Ach ze krijgt straks weer warme groente dus dat zal wel beter zijn denk ik
Groetjes,
Michèle

Ach ze krijgt straks weer warme groente dus dat zal wel beter zijn denk ik
Groetjes,
Michèle

quote:
was ook meer een grapje hoor nee ik kan beter tot 6maanden wachten vanwege zijn eczeem maar het lijkt me zo leukal wel eens wat geprobeerd en ging wel goed maar is gewoon verstandiger ff te wachten dus helaas voor mamma maar alles beter dan een alergie als de rust hier weer is gekeerd gaan we pap geven eerst een fles en daarna met lepeltje kan mamma tog voeren hahaha
![]()
ik had me er ook zo op verheugd… gezellig eten met een lepeltje dan altijd de fles. Maar ben er vaak verdrietig van dat het niet lukt. Ben niet meer gestresst hierdoor want denk ach ik hoop dat het vanzelf goed komt. Maar als je dan soms leest hoe leuk/lief dat kindje mee eten… .terwijl Jurian het allemaal mag… maar niet het gewoon niet wil… elke dag weer een strijd én hoeveel zal hij deze keer eten. We moeten het blijven aanbieden maar dwingen doe ik niet meer…
Sorry mini-boy weet dat je het niet leuk vind, maar Morgan heeft zitten smullen van haar bruine bonen met appel. Ze vond het geweldig. Behalve de hap te dicht naar de kant die was al koud, dat vond ze niks en toen begreep ik meteen waarom het fruit geen succes was. Te koud, maar is dat iets waar ze aan wennen want verwarmt fruit lijkt me niks.
Groetjes,
Michèle

Je kan het altijd eventjes in de magnetron doen zodat het een beetje warmer is (tegen lauw aan) en dan geleidelijk aan dit afbouwen. Eet ze tenslotte toch gewoon koud fruit.
Oh ja, je had geen magnetron toch? Hmm…dan weet ik het ook niet…in ieder geval de potjes niet in de koelkast bewaren!
ja idd we zien het wel hoor en als ik merk dat ie meer honger tussendoor krijgt ga ik gewoon heel voorzichtig wat proberen
groetjes wendy
quote:
6.30 uur melk 11.00 uur fruithapje 15.00 uur melk 18.00 uur groentehapje + toetje Tussendoor veel diksap en momenteel beginnen wij met brood te experimenteren...
wow dat is niet veel… mijn manneke met 6 maanden zit op 4x melk!
niet meer dan 600?? dat is nieuw voor mij! Komt dit echt zo nauw? want dan moeten er hier ook flessen vanaf?!
Jurian is ruim 6 maand nu en krijgt 3 x 200 = 600 en 1 x 130 dus totaal 730cc melk per dag. Gisteravond liet hij voor het eerst 40cc staan van de fles van 200. Maar anders drinkt hij ze altijd op.
Jurian eet zijn groente heel slecht. Ze hebben mij geleerd zodra hij groente goed eet kan er een fles af… maar dat is lang nog niet het geval hier.
Tips? advies? doe ik het verkeerd?
Od het cb zei morgan’s arts dat ze maar 1000 per dag mocht ivm met de nieren. Dit was een richtlijn. Je moet er vanuit gaan dat zo’n klein lijfje het moet verwerken. Ik heb bij Morgan ook wel eens over de 1000 gezeten. Maar ze mogen een liter vocht hebben. Juriaan is toch nog steeds geen succes als het gaat om zijn bijvoeding mini-boy?? Dan krijgt hij niet te veel binnen. Meeste kindjes gaan dan ook over op bijvoeding waar vocht in zit. Dus dan zit je ook aan je liter.
Groetjes,
Michèle

Ja dat dacht ik ook… maar heb je die reactie van Cindy gelezen? Jurian zit al wel aan de voeding nummer 2 (vanaf 6 maanden)…
Gelden er dan andere regels? pfft ben effe helemaal in de stress van zoiets kleins… Het gaat hier gewoon niet zo lekker … en dan kan zo’n klein dingetje je helemaal van streek maken gek he… zullen dat nog hormonen zijn
Als je het helemaal zeker wilt weten want wij zijn zo ver nog niet natuurlijk bel je even 0800 022 26 26. Dat is de gratis nutricia voedingslijn. Daar maken ze ook nutrilon en zo en daar kun je het vragen. Zij hebben mij ook al een paar keer heel goed geholpen en Rainbow ook.
Groetjes,
Michèle

Het consultatiebureau kan aangeven hoeveel opvolgmelk je zoontje dagelijks nog nodig heeft, op basis van zijn groeicurve. Het is in elk geval geen probleem om hem 800 ml opvolgmelk aan te bieden. Sommige zitten nog aan 4 volledige voedingen van 200 ml. Als dit het 1e jaar maar niet boven een liter komt…
in het kort gezegd was dit het antwoord van nutricialijn!!
Ja gelukkig wel. En prompt vandaag drinkt hij slecht … hoe merken kindjes dat toch he dat je zo gestresst ben? denk ik oh net doen of er niks is… maar je kan het niet verbergen voor ze …
hebben ze geloof ik een radar voor, in de pubertijd (vanaf 12 jaar) raken ze die kwijt volgens mij want dan voelen ze niet meer aan wat mamma bedoeld
Groetjes,
Michèle

Wat is het toch mega-ingewikkeld al dat eten van die kleintjes. Ik snap er soms helemaal niets van! Waarom geven ze op het cb niet gewoon aan van: Julia mag zovaak zoveel, dan fruit etc? Was bij mijn zus wel, daar zeiden ze gewoon: ‘Je moet dit en dat geven’ en dat deed ze dan ook. Maar op de een of andere manier heeft zij van die standaardkinderen, terwijl Julia bv de ene keer niets eet en de andere keer een vreetbuiltje is (jajaja, sprongetje is er weer he, aaaah, ze volgen elkaar wel snel op, ze heeft er net één gehad begin dit jaar). Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik moet het allemaal zelf uitvissen! Ik vind het heeeeeel ingewikkeld. Julia krijgt nu nog heel saai 5x180+6 en dat gaat er prima in. We willen langzaam wel gaan oefenen met groente, want ze is sneller 6 maanden dan je denkt! En dan moet de 5e fles eraf…hoe we dat moeten gaan doen…Pfff. Ik probeer nu, tip van Mini Boy, de nachtfles kleiner te maken en dat pikte Julia. Straks nog iets eraf en zo verder…Maar het blijft moeilijk hoor, het zijn nu eenmaal geen machines die je kunt herprogrammeren he! Het blijft uitproberen!
Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 10 Feb 2009 15:56:16
Ha ha ha als het allemaal zo simpel was Rainbow. Maar ik denk dat we het ook heel saai zouden vinden. Enne mini-boy heeft vanmiddag de nutrilonlijn gebeld. Ze mogen niet meer dan 1000 als je je daar maar aan houd dus moeten. Als je het cb moet geloven mogen ze niet meer dan 600 en Jurian krijgt ook meer. Maar dat moet mini-boy je maar uitleggen
Groetjes,
Michèle

JAAAAAAAH, we hebben Julia net worteltjes gegeven! Ik had een lepeltje of vijf in een bakje gedaan (een heel gezellig van de Teletubbies) en dat een beetje opgewarmd. Ze had wel net haar papfles op, maar ja, ik wilde nu toch echt wel graag gaan oefenen. Slabje om en proberen maar. Nou, ze keek he-le-maal niet blij! Bij elk hapje gruwelde ze en keek ze heel benepen, alsof ze poep at! Ze werkte de hapjes ook steeds weer een beetje naar buiten, door haar lipjes bol te maken. Nee, lekker vond ze het niet.
Al met al heeft ze de hapjes toch geproefd. We gaan morgen weer verder met de rest van de worteltjes. Ik heb 4 porties gemaakt van 1 potje. Mag je die eigenlijk invriezen? Ik hoop het wel, anders is het een dure grap he, 5 lepeltjes per keer! Enne…ze at het best netjes. Alleen haar lipjes waren knaloranje!
Klopt het dat ze straks een heel potje fruit EN een heel potje groente op een dag mogen? Ik zeg net, ik heb geen idee hoeveel zo’n kind van 6 maanden straks mag. Het cb zegt ‘geef een fruithap’, maar is dat dan een half potje, een kwart, een heel? Mijn God, ik heb gestudeerd, maar van baby-hoeveelheden had ik beter een studie kunnen maken! Weet ik veel!
Groetjes Rainbow, trotse mama

Yep, invriezen kan!
En bij zes maanden een heel potje fruit en groente (dit laatste vervangt dan een fles).
Groetjes!
Ons CB geeft altijd aan wat Tim nu weer mag hebben. Toen ik met 5,5 maand bij het CB was moest Tim nog steeds 4x 200 cc opvolgmelk hebben. Ondanks dat hij al boven gemiddeld zat, dat heeft er volgens hun niks mee te maken. Pas bij 7 maanden moesten we terug naar 3 flesvoedingen per dag. Heb nog nooit gehoord dat je niet boven de 600cc mag met opvolgmelk.
Wat fijn Rainbow dat het gelukt is met de worteltjes. Het begin is er, dus je zal zien dat ze vanzelf wel meer gaan eten. Dus als je een potje geeft, gewoon kijken hoeveel ze van het fruit eet. Ze stoppen vanzelf als ze geen trek meer hebben.
Groetjes,
Sandra
Cindy … ik geloof best dat jouw cb aangeeft dat ze niet meer mogen… maar helaas je ben de enigste hier volgens mij én ik ben in paniek nutricialijn gaan bellen maar daar vonden ze het onzin. Wel kan je als alternatief gaan schijven met voedingen en 1 fles van 200 gaan vervangen voor diksap oid. In flesvoeding zit meer en betere voedingsstoffen dan in diksap. Daarom niet meer dan 1 fles hiervoor vervangen. Ook hebben zij richtlijnen staan op hun site… en daar staan ook menu’s bij 8 maanden waarin ook aangegeven staat dat ze nog 800ml totaal mogen drinken. Sje zeg jij het eens wat het ook alweer is … gewicht x ??
Vocht zit in heel veel dingen waarin wij denken van niet… bijv groente/fruit … als ze qua voeding niet boven de liter komen is het goed … anders zeiden ze wel dat het slecht voor de nieren is.
Sorry Cindy maar ik ben stiekem wel blij met het antwoord … zat alleweer te vogelen om een fles eraf te krijgen…