Gefeliciteerd voor Jurian!

Wat vervelend Jurian dat je vannacht zo moest huilen. Ik heb dat nog nooit gehad s’nachts, maar dat lijkt me niet leuk. Ik huil heel soms s’avonds, maar daar weet ik zelf niets van. Papa en mama zeggen ook dat ik dan met mijn ogen dicht lig te huilen. En het is ook zo weer over. Pff lastig hoor wat dit zou kunnen zijn. Mijn mama zegt je bij bepaalde leeftijden gaat springen. Net als waar Dani en Erik het over hebben zou jij ook kunnen springen. Goed he, dan kun je naast zitten en tijgeren nu ook springen!!! En als je kan springen dan kun je binnenkort ook weer andere dingen…spannend hoor.

Oh ja en wat Dani zegt over verlatingsangst is ook wel waar. Het kan ook zijn dat je wakker wordt en je alleen voelt. Is dat zo of voel je dat zelf niet zo? Ik hoop in ieder geval voor je dat je vannacht wel weer lekker slaapt. Want dit is voor je papa en mama vervelend, maar ook voor jezelf.

Maarre ik vind het niet zo lief van je dat je wel stil bent bij papa en niet bij mama. Ze zijn toch allebei even lief. Misschien ben je onbewust alleen maar stil bij papa, maar ik denk dat je toch mama net zo lief vind.

Wat vervelend Erik dat jouw mama nu ziek is. Wel fijn dat opa jou kwam ophalen, zodat ze lekker kan slapen. Je bent al heel erg lief geweest door tot kwart voor 7 te slapen. Dat vind ik wel heel goed van je! Als je haar vanavond weer ziet, moet je haar maar een dikke knuffel van mij geven. En zeg maar beterschap van mijn mama en mij. Wel jammer dat je papa nu heel ver weg zit. Die zal vast dan heel veel aan jullie denken.

Wat goed van jouw papa en mama dat ze een potje hebben voor het vloeken Erik. Ik ga dat ook tegen mijn papa en mama zeggen. Papa vloekt bijna niet, maar mama soms wel. Ze zegt dat ze het al minder doet, sinds ik er ben. Maar ze moet er gewoon helemaal mee stoppen, anders wil ik ook zo’n potje. En dan moeten ze van het geld maar leuke kadootjes voor mij kopen of ook iets leuks gaan doen met mij.

Weten jullie wat ik gisteren deed met eten? We aten sperciebonen, dus die had mama klein gesneden en samen met wat aardappels en vlees gegeven. Ik at heel goed tot ik ongeveer de helft op had. Toen hoefde ik ineens niet meer. Mama had het een paar keer geprobeerd, maar ik hoefde het echt niet. Toen ging ze dus zonder iets te zeggen zelf eten. Nou dan niet hoor, ik vond het niet erg. Totdat papa een spercieboon van zijn bord aan zijn vork deed en aan mij gaf. Dat vond ik wel leuk, dus die at ik zo op. Die spercieboon was wel groot, maar dat vond ik niet erg. Toen kreeg ik nog meer sperciebonen van papa aan zijn vork en die heb ik allemaal opgegeten. Ook kreeg ik wat grote stukjes aardappel van mama aan de vork en ook die at ik gewoon op. Papa en mama vonden me dus een boefje dat ik mijn eigen bord niet meer at maar wel de sperciebonen en aardappels van papa en mama. Terwijl die stukjes veel groter waren. Heb uiteindelijk zelfs meer op dan ik normaal eet. Vond het gewoon leuk om van de vork te eten.

Ik ga ook weer verder slapen.

Dikke knuffel!

Lilypie

Haha Tim, had jij papa en mama gewoon voor de gek gehouden met eten. Goed dat je toch veel hebt gegeten. Ga je nu altijd van de vork eten?

Je moet maar tegen mama zeggen dat zo’n anti-vloekpotje echt goed werkt. Vooral als 'ie heel vol is, want dan gaan we er leuke dingen van doen. Maar ja, eigenlijk is het ervoor dat ze niet meer vloeken, maar dan komt er ook geen geld meer in het potje. Hmm. Nou ja, we zullen toch wel leuke dingen blijven doen denk ik.

Mama heeft vanavond niet bij opa en oma gegeten, die was nog te ziek. Ik wel, heb keurig m’n groente en toetje gegeten. Weet je wat ik kreeg? Bananenvla! Opa en oma verwennen mij wel hoor, ik vond dat heeeel lekker. Ik ben ook nog in bad geweest, heb nog met oma naar de hertjes gewandeld en opa is nog met mij gaan fietsen. Dus ik heb een leuke dag gehad. Toen ik thuis kwam, hoefde mama alleen nog mijn tanden te poetsen en mijn slaapzak aan te doen en toen lag ik om 19.00 uur in bed. Ik ben gelijk gaan slapen en ik doe m’n best om goed te slapen, zodat mama niet zoveel last van mij heeft. Mama heeft vanavond geprobeerd om een beetje tomatensoep te eten, maar dat heeft ze direct weer uitgespuugd. Dus het gaat nog niet zo goed, hopelijk gaat het morgen beter met haar. Dan kunnen we weer lekker spelen.

Nou, ik ga weer verder tukken. Tot later!

Jij hebt zo te lezen echt een leuke dag gehad Erik. Ik heb gisteren met opa gefietst en dat vond ik heel erg leuk. En volgens mij opa ook, want hij ging heel veel tegen mij praten.

Hihi goed he dat ik papa en mama zo voor de gek gehouden heb. Met vork eten is gewoon leuker. Maar vanavond heb ik wel weer gewoon met lepel gegeten. We aten ook rijst en dat is met vork wel erg moeilijk.

Bananenvla heb ik nog nooit gegeten. Ik zou niet eens weten wat vla is, want dat krijg ik nooit. Ik eet altijd fruityoghurt of kwark als toetje. Ik ga het onthouden en dan tegen mama zeggen morgen. Dan hoop ik dat wij ook een keer vla gaat eten.

Ja, van dat potje ga ik tegen mama zeggen. En dan ga ik ook zeggen dat ze gewoon door moet gaan met vloeken want dan gaan we veel leuke dingen doen. Hihi nee hoor dat ga ik niet doen. Want we doen toch al heel veel leuke dingen. Weten jullie trouewns al wanneer je nu naar de dierentuin gaat?

Wat vervelend dat mama zich nog steeds niet lekker voelt. Heb je mijn knuffel wel aan haar gegeven? Anders moet je er nog maar eentje geven en dan hoop ik dat die wel helpt.

Ik ga weer verder slapen, want het is al heel laat.

Tot morgen vriendjes!

Lilypie

Ach Erik dat is niet leuk als mama ziek is… mama is onmisbaar. Geef ze van mij en mijn mama ook maar heel dikke knuffel dan wordt ze misschien snel beter …

Oh Tim dat moet mama niet horen … want dan weet ze dat ik die ondeugendheid van jouw heb… want ikke wil tegenwoordig ook zelf met vork eten… maar ikke knoei alles onder en dat vind mama niet zo leuk dus mama neemt het dan snel weer over… enne dat vind ikke niet altijd leuk…

Ikke heb vannacht weer goed geslapen… Ja vind papa en mama allebei lief maar toch beetje papas ventje! Want als papa en mama samen thuis zijn wil ikke alleen naar papa … enne ikke ben niet heel eenkennig maar als papa en mama bij vreemde mensen of familie zijn dan wil ikke ook alleen bij papa zitten. Dus beetje last heb ik er wel van. Maar mama zegt als het hier bij blijft is het niet zo erg. Ook komt het omdat mama veel weg is … maar die tijden gaan veranderen. Dus wie weet word ik nog mamas kindje

Jullie vandaag nog iets leuks doen? Ikke ga naar mijn nichtje met mama op de fiets en dan vanmiddag en vanavond moet mama weer werken dus is papa thuis… dus dat komt wel goed!!

Dikke knuffel…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Erik, ik hoop dat het weer wat beter met je moeder gaat. Ik heb heel veel knuffels hoor, dus geef haar nog maar een knuffel. Het moet toch helpen als wij steeds aan haar denken en jij haar knuffels geeft. Is papa alweer terug of blijft hij een paar dagen weg?

Is het weer bij jullie ook zo slecht? Hier regent het al de hele dag, echt niet leuk. Ik ben vandaag op de creche en als het lekker weer is gaan we altijd nog wel naar buiten. Maar nu zijn we de hele dag nog niet buiten geweest. Nu lig ik te slapen denken de leidsters, maar ja voor berichtjes moet ik toch wel even wakker worden.

Jurian, ik heb nog niet zelf met de vork gegeten hoor. Papa en mama deden de spercieboon aan de vork en zo heb ik er een heleboel gegeten.

Zal ik jullie nog eens iets vertellen. Ik zit er eigenlijk best wel mee, want ik ben niet zo lief geweest voor mama vanmorgen. Ikke kon er niks aan doen, maar mama gaf mij pap vanmorgen en ik heb helemaal geen hap gegeten. Mama heeft het een paar keer geprobeerd, maar ik draaide mijn hoofd weg of ging met mijn handjes de lepel wegduwen. Ik eet altijd alles op wat ik krijg en mijn pap zit er altijd zo in.
Mama denkt dat ik misschien eigenwijs wordt of dat ik aan het springen ben. Ik heb nog nooit gesprongen. Oha ja een keertje toen was ik 8 maanden. Maar toen kon ik het maar 3 dagen en daarna lukte het niet meer. Ik weet gewoon niet hoe het kwam, maar hoefde mijn pap niet. Normaal brengt papa me altijd naar de creche, maar mama heeft vandaag een afscheidsetentje van een collega op haar werk. Daarom hadden ze het omgedraaid en bracht mama me en haalt papa me. Nu heeft mama me met een lege maag naar de creche gebracht en dat vond ze niet leuk. Gelukkig heeft ze na vandaag weer weekend en dan hoop ik het wel weer goed te kunnen maken.

Wat fijn Jurian dat je vannacht wel weer goed geslapen hebt. Ik weet nog niet zo goed wat eenkenningheid is, dus ik denk dat ik er nog geen last van heb. Ik ga de ene keer naar papa en de andere keer naar mama. Misschien dat ik dat later dan nog krijg.

Wat leuk dat je met mama gaat fietsen. Dan hoop ik voor jullie dat het beter weer is dan hier.

Ik ga weer even verder slapen.

Dikke knuffel,
Tim

Lilypie

Broertje Tim wat is dat nu?? En had je geen honger dan?? Waarom wilde je niet eten. Ikke zou wel 2 borden lusten… Morgen wel eten hoor… want als mama verdrietig is, is het toch ook niet! Dus luister maar naar broer Jurian en eet morgen lekker je bordje pap leeg!

Ikke ben ssoooo moe té moe om lang verhaal te typen…

Welterusten…

Daar ben ik weer eventjes. Mijn mama is nog steeds ziek; krampen, veel naar het toilet, moe. Vandaag zit ik op de creche, net als gisteren, dus dat scheelt wel voor d’r. Het gaat een pietsie beter, maar niet veel, zei mama vanmorgen. Ik ben heel benieuwd wanneer het beter wordt, mama is er nu wel flauw van. Papa was gisteravond thuis (hij komt maandag- en woensdagavond thuis) en hij heeft mij eten gegeven. Ik wilde alleen niet goed gaan slapen 's avonds, ik moest huilen. Volgens mijn mama komt dat ook door het springen, op de creche was ik ook al zo jengelig geweest. Ik kon niet goed alleen spelen en wilde alleen maar aandacht hebben. Gaat wel weer over, hè?

Ik ga nu even m’n middagslaapje doen. Snel de laptop van de creche weer opbergen…

Dagdag!

Wat vervelend voor je mama dat ze nog steeds zo ziek is Erik. Ik moest van mama vragen of het niet de griep was uit Mexico? Weet ook niet waarom ik dat moet vragen, maar doe het maar gewoon.

Enne Erik wat vervelend dat je gisteren zo moest huilen. Dat kan inderdaad wel komen van het springen zegt mijn mama. Ik heb vandaag weer alles heel goed gegeten, ook mijn pap vanmorgen. Mama is dus blij dat het maar eenmalig was.

Met mij gaat verder alles goed. Ik heb vanmorgen weer met mama gezwommen en dat was heel leuk. Ik ging veel staan en proberen stukjes te lopen. Dat gaat goed, maar ik kan niet zo lang door het water lopen als thuis. Thuis gaat toch makkelijker dan door het water. Volgende week beginnen de lessen weer, dat vind ik wel erg leuk.

Nou ik ga weer verder slapen.

Weltrusten vriendjes!

Lilypie

Nou vriendjes ik heb ook weer wat uitgevonden… gewoon heel de middag op bed gaan liggen en geen oog dicht doen. Gister lag ik op ben en lag ik allemaal te kletsen. Papa was thuis dus ddie dacht dat is mooi ik ga lekker op pad met die lieve jongen. Nu was mama vandaag thuis en die trapte er niet in … dus liet mij op bed liggen. Maar ikke heb geen oog dicht gedaan…! Heb alleen vanmorgen klein uurtje geslapen… en vanmiddag van half 3 tot 4 uur liggen kletsen…

Vandaag waren mij neefje en nichtje er heel de dag… die komen morgen ook want dan is hun mama werken. Mijn mama doet dan oppassen… maar mama zegt dat het wel pittig is met 3 van die kleintjes (3 jaar - 1,5 jaar en ikke).

Tim hoe ging het met pap eten?

Erik oh wat zielig dat mama nog niet beter is … ja hopen dat het niet vanuit ver weg komt… zeg maar dat ze goed doet uitzieken en geef ze maar kroeltje van mij…

Dikke kuzzz…

Mama denkt dat het niet de griep uit Mexico is hoor. Ze heeft geen koorts en hoeft ook niet te hoesten. Het gaat vandaag zelfs al een stuk beter! Mama hoefde vannacht niet één keer naar het toilet en de krampen zijn al een stuk minder. Morgen viert papa zijn verjaardag (hij wordt dinsdag 30 jaar, oud hè?) en dan gaan we het vieren. Gelukkig is mama er dan ook weer helemaal bij, dat is wel zo gezellig. We gaan ook een bbq erbij doen, want het wordt heel mooi weer hebben ze gezegd.

Wat leuk Tim, dat jij weer hebt gezwommen! Ik wil dat ook vaker doen, hebben we sinds de vakantie niet meer gedaan. Ik ga het papa en mama meteen vragen. En wat goed dat je weer goed eet, dat is toch het beste!

Druk voor jouw mama Jurian, dat oppassen op al die kleine kindjes. Dan zal ze 's avonds vast wel moe zijn denk ik. Mijn mama vindt alleen op mij letten al vermoeiend soms, hihi. Jouw mama is stoer hoor!

Ga nu even m’n middagtukje doen. Tot later vriendjes!
Knuf!

Oh wat fijn Erik dat mama weer beterder is … want zieke mama’s ohoh…! Dan loopt alles verkeerd. Papa’s kunnen niet zonder maar wij ook niet hé… Fijn hoor! En ja ze geven morgen heel mooi weer op… denk dat jullie dan lekker het feest buiten kunnen houden… LEUK! Wat heb jij een jonge papa :stuck_out_tongue: die van mij is net 25 jaartjes oud!

Hoe gaat het met jullie met het drinken uit die vreemde beker? Ikke krijg er niks uit en mama maar proberen en het voordoen… maar het lukt niet. Ikke wordt dan boos / verdrietig want wil zo graag drinken dus mama wisselt het dan toch maar weer om met ‘mijn eigen’ beker.

Enne gaan jullie nog 2 x per dag naar bed? Ikke wel … maar soms slaap ikke veel en soms heel weinig… mama vind het wel lastig want moppert dan beetje op mij… tja als ikke niet moe ben wat moet ik dan.

Zo mama heeft mij nu ook op bed gelegd maarre ik weet het nog niet of het gaat lukken … ze wil eigenlijk straks / vanavond gaan fietsen. Dus moet ikke wel uitgerust zijn. Mwah zal mijn best doen…

Mama moet nu weer 3 nachten gaan werken… dus ja ze vond het wel druk met die kindjes deze 2 dagen en dan vanavond zelf weer werken. Maar ach … een ander helpen geeft ook goed gevoel. Enne ikke vond het wel gezellie…

Knuffel…

Wat lastig Jurian, dat jij nog niet zo goed kunt drinken uit je nieuwe beker. Mama deed het 1x voor en toen kon ik het. Misschien moet je gewoon wennen en moet je het blijven proberen. Heus, je kan het vanzelf en tot die tijd gewoon lekker uit je ‘eigen’ beker blijven drinken. Heb je nog gefietst?

Ik doe nog maar 1 slaapje per dag. M’n broodje krijg ik wel iets eerder, om 11.30 uur, omdat ik het nog net niet red anders, maar dat zal vanzelf wel opschuiven. Vanmiddag lag ik om 12.15 uur in bed en mama maakte mij om 14.45 uur wakker, ik sliep nog! Maar ja, anders wilde ik vanavond weer niet slapen dacht mama. Gelukkig ben ik altijd wel vrolijk als ik wakker word gemaakt, dat scheelt.

Ik heb vanmiddag met mijn opa gefietst. Mama ging even met oma naar de uitverkoop en op een terrasje zitten en ik ben naar de kinderboerderij gefietst. Leuk joh, allemaal jonge geitjes en lammetjes. Die waren heel lief. Ook gingen we nog treinen kijken. Nu lig ik lekker te slapen, want daar word je wel moe van hoor.

Tot morgen!

Daar ben ikke ook weer.

Gefeliciteerd alvast met jouw papa Erik. Het is nu heel erg mooi weer, dus dat is wel fijn. Haha 30 jaar is echt oud!!! Mijn mama wordt dat volgend jaar, maar mijn papa is dat al een aantal jaren geleden geweest. Volgens mij al iets van 5 jaar geleden.

Ik heb na afgelopen woensdag gewoon mijn pap weer helemaal opgegeten. Vind het toch nog wel heel lekker en ik ben bang dat papa en mama me anders helemaal niks anders geven net als woensdag. Hoe gaat het pap eten bij jou Erik? Gaat dat weer helemaal goed. Wat voor pap krijg je nu? Ik krijg nog steeds de bambix 8 granen pap. Volgens mama is er pas weer iets anders vanaf 15 maanden.

Ik slaap sinds een maandje geloof ik nog maar 1 keer per dag. Ik ga na mijn boterhammen naar bed. Meestal iets van kwart voor 1 en dan slaap ik meestal 2,5 uur en soms nog 3 uur. S’avonds ga ik dan om 20.00 uur weer naar bed.

Wat jammer Jurian dat je nog niet door hebt hoe je uit de rietjesbeker moet drinken. Maar je moet niet ongeduldig worden hoor, gewoon blijven oefenen. Ik had het wel meteen door, dus ja ik kan niet goed uitleggen hoe ik dat deed. Mama moet het maar gewoon blijven voordoen bij je en ik weet zeker dat je het dan op een gegeven moment gaat snappen.

Ik ga even verder slapen, want papa en mama hebben me beloofd dat we naar het buitenzwembad gaan als ik klaar ben met slapen. Dus daar heb ik wel heel veel zin in.

Wat fijn trouwens Erik dat je mama niet die griep heeft uit Mexico. En ook fijn dat ze zich weer beter voelt. Kan ze vanavond weer lekker vleesjes eten.

Heb je nog een mooi kadootje gekocht voor papa?

Veel plezier allemaal vandaag!

Knuffel,
Tim

Lilypie Second Birthday tickers

Lieve vriendjes,

Hier ben ikke ook nog effies… ikke lig te zweten in bed van het warme weer… maar ben wel moe dus toch maar effies slaapje doen. Mama lag ook tot 13.00 uur op bed… luilak hoor. Oh nee dat mag ikke niet zeggen want mama heeft hard gewerkt vannacht. En moet nog 2 nachtjes werken … dan doe ikke maar lekker slapen.

Ja ikke zal nog maar beetje oefenen met die beker enne… anders maar gelijk grote mensen beker

Tim was het leuk in het zwembad? Mijn mama heeft hekel aan zwemmen dus op vakantie wel in het water geweest … maar nu thuis een klein badje waar ik in kan zitten. Privé zwembad zegt mama… … ach ikke weet niet beter. Enne dit gaat ook goed…

Erik feliciteert met je papa… groot feest! En… heerlijk weer… je zal nog wegsmelten buiten … Fijne dag met elkaar!!

Veel lieve knuffels van mij en mijn mama

We zijn net terug uit het zwembad en het was heel erg leuk. Ik ging heel hard spetteren in het water en dan heel hard lachen. Ook ben ik van de glijbaan geweest en dan hielden papa of mama me vast. En verder lekker in het water gespeeld en door het water gelopen.

Oh dat is ook wel erg leuk Jurian…een prive zwembad. Wat jammer dat je mama niet van zwemmen houd. Zeg maar tegen haar dat het heel erg leuk is. Ik geniet er altijd volop van als we gaan zwemmen.

Nou dit was weer even een kort berichtje, maar ik wil nog even in de tuin spelen voordat we gaan eten.

Groetjes,
Tim

Halloooooooo!

Poe hé, ik ben echt moe. Het was druk vanmiddag, maar heel gezellig. Allemaal familie en nichtjes van mij, leuk joh. We hebben taartjes gegeten en later vleesjes en van alles erbij. Mama en papa hebben mij wel om 19.00 uur naar bed gebracht, want ik was zo moe. Er was nog wel visite, maar dat gaf niets. Ik sliep heel snel, maar nu word ik eventjes wakker voor dit berichtje. Mama en ik hebben voor papa een heel mooi cadeau geregeld; hij krijgt het pas dinsdag (want dan is 'ie écht jarig), dus hij weet het nog niet. Mondjes dicht hè? Papa gaat een dagje racen op het TT-circuit in Assen (daar wonen we vlakbij). Hij gaat dan in een formule-1-auto heeeeeel hard rijden. Mama denkt dat papa dat heel gaaf gaat vinden, dus dat hopen we dan maar…

Lekker dat je hebt gezwommen Tim. Wij gaan volgend weekend zeiden papa en mama vandaag. Ga je morgen weer? En Jurian, jij hebt het goed geregeld met je privé-zwembad. Dat klinkt goed, ben jij al zo rijk dat jij zo eentje in je tuin hebt dan?

Het gaat goed met mijn pap eten hoor, mijn mama wisselt de smaakjes nu af. Dus de ene keer appelknisperontbijt van Bambix en de andere keer lepeltjespap van Nestlé (die met biscuitsmaak). Die granenpap van Bambix hoef ik even niet meer, die krijg ik al zo lang. Over een paar weekjes (als ik 15 maanden ben) koopt mama voor mij die hoelahoeps-pap van Bambix, misschien lust ik die ook wel.

Nou vriendjes, ik ga maar even weer tukken. Het was een vermoeiende dag…tot morgen!

Oh Erik dat is vet gaaf man! Dat zou mijn papa ook wel leuk vinden… dus als jou papa niet wil… denk dan maar aan je vriendje hier

Haha en het prive zembad van mij is net groot genoeg om mijn dikke billen in te draaien… dus wees maar niet jaloers … Ikke ga gewoon zeggen tegen mama dat ze niet zo gek moet doen en gewoon bikini aan moet trekken en met mij gaan zwemmen… (mama is bang dat ze dik/lelijk is grr)

Ikke ben vandaag op de fiets naar opa en oma geweest met mama en papa. We hebben daar frietjes gegeten maar die vond ikke niet lekker dus had mama gelukkig ander eten uit potje voor mij meegenomen. Hoe doen jullie dat? Eten jullie alles? Ikke vind lasagne wel lekker maar bami weer niet zo… En als jullie iets niet willen eten wat dan? Krijg je dan ook ander eten of… pech gehad? Gelukkig weet ik mama nog te strikken … maar mama wil eigenlijk dat ik gewoon alles eet

Knuffel van jullie vriendje…

Wat een supergaaf kado Erik. Dat zal je papa inderdaad wel heel erg leuk vinden.
Ik zal het niet tegen hem vertellen hoor!

Wat leuk Erik dat jij volgend weekend weer gaat zwemmen met papa en mama. Ik hoop dat het dan mooi weer is, misschien gaan wij dan ook wel weer. Vandaag gaan we niet. Ik lig nu te slapen en als ik wakker ben gaan we met zijn drieen naar een verjaardag. Een vriendin van mama is jarig. En haar neefje komt ook en is bijna 1 jaar, dus ik ben benieuwd. Ben benieuwd wie dat is, dan kan ik daar lekker mee spelen ipv naar die grote mensen luisteren.

Jeetje wat wordt jij verwent Erik. Maar ja het is wel belangrijk dat je je pap eet. Ik krijg nog steeds iedere dag dezelfde Bambix pap, stom he! Nou ja ik eet het maar gewoon iedere dag. Hihi op die keer vorige week na dan. Maar nu eet ik het wel weer gewoon iedere dag op. Goed he van mij!

Jurian ga maar tegen mama zeggen dat ze niet zulke gekke dingen over zichzelf moet zeggen. Jouw mama is vast net als heel veel vrouwen onterecht niet tevreden over zichzelf. Ze is helemaal niet dik enzo, dus ze moet gewoon lekker met jou gaan zwemmen. Straks ben je groot en ga je alleen maar met vriendjes zwemmen. Nu kan ze nog lekker met jou gaan.

Ik heb een paar weekjes geleden voor het eerst frietjes gegeten, maar die vond ik echt niet lekker. Toen heb ik alleen kipnuggets op en doperwtjes. Wel heel veel doperwtjes, dus het wat niet zo erg dat ik geen frietjes heb gegeten.

Ik weet niet wat papa en mama doen als ik iets niet lust. Tot nu toe lust ik alleen rode kool niet. Dit heb ik nu 2 keer gekregen en beide keren at ik er geen hap van. De eerste hap kwam er dan meteen weer uit. Ik doe echt mijn best, maar lust het niet. Papa en mama vinden dit niet erg, omdat ik verder alles lust. Daarom kreeg ik wel iets anders. Ik denk dat als ik meer dingen niet lust ik het gewoon op moeten eten, want anders krijg ik niks. Oh Jurian bami is juist heel erg lekker. Ik ga dat morgen weer eten.

Weten jullie wat ik gisteren voor het eerst gegeten heb. Vlees van vuur. Papa en mama hebben me wel verteld hoe het heet, maar ik vind het wel een heel moeilijk woord. Erik jij weet volgens mij wel hoe het heet? Jij bent beter in woordjes dan ik. Ik kan alleen maar mama zeggen.

Papa en mama eten als het mooi weer is wel vaker vlees van het vuur. Maar niet zo heel vaak hoor. Als ze dat deden kreeg ik iets anders, maar nu mocht ik ook mee eten. Echt lief van ze. Eerst kreeg ik doperwtjes, terwijl die er volgens mij helemaal niet bij horen. Maar ja dat weet ik niet zeker, omdat dit de eerste keer voor mij was. Daarna kreeg ik een aardappel van het vuur. Echt heel erg lekker was die en papa en mama aten die ook van het vuur. Had papa in folie gedaan en er een tijdje op laten liggen. Na de aardappel kreeg ik een paar stukjes zalm, toen nog een paar stukjes kipsate en toen nog een paar stukjes hamburger. Wel leuk hoor vlees van vuur, dan krijg je tenminste verschillende soorten vlees. Omdat ik alles zo goed gegeten had kreeg ik ook nog 2 stokbroodjes. En daarna nog een lekker bakje frambozenyoghurt. Papa en mama waren nog niet klaar met eten, dus mocht ik nog lekker in het gras spelen en toen ging ik naar bed.

Ik ga nog even verder slapen voordat we weggaan.

Fijne dag nog vriendjes!

Knuffel,
Tim

Tim, jij hebt ook aan barbecue gedaan! Zo heet dat. Leuk joh! Lekker zeker hè, jij hebt veel verschillende dingetjes gegeten. Die aardappel is wel een goed idee, dat ga ik mijn papa en mama ook zeggen voor de volgende keer. Wij aten vanavond bloemkool met gebakken aardappeltjes en een vleesje. Ik heb gewoon meegegeten; bloemkool in stukjes, aardappeltjes door de helft en een speciaal kindervleesje (had oma bij de slager voor mij gekocht, het had de vorm van een konijntje, hihi). Ik heb heel veel gegeten, vond het erg lekker! Tja, ik eet niet altijd alles met de pot mee hoor. Soms lust ik het gewoon niet, ben alleen potjes gewend hè. Dus als ik echt niets eet, dan krijg ik iets anders hoor. Omdat ik dus wél mee-eet als ik het lust, zoals vanavond. Dus dan weten papa en mama dat ik ze niet aan het bespelen ben, daarom krijg ik dan iets anders. Het is fifty-fifty (da’s Engels!): de ene keer mee-eten, de andere keer potje.

Wat goed dat jij gewoon de saaie pap eet Tim, haha. Mijn mama doet er alles aan om mij aan de pap te houden 's ochtends en daar maak ik graag gebruik van, hihi.

Jurian, jouw mama moet niet zo gek doen. Mijn mama vindt ook dat ze rolletjes heeft en dat ze te bleek is, maar toch gaat ze zwemmen. Er zijn altijd dikkere mensen in het zwembad, zegt mama. En dat klopt, haha. Weet je? Volgens mij vindt mijn mama het niet meer zó ontzettend belangrijk als vroeger. Zeg maar dat jouw mama er goed uitziet en dat ze gewoon met je moet gaan zwemmen. Da’s toch veel te leuk???

Morgen nog één dagje bij mama en dan gaat ze weer werken. Ze heeft nog wel steeds last van d’r buik, maar voelt zich niet meer zo ziek gelukkig. Hopelijk gaan we morgen nog even wandelen of fietsen, maar ik denk het wel.

Trusten!

Gewijzigd door - Mriek op 16 Aug 2009 22:12:22

hoi hoi…

Wat gezellig he om zo onze belevenissen te vertellen tegen elkaar…

Nu we het toch over eten hebben… moet ik jullie ook iets vertellen. Mijn papa was vanavond vergeten om mijn eten te geven. Mama was naar de kerk (doen wij op zondag) dus was ik alleen met papa thuis. En toen zei papa om half 7 kom gaan we lekker wandelen. Nou dat vond ikke wel leuk. Dus wij gezellig naar buiten. En toen na hele poos kwamen we weer thuis en zei papa dan gaan we nu gezellig met duplo spelen (doe ikke ook goed mee… leuk!! haal ik zelf blokjes van elkaar en zet ze ook weer op elkaar). Dus dat vond ikke allemaal leuk. Maar toen begon mijn buikje geluid te maken en … dat hoorde papa … Hij schrok en zei Ooooh je moet nog eten… Dus gelukkig kreeg ik toen (rond 8 uur) toch nog iets te eten. Papa verbaasde zich erover dat ik me voor die tijd niet had laten horen…

Ja papa was ook al boos op mama en zei dat ze dat niet van zichzelf mocht zeggen… dus mama heeft beloofd dat we nog een keer gaan zwemmen, voordat papa ook weer aan het werk gaat. Dus misschien deze week wel want volgens mama wordt het mooi weer…

Dat hebben wij nog nooit gedaan vlees van het vuur… toen ik het tegen mama vertelde zei ze dat we dat in het nieuwe huis gaan doen!

En Tim hoe was het vriedje/vriedinnetje op de verjaardag? Wat zie ikke… nieuwe foto van jouw! MOOI…

Fijn Erik dat het mama met beterder gaat… morgen dan nog dagje extra genieten.

Zo ikke ga snel slapen…

Slaapkusje…