Gefeliciteerd voor Jurian!

Kom even mijn bedje uit

Ja mama zei ook al tegen die man dat ze liever nu gelijk wilde, omdat ik dit vanaf mijn geboorte al heb, en zei denkt dat dit nu niet in een maand verandert. Maar die man zei … nee hoor vaak na het jaar volgroeid het en komen ze er zelf weer boven op. Dus mama had zoiets van … laat maar… we wachten wel een maand dat maakt nu ook niet meer uit. Wel vind ze het jammer want ik hijg als een jong hondje die heeft lopen rennen en even op adem moet komen, terwijl ik alleen maar rustig lief speel. Dus kloppen doet dit niet…

Ik weeg nu 10,5 kilo en ben 80 1/2 cm lang. Dus netjes…

Mijn mama zou jou wel mail sturen over wat wij gaan doen want mama wil dit niet hier op een open forum zetten (bang voor mensen die dan op die dag huisje leegplunderen …). Maar dat het leuk / gezellig wordt is zeker…want papa en mama thuis dan zal ik wel veel aandacht krijgen!! Hebben jullie nog een keer paar dagen vrij of dit jaar niet meer

Hoe is het verder met vriend Tim? Wanneer moet jij weer naar het cb? Oei prikjes schijnen niet zo fijn te zijn. Maar zoals ik het allemaal hoor en lees ben jij grote stoere vent die daar wel tegen kan!! Enne… anders hard in mama’s hand knijpen dan is het zo voorbij!

Nou ikke ga snel nog ff slapen…

Hand kusje van Jurian
psst wel stil he zo zonder Erik … maar die zal vast wel in het grote zwembad liggen…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hihi daar ben ik ook eventjes. Ik lig ook te slapen, maar voor berichtjes naar jou wordt ik wel wakker.

Wat goed dat je zo netjes gegroeid ben. Ik ben benieuwd wat ik nu weeg, maar ik moet pas weer over heel veel nachtjes slapen naar het consultatiebureau (wat een moeilijk woord zeg!). Ik moet er 28 augustus weer naartoe. De laatste keer dat ik gewogen ben toen was ik 11 maanden en toen woog ik 10 kilo en 900 gram en was ik 78 cm. Mijn mama vind idd dat ik heel weinig huil, maar met prikjes moet ik altijd wel huilen hoor. Zodra de naald in mijn been kom ga ik heel hard huilen. Als de naald er weer uit is gaat mama me meteen troosten en dan ben ik wel snel weer stil. De laatste keer moest ik trouwens minder hard huilen, dat vond mama wel heel goed van mij. Maar ze vind het ook niet erg als ik met prikjes moet huilen. Hebben ze nog dingen gezien voor je motoriek die niet goed zijn?

Ja, mijn papa en mama vertelde gisteren dat we in oktober nog een paar dagen in een ander huisje gaan logeren. Papa en mama hebben een lang weekend in een huisje van Landal in Limburg gewonnen. Mama heeft geboekt en daar gaan we 9 oktober heen, dus daar heb ik wel zin in. En 13 november gaan we nog met opa en opa, papa en mama en mijn tante en oom met aanhang naar een huisje in Drenthe of Zeeland. Opa en oma moeten nog bedenken welke het wordt. Dus dat vind ik ook wel heel erg leuk.

Ja, Erik zal het inderdaad veel te druk hebben om te schrijven. Er is natuurlijk ook zoveel te doen op vakantie. Misschien ga jij volgende week ook nog wel een keer uit eten als papa en mama vrij zijn. Dat zou wel leuk zijn he!

Eet jij nu ook alles wat je papa en mama ook eten? Ik wel al een tijdje en dat vind ik erg leuk. Soms kreeg ik nog wel eens andere dingen, maar nu eet ik precies hetzelfde. Echt lekker al die dingen, alleen houd ik niet van rode kool. Ik heb het 2 keer gegeten, maar 2 keer heb ik er maar 1 hapje van gegeten. Terwijl ik normaal alles eet wat ik krijg.

Ik ga weer snel verder slapen, want ik ben op de creche en ik wil niet dat de juffrouw erachter komt dat ik niet aan het slapen ben.

Dikke knuffel,
Tim

Lilypie

Tim… lig je al op bed?? Ikke wel… maarre kan nog niet slapen. Vanavond ben ikke met papa en mama wezen fietsen. Erg leuk… daarna nog even in ons nieuwe huis gekeken… Mama zegt dat we daar gaan wonen als het klaar is. Ikke ben benieuwd want dan krijg ik heel groot slaapkamer… dus dat vind ikke wel leuk!

Motoriek was verder goed. Hij heeft er nog geen eens naar gekeken. Mama vertelde dat ik sinds eind juni doe tijgeren, en dat ik ook al kan zitten. Wel nog krom ruggetje maar dat was verder niet erg. Hij zei dat het wel zou komen omdat ik groot hoofd heb (zwaar!). Mama lachte als boer die kiespijn had toen hij dat zei

Wat lekker dat jullie ook nog een keer weggaan wel 2 keer zelfs!! Leuk… dat wordt genieten … want tegen die tijd doen wij lekker nog maar 1 slaapje en kunnen we dus nog meer leuke dingen gaan doen met papa en mama en al helemaal als opa en oma erbij zijn!!

Vanmiddag heeft mama nog even met de mama met Matt gepraat. Het gaat nog niet zo goed… de operatie heeft nog een restlek achter gelaten bij zijn hartje waardoor er nog gekeken moet worden of hij misschien weer geopereerd moet worden. Ikke heb foto’s gezien van hem zoooo zielig!!

Nou Tim ik denk dat ik toch maar ff goed ga leggen en mijn oogjes ff dicht ga doen… het is zo weer ochtend

Slaap lekker… nachtkusje van Jurian

Ik lag gisterenavond inderdaad al op bed Jurian. Ik wilde nog wel naar je typen. Maar toen ik om 20.00 uur naar bed ging, viel ik binnen 10 minuten in slaap.

Kan me wel voorstellen dat je gisterenavond niet zo goed kon slapen.
Je was vast helemaal vol van je nieuwe huis en je nieuwe slaapkamer. Wat leuk dat je kamer dan groter wordt als dat je nu hebt. Wel spannen hoor om te gaan verhuizen. Ga je veel verder weg wonen dan waar je nu woont of valt dat wel mee?

Dat is ook niet aardig dat de meneeer zegt dat je een groot hoofd hebt. Ik heb je foto’s gezien, maar zo groot is je hoofd toch niet. De volgende keer moet je gewoon zeggen dat dat komt omdat er veel hersens in zitten
Wat goed dat je nu kunt tijgeren. Dan zal het niet lang meer duren voordat je echt gaat kruipen. Of misschien sla je het kruipen wel over en ga je meteen lopen. Ach we zien het allemaal wel he.

Ja, leuk he dat we straks nog maar 1 slaapje hoeven te doen. Dan kunnen we langer met ons speelgoed spelen.

Wat vervelend dat het niet zo goed gaat met vriendje Matt. Ik was juist zo blij dat de operatie goed gegaan was. Ik hoop niet dat hij nog een keer geopereerd moet worden. Geef je vriendje ook maar een dikke knuffel van mij. En ik ga gewoon weer verder duimen en hopen dat het goed komt met hem. Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in.

Het is hier erg lekker weer, dus ik ga nu even met mama naar buiten. Is het bij jullie nu ook mooi weer?

Knuffel en groetjes

Tim

Lilypie

Tim,

Nee hoor ik ga niet ver verhuizen … we hebben hetzelfde uitzicht als nu … we hebben nu ons huis aan dezelfde straat liggen maar de voordeur zit aan de straat achter ons huis (begrijp je het nog?). We gaan dus paar meter verderop wonen. Maar wat vooral lekker is dat we nu in appartement wonen en dan in een echt huis! Met trap … en … en … en… TUIN!! Dus als ik hard met mijn speelgoed gooi beland het al in mijn nieuwe huis :-0…

Ja dat is goeie om te zeggen. Want hersenen zijn er om slim te zijn hé! Enne… dat ben ik wel hoor. Sloom wil niet zeggen dat ik niet slim ben hahaha… bedankt voor tip!!

Hier is er net regenbui gevallen. Mama wilde net met mij gaan fietsen … maar dan vanavond misschien weer even … buiten zijn is goed he!!

Wat kan jij allemaal al? Want als ik de foto van je zie dan denk ik die meneer loopt al helemaal zelf! Knap hoor…!! Ga jij mij dat ook eens leren … dat zou mama wel lekker vinden.

Ik ga ff kijken of luilak mama ook uit bed komt… want ze is weer voor oude mensen aan het zorgen 's nachts en dan ook erg SLOOM

Ikke was vanmorgen trouwens om half 7 al wakker… dat is vroeg hoor. Papa heeft me toen wel tot half 8 op bed laten liggen… maarre … ikke hoop dat ik morgen wel langer slaap…

dikke kuz van Jurian

Gelukkig maar dat je nieuwe huis vlakbij is. Dat is dan wel makkelijk als jullie gaan verhuizen. Leuk dat jullie dan ook een tuin hebben. Als het mooi weer is mag ik met mijn speelgoed in de tuin spelen. Dat is echt heel erg leuk. Als jullie verhuizen dan is het winter, maar misschien kun je dan wel een mooie sneeuwpop maken voor in de tuin.

Hier ging het helaas ook aan het einde van de middag regenen. Mama wilde net met de buggy naar de supermarkt lopen. Nu moesten we met de auto, maar dat vond ik niet erg. Ik mocht toen in de winkelwagen en dat vind ik altijd erg leuk. Mag jij ook wel eens in de winkelwagen zitten?

Tja, wat kan ik allemaal. Ik kan eigenlijk al heel erg veel, behalve lopen. Ik kan staan, zitten, liggen, heel snel lopen langs muren, tafels etc, los staan en kruipen. Maar het los staan gaat nog niet altijd goed. Soms kan ik wel 1 minuut los staan, maar soms val ik ook nog wel na 5 seconden om. Mama zegt dat mijn evenwicht nog niet altijd goed is en dat ik daarom nog ga vallen. Ik kan wel een beetje hele kleine stapjes zelf zetten. Dan ga ik van de tafel naar de bank. Eerst deed ik dat door met mijn ene hand de tafel vast te houden en met mijn andere hand de bank. Nu ga ik los staan en doe heele kleine iniministapjes en dan ben ik bij de bank. Dat is natuurlijk ook maar een kleine afstand, dus dat vind mama nog niet echt lopen. Weet je wat ik wel leuk vind. Lopen aan de hand van papa of mama. Maar die hebben daar niet altijd zin in, stom he. Dan ga ik naar papa of mama en dan pak ik hun hand en dan begin ik te lopen, zodat ze wel mee moeten gaan lopen. Want als ze me dan neer willen zetten op de grond, dan strek ik mijn beentjes, omdat ik dan geen zin heb om te zitten. Ik hoef maar een hand te hebben van papa of mama om te lopen. We zien wel wanneer ik echt los kan lopen, volgens popa en mama is het niet erg als het nog even duurt.

Hoe gaat het met jou en het tijgeren? Leuk he dat je nu ergens veel sneller bij kan komen. Toen ik net kon tijgeren was ik wel heel snel moe. Maar op een gegeven moment raak je er aan gewent en ben je niet meer zo snel moe.

Jij bent volgens mij weer sneller met praten? Welke woordjes kun jij allemaal al?Ik kan alleen nog maar mama zeggen, dus misschien kun jij me dan woordjes leren en dan leer ik jou hoe je moet staan en kruipen

Dat is wel vervelend dat je al om half 7 wakker was. Weet je ook hoe dat kwam of niet? Wel lief dat je het toch nog tot half 8 hebt volgehouden. Papa en mama laten mij ook altijd nog liggen als ik wakker word. Dat vind ik niet erg, want dan ga ik met mijn knuffel spelen en lekker brabbelen.

Jouw mama is niet sloom hoor! Die is gewoon een beetje moe, omdat ze s’nachts moet werken. Slaapt ze dan overdag helemaal niet, of past er wel eens iemand anders op jou? Anders vind ik het wel heel knap dat ze het volhoud met zo weinig slaap.

Ik ga weer verder slapen.

Dikke kus en slaap lekker!

Lilypie

Wat heb jij altijd leuke verhaaltjes Tim… gezellig hoor!

Wat knap dat jij al zoveel kan!! Ikke kan niet alles tegelijk … kon eerst praten en niet tijgeren/zitten. En nu zit/tijger ik, en doe ik bijna niet meer praten. Zeg alleen soms papa … maarre dan niet bewust tegen papa hoor … want euh iedereen is papa!! Maar mama zegt dat het allemaal vanzelf komt… ze vind het wel leuk om te ‘oefenen’ en met mij aan de hand te lopen. Maar ikke moet wel 2 handjes hebben en dan nog zak ik snel door mijn knietjes… haha mama zegt dan dat ik dronken ben… (nou dat wordt je niet van melk en fruit hoor!)

Mijn mama doet wel beetje slapen overdag. De momenten dat ikke slaap ligt mama ook te slapen … en soms is papa thuis dan kan mama eerder naar bed en hoeft ze er niet elke keer uit. Maar deze week moest mama heel de week (4) nachten werken dus dan is het wel even pittig zegt ze. Ze moet dan elke keer weer omschakelen. Maar bijna vakantie…!!

Nog even wat ikke graag wil weten enne dan tegen mijn mama doe vertellen. Hoe ga jij in bad? Ikke glij erg vaak onderuit, dus zet mama mij nog op zo’n ligbankje (maar ben ik eigenlijk wel beetje groot voor).

Nou Tim ik ga weer lekker slapen… hoop morgen niet zo vroeg wakker te worden… maar ben nog steeds niet lekker. Misschien ben ik daardoor beetje onrustig en / of eerder wakker…

Nachtkusje…

Ik vind jouw verhaaltjes ook erg gezellig hoor Jurian.

Hoe zou het met vriendje Erik zijn? Zou hij al vrachtwagens aan het kijken zijn onderweg. Of misschien slaapt hij wel. Ik ben wel heel benieuwd hoe zijn vakantie is geweest.

Wat goed dat jij al papa kan zeggen. Ik kan alleen mama zeggen, dus misschien kunnen we dat elkaar leren Ja, veel moeten we allemaal kunnen he! Het is inderdaad niet erg dat je nu niet meer zoveel praat, want nu kun je weer zitten en tijgeren. Pff snap niet hoe de grote mensen dat allemaal doen hoor. Als ik zie wat mijn papa en mama allemaal kunnen. Maar mijn papa en mama zeggen dat dat vanzelf wel komt en dat we geen haast hebben. Gelukkig maar, maar ik vind het wel allemaal leuk om te kunnen.

Haha wat een grappige mama heb jij. Zeg maar dat je helemaal niet dronken kan worden van melk. Het is toch al heel goed dat je met 2 handen vast wel kan lopen. Dat gaat vast straks steeds beter. Ik deed het eerst ook met 2 handjes en later pas met 1 handje. Dat komt bij jou ook vanzelf wel hoor. En je beentjes worden dan ook vanzelf steeds sterker.

Pff ik ben echt moe. Ik lig nu ook op bed en mama hoort me niet dus die denkt dat ik slaap. Hihi dat is niet zo, want ik wilde eerst jou een berichtje schrijven. Ik doe tegenwoordig bijna nooit meer een ochtendslaapje. Daarom eet ik nu wat eerder en dan ga ik om half 1 naar bed. Ik heb lekker een boterham met kipfilet en een boterham met ardenner boterhamworst gegeten. Heb jij dat ook wel eens gegeten? Ik vind het wel heel erg lekker.

Ik vind het maar knap van jouw mama. Want als ze alleen maar slaapt als jij slaapt dan slaapt ze lang zoveel niet als dat ze gewoon s’nachts slaapt. Als ze thuiskomt kan ze niet meteen naar bed, maar pas als jij weer naar bed gaat. Wel lief hoor van haar dat ze dan wakker blijft om voor jou te zorgen. Dan moet je maar extra lief tegen haar doen, als ze weer s’nachts voor de oude mensen heeft gezorgd.

Ik ga al heel lang niet meer in bad, maar onder de douche. Omdat ik al een tijdje zelf kan zitten ga ik gewoon zittend onder de douche en mama of papa staat dan te douchen. Op maandag ga ik naar opa en oma en dan mag ik daar in het grote bad. Zij hebben een slipmat liggen, dus dan kan ik zitten zonder weg te glijden. Op dinsdag en woensdag brengt papa me naar de creche, dus dan ga ik samen met hem douchen. Er liggen dan speeltjes op de grond om mee te spelen en als papa zichzelf heeft schoongemaakt gaat hij mij schoonmaken. Dan mag ik daarna nog onder de douche met de speeltjes spelen en papa gaat zich dan afdrogen en daarna droogt hij mij af. Op donderdag ga ik altijd met mama zwemmen na het ontbijt, dus dan douche ik daar. Op vrijdag douche ik thuis met mama en in het weekend douche ik met papa of mama. Of we gaan gezellig met zijn drietjes in het grote bad.

En hoe ging het slapen vannacht, heb je nu langer geslapen dan gisteren? Ik viel om 20.00 uur meteen in slaap en vanmorgen was ik om iets over zevenen wakker. Maar mama heeft me nog tot 8 uur laten liggen. Dat vind ik niet erg, dan ga ik nog even lekker brabbelen en spelen met mijn knuffel. Daarna lekker knuffelen met mama en een schone luier en dan gaan we naar beneden voor mijn pap.

Nu ga ik echt slapen, want ik ben zooo moe. Jij gaat zeker ook zo slapen?

Dikke knuffel en slaap lekker,
Tim

Lilypie

Dag Tim…

Ja hoe zal het met onze vriend zijn?? Tante Mriek zal toch wel veel foto’s hebben gemaakt en die aan ons laten zien … !! Ze hebben in ieder geval het zonnetje gehad deze week… duimen dat wij die volgende week ook hebben …?!

Wat leuk dat jij met papa of mama gaat douche… heel soms ga ik met mama douche maar… die vind het stiekem wel beetje eng want ik ben zo glad als een aal zegt ze. Ikke wil dan allemaal naar dat water graaien… vind ikke wel leuk. Met papa ga ik nooit douche… Meestal zet mama mij nog in die ligstoel in bad en ga ik lekker spetteren. Maar als ikke goed kan blijven is zo’n matje die jouw opa en oma hebben ook wel een idee…!! Als mama mijn haar doet wassen vind ik het niet zo leuk, gek hé.

Wat goed dat jij nu nog maar 1 slaapje doe!! Mama weet het met mij op het moment ook niet zo goed. Zoals vanmorgen dan ben ik wel moe… zit veel te gapen. Maar als mama mij dan op bed legt dan is het over… dan ben ikke heel erg wakker. En lig ik gerust 3 kwartier wakker … dan val ik in slaap en maakt mama mij al snel weer wakker om te eten. Maar mama denkt als ze mij niet naar bed doe dat ik ga shagerijnen (moeilijk woord). Dus … ze weet het ff niet. Denk volgende week als we vakantie hebben dat het toch wel lekker is als ik de ochtend niet meer slaap. Of om de dag… beetje kijken hoe het loopt… Shagerijnen doe ik dan maar niet

Ja goed van mijn mama hé. Maar meestal doet ze maar 2 nachten soms 3 en vaak ook in het weekend dus dan is papa er en kan ze wel naar bed. Maar deze week had ze er 4… dat vond ze toch wel erg pittig! Misselijk van de slaap zegt ze… dus ikke zal extra lief zijn… enne proberen zo te gaan slapen… lig nu nog lekker te spelen in bedje…

Bijna weekend… mama moet morgen nog heel de dag werken en dan hebben wij vakantie… maar jouw papa en mama hebben weekend! Ook erg leuk altijd hé… Ga je nog iets leuks doen? Weer ergens in het land verjaardag vieren

Veel kusje van je vriendje…

Jaaa Erik is terug … wacht dus vol spanning of hij zich weer gezellig in ons verhaaltjes topic mengt! Zag nl dat Tante Mriek al reacties had geplaatst… dus … kom maar gauw vertellen Erik… We wachten vol spanning!!

Daar ben ik dan weer vriendjes! Wat fijn dat ik weer mag meepraten met jullie! Jullie hebben ook veel meegemaakt zeg de afgelopen week, net als ik.

Vandaag zijn we weer thuis gekomen. We waren net voor 12.00 uur thuis, dus kon ik thuis broodje eten en slapen. Ik heb van 13.00 uur tot 15.30 uur geslapen, ik was zo blij met m’n eigen bedje weer. We hebben het zo leuk gehad; fietsen, lopen, zwemmen, uit eten, kinderboerderij. Jeetje, druk hoor. En ik ging voor het eerst zelf staan en ik zet nu ook al stapjes als papa of mama mij onder de armpjes pakt en dan met mij gaat lopen. Goed hè?

Mama en papa hebben foto’s gemaakt, binnenkort zal ze jullie wel een paar mailen denk ik. Ik zal het nog wel even vragen.

Nu ga ik slapen, want ben heel moe. Morgen kletsen we gezellig verder! Ik heb jullie wel gemist hoor.

Dikke knuffel van Erik!

oh wat fijn Erik dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben gehad. En wat hebben jullie veel gedaan… pfft bij het horen alleen wordt ik al moe … dus ikke kruip gauw mijn bedje in… enne wacht je verhalen af…

Slaap lekker kusje

Ikke ben weer wakker! Wat was het lekker om weer in m’n eigen bedje te liggen.

Straks ga ik even met papa onder de douche en vanmiddag wilde mama volgens mij nog eventjes met mij naar het centrum om te winkelen. Ze moest nog allemaal boodschapjes hebben en dan vind ik het altijd leuk om mee te gaan. Dat klinkt wel weer gewoon hè? Op vakantie was het allemaal wel anders. Dan gingen we gelijk 's ochtends na het fruit eten naar het zwembad. Daar waren ook heel hoge golven! Dan ging er een toeter en dan was het net de zee als die wild is. Papa en mama haalden mij er dan snel uit, want daar kon ik nog niet in zwemmen. Ik ging dan kijken hoe de andere kindjes gingen gillen en daar moest ik dan weer om lachen.

M’n middagslaapje deed ik wel altijd in bed, papa en mama vonden dat belangrijk. En daarna gingen we vaak fietsen of wandelen en dan even langs de kinderboerderij. Daar hadden ze een heel grote koe en heel veel kippen, geitjes en een varken. Dat vond ik ook leuk. Papa werd nog boos op een jongetje dat een kip telkens zat te pesten. Dat jongetje trok die kip telkens aan z’n veren en papa zei toen dat 'ie dat niet moest doen, want dat was toch niet normaal? Mijn papa is nog nooit boos op mij geweest, dat moet ik maar zo houden denk ik. We gingen ook wel vaak even iets drinken op een terrasje 's middags, dan zat ik in een kinderstoel en ging ik lekker kijken naar de andere mensen. Ik ging ook zwaaien naar een mevrouw die achter ons zat, die leek zo aardig. Ze zwaaide ook heel lief terug telkens. Papa en mama zeiden dat ik heel lief ben, ik ga altijd leuk spelen en kletsen en nooit huilen als we uit eten zijn of even iets gaan drinken. Andere kindjes doen dat wel, maar ik snap dat niet. Het is toch gezellig? Dan hoef ik ook niet te huilen hoor.

We zijn vier keer uit eten geweest en drie keer hebben we in het huisje gegeten. Ik vond uit eten veel leuker. Ik heb van alles gegeten, maar ik vond m’n potje toch het lekkerst. Die maakten ze dan warm voor mij en dan ging ik dat eten. Ik at wel een paar hapjes van het eten van papa en mama, maar daar was ik weer snel flauw van. Dat moet ik nog leren denk ik, om daar meer van te eten.

Nou, dat was het weer eventjes. Ben benieuwd naar jullie verhalen over hoe het met jullie gaat!

Doei!

Welkom terug Erik! Wat gezellig dat je er weer bent, we hebben je wel gemist hoor. Hihi jij ons denk ik niet he, want vakantie vieren is echt heel leuk. Gelukkig hebben je papa en mama nog 2 hele weken vrij. Ik hoop voor jullie dat jullie dan heel mooi weer hebben. Misschien gaan jullie dan nog wel zwemmen of diertjes kijken ergens.

Wat fijn dat je zo’n leuke week gehad hebt. Papa en mama zullen er ook heel erg van genoten hebben denk ik. Goed van je hoor dat je ook zo lief bent geweest. Ja, uit eten gaan is leuk he! Ik heb dat op de vakantie ook een paar keer gedaan. Heb ook niet gehuild, want huilen is niet leuk. Het is dan veel leuker om mensen te kijken. Papa en mama vinden mij een charmeur soms (pff moeilijk woord). Ik ga al snel naar andere mensen lachen enzo. Zwaaien is ook heel leuk he, vooral als mensen dan terug gaan zwaaien.

En diertjes kijken vind ik ook heel leuk. Ik wil ze dan graag aaien, maar soms zijn er dan diertjes die weer weglopen en dat vind ik wel jammer. Zelf hebben we geen huisdieren thuis, dat vind ik wel jammer.

Oh ja Erik ik las van je mama dat jij nu kan staan. Echt goed hoor dat je dan kan. De woordjes die je mij geleerd hebt kan ik nog steeds niet hoor. Maar volgens papa en mama komt dat vanzelf wel. Mama is nog het enige woordje dat ik kan. Ik wil zo graag papa zeggen, maar het lukt me gewoon niet.

Wat goed van je papa en mama dat ze je s’middags in het huisje lieten slapen. Dan was je iedere keer vast heel erg uitgerust om allemaal dingen te gaan doen. Doe jij net als ik ook nog 1 slaapje of doe je nog 2 slaapjes?

Gisterenavond gingen we voor het eerst bij oom Bart eten. Dat is het broertje van mama en hij woont sinds kort op zichzelf. Na het eten ging ik daar slapen en toen kon ik niet typen, want ik wist het wachtwoord niet van de computer van oom Bart. Ik ben dus maar gaan slapen totdat papa en mama me weer wakker maakte om naar huis te gaan.

Vanmorgen heb ik boodschappen gedaan met mama. Ik vind het altijd zo leuk om in het winkelwagentje te zitten. Lekker lachen, mensen kijken en met mijn handjes spelen. Soms duwt mama het winkelwagentje voor zich uit, dat vind ik altijd zo leuk dat ik helemaal ga schaterlachen.

Wat grappig Erik dat jij juist potjes het lekkerste vind. Ik krijg bijna nooit een potje. Ik vind het wel heel stoer dat ik nu iedere avond hetzelfde eet als papa en mama. Eerst zeiden ze dat ik nog niet alles mocht en dan kreeg ik soms andere groente. Nu mag ik lekker alles eten en dat vind ik wel erg leuk

Na mijn boterhammen ben ik naar bed gegaan. Oh ik zie dat ik alweer een half uur op bed lig. Dan ga ik maar gauw afsluiten, om echt te slapen. Want papa en mama denken dat ik al lig te slapen, omdat ik geen geluid maak.

Dikke knuffel,

Tim

Lilypie

Vriendjes…

Ik ga jullie nog even een berichtje typen voor het mijn beurt is om vakantie te vieren… we gaan dan wel niet weg maar … de computer blijft gezellig uit. Kunnen we leuke dingen gaan doen…!

Nou Erik ik hoop dat ik het ook zo gezellig ga krijgen als jij …! Was stoer zeg dat zwemmen… dieren knuffelen… en uit eten!! Even tegen mama vertellen

Mijn mama is nu werken… maar als ze straks klaar is … zijn we hele week vrij!! Dus dan nog mooi weer kunnen we lekker genieten.

Mama wilde trouwens gister die fles van Nuby kopen bij drogist maar … hij is nog steeds uitverkocht. Ze zei volgens mij heeft heel het dorp die beker gekocht. Dus ikke drink nog niet met rietje. Jullie wel hé. Gaat dat goed?

Ikke eet ook al poos met papa en mama mee … maar soms twijfelt mama of ze het wel moet geven. Want papa en mama eten gekruid … enne dat is misschien niet goed voor mij. Maar ach … ik kan overal tegen ennen ikke vind het nog lekker ook! Soms krijg ik nog wel potje hoor… die smaken ook goed. 12+ andere vind ik niet lekker…

een fijne week… en dikke kus van Jurian ook voor Tante Sandra & Tante Mriek

Hey Jurian,

Jij hebt maar iets later dan ik je berichtje geschreven, dus ik denk niet dat je mijn vorige berichtje gelezen hebt. Echt leuk dat jullie nu bijna vakantie hebben.
Heel veel plezier en laat je ons weten wat voor leuke dingen je gedaan hebt.

Enne zeg maar tegen papa en mama dat een beetje gekruid eten niet erg is. Mijn papa en mama eten ook veel gekruid eten. Maar nu met mij erbij houden ze er rekening mee. Doen ze maar klein beetje gekruid en dat vind ik helemaal niet erg. Denk ook wel dat jij dat lekker vind, hihi is toch beter dan een droge hap

Ikke ga nu echt verder slapen.

Veel plezier en geef papa en mama ook een dikke knuffel!

Tim

Lilypie

Veel plezier op vakantie Jurian. Goed onthouden wat je allemaal gaat doen hè, dan kan je dat straks aan ons vertellen. Ik hoop dat je het net zo leuk gaat krijgen als ik! Maar Tim, mijn papa en mama hebben nog maar één week vrij hoor. Volgende week moeten ze alweer gaan werken en dan ga ik weer naar oma&opa en naar de creche. Dan zijn er alweer vier weken voorbij! Wat gaat dat snel hè?

Ik ben ook een charmeur volgens mama en papa. Moeilijk woord inderdaad. Ik lach veel en doe bijna altijd lief en daardor vinden veel mensen mij heel leuk. En dat is volgens mij wat een charmeur is. Jurian is vast ook een charmeur, we zijn digi-broertjes toch?

Wat leuk Tim, dat je bij je oom hebt gegeten. Die is vast nog niet zo oud, omdat hij net op zichzelf woont. Ging je daar dan slapen na het eten en namen papa en mama je later weer mee naar huis? Ga je dan thuis wel weer makkelijk verder slapen? Mijn papa en mama durven dat niet zo goed met mij, ze denken dat ik dan thuis niet weer verder ga slapen.

Ik doe eigenlijk weer heel vaak twee slaapjes op een dag. 's Ochtends ben ik weer heel vroeg wakker (rond 6 uur) en dan ben ik tegen half 9 uur wel weer heel moe en doe ik nog even een kort slaapje. En dan na het broodje eten ook nog, rond 13.00 uur. Als ik nou net als jij 's ochtends langer kon slapen Tim, dan deed ik denk ik ook nog maar één slaapje. Maar het lukt me nog niet, ik ben altijd vroeg wakker.

Ik ga nu ook nog even een dutje doen, dan ga ik vanmiddag lekker winkelen met mama. Tot later vriendjes!

Jammer zeg Erik dat je papa en mama nog maar 1 weekje vakantie hebben. Wat gaat de tijd toch snel. Nu begrijp ik wat papa en mama bedoelen als ze zeggen de tijd gaat zo snel. Ik dacht echt dat ze pas 2 weekjes vakantie hadden.

Hihi ja het is idd logisch dat jij ook een charmeur bent, want we zijn idd digi broertjes.

Nee, oom Bart is in maart 26 geworden dus dat is idd nog niet oud. Ik vind van wel, maar ja dat komt omdat ik nog niet zo oud ben. Ja, ik ging daar na het eten slapen en toen papa en mama aan het einde van de avond naar huis gingen maakte ze me wakker. Goed he dan hoef ik helemaal niet te huilen. Dan ga ik eerst heel erg oogjes wrijven en dan ben ik wakker en ga nog lachen naar iedereen die ik zie.
Vind het wel leuk dat ik dan nog even mijn bed uit mag om mijn papa en mama weer te zien. En dan ga ik lekker in de auto weer verder slapen en daarna thuis in mijn eigen bed. Dat gaat altijd goed en ik vind het wel prima. Als ik maar een bed hem dan slaap ik wel.

Papa en mama doen dat vaker. Als ze bijvoorbeeld een avondje naar vrienden gaan. Vroeger toen ik klein was merkte ik er nooit wat van dat ze dit deden. Dan werd ik niet wakker als ze me uit bed haalde. Nu ben ik groter, dus nu wordt ik wel wakker. Maar zoals ik al zei vind ik dat niet erg. Vind het wel leuk voor papa en mama dat ze dan oook eens een avondje weg kunnen. Natuurlijk doen ze het niet iedere week, maar zo af en toe moet wel kunnen vinden ze. En ze hebben wel altijd tegen elkaar gezegd. Als het niet gaat, dan gaan we gewoon naar huis toe. Maar het gaat al vanaf dat ik klein ben heel erg goed, dus dat vinden ze wel fijn.

Ga je vandaag nog wat leuks doen Erik? Mijn papa en mama wilde lekker met mij fietsen vandaag. Maar het regent alleen maar, ik vind dat echt heel jammer.

Weet je trouwens wat ik gisteren kreeg van mama. Een mini ontbijtkoekje. Mama had die in de supermarkt gezien en gekocht voor mij. Ik vond ze echt heel erg lekker.

Nou ik ga maar weer verder spelen met mijn speelgoed en lees jouw berichtje later wel weer.

Groetjes,
Tim

Lilypie

Ik ga het meteen tegen mijn mama zeggen, van die mini-ontbijtkoek. Die lust ik vast ook wel! Weer iets nieuws, dat vind ik altijd lekker.

Hier regent het ook al de hele dag. We gaan vanmiddag naar een verjaardag in de familie, een oom en nichtje van papa zijn jarig. Na mijn slaapje gaan we daarheen. Mama wilde ook met mij naar de hertjes wandelen, maar dat gaat dus niet lukken door de regen. Jammer dat jij niet kan fietsen vandaag. Hopelijk morgen! Ze zeggen dat het volgende week nog heel warm en mooi weer wordt. Dat zou mooi zijn!

Wat knap dat jij zo goed overal kan slapen. Mijn papa en mama zijn nog nooit op visite geweest met mij en dat ik dan daar ging slapen. Dat durven ze niet, hihi. Het zijn bange poepies, die papa en mama van mij.

Weet je? Sinds vorige week lust ik 's ochtends geen pap meer. Ik wil nu een broodje en melk hebben. Gek hè? Ik vond het altijd heel lekker. Jij eet nog wel pap, toch?

Papa heeft vanmorgen mij eten gegeven en met mij gespeeld en mama heeft tot 10.00 uur in bed gelegen. Dat vond ze heel fijn. Ik vond het ook gezellig met papa. Dat moet 'ie vaker doen, mama vindt dat ook. Dus dat is 2 tegen 1, dan hebben wij dus gewonnen!

Veel plezier vandaag met je speelgoed Tim. Zou Jurian het leuk hebben? Ik ben wel schieuwnierig naar zijn verhaaltjes straks. Is dat een goed woord, schieuwnierig? Nou ja, tot later maar weer!

Ja, van die mini-ontbijtkoek moet je zeker tegen je mama zeggen. Ze liggen gewoon bij de ontbijtkoek in de supermarkt. Hier heb je ze verpakt in sesamstraatfiguurtjes en met telefoontjes.

Wat lief van jouw papa dat mama mocht uitslapen. Hier gaan papa en mama er altijd samen uit voor mij, maar ik denk dat mama ook wel graag weer een keer wil uitslapen. Hihi papa ook wel natuurlijk, maar mama zie ik vaker doordat zij nu nog maar 3 dagen werkt. Denk dat ik maar eens ga voorstellen om mama te laten slapen zodat ik lekker met papa kan spelen.

Nou gelukkig werd het hier nog droog, dus vanmiddag na mijn middagslaapjes zijn we naar de kinderboerderij geweest. Dat was echt heel leuk, ik heb allemaal diertjes geaaid. Er was alleen een heel groot varken en die vond ik heel eng. Ik moest heel hard huilen, maar gelukkig gingen papa en mama me troosten en toen vond ik het wel weer leuk. Er was trouwens ook een groot beest, ik weet niet meer hoe die heet maar die plaste bijna over papa’s schoen heen.

Jouw papa en mama moeten niet zo bang zijn. Ik weet zeker dat jij ook ergens anders goed kunt slapen. Ze kunnen het toch proberen! Als het niet gaat, dan kunnen ze gewoon weer naar huis gaan. Zeg maar tegen ze dat het toch ook wel weer leuk is om een avondje naar vrienden te gaan. En voor jou ook wel eens leuk om op een andere kamer te slapen. Thuis is wel het leukste, maar voor de afwisseling ergens anders is ook niet erg.

Wat gek dat je ineens geen pap meer lust s’morgens. Ik eet idd nog wel gewoon pap. Wel lief van je papa en mama dat je dan nu melk en een broodje krijgt. Misschien houd jij wel van afwisseling en wil je eerst een tijd pap en dan weer brood en dan straks weer pap.

Weet je trouwens wat ik ineens heb. Dat was ik helemaal vergeten te vertellen. Ik moet sinds deze week telkens huilen als papa me op de creche of bij opa en oma brengt en dan weer weggaat. Ik weet ook niet hoe dat komt, want ik vind het wel heel leuk bij de creche en bij opa en oma. Gelukkig komt de juf dan bij me om te knuffelen en dan is het weer goed. Ik heb dat nog nooit gehad, normaal ga ik meteen spelen en knuffelen met opa en oma en dan heb ik geen oog meer voor papa. Volgens papa en mama heet dat verlatingsangst en gaat dat vanzelf wel weer over. Ik vind het maar raar, want als papa of mama even de kamer uitgaan of uit het zicht zijn dan vind ik dat helemaal niet erg. Dan speel ik gewoon verder, maar bij de creche lukt het even niet.

Ja, ik ben ook wel schieuwnierig naar de verhaaltjes van Jurian. Volgens mij gaat hij over een weekje pas weer schrijven om te typen hoe het geweest is. Hihi ik zeg ook altijd schieuwnierig, maar volgens mama noem je dat nieuwsgierig.

Ik was wel moe van de kinderboerderij. Ben om 20.00 uur naar bed gegaan en meteen in slaap gevallen. Maar gelukkig ben ik toch nog wakker geworden om jou weer een berichtje te schrijven.

Ik ga weer verder slapen.

Slaap lekker en nog een fijne vakantie voor jou en papa en mama

Dikke knuffel,
Tim

Lilypie