je hebt het maar te respecteren hoe een ander leeft.

En tja de een die rookt binnen, de ander rookt buiten… En wij roken binnen en in de keuken met veel visite, want anders word het ons wel erg te gek.
En zoveel roken wij ook niet meer, plus daarbij komt dat wij de pc`s bij het raam hebben staan, dus de rook gaat altijd naar buiten.

Nou, nou loop ik me te verantwoorden… ik zeg het gewoon…" Wij roken binnen of in de keuken waar de kids bij zijn"!

Liefs, Melanie

nou dan zou ik bij jou dus niet op bezoek komen. Ik vind het iets anders als mensen er niet tegen kunnen, maar het is algemeen bekend dat het slecht is voor kleine kinderen als ze meeroken, dan vind ik dat je daar wel rekening mee kunt houden als je bezoek krijgt. Ik deed dat ook toen ik nog rookte. Kleine moeite om even niet of buiten te roken, toch?!
Mijn moeder heeft ook gerookt tijdens de zwangerschap en daardoor heb ik nu Bronchitis. En toen wist men ook nog niet dat het zo slecht was, nu wel. Dat je kinderen niks hebben zegt toch niet dat het dan ook niet slecht is??

22-12-2009 colin geboren

Bij mij is het net zoals bij Anne. Ik ben gestopt met roken én alcohol drinken tijdens mijn zwangerschap. Ben niet terug begonnen na de bevalling, maar rook om de paar maand nog eens een sigaretje, ook nooit als Noa het ziet.
Papa rookt wel nog, maar nooit in huis. Voor mijn zwangerschap werd er ook nooit gerookt in huis en als we bezoek kregen, moesten ze maar buiten gaan roken.
Papa rookt ook alleen maar als Noa al slaapt en dan nog buiten.

Ik ben het er ook niet mee eens dat als ik ergens op bezoek ga met Noa er gerookt mag worden, ook al is dit niet mijn eigen huis met mijn regels. Als ik bij vrienden ben die normaal gezien thuis roken, roken zij niet als Noa er bij is. Ik vind dit niet meer als normaal en hoef dit zelfs niet te zeggen, ze hebben verstand genoeg om dit uit zichzelf niet te doen. Zelfs toen ik zwanger was, wilden ze niet roken als ik erbij was.

Yentha’s mama rookt wél in huis en als Yentha bij ons binnenkomt ruikt ze altijd helemaal naar sigaretten. haar kleren, haar haren, alles. Vind ik echt walgelijk en heel erg!!

Wat andere mensen doen met roken en hun eigen kinderen, dat moeten ze zelf weten, daar kom ik niet tussen, maar in het bijzijn van mijn kind wordt er niet gerookt!

Ik ben ook een gelegenheidsroker. Ik rook alleen op zon- feestdagen en bij stress Tijdens beide zwangerschappen heb ik geen sigaret aangeraakt. Mijn vriend rookt wel, maar alleen in de keuken onder de afzuigkap of buiten. Ik zit wat mijn mening betreft een beetje tussen jullie in. Ik ben er ook niet voor dat er in het bijzijn van mijn kind(eren) gerookt wordt, maar ik ga zeker iemand anders in zijn eigen huis niet verbieden om te roken waar mijn kind(eren) bij is/zijn. Nou moet ik zeggen dat er in onze families veel rokers zijn en dat die er wel rekening mee houden.
Iedereen weet dat roken/drinken in de zwangerschap slecht is. Maar ik vergelijk het bij mezelf vaak met eten. Ik ben een ontzettende emo-eter en nu snoep ik er ook wat vanaf. Dat is ook niet goed, maar daar wordt lang niet zoveel aandacht aan besteed als roken en drinken. Nou moet ik zeggen dat ik een prima zwangerschap heb en de kleine het prima doet. Maar volgens mij kun je beter af en toe een sigaretje roken dan elke dag vette hap eten ed. (Niet dat ik dat doe trouwens, maar ik wilde ff een vergelijking maken).

Groetjes Natasja

Ik heb niet alles gelezen alleen blad 3 maar ik wil ook liever niet dat er gerookt wordt waar Aaron is maar tja…als we ergens zijn waar gerookt word ben ik geen baas (wel in mijn huis) en zal ik het toe moeten laten (of wegblijven maar ja dan word mijn wereld zo klein) maar als er meerdere mensen roken ga ik heeeeeelllll snel weer weg!

En weet je wat ik echt AFSCHUWELIJK vind?
In een auto roken waar je kinderen op de achterbank zitten en waar de roook niet wegkan en dus alle rook ingeademd wordt!
VERSCHRIKKELIJK en ONTZETTEND DOMME mensen die dat doen!
BELACHELIJK!

Maar das mijn persoonlijke mening

Gr, Danielle

Wat soms wel makkelijk vergeten word is dat roken een VERSLAVING is. Ik heb het bij de eerste geprobeerd, en dat viel zwaar tegen, hoe vaak ik (en anderen) ook tegen mezelf zei dat het slecht was! En toch is het niet geluk!
Mijn eerste was trouwens ook niet gepland, en man man wat heb ik (achteraf beken dus) veel drank gedronken tijdens de eerste 6 weken! Maar wist ik veel? Zwanger raken lag niet in de planning, en dan hou je met zulke dingen geen rekening. Met beide zwangerschappen wel aanzienlijk minder gerookt, maar helemaal stoppen lukte niet.
Beide keren vanaf het moment dat ik het wist, de alcohol laten staan, maar goed, daar ben ik ook niet verslaafd aan, roken daar in tegen wel!
En ik weet niet meer wie het deed; maar dat verdedigen hoeft dus niet!
Doe ik ook niet, wij roken dan wel niet in huis, maar ik ga buiten gerust een sigaretje roken, ook als de kinderen het zien, hoe lang kun je het als roker vol blijven houden om alleen maar te roken als je kinderen het zien?

Dat het een verslaving is weet iedereen hier wel denk ik. Maar ervoor kiezen om naast je kind te roken heeft in mijn ogen niets te maken met verslaafd zijn hoor.

Tijdens zwangerschap ging het ook over he?
Ik zou zelf niet weten waarom mijn kind niet zou mogen zien dat ik rook!
Maar… ieder zijn eigen mening; gelukkig ook maar, iedereen is anders!

Het gaat ook niet over het ZIEN van het roken hé. Het gaat over het inademen van de rook.
Tijdens de zwangerschap roken ben ik ook niet akkoord mee, maar als je echt niet kan stoppen, ja, dan gaat het niet anders. Maar als je eenmaal bevallen bent heb je wel de KEUZE om je kind niet jouw vuile rook te laten inademen.

Oh zo, ja binnenshuis roken doen wij ook niet! Buiten wel, maar dan ga ik niet perse uit het zicht staan. Dat bedoelde ik

Ik weet wel dat jij dat bedoelde Mandarijn Maar anderen zeiden dat ze wel gewoon binnen rookten en dat vind ik dus niet oké.
Als de kinderen in bed liggen, tot daar toe, maar zeker als ze gewoon naast je zitten of in dezelfde ruimte aanwezig zijn, vind ik niet kunnen.
En je kan wel zeggen: je, kan ze niet altijd en overal beschermen tegen rook, maar dat vind ik dan weer onzin. Natuurlijk zullen ze wel eens in contact komen met rook, maar ik vind niet dat dat dan wil zeggen dat je naar hartelust je baby of peuter, kleuter… moet blootstellen aan die viezigheid.

Nee, je kunt ze niet overal beschermen… en iedereen heeft meteen een vooroordeel dat mijn kids vies zijn, omdat er gerookt word hier… Jullie kids zijn toch ook vies als ze op bed liggen, en beneden word dan wel gerookt, denk je dat die rook niet naar boven trekt?

En als mensen niet willen komen hier, omdat er gerookt word en ik niet in mn eigen huis naar buiten ga… dan blijven ze maar weg!
Daar ben ik heel makkelijk in.

Ik zal verder mn mond maar houden… maar word er zo kwaad over als mensen vooroordelen hebben over rokers of weet ik wat… we hadden het er hier over wat je zou doen als je kind rookte of wiet gebruikt…

Liefs, Melanie