Gefeliciteerd voor Jurian!

Heb jij los gestaan Tim? Wat goed zeg. Dat kan ik écht nog niet. Op het CB kreeg ik een minnetje, omdat ik met staan m’n kontje nog te ver naar achteren doe. Die mevrouw daar zei: “Het is niet erg hoor, dat minnetje.” En toen zei mijn papa: “Maar ík maak me daar ook niet druk om hoor.” Dat vond ik wel lachen. Ik moest heen, omdat ik met 11 maanden nog niet door de arts gezien was en dat moest eigenlijk nog wel. Dus vandaag was voor de extra. Op 20 augustus moet ik weer en dan krijg ik ook weer die dingen in m’n been. Dat heten prikjes Tim. Daar word ik altijd boos om, want dat doet pijn. Moet jij dan ook altijd mopperen?

Mijn papa en mama hebben inderdaad vrij, dat noemen ze volgens mij vakantie. Dan zijn we bij elkaar thuis en hoeven we helemaal niets te doen ofzo. Maar ik hoop wel dat we veel moeten fietsen, want dat vond ik zo leuk. Ik speelde ook met de bel, dat is toevallig. Een leuk geluidje maakt dat, hè?

GAAP! Ik ga weer tukken. Trusten!

quote:
Jurian wat fijn! dat je zo'n fijne dag hebt gehad, en ook fijn voor papa en mama!

Miniboy (wat is je echte naam eigelijk?)
wat erg voor dat arme mannetje en voor zijn ouders! en ook voor jou natuurlijk jeetje zeg wat heftig! je krijgt toch de schrik van je leven als je je mannetje zo in het wiegje ziet liggen… ben er gewoon stil van vind het echt erg.
hoe gaat het nu met hem?
en weet je al iets meer van de operatie?
sterkte(K)

Ja schrikken hé… we hebben nog niks gehoord verder. De zus van die mama van dat kindje (volg je het nog) trouwde vandaag… dus kon ik ze niet bellen…
Mijn echte naam … groot geheim hahaha nee hoor (Lizette)…

Nou Tim en Erik jullie zijn gezellig aan het kletsen hoor… ik luister stilletjes mee misschien leer ik er ook wel wat van … kroel van Jurian

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Jurian! Klets maar gezellig mee.

Knuffel van Erik terug!

Jij mag idd ook gezellig meepraten hoor Jurian.

Wat stom van die mevrouw dat je een minnetje hebt gekregen. Goed dat jouw papa zegt dat hij zich er niet druk om maakt, want dat is ook zo. Dat komt allemaal vanzelf wel. En jij kan weer heel goed woordjes zeggen, dus daar heb je vast een plusje voor gekregen. Oh ja dat zijn prikjes, dat heeft mama ook wel eens verteld. Maar ik vergeet het steeds. Ja, daar wordt ik ook altijd boos om. Het doet echt veel pijn. Ze zeggen dat het goed is, dus ja dan moet het maar. Ik moet altijd heel hard huilen als de prikjes in mijn been komen. Maar daarna troost mama mij en dan is het zo weer over. Ik heb er daarna ook gelukkig nooit last van. Ik moet 28 augustus weer en krijg dan prikjes.

Ja, als je papa en mama vrij zijn dan heet dat inderdaad vakantie. Snap jij nou waarom papa’s en mama’s dat niet vaker doen. Dat is toch veel leuker dan werken.
Wij hebben allemaal leuke dingen gedaan in de vakantie, dus dat ga jij vast ook doen met je papa en mama.

Ja, die fietsbel maakt inderdaad een heel leuk geluidje. Ik heb ook een eigen fietsbel. Omdat ik die van mama zo leuk vond hebben papa en mama een Donald Duck fietsbel gekocht en die zit nu op mijn duwfietsje.

Ik ga denk ik zo douchen met mama, dus ik spreek je later wel weer.

Groetjes,
Tim

Lilypie

Lekker gedoucht? Ik ben met mama en papa naar de Ikea geweest, ze wilden een nieuwe boekenkast. Ze zagen eentje die ze mooi vonden, maar toen zei die mevrouw van die winkel dat ze die niet meer op voorraad hadden en papa en mama wilden 'm toen bestellen, maar dat kan niet bij die winkel. Dus dan moeten ze zelf via internet kijken of 'ie wel weer op voorraad is en dan weer opnieuw naar die winkel om 'm te halen. Papa en mama vonden dat niet klantvriendelijk, maar ik weet niet wat dat betekent.

Nu lig ik in bed en moet ik slapen. Ik heb 2 broodjes op én een flesje, goed hè? Ik wil alleen nog niet slapen. Ik denk dat ik maar tegen m’n voeteneind ga schoppen, dat maakt heel veel lawaai.

Doei!

Ja, ik heb lekker gedoucht samen met mama. De ene keer douche ik samen papa en de andere keer samen met mama. Ik vind dat altijd erg leuk en in het weekend gaan we wel eens met zijn drieen in bad. Douche jij ook altijd met papa en mama?

Wat leuk dat je naar Ikea bent geweest. Ik weet niet wat dat is, maar volgens mama is dat een hele grote winkel. Niet klantvriendelijk betekend dat die mevrouw niet lief was en wat extra moeite voor je papa en mama wilde doen. Je papa en mama moeten nu thuis op internet gaan kijken of de kast op voorraad is. Het lijkt mij dat die mevrouw dat ook zo kan zien. Dus daarom is het niet klantvriendelijk van die mevrouw.

Wat goed zeg dat jij 2 boterhammen eet. Ik krijg altijd maar 1 boterham van mama en die heb ik wel altijd zo op. Misschien krijg ik ook wel meer als ik daar om vraag. Ik heb vandaag voor het eerst een boterham met Ardenner boterhamworst gekregen en ik vond het erg lekker.

Ik heb vandaag voor het eerst niet geslapen vanmorgen. Normaal ga ik altijd rond 10 uur nog een uurtje naar bed. Ik was nog heel erg wakker en vrolijk, dus heeft mama me lekker laten spelen. Ik heb wel iets vroeger mijn boterham gehad, om kwart over 12. Na mijn boterham en melk heeft mama me wel op bed gelegd. Stom he, want ik lig nu toch alleen maar te brabbelen in mijn bed. Misschien dat ik straks nog wel probeer te slapen. Want ik denk dat ik anders later in de middag wel weer moe wordt.

Slaap lekker!

Groetjes,
Tim

Lilypie

Ik ga nooit met papa en mama in bad, want die hebben we niet. Wel onder de douche en in m’n eigen badje. Dan speel ik met een eendje en een washandje, dat vind ik altijd zo leuk. En weet je wat ik ook doe? Ik spetter zo met het water dat alles over de rand gaat. Mama moet dan alles weer opruimen, goed geregeld hè?

Oh, is dat klantvriendelijk. Nou, dat waren ze dus echt niet. Misschien gaan we nu wel bij een andere winkel kijken. Want mama heeft zoveel boeken (papa leest niet graag en mama wel), dat ze niet meer in de boekenkast passen die er nu staat. Dus er moet echt een nieuwe komen. Ik vind dat maar gek, speelgoed kopen is toch veel leuker dan een gekke kast? Daar kan je toch niets mee?

Ik slaap nog steeds niet, terwijl ik in de auto vanmorgen wel een half uurtje m’n ogen dichtdeed. Zo moe was ik toen. Maar ja, misschien ben ik daardoor al wel weer uitgerust. Ik ga het nog één keer proberen om te slapen, kijken of het dan lukt. Jij ook goed proberen hè, samen lukt het vast! Trusten Tim!

Ik ben na mijn vorige berichtje wel in slaap gevallen. Maar ja vind het wel leuk om op jouw berichtje te antwoorden. En dan ga ik hierna gewoon weer verder slapen.

Hihi wat leuk dat je alles onder spettert en dat mama het dan weer op moet ruimen. Thuis ga ik nooit meer in het kleine badje, maar op maandag ga ik altijd naar opa en oma en die doen mij dan ook in een klein badje. Ik speel dan met een eendje en ik spetter dan ook alles onder. Opa en oma moeten daar gelukkig wel om lachen, maar ja oma moet het daarna altijd wel weer opruimen.

Ja, stom he dat papa’s en mama’s altijd andere dingen kopen maar nooit eens speelgoed. Wij gaan altijd iedere week boodschappen doen, maar we lopen dan de speelgoedwinkel altijd voorbij. Ik denk dat ik eens aan papa en mama ga vragen of we daar een keer heen gaan. Daar staan veel leukere dingen dan in de supermarkt.
Maar het is misschien wel goed dat jouw papa en mama een boekenkast kopen. Mijn mama leest ook heel erg veel en mijn papa nooit. Mama zegt dat lezen heel leuk is, dus dan is er straks ook weer ruimte om boeken van jou in te doen. Wij hebben boven een boekenkast en daar staan mama’s boeken in. En onderin is een plank vrijgemaakt voor mijn boeken. Dat vind ik wel heel lief van mama.

Gaap gaap, ik ga weer verders lapen. Ga jij ook maar slapen Erik anders ben je straks te moe om berichtjes naar mij te typen en dat zou ik wel jammer vinden.

Groetjes
Tim

Lilypie

Ik heb helemaal niet meer geslapen vanmiddag Tim! Ik heb ruim anderhalf uur in bed gelegen en gekletst, maar niet geslapen. De rest vd middag was ik wel gezellig, dus het maakte niet uit, volgens papa en mama. Ik ben gewoon om 19.00 uur naar bed gegaan en toen was ik gelijk stil. Nu ga ik snel nog even dit berichtje typen en dan lekker slapen.

Joh, je moet gewoon vragen of je naar de speelgoedwinkel kan. Daar hebben ze veel speelgoed! Je kan dan echt niet kiezen. Zelfs mijn papa en mama vinden het daar moeilijk om te kiezen. Vandaag zijn we er ook nog geweest en heb ik een opblaaszwembadje van Nemo gekregen. Nu hoop ik dat het snel mooi weer wordt, dan kan ik erin. Weet je wat ik laatst deed toen ik in bad ging? Ik liet een windje en toen kwamen er allemaal bubbeltjes omhoog. Mama moest heel hard lachen en toen ging ik meedoen. En weet je wat ik zei? Ik zei: “Oh oh.” Dat heb ik van de Teletubbies geleerd en dat zeg ik de hele dag. Als ik iets laat vallen, of op de grond kwijl…misschien kan jij die woordjes ook zeggen? Die zijn niet moeilijk hoor.

Nou, ik ga nu echt slapen. Het wordt wel tijd, want ik ben nu toch wel heel moe. Jij ook alvast weltrusten!

Wat goed van jou dat je helemaal niet geslapen hebt en toch gewoon vrolijk was. Spelen is ook eigenlijk veel leuker dan dat stomme slapen. Ik heb wel heel lang geslapen, maar dat komt omdat ik geen ochtendslaap meer heb gedaan. Ik heb iets minder dan 3 uur geslapen. Dus ik heb mijn ochtend en middagslaap in 1 keer gedaan. Ik ben benieuwd of het me vandaag weer lukt om tot mijn boterham niet meer te gaan slapen.

Ik hoop dat je vannacht wel lekker geslapen hebt, maar dat zal vast wel. Papa en mama gingen gisterenavond naar vrienden toe. Ik heb dus eerst daar op mijn campingbedje geslapen en toen we weer thuis waren in mijn eigen bed.

Ja, moeilijk kiezen is het in de speelgoedwinkel. Met mijn verjaardag had ik van een paar mensen centjes gekregen. Ik ben toen met papa en mama naar de speelgoedwinkel geweest en toen mocht ik van die centjes speelgoed kopen. Echt leuk hoor, maar wel heel moeilijk. Want eigenlijk al het speelgoed is leuk.
Ik hoop voor je dat het snel mooi weer wordt, want dan kan je lekker spetteren in je badje. Ik heb voor mijn verjaardag een badje gekregen voor in de tuin. Echt leuk is dat hoor en als de zon schijnt dan heb je het meteen niet meer zo warm als je in je badje zit. Ik ga proberen om oh oh te zeggen en dat laat ik het je weten als het gelukt is. Ik vind het echt zo moeilijk al die woordjes. Ik vind mijn eigen gebrabbel heel makkelijk, dat doe ik heel veel. Ik begrijp dus niet waarom ik al die moeilijke woordjes moet kennen. Maar ik ga heel goed oefenen om te leren. Mijn papa en mama zeggen dat ik het vanzelf wel ga leren, dus dat geloof ik dan maar. Heb jij al geoefent om te staan?

Groetjes,
Tim

Lilypie

Wat een gezellig boel… daar wil ik zeker wel in mee gaan brabbelen. Mama is nl zo druk die ziet niet dat ik nu wakker in mijn bedje lig met mijn eigen laptopje

Wat heb je gekocht Tim van die centjes voor je verjaardag?.. want ikke kreeg van oma ook centjes maar … weet nog niet wat ik wil kopen. Misschien boekje … want ik lees ook graag. Mama zegt tegen mensen … geen papieren boekjes want die doe ikke kapot scheuren en stukjes in mijn mond stoppen.

Weet je wat ikke nu sinds gister doe? Ik zit rechtop in de box. Soms wel beetje kromme rug… maarre mama is zo trots op mij. Ze loopt dat helemaal te stralen en klapt in haar handjes. Dan denk ik oh ze wil weer liedje zingen … dus ga ik ook mee doen. Weet je wat ik graag zing. ‘Klap eens in de handjes blij blij bij… op boze bolletje’. En dan heb ik schik!! Ikke kan het helemaal … doe klappen en handjes op mijn bolle wangen leggen…

Zag dat jullie met papa en mama gaan douche… ikke doe het soms met mama… maar mama vind het wel beetje eng… ze zegt dat ik zo glad als een aal ben. Maar gelukkig heeft ze me nog niet laten vallen…! Ikke vind spetteren erg leuk … maar haren wassen niet altijd hoor.

Slapen doen wij alle 3 veel hé… lekker vooral met dit weer. Maar mama en papa gaan soms weg en dan wil ik mee en ga ik maar 1 keer naar bed… dat vind ikke ook best. Ben daar heel makkelijk in… want dan slaap ikke de middag wat langer…

Nou ikke ga toch nog ff tukkie doen… want denk dat mama zo komt kijken of ik niet door mijn bed aan het rollen ben…

Handkus van Jurian

Gezellig Jurian, dat je ook komt meekletsen!

Ik heb vannacht heel goed geslapen, ik lag om 19.00 uur in bed en viel meteen in slaap. Zo moe was ik van de hele dag spelen en wakker zijn. Om 6.00 uur was ik weer wakker, dus had ik 11 uur geslapen. En na mijn papje ook nog weer een uurtje en nu lig ik er wéér in. Maar daar heb ik nog geen zin in, dus doe ik snel nog even een berichtje schrijven…

Mijn papa is vanmorgen weggegaan en hij komt woensdag pas weer thuis. Niet leuk hoor. Hij gaat met een vriend op een boot en dan gaan ze varen en vissen. Mijn mama moest een beetje huilen toen papa wegging, dat vond ik wel zielig. We gingen hem voor het raam uitzwaaien en toen ging ik heel hard met m’n arm heen en weer. Dat heet zwaaien. Kunnen jullie al zwaaien? Ik heb al geoefend met staan Tim! Dan stond ik bij de vensterbank en steunde mama me onder m’n kontje. Verder hield ze me niet vast, goed hè? Maar ik vind het nog wel moeilijk hoor, m’n beentjes knikken dan soms. Wat goed Jurian dat jij al zelf hebt gezeten! Zie je wel dat jij dat ook kan? En praten dan, kan jij dat ook al of moet je net als Tim nog veel oefenen?

Nu ga ik maar even een middagdutje doen. Als ik wakker word, ga ik met mama nog even naar de stad. Mijn luiers zijn bijna op zegt ze. En dat kan natuurlijk niet. Trusten vriendjes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

oh Erik wat jammer dat papa weg is … moet jij heel lief zijn voor mama… misschien mag je nu wel bij haar slapen … moet je maar zeggen tegen mama dat jij dan beetje papa ben… en dat mama dan niet zo alleen is… en als papa weer terug is dat jij dan weer in je eigen bedje doe slapen… En als mama nog moet huilen dat papa weg is moet je armpje om haar nek slaan en heleboel natte zoentje geven… dan doet mama weer lachen…

Mijn mama gaat ook vaak snachts weg … maar dat zie ik niet want dan slaap ik al en als ik weer wakker wordt dan is mama ook weer thuis. Maar papa vind er niks aan als mama weg is zegt hij… nou zeg … ik ben er toch nog… maar ja dat zal wel anders zijn

Wel leuk ff de stad in… maarre dan moet je wel paraplu op want anders wordt je helemaal nat van die grote druppels die uit de lucht vallen. Mama zegt dat het regen is…

Ikke kan ook al beetje praten… en zingen. Papa en mama zeg ik al poosje maar niet bewust tegen papa of mama hool iedereen is papa of mama … Maar van mama moet is zoveel doen… praten-zitten-stapjes zetten… wordt ik moe van hoor. Daarom ga ikke nu gauw naar bed … want mama wil ook nog even liggen … die moet vannacht weer voor andere mensen zorgen … dus mag dan niet slapen… wij drietjes lekker wel hé!! Het klokje rond…

mama zei vanmorgen dat papa weer werk heeft … dus mama ook weer een keer de stad in kan om centjes uit te geven … maar dat we nu niet op vakantie gaan. Maar dat we keertje diertjes gaan kijken in een tuin met dieren. Zijn jullie daar keer geweest?

Lieve vriendjes … ikke ga nu slaapje doen… ben net lekker in bad geweest… en straks komt mijn nichtje spelen of mama zegt slapen want ze is nog heel klein (ruim maand oud) kleiner dan mij…

digi-knuffel …

Wat gezellig Jurian dat je ook mee komt kletsen. Enne wat ontzettend goed dat je nu zelf kan zitten. Toen ik net kon zitten had ik ook nog een kromme rug. Dat gaat vanzelf beter, zeg dat maar tegen mama. Echt leuk, want als het zitten echt goed gaat dan mag je met papa en mama fietsen. Ik denk wel dat je dat binnenkort kan gaan doen.

Ik heb niet alle centjes van mijn verjaardag opgemaakt, omdat ik al veel speelgoed heb gehad. Maar ik heb wel een speelgoedfototoestel gekocht en een speelgoedtelefoon. Waar ik verder veel mee speel zijn auto’s. Toen ik nog kleiner was ging ik er mee slaan, maar nu heb ik ontdekt dat je er ook mee over de vloer kan rijden. Ook heb ik een ringentoren waar ik heel veel mee speel. Dan doe ik alle ringen eraf halen en daarna er weer op. Alleen vergeet ik wel eens de volgorde en dan passen ze niet allemaal. Want de een is groter dan de ander. Enne een autogarage is ook heel leuk. Dan laat ik de auto’s zo naar beneden rijden en dan moet ik hard lachen. Ook is het leuk om de parkeergarage te gebruiken als steuntje om te lopen.

Wat goed Erik dat je al kan staan en dat mama niet veel meer hoeft te helpen. Je zal zien dat het steeds beter gaat met staan. En het is logisch dat je nog knikkende beentjes hebt. Dat gaat vanzelf over als je meer gaat staan. Ik had in het begin ook knikkende beentjes, maar dat gaat vanzelf over als je beentjes sterker zijn.
Je moet wel voorzichtig blijven he, want anders ga je vallen. Ik was vanmorgen niet voorzichtig en nu heb ik een blauwe lip met bloed. Ik kan sinds een paar dagen losstaan en soms houd ik het wel 1 minuut vol, maar soms ook maar 5 seconden. Nu was ik vanmorgen weer los aan het staan en toen viel ik. Normaal val ik achterover op mijn kont, maar nu viel ik voorover op een autootje. Dus toen ging mijn tandje door mijn lip en toen moest ik heel hard huilen. Gelukkig kwam papa me troosten en toen ging het wel weer. Maar het is niet zo heel mooi gezicht.

Wat vervelend dat je papa weg is Erik. Gelukkig hebben jullie daarna nog vakantie en is hij nog heel veel dagen bij jullie. Maar ik kan me voorstellen dat mama het niet leuk vond en eventjes moest huilen. Je moet haar maar vaak knuffelen, dat vinden mama’s altijd leuk en dan is ze vast weer heel vrolijk. En als papa terug is hoef je nog maar een paar nachtjes te slapen en dan gaan jullie in een ander huisje slapen. Echt heel erg leuk is dat.

Ik ga nog eventjes slapen en dan gaan we weg. Oom Roland is vandaag jarig en daar gaan we naartoe. Die woont hier wel een stukje rijden vandaan, volgens mama moeten we een uur in de auto zitten.

Dag vriendjes!

Lilypie

Wat gezellig Jurian dat je ook mee komt kletsen. Enne wat ontzettend goed dat je nu zelf kan zitten. Toen ik net kon zitten had ik ook nog een kromme rug. Dat gaat vanzelf beter, zeg dat maar tegen mama. Echt leuk, want als het zitten echt goed gaat dan mag je met papa en mama fietsen. Ik denk wel dat je dat binnenkort kan gaan doen.

Ik heb niet alle centjes van mijn verjaardag opgemaakt, omdat ik al veel speelgoed heb gehad. Maar ik heb wel een speelgoedfototoestel gekocht en een speelgoedtelefoon. Waar ik verder veel mee speel zijn auto’s. Toen ik nog kleiner was ging ik er mee slaan, maar nu heb ik ontdekt dat je er ook mee over de vloer kan rijden. Ook heb ik een ringentoren waar ik heel veel mee speel. Dan doe ik alle ringen eraf halen en daarna er weer op. Alleen vergeet ik wel eens de volgorde en dan passen ze niet allemaal. Want de een is groter dan de ander. Enne een autogarage is ook heel leuk. Dan laat ik de auto’s zo naar beneden rijden en dan moet ik hard lachen. Ook is het leuk om de parkeergarage te gebruiken als steuntje om te lopen.

Wat goed Erik dat je al kan staan en dat mama niet veel meer hoeft te helpen. Je zal zien dat het steeds beter gaat met staan. En het is logisch dat je nog knikkende beentjes hebt. Dat gaat vanzelf over als je meer gaat staan. Ik had in het begin ook knikkende beentjes, maar dat gaat vanzelf over als je beentjes sterker zijn.
Je moet wel voorzichtig blijven he, want anders ga je vallen. Ik was vanmorgen niet voorzichtig en nu heb ik een blauwe lip met bloed. Ik kan sinds een paar dagen losstaan en soms houd ik het wel 1 minuut vol, maar soms ook maar 5 seconden. Nu was ik vanmorgen weer los aan het staan en toen viel ik. Normaal val ik achterover op mijn kont, maar nu viel ik voorover op een autootje. Dus toen ging mijn tandje door mijn lip en toen moest ik heel hard huilen. Gelukkig kwam papa me troosten en toen ging het wel weer. Maar het is niet zo heel mooi gezicht.

Wat vervelend dat je papa weg is Erik. Gelukkig hebben jullie daarna nog vakantie en is hij nog heel veel dagen bij jullie. Maar ik kan me voorstellen dat mama het niet leuk vond en eventjes moest huilen. Je moet haar maar vaak knuffelen, dat vinden mama’s altijd leuk en dan is ze vast weer heel vrolijk. En als papa terug is hoef je nog maar een paar nachtjes te slapen en dan gaan jullie in een ander huisje slapen. Echt heel erg leuk is dat.

Ik ga nog eventjes slapen en dan gaan we weg. Oom Roland is vandaag jarig en daar gaan we naartoe. Die woont hier wel een stukje rijden vandaan, volgens mama moeten we een uur in de auto zitten.

Dag vriendjes!

Lilypie

Daar ben ik weer!

Mijn mama voelt zich alweer vrolijker denk ik. Ze heeft niet meer gehuild. Ik was vandaag ook heel rustig en lief en heb mama veel kusjes gegeven, dat was een goede tip van jullie. We zijn nog naar de stad geweest en toen kwamen er geen druppels. De zon scheen en het was lekker warm. Waren er bij jullie wel druppels dan? Hier was het alleen net eventjes, maar daar heb ik geen last van want ik lig in bed. Ik ga zo slapen, maar wil eerst nog even aan jullie schrijven.

Dat deed vast veel zeer Tim, toen je viel. Wel zielig voor jou. Had je veel bloed? En nu is het blauw? Wel stoer lijkt dat denk ik, maar toch wel schrikken. Moesten papa en mama gillen toen het gebeurde? En jij?

Hoe was het met je nichtje Jurian? Een maand is zeker nog klein, wij zijn een jaar ouder hè? Ik weet niets meer van toen ik een maand was, maar mama zegt dat dat komt omdat ik veel sliep toen ik zo klein was. Nu ben ik groot, dus slaap ik niet meer zo veel. Mama zegt dat het snel gaat en dat ik geen baby meer ben. We zijn nu een dreumes, wisten jullie dat? Ik weet niet goed wat dat is, maar het betekent dat we groter zijn dan een baby. En dat is echt stoer!

Ik ga nu slapen vriendjes. We kletsen morgen gewoon gezellig verder! Doei!

Wat fijn Erik dat mama zich alweer vrolijker voelt. Ze mist papa natuurlijk nog wel, maar ze vind het ook wel heel leuk om bij jou te zijn. Ook erg lief dat je haar zoveel kusjes geeft en veel knuffelt. Mijn mama wordt er ook altijd vrolijk van als ik dat doe.

Wij hebben gisteren ook druppels gehad. Ik vind dat helemaal niet leuk, want dan gaan we niet naar buiten. En ik vind buiten zijn wel erg leuk. Als ik vanmiddag geslapen heb dan ga ik wel met papa en mama naar buiten want het is hier erg lekker weer. Ik begrijp ook niet waarom de zon niet altijd schijnt. Is toch veel leuker dan die stomme regen. Snappen jullie dat nou?

Ja, het deed veel zeer toen ik viel. Ik moest ook wel huilen, maar volgens papa en mama huilde ik niet zo hard. Papa en mama moesten wel schrikken, maar lieten het niet zo blijken. Ze kwamen meteen naar me toe om me te knuffelen. Dat vond ik zo fijn dat ik de pijn vergeten was en niet meer huilde. Ik heb nu wel een blauwe plek op mijn lip, maar gelukkig heb ik geen pijn meer.

Stoer is dat he Erik dat wij eigenlijk al geen baby meer zijn. Mijn papa en mama vinden het maar snel gaan. Maar ik vind het eigenlijk heel leuk, want nu kunnen we echt veel dingen. Ik heb een buurjongetje die nu 2 maanden is. Hij is echt heel klein. Papa en mama zeggen dat ik vroeger ook zo klein was. Maar daar weet ik echt niks meer van.

Ik heb papa en mama vanmorgen uit laten slapen. Dat is wel heel lief van mij he. Papa en mama worden altijd van mij wakker, want als ik wakker ben ga ik altijd spelen en brabbelen in mijn bed. Nu werd mama om 9 uur wakker en toen schrok ze een beetje dat het al zo laat was. Maar toen ging ze naar mijn kamer toe en toen sliep ik nog. Toen heeft ze me nog even laten slapen, dat is wel lief he. Pas om 10 voor half 10 werd ik wakker. En ik ging gisteren gewoon om 20.00 uur slapen, dus ik heb wel heel veel geslapen achter elkaar.

Groetjes,
Tim

Lilypie

Wat zal mijn mama jaloers zijn dat jij jouw mama zo lang hebt laten slapen Tim! Dat doe ik nooit. Als ik om 6.30 uur wakker word, vindt mama het al laat. Voordat ik werd geboren sliep mama altijd heel lang als ze vrij had, dan sliep ze vaak wel tot 11 uur. Dus ze vindt het wel jammer dat het nu niet meer kan, maar ja. Ze kan nu wel de hele dag lekker met mij spelen en dat kon niet toen ik nog niet geboren was!

Hier is het niet zulk mooi weer. Wat fijn dat het bij jullie zo lekker is en dat je straks naar buiten gaat. Hier druppelt het af en toe en nu onweert het ook. Ga je wandelen of fietsen? Ik heb vanmorgen met mama voor het eerst gefietst. Ik heb gekletst en ik kreeg heel veel kusjes van mama op mijn hoofd, want dat kon mooi omdat ik zo dichtbij haar zat. Mama zei dat ze het wel iets zwaarder vond met sturen en dat het even wennen is, maar we vonden het allebei superleuk! Vanmiddag ga ik met mama naar opa en oma en dan gaan we daar vanavond ook eten. Ik slaap wel in m’n eigen bedje hoor, vanavond. Ik ga over een paar weken voor het eerst een nachtje bij opa en oma logeren, dan gaan we proberen hoe het gaat. Dat lijkt me gek, om ergens anders te slapen 's nachts. Heb jij dat al wel eens gedaan Tim?

Nou, ik ga nu even verder met m’n slaapje. Tot later!

Hihi dat is wel een goed idee Erik. Misschien moet ik ook eens proberen eerder wakker te worden. Dat lukt me nooit, maar dan kun je natuurlijk wel veel langer met je speelgoed spelen. En spelen is veel leuker dan slapen, want daar merk je niks van. Volgens mij ga jij eerder naar bed, dus misschien dat je daardoor eerder wakker bent. Ik ga om 20.00 uur naar bed en wordt de volgende ochtend tussen 7 uur en half 8 wakker. Ik ga dan lekker brabbelen en spelen en dan wordt ik om 8 uur mijn bed uitgehaald. Mijn papa en mama zijn dus erg blij dat ze nog tot 8 uur kunnen slapen. Ik ben altijd wel een slaapkop geweest, want tot 6 maanden maakte papa en mama me wakker voor mijn 1e fles om 7 uur. En dan sliep ik daarna weer verder tot 11 uur en dan kreeg ik mijn 2e fles. En dan werd ik eruitgehaald voor mijn badje. Papa en mama houden ook erg van slapen, dus die zijn wel blij met zo’n goede nachtrust. Mama hoopt dus dat ik zo goed blijf slapen en niet al eerder wakker ga worden. Voordat ik geboren werd sliepen ze ook vaak tot 10 uur uit.

Wat gaaf dat je binnenkort ergens anders gaat slapen Erik. Ik vind dat nooit erg, als ik maar een bed heb dan slaap ik overal. Ik heb al vaker bij opa en oma gelogeerd en dat is echt heel erg leuk. Natuurlijk mis ik papa en mama dan ook wel, maar s’ochtends wakker worden en gek doen met opa is ook erg leuk. De andere opa en oma wonen hier ruim een uur rijden vandaan dus daar heb ik nog niet zo veel gelogeerd. Ook heb ik wel eens bij vrienden van papa en mama geslapen, maar daar dan alleen s’avonds hoor als papa en mama daar waren. En daarna gaan we naar huis en slaap ik in mijn eigen bedje verder. Papa en mama hebben een heel mooi rood campingbedje voor mij gekocht.

Wat leuk dat jullie straks bij opa en oma gaan eten. Gaan jullie wat lekkers eten? Hier heeft het de hele dag nog niet geregend, dus ik hoop dat dat zo blijft. Ik lig nu nog te slapen (hihi dat denken papa en mama) en als ik straks echt uigeslapen ben dan hoop ik wel naar buiten te kunnen. Nu schijnt de zon in ieder geval nog.

Ik ga snel weer verder slapen, des te eerder ben ik uitgeslaapt om naar buiten te gaan.

Veel plezier bij opa en oma en groetjes ook aan je mama!

Lilypie

Ik ben weer thuis. Het was heel gezellig bij opa en oma. Ik ben nog met mama en oma naar de hertjes geweest en we hebben ze brood gegeven. Zelf heb ik ook nog een korstje opgesnoept, want ik vond het wel zonde om alles aan de hertjes te geven. Er waren ook twee babyhertjes, dat was zo lief! We hebben rijst met kip en groente gegeten, dat had oma gemaakt. Ik vond het niet heel lekker. Ik at met lange tanden, zei mama. Dus toen heeft mama een potje warm gemaakt en dat was toevallig ook rijst met kip en groenten. En dat at ik heel snel op, gek hè? Maar ja, ik vond dat eten uit het potje echt lekkerder. Nu lig ik lekker in bedje. Ik ben al wel stil, maar ik slaap nog niet. Want eerst moet ik dit nog even typen en met m’n speen langs de spijlen in m’n bedje gaan. Dat maakt altijd zo’n leuk geluid!

Ik lig inderdaad altijd om 19.00 uur in bed, dan ben ik moe. Dus daarom ben ik denk ik ook eerder wakker. Logisch dat jouw papa en mama blij met jou zijn, die kunnen echt lang blijven liggen. Slapen is saai, want je merkt er niets van, maar het is wel nodig. Want als we niet slapen, kunnen we niet spelen en dat willen we wel graag, toch? Dus als jij lang slaapt, kan je ook weer lang spelen. Slim van jou!

Nu ga ik lekker liggen. Lang slapen, zodat ik morgen weer lang kan spelen. Morgenochtend na het fruitje ga ik alweer naar opa en oma, want mama moet bloed geven en dan is het niet handig als ik meega. Dus opa en oma gaan op mij passen en daar ga ik ook nog in het grote bad. Daar verheug ik me al op! Jij ook alvast weltrusten vriendje Tim! Ga jij morgen nog iets leuks doen?