Groente en Pap?

Eigenlijk is het heel simpel. We merken dat Morgan weer wat meer trek krijgt. De verkoudheid is over en ze is weer het vrouwtje. Dat plus ze zit weer in een sprongetje. Hou je hard dus maar vast rainbow

Maar goed Morgan heeft nu het volgende schema:

6.00 fles
10.30 fles
15.00 fles
19.30 fles met 3 scheppen nutrix

Wat we wilde gaan doen want ik wil niet weer naar de 5e fles terug omdat ze daar toch en keer vanaf moet is het volgende:

6.00 fles
9.30 fruitjes
10.30 fles
15.00 fles
18.00 groente
20.00 fles met 3 scheppen nutrix.

En als ze dan 6 maanden is rond 12.00 een koekje of zo want dan mogen ze dat pas hebben toch?

Ik weet natuurlijk niet hoeveel groente ze gaat eten want het is allemaal nieuw maar denken jullie dat we het zo kunnen doen of wordt het te veel?? De flessen zijn allemaal 180+6 en dan de laatste 180+6+3.

Groetjes,

Michèle

rond twaalf uur zou ik geen koek geven aar pap

Dus twee papflessen?? Ze zit 4 dagen op de creche dus daar moet ik ook een beetje rekening mee houden.

Groetjes,

Michèle

heey meis

klinkt goed hoor en ze gaat zelf wel aangeven als ze meer fruit wilt
had zelf ook zo’n beetje hetzelfde schema in mijn hoofd lijkt me ook het meest makkelijk als je kijkt naar slaapjes tussendoor

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ha ha ha gelukkig heb ik toch wel een en ander geleerd hier. Ja met pappa ook al besproken want het is pappa dag en hij mag beginnen met het fruit. Mamma hoopt alleen dat ze bij hem ook pfrrrrrr doet zoals zaterdag bij mamma met de sperciebonen.

Groetjes,

Michèle

hahahaha

kan niet wachten zelf te gaan beginnen maar hij is nu zo van slag en verkouden dus we wachten nog even
wanneer ben jij met pap begonnen dan?

groetjes wendy

Ze is aan de nutrix gegaan toen de bijna 4 maanden was. Ze kwam in een groeispurt en het eten was niet aan te slepen, in overleg met het cb zijn we toe gaan voegen.

Groetjes,

Michèle

heey

ja ik mag idd ook pap gaan geven maar w8 ff tot de verkoudheid over is
of maakt dat niks uit?
hoop het ook weten pappa’s ook hoe leuk dat is

groetjes wendy

ja het schema ziet er zeker goed uit, maar zelf ben ik met een hapje in de ochtend begonnen. ipv in de ochtend EN de avond… na een paar dagen dat ik merkte dat hij er goed op reageerde ook sávonds groente een half potje fruit in de ochtend nu en half potje groente in de avond.
ohjee is ze weer aan het springen
zie het maar zo: ze ontwikkelt zich lekker, en je kunt nu al toeleven naar dr nieuwe ‘kunnen’. spannend
wat kon morgan na de vorige sprong in praten enzo allemaal?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

pff dus ik loop achter hij krijgt nog niks anders dan gewone voeding

groetjes wendy

hahaha da geeft toch nie rico is maar net een week ouder dan nick

Ik zou om 12.00 uur geen koekje geven, daar moet je straks dan weer mee stoppen als ze bij 7 maanden brood mag. Dat koekje zou ik bewaren voor later, als de fles van 15.00 uur eraf gaat en vervangen wordt door bv. wat sap. Daar kan je dan ook dat koekje bijgeven. Die koekjes zijn geen must hoor, ik zou eerst zorgen dat ze de hoofdmaaltijden goed eet en dan komen dat soort tussendoortjes wel een keer. Maar ja, dat is slechts mijn mening natuurlijk…

Verder ziet het er goed uit!

Erik zit ook weer in een sprongetje trouwens, vreselijk. Begon net uit het niets vreselijk te huilen (en dan ook echt tot hij paars aanliep, bloedheet was en het snot uit z’n neus kwam). Viel ineens op mijn borst in slaap en heeft maar de helft van de fles opgedronken. En dat laatste zijn we zeker niet gewend van 'm (behalve tijdens het springen dan). Nu ligt hij in bed en slaapt zo meteen hopelijk even. Zucht, weer even doorbijten!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh ja ha ha ha ik was het brood vergeten

Inge ze krijgt van beide niet zoveel, maar ik wil die 5e fles niet terug. Alleen vond ze het fruit vanmorgen helemaal niks. Ze had banaan met abrokoos gekregen en ze spuugde het steeds uit of ze zat te kokken als ze het al doorslikte. De rest van het potje geef ik morgen wel mee naar de creche. Mogen ze het daar morgen proberen. Ze zal er toch aan moeten wennen. We dwingen haar niet maar laten haar gewoon steeds proeven. Het is een extra geen must.

Groetjes,

Michèle

quote:
pff dus ik loop achter hij krijgt nog niks anders dan gewone voeding

maak je niet druk … Jurian heeft tot de 6 maanden niks anders gehad dan flesvoeding zonder pap. Dit omdat nutrix stoppend werkt en Jurian al heel veel moeite met ontlasting heeft. Nu is hij dalijk 7 maanden en eet met moeite wat fruit en maar amper groente… (is echt een gevecht elke keer)

Ha ha ha zullen we ze samen laten eten mini-boy. Kunnen ze meteen Pfrrr naar elkaar doen

Groetjes,

Michèle

was ook meer een grapje hoor nee ik kan beter tot 6maanden wachten vanwege zijn eczeem maar het lijkt me zo leuk
al wel eens wat geprobeerd en ging wel goed maar is gewoon verstandiger ff te wachten dus helaas voor mamma maar alles beter dan een alergie
als de rust hier weer is gekeerd gaan we pap geven eerst een fles en daarna met lepeltje kan mamma tog voeren hahaha

groetjes wendy

Ach op het cb zeiden ze ook, vaak zijn de ouders er eerder aan toe dan de kindjes. En dat is op zich wel zo. Wij vonden het ook leuker dan Morgan. Je krijgt van de geweldige kodakmomenten

Groetjes,

Michèle

ja idd hahahaha

groetjes wendy

Ach wat ik zei morgan moest vanmorgen haar fruitjes niet. We proberen het morgen weer, En zo elke dag een klein stapje. Ze moet er ook nog aan wennen. Oh ja fruitjes zijn ook koud en das ook raar

Groetjes,

Michèle

zal je tog is in die koppies willen kijken straks denkt ze ownee heh komt ze weer met der kouwe bende hahaha

groetjes wendy