Gefeliciteerd voor Jurian!

Wat fijn Erik dat je papa weer thuis is. Nu is hij weer heel veel dagen thuis, omdat hij vakantie heeft. En vanaf morgen gaan jullie natuurlijk in een ander huis slapen. Ik hoop dat het dan beter weer is als nu, want hier komen er heel veel druppels uit de lucht vallen.

Mijn mama zegt dat die tandjes en kiesjes zijn om nog beter te kunnen eten. Ik snap dat niet, want ik heb altijd alles op wat ik krijg. Dan heb ik toch genoeg aan 6 tandjes. Pfff grote mensen, soms snap ik ze gewoon echt niet hoor.

Ja had jij dat ook, ik moest ook heel erg hard huilen toen ik uit mama’s buik gehaald heb. Daarna duurde het nog wel heel lang voordat ik bij mama mocht zijn, want ze moesten mama’s buik weer dichtmaken. Papa was gelukkig wel bij me. En toen ik eenmaal bij papa en mama was, heb ik niet meer gehuild. Eigenlijk heb ik toen heel veel geslapen, want ik was heel erg moe.

Ik ben ook heel erg moe, maar ik wilde toch nog even een berichtje naar je typen. Ik heb vanmorgen weer gezwommen en dit keer waren we echt lang weg. Ik heb van half 10 tot half 12 in het water gelegen. Ik vond het echt zo leuk om in het water te lopen en te spelen. Nog eventjes en dan ga jij ook lekker met papa en mama naar het zwembad. Ik heb alleen nu geen boterham gehad, want ik was zo moe dat mama me gelukkig meteen op bed gelegd heb. Toen ze een paar minuten later kwam kijken sliep ik al. Maar ik ben toch nog eventjes wakker geworden voor dit berichtje.

Wat leuk dat je vandaag naar opa en oma mag. Hebben die ook een computer of moet ik nu tot vanavond wachten op je berichtje? Mijn mama doet altijd gewoon schoonmaken waar ik bij ben. Dat doet ze dan als ze vrij is op donderdag of vrijdag. Dan hoeven we dat niet in het weekend te doen als papa vrij is zegt ze dan. Het meeste doet ze als ik lig te slapen, maar soms ook als ik niet lig te slapen. Mijn mama is precies hetzelfde als jouw mama. Die wil ook altijd alles schoonmaken en papa is daar wat makkelijker in. Die heeft altijd het idee dat het schoon is. En als we op vakantie gaan, dan maakt mama ook het huis schoon. Van papa hoeft dat niet, maar mama wil dat niet hoeven doen als we terug zijn van vakantie. Dus ik begrijp jouw mama wel dat ze het vandaag wil gaan doen. Dat zou mijn mama ook doen.

We horen de afgelopen dagen helemaal niks meer van Jurian. Die heeft natuurlijk vandaag zijn feestje. Jurian laat je nog wel even weten hoe het was en wat voor kadootjes je gekregen hebt.

Ik ga weer verder slapen.

Groetjes,
Tim

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/djOxp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

Gewijzigd door - Sandra1980 op 23 Jul 2009 20:39:02

hiep hiep hoera… we zijn heel de dag feest aan het vieren!! Het is erg druk geweest enne ikke heb maar héél weinig geslapen. Nu heeft mama mijn net op bed gelegd in de hoop dat ik half uurtje zou slapen… maar dan doe ik lekker niet want het werd toch wel tijd om mijn verhaaltje aan jullie te schrijven!

Heel veel visite geweest, opa’s en oma’s / ooms en tantes/ neefjes en nichtjes. Het was groot feest. Ik kreeg allemaal kadootjes (en papa ook want die is vandaag jarig!). Ikke heb duplo boerderij heel grote gehad, en nog telefoon en trekker met diertjes die ook geluid maken. Erg leuk allemaal…

Gister zijn mijn papa en mama naar het grote huis geweest waar vriendje Matt ligt. Mama zij dat daar heel veel zieke kindjes lagen, ook heel veel kleine kindjes. Zo zielig. Morgen wordt mijn vriendje geopereerd, dat duurt 4 lange uren. Spannend dus…

Nou ikke ga ff herrie maken want wil graag uit bed. Wil eten!!

Tot morgen… vanavond ga ik weer kadootjes uitpakken…

dikke kroel kus voor Tim en Erik

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wat leuk Jurian dat je zo verwent bent vandaag. Leuk is dat he al dat papier scheuren. Heb je vandaag weer taart gehad? Nog gefeliciteerd met je papa. Hoe oud is hij geworden? Vast al heel veel jaartjes ouder dan dat wij zijn.

Morgen kan je lekker met je nieuwe speelgoed spelen, echt heel leuk. Heeft mama trouwens de rietjesbeker al voor je gekocht?

Wat spannend voor Matt, ik hoop echt met jullie mee dat alles goed gaat. En ik ga ook aan mijn papa en mama vragen of ze aan Matt willen denken.

Ik hoop dat we nog wat van Erik horen voordat hij met vakantie gaat. Of zouden zijn papa en mama de computer al hebben ingepakt. Want volgens mij gingen ze die meenemen.

Ik ga weer verder slapen.

Dikke knuffel,
Tim

Lilypie

Daar ben ik nog even snel!

Jurian, wat klinkt het alsof jij het leuk hebt gehad zeg. Jij bent echt wel verwend. Nu maar hopen dat het snel volgend jaar is, dan heb je weer groot feest!

Alle spulletjes voor de vakantie zijn ingepakt, we nemen wel veel tassen mee zeg. Ook allemaal speelgoed en boekjes voor mij natuurlijk, ik heb een heel grote tas voor mij alleen. Leuk hè? Ik ben nu wel heel moe, dus ga wel weer verder slapen. We gaan morgen weg na het brood eten tussen de middag, dan kan ik m’n slaapje in de auto doen. We kunnen pas vanaf 15.00 uur in ons nieuwe huis en het is ook wel 2,5 uur rijden volgens papa. Dus misschien dat ik morgenochtend nog wel eventjes echt dag kom zeggen!

Trusten vriendjes!

Wat leuk Erik dat je nog zo laat even een berichtje typt. Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven

Wat fijn dat nu alles ingepakt is. En nu maar hopen dat papa en mama heel veel speelgoed hebben ingepakt. Want dat is natuurlijk wel heel belangrijk hihi.

Wel slim van je papa en mama dat ze na jouw boterham gaan rijden. Dan moet je wel lekker slapen in de auto he, want dan ben je lekker uitgerust als jullie daar aankomen. En dan kan je meteen gaan spelen daar.

Als ik je niet meer spreek dan wens ik je een hele fijne vakantie en ook voor je papa en mama. En ik kijk morgenochtend nog wel even of je nog een berichtje hebt achergelaten.

Weltrusten!

Lilypie

Daar ben ik nog snel even! Ik lig nu nog eventjes in bed, want ik was om 6.00 uur al wakker. Van de spanning, denk ik. Daarom ga ik nu voor het fruit eten nog eventjes slapen, dan kan ik de rest van de ochtend nog spelen. Ik denk dat ik in de auto nog wel even ga slapen hoor, want meestal slaap ik tussen de middag wel goed. Alleen als er veel vrachtauto’s op de weg zijn blijf ik denk ik liever wakker, want die vind ik mooi. Die maken zoveel lawaai, net als brommers en trekkers, die vind ik ook leuk. Hou jij ook van zulke dingen die lawaai maken Tim?

En Jurian? Hoe gaat het met jou? Ben je een beetje uitgerust na je grote feestje?

Dit is echt m’n laatste berichtje vriendjes, ik spreek jullie misschien nog wel even volgende week en anders ben ik vanaf volgende week vrijdag weer van de partij. Ik ga jullie wel missen denk ik hoor! Dikke knuffel van Erik!

Wat vervelend dat je al zo vroeg wakker was, het zou heel goed kunnen dat dat van de spanning is. Ik hoop dat het gelukt is om voor je fruit nog even te slapen. En anders kun je natuurlijk straks lekker slapen in de auto. Gelukkig is het vakantieperiode, dus zullen jullie niet veel last hebben van auto’s op de weg.

Ik vind ook alles wat lawaai maakt leuk. Ik ben altijd heel nieuwsgierig, dus zodra ik ergens geluid hoor dan ga ik daar naar kijken. Ook als ik daarvoor helemaal achterom moet zitten met mijn hoofd.

Heel veel plezier Erik en wens je papa en mama ook maar een fijne vakantie van ons. Ik ga je wel heel erg missen, maar ben ook wel benieuwd naar alles wat je daar mee maakt.

Tot over een weekje!

Dikke knuffel,
Tim

Lilypie

Erik… ikke wil jouw ook nog gedag zeggen… en je heel veel zonneschijn toewensen in je vakantie… Jouw papa en mama hebben laptop bij dus goed zoeken in het nieuwe huis… dan kan je ons vast nog wel een keer een verhaaltje schrijven over je belevenissen!!

Mijn mama moest vanmorgen werken en de batterij van de laptop was leeg… dus kon ik jullie mijn verhaal niet schrijven… oh ikke heb het zo leuk gehad… lekker gebak van Nijntje op (heeft mama zelf gemaakt… was ze wel beetje trots op hoor) … enne ikke vond hem wel lekker

Vandaag ga ik lekker met mijn speelgoed spelen… enne boekjes lezen want ikke kreeg gister nog een leuk boekje van Nijntje met mijn eigen naam in de titel… leuk hé! Ook eentje van Dikkie Dik en Jurian… nou toen keek ikke wel effe so van … dat ben ikke toch niet? Ikke ben niet dik :-0… Maar hij is ook heel leuk… dus ikke ben erg verwent.

Nu heeft mama de foto’s nog maar… weet nog niet of het gaat lukken om ze erop te zetten… effe iemand lief aankijken…

Mama heeft net nog gebeld naar de mama van Matt … maar ze zijn nog met hem bezig. Al vanaf 8.00 uur vanmorgen … en het zou 4 uurtjes duren… dus hopelijk snel ander nieuws!

dikke kuzzz Jurian

Zo ikke hier nog ff… mama zegt net dat het met vriendje Matt gelukkig goed is gegaan… hij ligt nu op IC. Hij moet paar dagen daar blijven om goed te herstellen… en mag al alles goed gaat over 2 weekjes naar huis. Papa en mama gaan nog een keer kijken in het grote huis (ziekenhuis).

Nou Tim je ben stil vandaag? Heimwee naar Erik

Knuffel Jurian

Sorry Jurian, hier ben ik nog eventjes. Ik wilde wel typen, maar ik was zo moe dat ik meteen ben gaan slapen. En ik ben vanmiddag ook nog met mama naar het dorp geweest. Ik heb met mijn verjaardag een kartonnen boek gekregen en dat heet in de jungle. In dat boek kun je allerlei dingen uittrekken, draaien en flapjes opentrekken. De afgelopen paar dagen heeft mama me voorgelezen uit dat boek en ik vond het echt zo leuk. Mama en papa hebben nog niet veel voorgelezen, omdat ik nooit stil wil zitten. Of ik wil de bladzijdes scheuren en dat is ook niet de bedoeling. Maar met dit kartonnen boek kan ik niks kapot maken. Wel jammer vind ik dat, want papier scheuren is zo leuk. Maar omdat ik dit boek zo leuk vind, wilde mama wat meer van dat soort boeken kopen. Nu heb ik er 6 bij, daar ben ik echt heel erg blij mee. Want zo heb ik tenminste niet iedere avond hetzelfde boek. De papieren boekjes gaan papa en mama gewoon voorlezen als ik wat ouder ben. Bij deze actieve draai en trekboekjes blijf ik tenminste netjes zitten.

Wat een supergoed nieuws dat het met vriendje Matt goed is gegaan. Ik hoop echt dat hij snel hersteld is en hij ook weer lekker met zijn speelgoed kan spelen en geen pijn meer heeft.

Wat jammer dat je mama de batterijen van de laptop niet had opgeladen. Ze wist natuurlijk niet dat jij stiekem op de laptop wilde. Maar ze moet er gewoon voor zorgen dat ze altijd opgeladen zijn.

Wat fijn dat het gisteren zo gezellig was. En dan ook weer taart gegeten, lekker hoor. Heb je de taart zelf gegeten, of hebben papa en mama geholpen?

Ik ben wel heel erg benieuwd naar je foto’s. Ik wil wel aan mama vragen of ze je foto’s wil plaatsen, maar die weet ook niet hoe het moet. En ik al helemaal niet. Maar jouw mama en mijn mama mailen ook met elkaar, dus misschien wil je wel aan je moeder vragen of ze alvast wat foto’s naar mijn moeder kan mailen. Zo kan ik toch alvast de foto’s zien, want ik ben wel erg benieuwd.

Ik ga weer verder slapen. Morgen is mijn oma jarig en die woont hier meer dan 1 uur rijden vandaan. Ik hoop dat het mooi weer wordt, want s’avonds gaan we barbeknoeien. Weet niet wat het is, maar mijn mama zegt dat het iets is met vlees en dat wordt dan bereid met vuur. Ik vind het maar eng klinken en weet ook niet of ik dat ook krijg. Denk dat ik wel iets anders krijg.

Dikke knuffel,

Tim

Lilypie

Lieve Tim…

Wat ga jij gezellig vandaag naar oma toe… en dan nog zo’n eind rijden… leuk!! Jullie hebben wel veel feestjes zeg laatste tijd… dat wordt lekker gebak eten… mama geeft jouw toch ook wel stukje? Anders moet je heel stiekem naar oma gaan en dan heel lief kijken… dan krijg je altijd wat!!

Mijn mama is gister al aan het kijken gegaan voor de foto’s van mij … enne ze zegt dat het gelukt is… misschien heeft jouw mama ze al gezien?? en anders moet je het maar tegen haar zeggen…

Wat leuk die boekjes … waar heeft jouw mama die gekocht … is dat misschien ook ideetje voor mij? Ikke heb nl nog best veel centjes gehad voor mijn verjaardag en daar wil ikke wel iets leuks voor kopen. Ikke heb ook plastic boekjes maar die doe ik in mijn mond en dan gaat heel papier eraf … mama heeft nu plakband op gedaan… nu kan ik beetje peuteren maar krijg het niet meer in mijn mond…

Mijn vriendinnetje komt vanavond … die is 1 weekje ouder als mij. Dus moet ikke nu overdag goed slapen enne… dat lukt me nu juist niet. Heb jij dat ook altijd? Als het moet … lukt het niet

Mijn mama zegt dat ik toch al ondeugend ben laatste tijd met slapen… ikke ga smorgens wel naar bed maar slaap niet veel en 's middags slaap ik altijd maar ook niet lang… en 's avonds moet ik om 20.00 uur naar bed en lig ik om 21.00 soms nog te spelen met het laken … Doe jij dat ook? Of ga jij lief elke keer gelijk slapen??

Nou vriendje Tim mis jij vriendje Erik ook zo … hoop dat die mama gauw de compoeter aan Erik geeft zodat hij ons toch kan vertellen hoe het daar is! Ga jij ook nog een keer op vakantie … of zijn centjes nu op en moeten papa en mama heel het jaar hard werken?

Handkusje van je vriend Jurian… en lieve groetjes aan mama

… mis allebei mijn maatjes…

Hoi Jurian,

Daar ben ik weer ! Ik was gisteren bijna de hele dag weg. Wij gingen al om 11 uur rijden naar opa en oma. Opa was begin dit jaar 60 jaar geworden, maar toen was hij ziek. Dat vond ik wel zielig voor hem. Maar we moesten nog steeds zijn feestje vieren. Nu gaven ze dus een barbeque voor heel veel mensen. Eigenlijk was het pas vanaf 16.00 uur. Maar papa en mama gingen helpen met de voorbereidingen. En opa en oma wonen niet in de buurt, dus zien mij niet zo vaak. We gingen dus eerder, zodat ze nog even van mij konden genieten voordat alle visite op de stoep stond.

Omdat we gingen barbequen hadden opa en oma geen gebak, want dat vult te veel zeggen ze. Jammer hoor, want ik had dat wel gewilt. Maar ze hadden wel slagroomsoesjes en die vond ik ook heel lekker. Ik kreeg er meteen eentje van oma, lief he! Ik deed zo’n soesje in een keer in mijn mond. Echt heel erg lekker zijn die. Heb jij die ook wel eens op?

Ja, mijn mama heeft de foto’s gezien. Ik en mijn mama vinden ze echt heel erg leuk. Jouw mama kan ook heel goed taarten bakken. Mijn mama doet dat nooit, maar mijn oma kan wel heel goed taarten bakken. De oma waar we gisteren heen gingen niet, maar de oma die in de buurt woont (mama’s mama) kan het wel heel goed.

Mama heeft de boekjes bij Intertoys gekocht, hebben jullie die ook? Wij hebben heel veel speelgoedwinkels en dit was de 1e winkel waar we heen gingen. En wat was maar goed ook, want ze waren zelfs in de aanbieding. Dus als jij daar ook heen gaat, dan kun je extra veel boekjes kopen. Of je houd weer geld over voor ander speelgoed. Deze kartonnenboekjes zijn zo leuk om mee te spelen, dat je gewoon geen tijd hebt om ze kapot te maken of in je mond te doen. Het is ook echt voor jou heel erg leuk. Heb je trouwens al veel met je nieuwe speelgoed kunnen spelen?

Wat leuk dat jouw vriendinnetje vanavond komt. Moeilijk is het dan he om goed te slapen als je ergens naar uitkijkt. Dan ben je daar zo mee bezig, dat het moeite kost in slaap te komen.

Ik heb gisteren heel goed geslapen bij opa en oma. Dat ging ik doen voordat de visite kwam, dus ik was lekker wakker toen iedereen kwam. Heb heel lief gespeeld, dus daar waren papa en mama wel blij mee. Om 20.00 uur moest ik wel naar bed en toen was ik nog helemaal niet moe. Ik kon alleen oma’s laptop niet vinden, dus kon ik niet typen. Toen ben ik maar gewoon heel snel gaan slapen.

Heb je trouwens alweer wat over Matt gehoord? Vind het wel spannend hoor, ik hoop dat alles goed blijft gaan met hem.

Wat grappig dat jij dat ook hebt met slapen. Ik slaap de laatste tijd ook minder. Nou ja eigenlijk niet minder, maar sinds kort slaap ik niet altijd s’ochtends meer. Dan ben ik zo wakker, dat ik niet kan slapen. En dan ben ik zo lief aan het spelen, dus dan doet mama me niet meer naar bed. Ze zegt dat dat komt omdat ik ouder wordt. Dan heb ik minder slaap nodig. Dus vaak doe ik nu alleen nog maar een middagslaapje. Maar dat middagslaapje is dan wel langer dan toen ik ook nog s’ochtends sliep. Ik ga de laatste tijd ook niet echt meteen meer slapen. Vroeger deed ik dat wel altijd, maar ik vind het veel te leuk om nog een berichtje te schrijven dan. Ik ga tegenwoordig vaak nog even liggen brabbelen in mijn bedje. Papa en mama komen dan niet meer kijken, dat vind ik wel jammer. Meestal ga ik tussen half 9 en 9 uur echt slapen. Maar soms ook wel meteen hoor, maar niet zo vaak meer. Mama vind het wel laat, want er zijn ook kindjes die al om 7 uur naar bed gaan. Maar ik ben dan nog niet moe, dus gelukkig hoef ik dan nog niet naar bed en mag ik nog spelen.

Veel plezier vanavond met je vriendinnetje!

Dikke knuffel

Tim

Lilypie

Dag lieve vriendjes!

Even een berichtje over hoe het tot nu toe gaat. Op de heenreis in de auto heb ik een uurtje geslapen, daarna wilde ik vrachtauto’s kijken. We stonden drie keer in een lange rij met auto’s stil, dat vonden papa en mama niet leuk. We hebben vier uur gedaan over een reis die normaal zo’n 2,5 uur duurt. Het huisje is klein, maar wel gezellig. Ik slaap naast het bed van papa en mama. Gisteren heb ik overdag helemaal niet geslapen, ik moest heel hard huilen en moest wennen. Omdat ik boos was, ging ik zelf in m’n bedje staan. Goed hè? Papa en mama waren helemaal trots op mij en later deed ik het nog een keer, bij het grote bad. Sinds vandaag slaap ik weer heel goed, ik ben helemaal gewend.

Vanmiddag hebben we gezwommen en ik vond het leuk! Vanavond nog uit eten geweest en ik heb heel veel gegeten. Ik had honger van het zwemmen joh! Nu lig ik lekker te snurken denken papa en mama, maar even snel typen. Ik hoop dat de volgende dagen ook weer net zo leuk zijn. Tot snel!

Knuffel van Erik!

Wat leuk Erik om vanaf je vakantieadres een berichtje te krijgen. Wat vervelend dat jullie er op de heenweg zo lang over gedaan hebben. In het nieuwe huisje met speelgoed spelen lijkt me toch leuker.

Wat vervelend dat je de 1e dag niet goed kon slapen. Mijn papa en mama zeggen altijd dat ik een slaapkop ben, want ik slaap overal. Maar kan me wel voorstellen hoor dat het even wennen is om ergens anders te slapen. Denk er maar gewoon aan dat papa en mama ook bij je zijn. Dan weet je dat je niet hoeft te huilen, want als er iets is dan zijn zij zo bij je. Goed van je dat je daarna wel gewent was en lief bent gaan slapen. Dan ben je toch uitgeruster om lekker te spelen en te zwemmen.

Wat leuk dat je ook uit eten bent geweest. Heb je wat lekkers gegeten? Ik ben ook een paar keer uit eten geweest toen we op vakantie waren. Ik heb toen een keer spaghetti gegeten en een keertje gebakken aardappeltjes met groente en een stukje vis en een keer een rijstgerecht. Verder hebben we toen gewoon bij de caravan gegeten.

Maarre wat supergoed van je dat je kan staan. Ik kan me heel goed voorstellen dat je papa en mama daar trots op zijn. Dat zijn ze altijd wel op je, maar ze vinden het vast heel knap van je dat je dit kan. Ik ook hoor, echt heel goed van je.

Leuk is het zwemmen he! Dat moet je echt wel vaker gaan doen hoor deze week. Het is echt heerlijk al dat water. Had je ook mooie zwembandjes om of dat niet?
Ik ga altijd iedere week met mama zwemmen en dan hoef ik nooit zwembandjes om. Maar afgelopen donderdag was er ineens een badjuf en die werd boos op mama, omdat ik geen zwembandjes om had. Maar er waren heel veel kindjes zonder bandje. Iedereen die geen bandjes had kreeg die van de juf. Maar de bandjes waren veel te groot en zakte steeds van mijn arm. Ik moest toen huilen, want ze zaten in de weg waardoor ik niet lekker kon spelen. Op een gegeven moment was ik er wel aan gewent en ging ik maar weer spelen. Maar leuk vond ik het nog steeds niet.

Nog heel veel plezier Erik, ook voor je papa en mama en tot snel!

Knuffel,
Tim

Lilypie

Hoi Tim!

Wat stom dat die badjuf boos werd op jouw mama zeg. Ik had ook geen bandjes om. Papa en mama wilden het wel, maar ik ging heel hard huilen en dat vonden ze denk ik niet zo leuk. Want ze deden ze er weer af. Ik zat wel in zo’n ring voor in het water, dus ik bleef wel drijven. En niemand werd boos op papa en mama, dus zeg de volgende keer maar tegen die badjuf dat ze niet zo gek moet doen en dat andere badjuffen er ook niet boos om worden.

Vanavond zijn we weer uit eten geweest! Ik heb tomaatjes gegeten en mozzarella (moeilijk woord hoor), maar ook een paar stukjes varkenshaas en aardappeltjes. Als toetje had ik wat hapjes ijs en slagroom van papa en mama gekregen, dat was pas lekker joh! Heb jij wel eens ijs gegeten? Het is echt feest hoor. Nu lig ik weer te slapen. Afgelopen nacht begon ik ineens heel hard te huilen, ik had eng gedroomd. Papa en mama schrokken heel erg, want ze liggen vlak naast mij. Gelukkig kon ik snel weer verder slapen, alleen ik bleef wel onrustig. Later dacht mama dat ik het misschien koud had en heeft ze me om 3.00 uur nog een pyjamajasje aangetrokken. Daarna was ik weer rustig en was ik pas om 6.45 uur wakker! Dat is laat hoor, normaal ben ik veel eerder wakker. Maar dat weet je wel hè?

Is met jullie alles goed Tim en Jurian?
Tot snel!

Ja vriendjes dat is me ook wat … werd ik vanmorgen vroeg mijn bed uitgeplukt (7.00 uur) en gingen we al vroeg weg naar… euh… pfft hoe heette dat ook alweer… het is richting Drenthe… (daar zit fam op een park van landal), Ruim 2 uur hebben papa en mama met mij in de auto gezeten. En anders vind ik auto rijden altijd wel leuk maar dit is wel erg lang. Na een uur was ik het al zat… gelukkig had mama een mooi boekje meegenomen en kon ik me nog even vermaken. Maar was blij dat we er waren. En… ikke heb vandaag ook voor het eerst gezwommen. Samen met papa. Ikke had ook een band om buik… niet om armen dat wil ikke niet. Ikke vond het heeel erg leuk en ga volgende week weer met papa én mama zwemmen maar dan in ergens de buurt. Ikke heb op de terug weg heel erg hard gehuild … uur lang. Mama vond het heel zielig voor me… ze kon me natuurlijk niet op schoot nemen want dat is gevaarlijk in de auto. Toen heeft mama lieve woordjes tegen mij gezegd en ben ik uit eindelijk na heel lang huilen in slaap gevallen. Thuis heeft mama mij nog even lekker in bad gedaan (was nat van zweten) en mama dacht dat ik misschien ziek was … zo warm. Toen mama temperatuur gemeten en was het 38.5 (nog voor ikke in badje ging) toen heeft mama zetpil gegeven en mij lekker in mij eigen bedje gelegd … later sliep ikke lekker en is mama gaan werken. Hopelijk wordt ikke niet ziek

Morgen ga ikke met mama naar cb. Mama gelijk dan vragen of mijn verkoudheid en benauwdheid. Mama zegt dat mijn adem soms wegblijft … en zegt dat haar papa mijn opa Apneu heeft. Dus misschien erfelijk?

Wat hebben jullie het ook allebei ( Erik vakantie & Tim bbq) leuk gehad! Genieten hé zo met al die aandacht. Oh Erik jij bezorgd papa en mama ook geen romantische nachten

Ikke ga volgende week kijken bij intertoys naar die boekjes. Neem dan mijn centjes mee … en ga lekker dingen kopen. Mama zegt dat ikke moet sparen … maar papa zegt dat kan later ook nog wel… Enne ja … papa en mama hebben volgende week samen vrij. Toch beetje vakantie (in eigen huis)… zonder dat we écht weggaan. Mama wil eigenlijk wel dagje weg… Wat is dan leuk? Zou ikke het leuk vinden dag bij dieren kijken? Of … kunnen we beter dag gaan zwemmen? Helpen jullie mijn mama met haar keuze te maken?!

Nou ikke ga ff verder slapen… dat is goed voor kindjes met koorts. Slapen en drinken… wat hebben we het toch goed

Voor Erik geniet van je vakantie… en het mooie weer!! Mama en papa maar veel foto’s van jouw maken… kunnen wij meegenieten …

Voor Tim… succes met lezen van je boekjes. Enne… mama succesje met werken…

Dikke kus van Jurian

Ja, stom he Erik dat de juffrouw boos werd. Spelen zonder bandjes is toch veel leuker. En het water is maar 15 cm hoog, dus ik ga echt niet met mijn hoofd onderwater. Wij hebben ook een gele band, maar die gebruiken we alleen in het diepere water. Maar dat is heel saai, want dan kan ik alleen maar drijven en niet spelen. In dit ondiepe badje liggen heel veel speeltjes en kan ik lekker kruipen. Ook staan er beelden in het water, waar ik dan omheen ga lopen en soms spuiten die beelden water en dan probeer ik het water te pakken met mijn handen. Wat lief zeg van je papa en mama dat ze je bandjes weer afdeden toen je ging huilen. Ik ging dus ook huilen, maar mama liet ze om. Maar ze vertelde er dus wel bij dat het van de juf moest en niet van haar.

Wat gaaf Erik dat je zo vaak uit eten gaat. Jouw papa en mama zijn echt vakantie aan het houden. Dat is wel goed van ze. Gaan jullie iedere dag uit eten?
Ik ga volgende week vrijdag weer uit eten, want dan is de oma van mama jarig. Ik heb wel eens ijs op, maar nog niet zo vaak hoor. Mama dacht dat ik het niet lekker zou vinden, maar ik vind het heel erg lekker. Mijn mond blijft dan open gaan als ik een stukje gehad heb. Is wel heel koud he! Maar dat vind ik niet zo erg.

Wat goed van je dat je papa en mama zo lang hebt laten liggen. Daar zullen ze wel blij mee zijn. Als je de volgende keer nog een uurtje langer blijft liggen, ben je misschien nog uitgeruster om te zwemmen Maar dit is ook al goed hoor. Hoe gaat het met staan, heb je dat al vaker gedaan? Leuk is het he, je bent meteen een stuk groter en je kan veel meer zien.
Wat vervelend dat je vannacht zo wakker geschrokken bent. Gelukkig waren papa en mama vlak bij je om je te troosten.

Met mij gaat verder alles goed. Gisteren was ik weer bij opa en oma en dat was heel gezellig. We gingen s’ochtends fietsen en daarna was ik heel moe. Ik heb van 12 uur tot kwart voor 4 geslapen. Dat is echt heel erg lang he! Daarna ben ik nog met oma naar de eendjes geweest om brood te brengen. Dat was heel leuk en ik heb ook nog lekker gek gedaan met opa.

Jeetje Jurian wat werd jij vroeg uit je bed gehaald. Maar gelukkig wel om iets leuks te doen. Zwemmen is echt leuk he! Ik ga iedere donderdag met mama zwemmen en daar kijk ik altijd wel naar uit.

Wat vervelend Jurian dat je niet goed kon slapen in de auto. Misschien was je te moe door alle indrukken om te slapen en lukte het daarom niet zo goed. Mijn papa en mama vinden me een slaapkop, want ik kan overal goed slapen. Maar vind het niet leuk voor je dat het deze keer niet lukte. Maar volgende keer gaat het vast weer beter Jurian.

Wat vervelend ook dat je koorts hebt. Gaat het nu weer beter met je? Ik hoop het wel hoor, want ziek zijn is niet leuk. Wat goed van je mama dat ze morgen op het CB gaat vragen waarom je zo vaak verkouden wordt. En dan moeten ze je gewoon doorsturen naar een andere dokter die daar wat aan kan doen. Vind het echt niet leuk voor je dat je zo vaak verkouden bent. Gaan ze morgen kijken naar je motoriek? Weet niet wat het is, maar zoiets hoorde ik van mama. Ik denk dat alles wel goed is met jou hoor!

Wat leuk dat papa en mama toch nog vakantie hebben. Vakantie is echt leuk joh. Ik snap niet dat papa’s en mama’s dat niet vaker doen. Is toch veel leuker dan werken. Weet je wat papa en mama moeten doen. Niet of naar de diertjes of gaan zwemmen, maar het gewoon allebei doen. Wij hebben zelf geen huisdieren, maar ik vind ze wel heel lief. Altijd als ik een poes zie of een hond bij iemand thuis, dan wil ik erheen om die te aaien. Ik ben in april een paar dagen op vakantie geweest met papa en mama en opa en oma. We zijn toen in Arnhem naar de dierentuin geweest. Ik was toen 10 maanden en vond het echt heel erg leuk. Zo leuk dat ik bijna niet ging slapen, want dan miste ik sommige dieren en dat wilde ik niet. Daarna was ik wel heel moe en ging ik lekker in de auto slapen. Dus jullie moeten echt naar de diertjes gaan. En ook zwemmen hoor, want dat is ook heel erg leuk.

Erik veel plezier nog in jullie huisje en ik vind het leuk dat je toch berichtjes stuurt. Ook de groetjes aan je papa en mama.

Beterschap voor Jurian en ik hoop dat het vandaag weer beter met je gaat. En anders moet je maar heel veel gaan slapen. Dan kan mama ook lekker slapen, want die heeft denk ik vannacht weer voor de oude mensen gezorgd.

Dikke knuffel,
Tim

Lilypie

Ja Tim dat ga ik tegen papa en mama zeggen dat we het gewoon allebei moeten doen!! Ikke wil dat wel… … enne als het mooi weer is vinden wij het allemaal gezellig. En misschien gaan opa en oma dan ook wel mee… ja ikke ga dat gauw vertellen.

Vandaag ben ikke naar heb buro geweest. Moest weer op de weegschaal en de mevr deed mij weer meten. Mama zei dat hoeft niet want ik moet alleen voor de motoriek komen (dat is dat ikke beetje lui ben … maar ikke houd ze allemaal voor de gek want kan al best veel). Maar de mevr wilde het toch dus mama toch gedaan en dat vond ze wel leuk hoor. Kon ze kijken of ik nog dik geworden was van mijn verjaardagstaart

De dokter heeft mij verder nagekeken en tegen mama gezegd dat ikke de volgende keer (bij 14 maanden) wordt doorverwezen naar de KNO arts. Ikke weet niet precies wat dat is maar mama zegt dat dit wel goed is. Want ikke kan niet door neus adem halen. Daar komt dan door dat ik zo verkouden ben. Want als je niet door neus adem haal doe je het door je mond en dan krijg je zere keeltje en ben je snel verkouden. Mama wilde eigenlijk nu al gelijk afspraak maken… maar dokters zijn beetje eigenwijs en wilde toch nog ff wachten tot 14 maanden. Nou dat moet ook wel lukken… Vandaag ben ikke nog wel ziek. Mijn temp wisselt van 37.5 -39.5 mama hoopt dat het tandje/kies is?? Mama heeft daarom vandaag niet veel geslapen … en moet vannacht ook weer voor oude mensjes zorgen. Maar dat vind mama niet erg. Als ikke maar beter wordt… want mama’s vinden dat niet leuk als hun kindjes zien zijn. Jij ben bijna nooit ziek of wel Tim?

Wat slaap jij lang en veel zeg… wat goed…! Ikke wil nooit in auto slapen … dan wil ikke vrachtauto kijken en … en … en… Dus kan ikke niet slapen.

Nou ikke ga gauw naar bedje want mama zegt dat ikke veel moet slapen dan wordt ikke snel weer beter.

Geef je mama ook knuffel van mij… en tot snel!! doei doei…

Ja, je moet inderdaad tegen papa en mama zeggen dat jullie het allebei moeten doen. Is zoals ik al eerder typte echt heel erg leuk. Laat je me even weten wat papa en mama gezegd hebben?

Wat goed van je dat je met 14 maanden naar de KNO arts wordt doorverwezen. Maar mijn mama en ik begrijpen niet waarom ze je nu niet gaan doorverwijzen? Dat kan toch nu ook al? En hoe veel weg je nu en hoe lang ben je? Ik moet over een maand weer en volgens mama krijg ik dan ook weer van die stomme prikken. En wat hebben ze gezegd over je motoriek?

Wat vervelend dat je telkens koorts hebt. Heb je wel trek in eten en drinken? En heb je pijn of dat niet. Ik hoop wel dat je snel weer beter bent hoor. Misschien moet je mama dan nu al de boekjes gaan kopen en niet volgende week pas. Dan kun je lekker boekjes lezen en wordt je vast snel beter.

Ik ben gelukkig bijna nooit ziek. Mama wil niet dat ik dat te hard zeg, want misschien wordt ik dan wel ziek. Maar ik vind dat onzin, dus zeg het gewoon. Ik ben af en toe verkouden en alleen toen ik een half jaar was een week ziek geweest. Maar toen sliep ik heel veel, dus papa en mama hadden er geen last van. Ik wel, want ik wilde toen niet veel eten en alleen maar drinken. En ik had toen ook koorts. De dokter zei toen dat ik een middenoorontsteking had. Oh ja en toen ik 8 maanden was had ik overal plekjes op mijn lichaam. Behalve op mijn armen en benen. Volgens papa en mama was ik toen ziek en had ik de waterpokken. Ik snapte er niks van waarom iedereen toen zei dat ik ziek was. Ik had nergens last van en ging gewoon eten, drinken en spelen. Ik had ook geen koorts, dan ben ik toch niet ziek.

Zijn vrachtauto’s zo leuk Jurian? Ik let daar niet zo op, maar ga dat dan ook eens doen. Want Erik zei ook al dat vrachtwagens leuk zijn. Ik slaap niet altijd in de auto hoor, alleen als ik moe ben. Als ik moe ben maakt het niet uit waar ik ben, in mijn bedje in de buggy of in de auto. Als ik moe ben ga ik gewoon slapen.

Ga idd maar veel slapen, des te eerder ben je beter.

Dikke knuffel voor jou en mama enne snel beter worden!

Lilypie