Gelukkig maar dat je nieuwe huis vlakbij is. Dat is dan wel makkelijk als jullie gaan verhuizen. Leuk dat jullie dan ook een tuin hebben. Als het mooi weer is mag ik met mijn speelgoed in de tuin spelen. Dat is echt heel erg leuk. Als jullie verhuizen dan is het winter, maar misschien kun je dan wel een mooie sneeuwpop maken voor in de tuin.
Hier ging het helaas ook aan het einde van de middag regenen. Mama wilde net met de buggy naar de supermarkt lopen. Nu moesten we met de auto, maar dat vond ik niet erg. Ik mocht toen in de winkelwagen en dat vind ik altijd erg leuk. Mag jij ook wel eens in de winkelwagen zitten?
Tja, wat kan ik allemaal. Ik kan eigenlijk al heel erg veel, behalve lopen. Ik kan staan, zitten, liggen, heel snel lopen langs muren, tafels etc, los staan en kruipen. Maar het los staan gaat nog niet altijd goed. Soms kan ik wel 1 minuut los staan, maar soms val ik ook nog wel na 5 seconden om. Mama zegt dat mijn evenwicht nog niet altijd goed is en dat ik daarom nog ga vallen. Ik kan wel een beetje hele kleine stapjes zelf zetten. Dan ga ik van de tafel naar de bank. Eerst deed ik dat door met mijn ene hand de tafel vast te houden en met mijn andere hand de bank. Nu ga ik los staan en doe heele kleine iniministapjes en dan ben ik bij de bank. Dat is natuurlijk ook maar een kleine afstand, dus dat vind mama nog niet echt lopen. Weet je wat ik wel leuk vind. Lopen aan de hand van papa of mama. Maar die hebben daar niet altijd zin in, stom he. Dan ga ik naar papa of mama en dan pak ik hun hand en dan begin ik te lopen, zodat ze wel mee moeten gaan lopen. Want als ze me dan neer willen zetten op de grond, dan strek ik mijn beentjes, omdat ik dan geen zin heb om te zitten. Ik hoef maar een hand te hebben van papa of mama om te lopen. We zien wel wanneer ik echt los kan lopen, volgens popa en mama is het niet erg als het nog even duurt.
Hoe gaat het met jou en het tijgeren? Leuk he dat je nu ergens veel sneller bij kan komen. Toen ik net kon tijgeren was ik wel heel snel moe. Maar op een gegeven moment raak je er aan gewent en ben je niet meer zo snel moe.
Jij bent volgens mij weer sneller met praten? Welke woordjes kun jij allemaal al?Ik kan alleen nog maar mama zeggen, dus misschien kun jij me dan woordjes leren en dan leer ik jou hoe je moet staan en kruipen ![]()
Dat is wel vervelend dat je al om half 7 wakker was. Weet je ook hoe dat kwam of niet? Wel lief dat je het toch nog tot half 8 hebt volgehouden. Papa en mama laten mij ook altijd nog liggen als ik wakker word. Dat vind ik niet erg, want dan ga ik met mijn knuffel spelen en lekker brabbelen.
Jouw mama is niet sloom hoor! Die is gewoon een beetje moe, omdat ze s’nachts moet werken. Slaapt ze dan overdag helemaal niet, of past er wel eens iemand anders op jou? Anders vind ik het wel heel knap dat ze het volhoud met zo weinig slaap.
Ik ga weer verder slapen.
Dikke kus en slaap lekker!