Groente en Pap?

Deze mamma heeft netjes broccolie, worteltjes en haricoverts gekookt en ingevroren in porties en Morgan krijgt vanavond verse broccoli. Kijken hoe ze dat vind

Groetjes,

Michèle

en heeft ze lekker gegeten michele?

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Nee op de een of andere manier kreeg ik het niet tot complete pap en zat er dus nog stuktuur in en dat vond ze helemaal niks. Plus dat ik niet lekker was dus best kans dat ze dat gemerkt heeft. Dus ik laat de rest maar even in de vriezer en ga nog maar even voor de potjes, ze mag bijna aan meer variatie dus we overbruggen nog wel even.

Groetjes,

Michèle

Nou hier is het ook drama met mama’s kookkunsten … die belanden letterlijk op de grond. Nu gister weer potje geprobeerd (deze is ook vloeibaarder) en dit ging iets ie pietsie beterder … dus we gaan ook nog even voor de potjes tot hij deze volledig en goed eet … en helaas dan moet hij toch echt mama’s kookkunsten gaan accepteren…

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

nou hier volgende probleem nick mocht naar 4flessen omdat hij dat zelf aan gaf dus dat wilde we gaan proberen maar niet aan toegekomen vanwege sprongetje dus meer hongerig en nu wil die er standaard 6 hij is nu uit zijn sprongetje en weer heel erg vrolijk maar blijft op 6voedingen schema ziet er nu zo uit
gister

om 04:00 180+6 compleet op
om 8:15 180+6+2en half nutrix compleet op
om 11:45 180+6 compleet op
om 15:15 180+6 compleet op
om 20:00 180+6+2 nutrix compleet op
om 01:30 180+6 compleet om

heb cb gebelt die zeggen dus misschien honerige baby voeding maar is dat wel handig ???
andere speen bla bla bla nick doet netjes kwartiertje 20 minuten over zijn fles!!
dus nu jullie advies wat zouden jullie gedaan hebben???
heb alsnog een extra afspraak op 19februari om erover te praten…

groetjes wendy

Ik had in ieder geval die extra afspraak met het cb gemaakt om het erover te hebben. Wat je ook kan proberen, is om in de nachtfles voornamelijk water te doen en weinig voeding (een zgn. fopfles). Wij deden dat ook, om het lichaampje van Erik eraan te laten wennen dat hij 's nachts weinig voeding kreeg. Uiteindelijk verminderden we de nachtfles steeds meer, tot we ermee besloten te stoppen en hij de nacht doorsliep (met wat hulp van z’n speentje). Vervolgens bouwden we de laatste fles af met telkens 30 cc per ongeveer drie dagen, zodat hij ook daaraan kon wennen. En nu zit hij inmiddels op drie voedingen.

Succes met je hongerlapje!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja maar hij sliep altijd gewoon goed door normaal was dit zijn schema

7:00fles
11:00 fles
15:00fles
19:00fles
slapen en om 10uur wakker maken voor laatste en die laatste zouden we dan laten vervallen

groetjes wendy

Nou ja zeg mamma net een banaan in de blender gedaan kwam het er op neer dat ik hem zelf op kon eten. Morgan wilde hem niet, zaten stukjes is en was koud. Warm wilde ze hem ook niet vanwege de stukjes. Ze is gaan slapen daarna en nu net een half potje peer opgewarmd (wat je al niet moet doen voor die ukkies) en na even te wennen heeft ze dat wel opgesmult dus het eerste fruit is eindelijk opgegeten. Moet dus niet alleen iets vinden dat het echt tot pulp maakt. Anders blijft het even potjes helaas.

Groetjes,

Michèle

Staafmixer!

Wordt het dan wel compleet pulp?? Want nu zitten er dus stukjes in en de accepteerd ze echt niet. Vroeg me trouwens af puur vesr geperst sinaasappelsap mogen ze dat al hebben eigenlijk?

Groetjes,

Michèle

Sinaasappelsap kan je geven, maar dan wel zwaar aangelengd met water. Het prikkelt de darmen, dus wel uitkijken zou ik zeggen. Ik persoonlijk zou eerder appelsap geven.

Ik denk dat het met een staafmixer pulp wordt, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Anderen met staafmixerervaring?

Oh ja das waar ook, ach voorlopig heeft ze 870cc, een half potje peer en een half potje wortelen op dus ik denk dat ze het voor vanacht wel red (hoop ik want ik heb geen zin om er uit te gaan ) Afgelopen nacht is pappa gegaan, maar ja die is zelf ziek nu dus moet mamma wel weer zelf

Groetjes,

Michèle

Jullie lossen elkaar wel lekker af hè?

Ik duim voor een rustige nacht voor jullie. Jij ook voor ons?

Als je de staafmixer gebruikt, dan is de structuur hetzelfde als uit de potjes. Nu prak ik de groentehap van Tim, maar in het begin gebruikte ik de staafmixer. Nu gebruik ik alleen de staafmixer nog om zijn kip te pureren. Gehakt kun je rullen in de pan, maar kip niet.

Groetjes,
Sandra

Oke dan gaat deze mamma maar even voor een staafkixer kijken van de week. We hebben toch vakantie

En je we wisselen het zeker mooi af. Ach Morgan is lekker naar de creche, mamma weer werken en pappa slaapt En morgan had natuurlijk de afgelopen drie nachten een midnight snack gehad omdat ze op de dag zo slecht gegeten had dus vanacht om half vier was mevrouw wakker en klaar om te eten, maar mamma trapte daar niet in dus ze is gaan zingen en kletsen en na een half uurtje begon ze te huilen, ze kon haar speen niet meer vinden. Dus mamma hen onder het bed vandaan gevist en teruggegeven en toen is weer gaan slapen. Alleen toen ging eerst pappa snurken en toen ik die weer stil had begonnen de katten van de buren buiten te knokken… Maar ja gelukkig had ik gister weer genoeg geslapen dus ik ben nog steeds fris en fruitig. Nu alleen Morgan weer afleren dat ze niet gaat eten 's nachts

Hoest met Erik gegaan?

Groetjes,

Michèle

Zie het topic over de koorts!

Ik heb het gelezen zie topic

Groetjes,

Michèle

fruit met staafmixer gaat prima en eet hij heerlijk op. Maar de groente krijg ik niet zoals in het potje (de staafmixer kan het niet aan volgens mij…) maar of ik nu potje geef of vers… hij eet het niet

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt meid!

Groetjes!

Ach zo lang ik geen staafmixer heb hou ik het wel bij potjes, alleen zo jammer dat ik alles warm moet maken ook het fruit

was dat bij jullie ook?

Groetjes,

Michèle