Gefeliciteerd voor Jurian!

Dag vriendje Erik!

Ik lig ook al op bed, maar kan natuurlijk niet gaan slapen zonder een berichtje te typen naar jou. Fijn dat het zo gezellig was bij opa en oma. Wel jammer dat je het eten van oma niet zo lekker vond. Ik vind het juist leuk om hetzelfde te eten als papa en mama. Ik at toen ik jonger was ook altijd met papa en mama mee. Maar niet altijd en mama zei dan dat dat nog niet kon, omdat ik niet alles mocht hebben. Stom vond ik dat dan hoor. Ik kreeg dan iets anders wat mama in de vriezer bewaarde. Maar nu krijg ik leker alls. Vanavond aten we macaroni en dat vond ik erg lekker.

Oh wacht even ik moet even heel hard gillen. Mijn hondje is namelijk uit mijn bed gevallen en dat vind ik niet leuk. Want die heb ik altijd in mijn handen als ik ga slapen. Gelukkig daar is mama al om mijn hondje weer terug te geven. Ik moest wel even snel de computer wegstoppen.

Wat leuk dat jij een speen hebt om geluid mee te maken. Dat zou ik ook wel willen, maar papa en mama hebben mij nooit een speen gegeven. Stom he! Nou ja dan moeten ze het zelf maar weten. Als ik ga slapen stop ik dan ook lekker mijn duim in mijn mond. Overdag doe ik dat nooit, maar s’nachts vind ik dat wel lekker.

Lezen jou papa en mama je wel eens voor uit een boek? Mama wil dat ook graag doen, maar ik zit nooit stil. Mama heeft het een paar keer geprobeerd, maar dat was alweer even geleden. Ik vind het wel lief dat ze voorleest, maar ik kruip dan wel gewoon weg. Is eigenlijk ook niet lief van mij he. Misschien moet ik toch maar proberen om te blijven zitten.

Ja, lekker lang spelen dat is wel heel erg leuk. Dus ja dan moeten we idd toch veel slapen. Gelukkig maar dat het nog ergens goed voor is, want anders dan zou het helemaal zonde van de tijd zijn.

Wat lief van jouw mama dat ze bloed gaat geven, zodat mensen die dit hard nodig hebben dat kunnen gebruiken. Dat moet ik ook eens tegen mijn mama zeggen. Misschien dat zij dan ook wel bloed wil geven.

Leuk dat je morgen weer naar opa en oma gaat. Ik vind het daar altijd heel erg leuk. Ik ga morgen ook naar opa en oma, want die passen altijd iedere maandag op mij. Papa en mama moeten dan allebei werken. Papa brengt me dan en mama haalt me weer op. Ik vind het altijd zo leuk om daar te spelen, want opa gaat altijd met mij spelen en gekke dingen doen waar ik dan hard om moet lachen.

Vriendje Jurian, hoe is het met jou? Kom jij ook nog stiekem je bedje uit om een berichtje naar ons te typen?

Ik ga nu weer slapen.

Groetjes,
Tim

Lilypie

Ik ga ook nog even snel typen, maar hopelijk heeft mama niets door. Wat grappig dat jij je computer moest verstoppen voor mama, deed je hem onder je matrasje ofzo? Wat leuk dat jij een hondje hebt om mee te slapen. Ik heb alleen m’n speen, verder niets. Wat is een duim, Tim? Ik gebruik dat nooit, dus ik weet niet wat dat is. Vanaf dat ik een paar dagen oud was, krijg ik al een speen. Ik wilde altijd veel zuigen, maar omdat ik niet de hele dag mocht drinken bij mama kreeg ik dus die nepperd. Flauw hè? Ik wilde 'm eerst niet, maar uiteindelijk gebruikte ik 'm toch maar.

Grappig dat wij morgen allebei bij onze opa en oma zijn. Wat doet jouw opa allemaal voor gekke dingen dan? Mijn opa tilt mij altijd heel hoog op. En dan zit ik zo hoog, dat ik bij het plafond kan. Mijn opa is namelijk 2 meter lang en ik ben dan dus ook zo lang. Mijn mama zegt dat ik zijn genen heb. Ik weet niet wat dat betekent, maar ik ben ook lang en daarmee heeft dat te maken.

Voorlezen doet mijn mama wel, maar ik blijf ook niet lang zitten hoor. Ik wil het liefste zelf op de grond zitten met een boekje en dan ga ik alleen maar bladeren. Als mama voorleest, wil ik ook altijd alleen maar zelf bladeren en luister ik niet echt. Stil zitten vind ik zo moeilijk, ik wil alles graag zelf doen. Jij hebt wel gelijk, misschien moeten we het wel gaan proberen, voor onze mama’s.

Jurian? Ben jij er ook nog?

Ik ga nu weer verder tukken. Veel plezier morgen Tim!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Lieve vriendjes!

Ja hoor ikke ben er nog… zit te genieten van jullie verhaaltjes. Papa en mama zetten de compoeter nooit aan op zondag, Dus daarom heb ikke nu alle verhaaltjes moeten lezen. Alleen als mama gaat werken dan moet ze wel achter compoeter ook op zondag…

Ikke doe ook altijd lang slapen… enne als ikke dan wakker wordt dan ga ik liggen praten of heel stil liggen met duimpje in mijn mond. Mama denkt dan dat ik nog lekker doe slapen maar dat is dan helemaal niet zo… wel lief van mij dat ik mama dan nog niet wakker maak hé. Ikke ben meestal om half 8 wakker (laatste tijd iets eerder maar komt dat zon in mijn kamer schijnt) en mama haalt mij om 8 uur uit bed. Dan ga ikke samen met mama eten… ikke pap en mama boterham. Eten jullie al brood smorgens of ook nog lekker warme dikke pap met lepeltje?

Gezellig hé bij opa en oma… mijn opa is ook mijn grote vriend. Hij is heel trots op mij. En moet altijd met mij knuffelen als ik kom… Ook doet opa spelletje van paardje met mij. Dan gaan we over de weg en zingt opa ‘hop hop hop paardje in galop’ en dan is er een gat in de weg en laat opa mij klein beetje vallen. En dan moet ik zo hard lachen …! Mama zegt dan … die opa’s blijven jong met die kindjes (heb 6 nichtjes/neefjes). Mijn andere opa en oma wonen verder weg… daar ga ik soms met papa naartoe. Is ook papa van mijn papa … snappen jullie dat? Moeilijk allemaal hoor… mijn papa is toch mijn papa en niet opa’s papa…?!

Voorlezen … LEUK! Maarre mama moet mij wel in de houtgreep houden … ikke wil dan ook helpen met blaadje omslaan … maar dat mag niet. Dus zet mama mij naast haar op de bank (klem …) en doet mij verhaaltje voorlezen van het beertje of van de diertjes. Vind ik er leuk… soms mag ik ook kiezen wel boekje … maar dat weet ik nog niet zo goed. Als papa het doet moet ik altijd lachen die gaat allemaal gekke geluidjes maken… doet de diertjes na.

Mama wil van de week ook weer met mij gaan fietsen als het niet doet druppelen. Ze zegt dat ik nu goed doe zitten… en ikke zit nu ook helemaal alleen. Mama blijft er niet meer bij. Soms doe ik dan nog wel omvallen maar dan komt mama mij wel helpen. Ikke kan nog niet zelf gaan zitten… dat moet ikke nog oefenen. Maar staan doe ik wel. Als mama mij neerzet in de box en ik de rand vast kan houden doe ik heel goed staan… dus ikke ga vooruit! Mama is helemaal trots!

Mijn mama moet veel werken dus daarom kan ikke niet veel verhaaltjes naar jullie typen maar probeer het tussen de drukte door wel te doen, vind het wel gezellig! Mama gaat deze week Nijntje taart maken… voor feest donderdag. En als feest voorbij is gaat ze de mama van Erik heel lief vragen of zij de foto’s hier op ikkeben wil neerzetten. Want mama kan dat niet …

Ook moeten papa en mama deze week bij mijn vriendje Matt gaan kijken. Hij ligt in groot huis. Mama zegt dat is ziekenhuis, voor zieke mensen. Matt is ook nog heel klein (1 1/2 maand) maar Matt heeft iets aan hartje. Mama en papa doen veel bellen met die papa en mama en zijn soms wel verdrietig dat dit allemaal gebeurd. Ze zijn dan extra dankbaar en blij met mij omdat ik niet ziek ben. Maar hopen dat Matt ook weer beter mag worden. Vrijdag gaan ze hem helpen door een operatie (moeilijk woord he).

Zo heb ikke weer beetje goed gemaakt door verhaaltje terug te schrijven?

Handkusje van Jurian en zijn mama …

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

He Jurian! Gezellig dat jij er ook weer bent. Ik wist niet dat jij op zondag niet kon typen, maar gelukkig vandaag weer wel. Ik kan op alle dagen typen, dat is wel makkelijk.

Vanmorgen werd ik om 6.30 uur heel hard huilend wakker. Ik had eng gedroomd. Daarna wilde ik niet meer in m’n bedje blijven liggen, dus mocht ik even spelen bij mama in het grote bed (was leuk!!). En om 7 uur gingen we naar beneden en kreeg ik pap. Ik vind dat nog steeds lekker hoor, maar dan moet het wel goed warm zijn. Als ik 15 maanden ben, gaat mama andere pap voor mij proberen. Hoepaloep ofzo. Dat zag ik in de winkel, dat is ook van bambix. En ik zei dat ik die graag wilde, maar mama zei dat ik dan nog even moest wachten. Dus ik hoop dat ik snel 15 maanden ben, dan gaan we die nieuwe proberen! Nu lig ik alweer in bed sinds kwart voor 8. Ik voelde warm aan en wreef veel in m’n oogjes. Hopelijk word ik niet weer ziek, want we gaan vrijdag op vakantie en dan wil ik echt niet ziek zijn. Hopen jullie met me mee, vriendjes?

Wat goed Jurian, dat jij kan staan! En dat zelf zitten, dat komt nog wel. Logisch dat jouw mama helemaal blij is daarmee. Maar wat een zielig verhaal van baby-Matt. Dus hij is wel heel ziek? Ik hoop dat hij snel weer beter wordt, want ziek zijn is nooit leuk, maar helemaal niet als je niet thuis in je eigen bedje kan liggen.

Ik ga nu eventjes slapen, want straks ga ik naar opa en oma. Vanavond ga ik weer typen naar jullie. Tot dan! Veel plezier vandaag met alles wat jullie gaan doen!

Wat leuk Jurian dat je weer een berichtje teruggeschreven hebt. En dat nog wel midden in de nacht. Ik word nooit wakker s’nachts dus dat gaat mij niet lukken. Ik wist ook niet dat jij niet mag typen op zondag. Ik mag dat wel, dus dat vind ik wel makkelijk. Maar het is niet erg hoor dat jij dan niet mag typen, want dan krijgen we de volgende dag een lekker lang berichtje.

Wat fijn trouwens dat jouw papa weer werk heeft. Dat was ik helemaal vergeten om te typen. Maar ik denk dat jouw mama nu ook wel weer helemaal gelukkig is.

Leuk he dat die opa’s zo gek kunnen doen. Mijn opa doet dat ook en ik vind dat zo leuk. Zodra ik opa zie ga ik al heel hard lachen. Ik begrijp inderdaad ook niet hoe het allemaal zit met opa’s en papa’s. Mijn mama heeft weer andere opa’s en oma’s en papa’s en mama’s dan ik. Maar ik denk dat we het wel gaan snappen als we wat ouder zijn.

Leuk hoor dat donderdag je feestje is. Ik wil dan idd wel foto’s van je zien. En spannend dat je met mama gaat fietsen. Ik hoop dat het heel mooi weer is deze week. Laat je ons dan weten wat je van het fietsen vond?

We hebben van jouw mama gehoord dat Matt in het ziekenhuis ligt. Echt heel verdrietig en niet leuk. Ik ga met jullie mee hopen dat het allemaal goed gaat.

Ik eet ook nog gewoon pap s’ochtends. Dit gaat er heel snel in, dus mama heeft nog nooit iets anders geprobeerd. Sinds zaterdag eet ik 2 boterhammen tussen de middag. Mama geeft me er altijd 1 en daar doe ik het prima op dus ze probeert nooit een 2e. Maar zaterdag bleef mijn mond nog opengaan na mijn boterham. Dus toen maakte ze nog een 2e en die at ik ook op. Dus gisteren had ze er meteen 2 klaargemaakt en die heb ik allebei opgegeten. Ik hoop dus dat papa vanmorgen tegen opa en om heeft gezegd dat ik wel meer dan 1 boterham lust.

Dat is ook niet leuk dat je vanmorgen heel hard moest huilen Erik. Ik hoop inderdaad niet dat je ziek gaat worden. Papa en mama moesten mij om half 8 wakker maken, omdat ik met papa mee moest naar opa en oma. Die passen altijd op maandag op mij, omdat papa en mama moeten werken. Mama komt me vanmiddag weer halen.

Gelukkig hebben opa en oma ook een computer, dus heb ik nu bij hun dit berichtje getypt.

Veel beterschap Erik enne niet ziek worden hoor.

Dag vriendjes!

Lilypie

@Mini-Boy: dat wist ik trouewns wel dat je zo heette. vergeten denk ik, die leuke nicknames ook, soms zeg ik ook tegen mijn vriend: die of die vertelde dat nog (en dat is dan een nickname die ik noem hij kijkt me dan zo aan van???)

@Jurian:
ikke mag van mammie een berichtje typen.
hoe gaat het met je? met mij erg goed. ik zit in een sprongetje, maar deze zie ik nog steeds als erg kwaadaardig ipv angstig.
ik ben errug boos op iedereen en heel soms lach ikke een beetje.
maar pappie en mammie pakken wel is iets van mij af, en dan ga ik heeel heeeeeeeeeeeeeel hard krijsen en schreeuwen. mijn mama schiet dan soms in de lach, maar ik vind ut helemaaaal niet grappig. je ziet mijn mama dan ook kijken zovan: ohjee ik mag niet lachen (DOE DAT DAN OOK NIET!!!)" dus dan ga ik mokkend in mijn wipper zitten en mijn tong uitsteken en PFFFFFFFF geluiden ermee maken zodat ik lekker onder de kwijl zit en mama mij weer voor de zoveelste keer een schoon shirtje aan moet trekken. Ook dan wordt ik weer kwaad, ik zou is willen dat ze zich niet zo met me bemoeien, spuug ik zit ik helemaal onder moet ik weer gewassen worden. laat me toch met rust!" ikke doe war IKKE zin in heb deze sprong
maar jullie baby dreumissen begrijpen mij wel he?

zo ikke heb effe mama uit bed getrommeld… ze heeft lang genoeg geslapen en ik wilde met haar spelen. Ze lag om 11 uur nog op bed… pfft… lang hoor. Maar papa zei dat ik niet zo hard mocht roepen omdat mama moest slapen… dus ikke dacht mama misschien ziek. Maar gelukkig niet. Mama moest vannacht voor de oude mensjes zorgen dus had vannacht niet geslapen… nou wel wij hé! Daar is de nacht toch voor!? Maar die oude mensjes zijn wel lief. Mama krijgt vaak snoepje mee voor mij… dat lust ikke wel. Mama heeft gezegd dat ikke die niet meer mag, omdat ikke allergisch ben voor suiker … nu krijgt mama gezonde snoepjes mee (fruit) van die mensen. Dat is lief hé!

Rico ben je lekker aan het springen, niet te hard hoor want daar word je zooo moe van. Vervelend he die sprongetjes … dan willen wij wel maar kunnen wij niet. Ikke ben ook altijd erg moe als ikke dan in sprongetje zit… en mama zegt dat ikke dan ook veel doe mopperen/piepen/jengelen. Maar paar weken later ben ik zooo lief dat ze zegt ‘je ben om op te eten’ Nou dat wil ikke ook niet… moeders zucht

Oh Erik niet ziek worden hoor. Want dan kan jij niet op vakantie met papa en mama …! Ikke doe in bedje heel hard duimen dat jij niet ziek wordt. Doe maar lekker veel slapen … en gezond eten. Enne zeg maar tegen mama dat ze altijd even wat beterschap spulletjes in haar tas moet doen (pcmoll-tandendruppels etc) dan kan ze jouw weer helpen beter maken als je op vakantie ziek wordt. Ikke ben even vergeten waar jij naartoe ga? Doe jij mij dat nog vertellen? En als jij weg ben kan je dan niet stiekem meer met ons praten??

Tim hoe is het met je … doe het nog pijn? oh oh… daar is mijn mama ook altijd bang voor dat ik nog keer val. Maar papa zegt dan dat ikke hard wordt. Wat is dat? Ikke hard? Nou ikke doe maar heel voorzichtig en niet vallen. Anders moet mama mijn traantjes weg kussen. Maar jij ben wel stoer hoor dat je niet zolang hoefde te huilen. Lief als papa en mama dan bezorgd om ons zijn … geniet ikke wel van! Mama zegt weleens alle aandacht gaat uit naar Jurian … als er ooit 2e komt zal dat heel anders zijn. Ikke weet niet wat mama bedoelt, maar krijg dan van papa dikke knipoog!

Hoe was jullie dagje bij opa en oma? Leuk gespeeld? Gaan jullie opa’s ook fietsen met jullie?

Nou ga ikke proberen nog oogje dicht te doen… hoor dat mama koffie aan het zetten is… gemeen eigenlijk dat ikke dan op bed moet liggen… maarre ze weet lekker niet dat ik niet slaap. Oh deur gaat open… gauw toppie weg…

nog even snel een kroel voor jullie

Wat is het hier gezellig! Ik ben weer thuis, maar lig uitgeput in bedje. Ik was vandaag bij opa en oma en het was heel gezellig. Ik heb gespeeld en gewinkeld en ik ben in bad geweest en ik heb ook lekker gegeten. Vanavond had oma bloemkool gemaakt met aardappeltjes en een gehaktbal en die heb ik allemaal opgegeten. Gisteren hoefde ik haar rijst niet, maar vanavond lustte ik het wel. Oma was daar heel blij om, ik kreeg allemaal kusjes. En ik heb ook drinken gehad uit een beker met een rietje. Ik wist eerst even niet hoe het moest, maar oma en mama deden het voor en toen kon ik het gelijk. Mama zei dat ze de tip voor die beker had gekregen van digi-tante Sandra en daar ben ik wel blij om. Ik vind het namelijk een leuke beker! Hij heeft rood en geel en blauw, stoer hè?

Hoe was het bij opa en oma Tim?

Jurian, wij gaan vrijdag op vakantie naar een plaatsje vlakbij Eindhoven. We gaan in een ander huis slapen dan, spannend hoor. Mama en papa nemen de computer mee, dus misschien dat mama wel af en toe nog verhaaltjes zal typen hoor. Maar ik moet van mama zeggen dat ze niets kan beloven. Dus dat doe ik dan maar.

Ik ga nu nu meteen slapen, want ben helemaal moe. Rico, gezellig dat jij er ook bent!

Knuffel van Erik!

Hier ikke nog effe snel…

Oh wat goed Erik … ikke heb al tegen mama gezegd dat ikke die ook wil en ook met die mooie kleurtjes! Waar heb jouw mama die gekocht? En leuk ergens anders slapen… mijn papa zat vanavond ook te kijken naar vakantie in Drenthe (daar woon jij toch ergens?) Heb je tip voor leuk park met luxe mooie bungalows? (zegt papa dat die huisjes zo heten!)

Denk dat Tim nog gezellig bij opa is

(nat) kusje … (want ben beetje aan het snotteren)

Mijn mama heeft die beker gekocht bij de drogist, Jurian. De bekende drogist zeg maar. Jouw mama weet dan vast wel welke het is.

Ik woon inderdaad in Drenthe! Weet je wat een mooi park is? Bij mij in het dorp is dat, ik woon daar vlakbij. Het heet Hof van Saksen. Ga maar eens op google zoeken, dat is echt mooi. Met mooi zwembad en restaurants en een strandje. Mijn mama woont daar echt vlakbij, dus als jullie daarheen gaan dan komen jullie maar even een theetje drinken zegt mijn mama. Of koffie, of sap, of water, of fris. Haha! Wat kan ik al veel verzinnen hè, om te drinken.

Ik lig nu weer in mijn bedje. Ik ben niet ziek geworden, maar wel weer heel verkouden. En daar was ik net weer vanaf. Ik vind dat niet leuk, dan zit m’n neus verstopt en kan ik niet goed eten en drinken. Jurian, jij bent toch ook altijd verkouden? Vind jij dat niet vervelend dan?

Vanmiddag ga ik met mama naar mijn andere oma, de mama van papa. Ingewikkeld! Mijn tante komt dan ook met mijn 2 nichtjes (die zijn 3 jaar en 9 maanden). Dat wordt vast gezellig. En heb jij nog plannen, Jurian? En Tim?

Doei!

Daar ben ik weer.

Het was gisteren heel erg leuk bij opa en oma. Ik heb heel veel gekke spelletjes gedaan met opa en ook lekker in de tuin gespeeld, want het was heel mooi weer. Ook heb ik 2 boterhammen gehad van opa en oma, dus gelukkig hadden papa en mama doorgegeven dat ik sinds dit weekend 2 boterhammen eet. Ik heb opa en oma ook laten zien dat ik los kan staan. En die waren helemaal trots op mij dat ik dat kan. Maar oma zei al als je het niet kan is het ook niet erg, want trots zijn we toch wel op je. Lief he dat ze dat zei. Ik heb ook nog 3 uurtjes geslapen en met opa en oma gewandeld. De oma van mijn mama kwam ook nog eventjes langs, want die vind het ook altijd wel leuk om mij te zien. Toen mama me op kwam halen ben ik in de auto onderweg naar huis in slaap gevallen zo moe was ik.

Ik ben nu op de creche. Ik wist niet dat ze daar ook computers hadden, maar die heb ik nu ook gevonden. Kan ik toch nog berichtjes naar jullie typen, want ik was gisterenavond zo moe. Ik wilde stiekem in mijn bed nog een berichtje naar jullie typen. Maar ik ben meteen in slaap gevallen en toen werd ik vanmorgen pas weer wakker. Was dus wel teleurgesteld (volgens mij noemen ze dat zo) dat ik meteen in slaap gevallen ben.

Vandaag word ik extra vroeg van de creche opgehaald. Mama komt me altijd ophalen, maar vandaag komen de papa en mama van mijn papa me ophalen rond 15.00 uur. Deze opa en oma wonen wat verder weg, dus die zie ik niet zo vaak. Maar nu zie ik ze wel veel. Want afgelopen zaterdag heb ik ze al gezien bij de verjaardag van oom Roland. En dan zie ik ze vandaag en dan zaterdag weer, want dan is oma jarig. Mijn opa en oma hebben vakantie en komen naar de nieuwe keuken van ons kijken. Papa heeft heel hard gewerkt en nu staat er een hele andere keuken, leuk he! Mijn papa en mama zijn er erg blij mee en ik vind hem ook heel mooi. Wat ik wel jammer vind is dat ik nu niet meer bij de oven kan. Die zat eerst onderin, maar zit nu een heel stuk hoger. En dan kan ik er niet bij, jammer he!

Ik heb gelukkig geen pijn meer aan mijn lip. Er zit nog wel een blauw/paars plekje, maar volgens papa en mama gaat dat nog wel weg.

Wat goed van je Erik dat je ook uit de rietjesbeker kan drinken. Mooie beter he met al die kleurtjes. Die van mij is groen met blauw, want ze hadden geen andere kleurtjes. Ja Jurian, je moet gewoon aan mama vragen of ze die ook wil kopen. Leuk, dan hebben we alledrie dezelfde beker. Als het bij ons goed gaat, dan kan jij dat ook wel om uit die beker te drinken.

Oh ja Jurian jij vroeg of ik wel eens met opa en oma ga fietsen. Ja, dat heb ik wel eens gedaan. Nog niet zo heel vaak, denk iets van 3 keer. Oma heeft een mandje op haar fiets, dus het kinderzitje doet opa dan op zijn fiets en dan mag ik er inzitten.

Erik wat goed van je dat je niet ziek geworden bent. Gelukkig maar want ziek zijn is niet leuk he! Hoe is het trouwens met jouw mama Erik. Die ging toch gisteren bloed geven. Heeft ze er geen last van dat ze nu minder bloed heeft?
Enne wel lief dat je nu wel het eten van oma opgegeten hebt. Want 2 keer niet opeten is natuurlijk ook niet zo lief. Enne vers eten is echt heel errug lekker hoor.

Oh de leidsters komen eraan met fruit. Die krijg ik thuis altijd later maar hier al om half 10. Die wil ik niet missen, dus ik ga snel de computer afsluiten.

Dag!

Groetjes,
Tim

Lilypie

Hoi!

Met mijn mama gaat het goed hoor Tim. Ze was gisteren soms een klein beetje duizelig, maar verder had ze nergens last van. Het was maar een halve liter minder bloed hoor. Ik weet niet precies of dat veel is, maar het klinkt niet als heel veel. Mama had wel een klein gaatje in haar arm, dat zag er grappig uit. Dat kwam van de naald, zei mama.

Wat heb jij een leuke dag gehad gisteren zeg! Volgens mij zijn jouw opa en oma net zo lief als de mijne. En vandaag zie je je andere opa en oma, wat word jij verwend zeg. Ik zie vandaag mijn andere oma, de mama van mijn papa. De papa van mijn papa is onlangs overleden, maar daar had mijn papa al heel lang geen contact meer mee, dus ik kende hem helemaal niet. Ik heb dus twee oma’s en één opa. Jij hebt gewonnen!

Wat balen dat je niet meer bij de oven kan, maar is wel beter hoor. Die wordt altijd heel heet, dus dan kan je je pijn doen. En jij hoeft toch nog niet te koken, dat doen papa en mama nog wel voor jou. Jij kan veel beter lekker spelen, dat doe ik ook als er bij ons gekookt wordt. Soms krijg ik dan een pollepel en een bakje en dan ga ik heel hard ermee slaan. Da’s leuk joh!

Ik ga nu even m’n middagtukje doen. Ik moet goed uitgerust zijn om vanmiddag met mijn nichtjes te spelen.

Doei vriendjes!

ikke ben zo blij met jullie verhaaltjes… dat ikke nu weer lekker een verhaaltje terug gaan vertellen…

Ja ikke ben altijd ‘verkouden’… mama vind dat niet leuk voor mij… mama zegt dan ach kereltje wat lig je toch te zagen… maar ikke weet niet beter. Nu wil mama keer met mij naar andere dokter gaan. Ikke vind dat best. Als hij mij maar geen pijn doet. Maar mama gaat dan mee…!

Vandaag ga ikke niet zoveel doen. Want mama zegt dat ikke deze dag rustig moet doen omdat donderdag feest is. Leuk weer slingers en die balonnen vind ik zo leuk! Dan doe ikke met mijn nagel langs wrijven … en dan zegt mama ‘ondeugd niet doen … krijg ik kippevel’, Ikke weet niet wat dat is… maar ikke heb dan wel schik. Doe ik mama beetje plagen. Enne … papa en mama hebben nog kadootje voor mij dus mag ikke nog meer papier scheuren. Ook moet ikke nog kadootje kopen voor papa… hebbe jullie ideetje wat papa’s leuk vinden?

Tim wat leuk een nieuwe keuken… is dat zelfde als nieuw huis? Want die krijgen wij ook… mama zegt dat dat heel duur is nieuw huis, dus zal nieuwe keuken ook veel centjes kosten. Wat is het voor keuken? Wij hebben nu rood zegt mama… maarre ikke ken kleurtjes niet. Jammer dat je niet meer met je vingers op de oven kan… gauw iets anders verzinnen wat nog wel kan … misschien kan je nu bij de snoepjesdoos

Oh Erik jouw mama weten zeker niet dat wij maar armoedzaaiers zijn … pfft dat kost duur die huizen … maar mooi!! Superrrrrrrrrrrrr… maar mama zegt dat dan eerst geldschip moet komen… ikke wil niet op schip! Wil huis!

Nou ikke ga toch ff oogjes dicht doen… ben best moe en vanavond krijg ik ook kadootje want dan komt er vriedin van mama … dus moet ik wel uitgeslapen zijn.

Een klapzoen van jullie big-boy

Weet je Jurian? Toen ik het had getypt, van Hof van Saksen, toen dacht ik al dat het niet helemaal goed was misschien. Maar soms hebben ze aanbiedingen en is het goedkoper, dus misschien had het toch gekund. Wat is een geldschip? Ik heb daar nog nooit van gehoord.

Ben moe! Was vanmiddag bij oma en heb druk gespeeld. Nu wordt het hier heel donker, het gaat denk ik weer druppelen. Ik ga maar lekker slapen, als het druppelt is het lekker om in bed te liggen zegt mama altijd. En dat vind ik ook.

Trusten vriendjes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier weer een berichtje van mij. Ik ging gewoon om 20.00 uur naar bed, maar was te moe om te typen. Heb dus eerst even geslapen en ben nu weer even wakker om te typen.

Oh ja Erik ik was vergeten uit te leggen in mijn vorige berichtje wat een duim is. Je duim zit aan je hand en je weet vast wel wat je hand is. Want ik denk dat jij net als ik wel in je handjes kan klappen en kan zwaaien. Aan je hand zitten dus allemaal vingers en ook een duim. Ik hoop dat je het nu begrijpt, anders moet je het eens aan mama of papa vragen.

Wat leuk dat jouw opa je altijd hoog optilt. Mijn opa doet dat ook, alleen is hij niet zo groot als jouw opa. Alle opa’s en oma’s zijn inderdaad heel erg lief. Mijn opa gaat ook altijd koppeltje duikelen met mij. Dan lig ik op mijn rug op opa’s schoot en dan pakt hij mijn benen en die doet hij zo omhoog en draait hij door zodat ik over de kop ga. Als hij dat heeft gedaan sta ik op de grond en moet ik heel hard lachen. Ook gaat hij op de grond liggen om samen met mij te spelen of hij gaat me achterna kruipen.

Wat fijn Erik dat het goed ging met je mama na het bloed geven. Klinkt wel eng een gaatje in je arm. Het lijkt mij dat dat wel pijn doet.

Ja, Jurian jouw mama vertelde dat je altijd verkouden bent. Zeg inderdaad maar tegen je mama dat ze naar een andere meneer moet die jou beter kan maken. Ik vind het helemaal niet leuk voor jou dat je zo vaak verkouden bent. Ik hoop dat je daar snel vanaf bent.

Maar eerst lekker feestvieren donderdag. Ik hoop dat je heel veel kadootjes krijgt, want papier scheuren is echt leuk. En je hebt dan ook weer heel veel nieuw speelgoed om mee te spelen.

Onze nieuwe keuken is cappucino kleur. Vind het wel een moeilijk woord, dus ik hoop dat ik het goed geschreven heb. Ja, Erik je hebt eigenlijk wel gelijk, ik ga veel liever spelen dan koken. Tenminste dat denk ik wel, want ik heb nog nooit gekookt dus weet niet of dat leuk is. Maar de oven heeft van die leuke knopjes om aan te zitten en dat kan nu niet meer. Ook kon ik altijd mezelf zien in de oven en als de oven aanstond dan zag je lichtjes die branden. Jammer dat dat nu niet meer kan, maar ik heb gelukkig genoeg andere dingen om mee te spelen.

Weten jullie wat ook leuk is…een kruimeldief. Vind het zo leuk om mee te spelen, alleen mag dat niet van papa en mama. Stom is dat he! Ook de stofzuiger is leuk, ik kan me heel lang vermaken met de wieltjes die op de stofzuiger zitten. Die kunnen zo leuk ronddraaien. En ook de stofzuigerslang die op de grond ligt is leuk. Die ga ik dan heen en weer bewegen net alsof ik aan het stofzuigen ben.

Het was wel een vermoeide dag vandaag. Maar ik vond het wel leuk om op de creche mijn bed uit te komen. Want toen ik wakker werd stonden opa en oma daar. Daar heb ik heel leuk mee gespeeld en ze zijn met mij naar de speelgoedwinkel geweest. Ik pakte vanuit mijn buggy een knuffel en daar ging ik heel erg mee knuffelen. Opa en oma vonden dat zo’n lief gezicht dat ze de knuffel maar voor mij gekocht hebben. Hihi de volgende keer pak ik wat duurders, misschien krijg ik dat dan ook.

Ik ga weer verder slapen.

Weltrusten vriendjes

Lilypie

Nu weet ik wat een duim is Tim, dank je wel! Maar het is toch helemaal niet lekker om op je eigen vingers te sabbelen? Misschien ga ik het nog wel eens proberen, maar ik denk het niet. Mama heeft van die mooie speentjes voor mij gekocht en die gebruik ik veel liever.

Wat ben jij slim Tim! Dat jij die knuffel pakte en dat opa en oma hem toen gingen kopen. Ik heb dat wel eens gedaan met mijn oma; toen wees ik naar een knuffelkoe en toen zei ik: “Koe.” Toen was oma zo trots dat ze 'm voor me kocht. Maar hij ligt bij opa en oma thuis, dus ik kan er niet altijd mee knuffelen. Dat vind ik wel jammer, maar ja.

Wat grappig, ik vind de kruimeldief ook leuk! Mama stofzuigt daar altijd even snel mijn boxkleed mee 's ochtends, omdat soms de poes erin ligt 's nachts. En daarna mag ik altijd de box in. Leuk lawaai maakt 'ie hè? Als mama met de gewone stofzuiger gaat schoonmaken, dan probeer ik altijd het snoer te pakken en daarmee te spelen. Ik ben er niet bang voor, voor dat harde geluid. De poezen wel. En jij dan Tim?

Vandaag komt mijn papa weer thuis, zei mama vanmorgen. Dat vind ik leuk! En dan gaan we over 2 nachtjes slapen al samen op vakantie, spannend. Ik ben benieuwd naar ons nieuwe huis en of dat huis net zo mooi is als ons echte huis. Zou daar ook speelgoed zijn? Anders hoop ik dat papa en mama wel speelgoed voor mij meenemen.

Jurian, heeft jouw papa op het internet nog een mooi huisje gevonden voor vakantie?

Oh ja je papa komt vandaag weer thuis. Dat is wel weer erg leuk voor jullie. Als ik papa en mama overdag niet gezien heb dan ben ik ook altijd weer heel blij om ze te zien. Als ik op de creche aan het spelen ben en mama komt me ophalen ga ik altijd heel blij kijken en meteen naar haar toe kruipen. Doe jij dat ook altijd Erik? Want nu kun je natuurlijk kruipen.

Ja, ik vind het wel heel lekker om op mijn duim te sabbelen. Maar ik doe het alleen s’nachts als ik ga slapen. Als ik dan in slaap val dan valt de duim ook uit mijn mond zegt mama. Maarre jij hebt een speen, wat is dat dan voor iets want die ken ik weer niet?

Wat slim zijn wij allebei he dat we allebei een knuffel van opa en oma hebben gekregen. Ik denk niet dat dat lukt als ik het bij mama probeer. Jammer dat de koe niet bij jouw thuis slaapt. Maar het is ook wel leuk dat je weer een andere knuffel hebt als je bij oma bent. Zo hoef je niet telkens iets mee te nemen. Slaap jij in bed ook met een knuffel of niet?

Ik doe de laatste 2 weken ook telkens mijn wijsvinger in mijn mond. Dat doe ik normaal niet, maar volgens mama krijg ik weer tandjes. Ik kwijl heel veel en er zitten 2 bobbels links en rechts naast mijn boventanden. Heb jij al veel tandjes?

Ja, die kruimeldief maakt zeker een leuk geluid. Enne ik speel ook altijd met het snoer van de stofzuiger. Ik vind het geluid van een stofzuiger niet eng. Meestal stofzuigt mama als ik lig te slapen. Maar ook wel als ik wakker ben, maar dat vind ik niet erg. Wat ik wel altijd eng vind is boren. Papa moet wel eens iets boren en dan ga ik eerst heel bang kijken en een pruillipje trekken en dan ga ik huilen. Vind dat geluid zo eng. Maar mama stelt me dan altijd wel weer gerust en knuffelt me en dan ben ik niet meer bang.

Spannend hoor dat je al bijna op vakantie gaat. Ik vind het wel jammer Erik, want dan ga ik je berichtjes wel heel erg missen. Maar voor jou en je papa en mama is het wel heel erg leuk. Ik hoop dat jullie mooi weer hebben. En anders kun je lekker veel in het binnenzwembad zwemmen.

Opa en oma zeiden gisteren dat wij in november een lang weekend naar een ander huis gaan. Dat hebben we 2 jaar geleden voor het eerst gedaan en nu doen we dat ieder jaar. Opa en oma betalen dat dan, lief he! Mijn 2 ooms en tantes gaan dan ook mee. Echt leuk vind ik dat. En weet je waar dat huisje staat! In drenthe en volgens mama woon jij daar Erik. Dan zijn we misschien heel dicht bij elkaar. Opa en oma hebben ook een leuk huisje gezien in Zeeland. Maar papa en mama vinden Drenthe wel leuker. Dus het is nog even afwachten wat het gaat worden.

Ga je vandaag nog wat leuks doen Erik?

Groetjes,
Tim

Lilypie

Weet jij niet wat een speen is? Dat is een rond dingetje en die kan je in je mond stoppen en dan kan je erop zuigen. Jij hebt toch ook wel eens uit een flesje gedronken? Het lijkt op die speen die ook op het flesje zit. Maar alleen komt er geen melk uit, dat is wel jammer.

Ik slaap nooit met een knuffel. Als ik 's ochtends wakker word en het is nog vroeg, dan geeft mama me wel een popje waarmee ik dan in bed nog even kan spelen tot het 7.00 uur is. En dat vind ik wel leuk, maar ik slaap er niet mee. Met welke knuffel slaap jij dan?

Hoeveel tandjes heb jij nu dan Tim? Ik heb er acht, vorige week is er onderin weer eentje bijgekomen. Maar ik blijf kwijlen en ik zit ook regelmatig met m’n duim en wijsvinger in m’n mond en het lijkt wel alsof het door een kiesje komt zegt mama. Ik weet het niet, het komt vanzelf wel hè? Doet het bij jou veel pijn? Bij mij deden mijn ondertanden bijna geen pijn, maar mijn boventanden wel.

Dat zou leuk zijn, als jullie dan in Drenthe op vakantie gaan! Daar woon ik ook, misschien kan je dan wel komen spelen Tim! Maar eerst ga ik op vakantie nog, vrijdag. Leuk! Ik zal jouw berichtjes ook missen hoor, maar misschien ga ik af en toe wel even typen als het mag.

Vandaag blijven we thuis, de vorige paar dagen was het toch wel druk. Ik lig nu te slapen (denkt mama, hihi) en daarna gaan we wachten op papa. Die is hoop ik al wel onderweg, dus misschien is 'ie er wel als ik wakker word. Ga jij nog iets leuks doen vandaag?

Oh ja nu je het zegt weet ik wel weer wat een speen is.

Al vanaf dat ik geboren ben slaap ik in bed met een klein nijntje popje en een klein 101 dalmatiers hondje. De stonden altijd in mijn bed, maar verder deed ik er niks mee. Vanaf iets van 4 of 5 maanden ging ik het hondje steeds leuker vinden. En telkens als ik dan naar bed ging pakte ik het hondje. Dat doe ik nu nog steeds. Zodra ik in bed lig kijk ik meteen om me heen waar het hondje is en pak ik die. Mama pest me wel eens door het hondje eruit te halen als ik in bed gelegd wordt. Als ik dan het hondje niet kan vinden dan ga ik huilen. Ik vind het hondje namelijk heel lief en wil daar graag mee slapen.

Ik heb nu 6 tandjes. Het laatste tandje kwam er 2 weken voor mijn verjaardag bij. Ik heb nu 2 boventandjes en 4 ondertandjes. Maar er zitten wel 2 bulten aan allebei de kanten van mijn boventanden. Ben dus benieuwd hoelang het duurt voordat ze doorkomen. Ik heb gelukkig niet veel last gehad van het doorkomen van mijn tandjes. 1 ondertandje deed wel veel pijn. Ik at en dronk toen wel gewoon goed en slapen ging ook goed. Maar af en toe moest ik heel hard gillen van de pijn en zat ik mijn vinger aan mijn oortje, omdat het pijn doet.
Kiezen heb ik nog niet, maar ik heb wel eens van andere kindjes gehoord dat die ook heel veel pijn doen. Ik begrijp niet waarom we die tandjes krijgen, ik kan toch zo ook wel mijn brood en groente opeten.

Ja, dat is een goed idee van je. Je moet gewoon stiekem de computer meenemen, zodat je in de vakantie ook nog berichtjes naar mij kunt typen. Maar ja misschien is dat toch niet zo’n goed idee. Want ik denk dat papa en mama allemaal leuke dingen met jou willen doen. Maar misschien kunnen we dan s’avonds typen als je op bed ligt.

Is je papa inmiddels al thuis? En heeft hij het leuk gehad.

Ik ben nu op de creche, daar ga ik altijd op dinsdag en woensdag heen. Mama komt mij rond half 6 ophalen, dus ik ga nu nog even lekker spelen. Vind het echt leuk al dat speelgoed hier. Dat is weer eens wat anders dan het speelgoed wat we thuis hebben.

Groetjes,
Tim

Lilypie

Mijn papa is thuis! Hij heeft het leuk gehad, maar hij had mij en mama ook wel heel erg gemist hoor. Nu zijn we lekker weer heel veel daagjes samen, leuk!

Ik weet ook niet waarom we die kiesjes en tandjes krijgen, helemaal niet als het zoveel pijn doet. Weet je wat ik ook veel pijn vond doen? Toen ik geboren werd. Ik moest toen heel hard huilen. Eigenlijk is die pijn van de tandjes een stuk minder erg hoor…

Dit wordt een kort berichtje Tim, want ik ben zo moe dat ik snel weer verder ga slapen. Morgen ga ik een dagje naar oma, zodat papa en mama rustig alles kunnen inpakken voor vrijdag en het huis nog kunnen schoonmaken enzo. Nou ja, ik denk eigenlijk dat mama dat laatste vooral gaat doen, die houdt wel van schoonmaken. Papa zal wel tegen mama zeggen dat hij het overdreven vindt, want het is toch altijd al netjes bij ons vindt 'ie. Gelukkig hoef ik daar niet bij te zijn en ga ik leuke dingen doen met oma.

Trusten!