Gefeliciteerd voor Jurian!

Zo te lezen is Jurian al goed verwent. Leuk he zo’n eerste verjaardag.

Heel veel plezier nog vandaag.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Hartelijk gefeliciteerd met jullie moppie!!!
wat moet dit een bijzondere dag zijn voor jullie zeg!
Dikke kus!!! en maak er de mooiste dag van die er bestaat

en Jurian wat heb jij een mooi cadeau gekregen zeg van jou lieve pappie en mammie!
jij gaat vast heeeel snel echt lopen achter je mooie kar! en ikke ben stiekum wel een beetje jaloers maar wens jou ook een hele fijne dag vandaag!
kusje Digi vriendje Rico!

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 15 Jul 2009 16:08:44

Jurian, die loopkar heb ikke ook!!! Die is echt gaaf hè? Goed uitgekozen van jouw papa en mama hoor. En nou gaan we samen oefenen met staan en lopen, oké? Dat gaat ons vast lukken!

En ik wil ook nog even tegen Tim zeggen dat z’n mama een leuke nieuwe foto heeft geplaatst, wat stoer dat jij al kan staan Tim!

Doei!

Dank je Erik. Ik vind jouw foto in bad ook heel leuk.

Op deze foto was ik bij de buren met het duwfietsje van mijn buurmeisje aan het spelen. Mijn buurmeisje is al 2,5 dus die kan al fietsen, maar daar zijn wij nog te jong voor.

Staan en lopen is echt heel erg leuk, dus ik hoop dat jullie dat snel ook kunnen. Zal ik jullie anders leren staan en lopen? Vind ik wel gezellig en dan kunnen jullie mij iets anders leren. Ik kan alleen nog maar mama zeggen, dus misschien dat jullie nog andere woordjes kennen om te praten.

Groetjes,
Tim

Lilypie

Ik heb ook zo’n duwfietsje voor m’n verjaardag gekregen Tim, heb jij niet zo eentje dan? Ik kan nog niet goed zelf sturen, dat is wel lastig. Fietsen kan ik zeker nog niet, dat lijkt me best moeilijk.

Ik wil jou best woordjes leren hoor! Weet je welke niet zo moeilijk zijn en welke ik vaak zeg? “Bah” (omdat mama vaak ‘bah’ zegt als ik kwijl of met m’n eten speel), “Ka” (dat betekent eigenlijk ‘klaar’, maar dat kan ik nog niet goed uitspreken), “Lekker” (want ik vind alles lekker) en “Kikker” (daar heb ik een paar boekjes van en die lezen papa en mama vaak met mij). En nou goed oefenen hè? Ga jij mij tipjes geven over hoe ik het beste kan leren staan dan?

Groetjes van Erik!

JURIAN GEFELICITEERD!!!

Wauw…alweer 1 jaar oud! En wat heb je een mooie cadeautjes gehad. Je bent echt verwend hoor…en dan komt het grote feest volgende week pas.
Ga maar lekker leren lopen met je loopkar…maar dat komt zeker goed.

En Mini-boy gefeliciteerd met je mannetje. Wat lijkt het me een mijlpaal als je eerste kindje 1 jaar wordt. Op het volgende leuk, spannende dreumes jaar!!

Liefs!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Lieverds,

Vervolg van mij verjaardag dagje…
Ikke heb vanmiddag goed geslapen, toen papa om 16.00 uur thuis kwam zei hij zullen we ergens anders gaan eten. Mama keek blij dus ikke denk dat word wel leuk… dus ikke ook in handen klappen. En weet je wat ik vanavond gegeten heb… (moeilijk woord hoor) pannekoek! Het was erg lekker…!! Maarre ikke doe overal mondje voor open…

Daarna ben ikke met papa en mama wezen wandelen daar in dat dorp/stadje (leuk gezellig ouderwets dorp/stad?!). Enne mama vloog elke keer met zo’n klik ding voor mijn neus … voor later zei ze

Nu lig ikke weer ff op bed maar slapen… dat weet ikke niet wat dat is… vlieg elke keer mijn bed door… ben nog veel te wakker en vrolijk… maar niet zeggen hoor tegen papa en mama dan doen ze mopperen dat ik moet gaan slapen

Nu paar dagen met mijn kadootjes spelen en dan nog meer papier scheuren spannend hoor!

Mama zei dat ze echt genoten heeft van deze dag… gewoon gezellig vanmorgen visite en verder als ‘gezin’!

Bedankt voor al jullie felicitaties… jammer dat de dag zo snel voorbij is

Dikke kroelkus voor jullie allemaal van Jurian

Jurian:
Van harte gefeliciteerd !!!

Beetje laat , je ligt vast al lang op bed na te genieten van het feest.

M.

voor zoiets kom ikke mijn bedje wel effe uit dank je!

hiep hiep hoeraaaa!!!
heel veel plezier met alle nieuwe kadotjes!!
en papa en mama ook gefeliciteert met julie big-boy!!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat fijn dat je zo’n leuke dag hebt gehad Jurian.

En dan ook nog eens 2 dagen feest vieren, leuk hoor.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Enne Erik, Tim ligt nu te slapen. Maar ik zal je berichtje morgen aan hem laten lezen. S’ochtends gaat hij eerst zwemmen, maar daarna zal hij zeker een berichtje terugtypen naar je.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Erik wacht in spanning…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Vandaag is Jurian beetje shago… maar dat hoort erbij toch

Moet jullie nog wel iets vertellen: gister hield Jurian zijn verjaardag voor vriendjes en vriendinnetjes met hun mama’s. Ook een goeie vriedin van mij die net mama is geworden (1 juni) zou komen met haar kleine. Belde ze dat ze niet kon komen. Reden: Matt is in het ziekenhuis opgenomen. Heeft hartafwijking. Lag helemaal blauw in wiegje, later werd hij helemaal slap en reageerde nergens meer op. Hun gelijk in auto gesprongen naar HAP daar doorgestuurd naar ziekenhuis met het idee dat het reflux was… maar na onderzoek en nog zo’n aanval blijkt hij behoorlijke afwijking aan hartje te hebben. Nu medicijnen gekregen en als hij die niet aanslaan moet hij geopereerd worden anders kunnen ze operatie paar maandjes uitstellen. Wat een schrik dan opeens… die lieve Matt…

He, wat een naar verhaal. Dat is toch de schrik van iedere ouder. Hopen dat het allemaal goed komt.

Nou, vandaag wel lekker nagenieten van de verjaardag! spelen met al de kidootjes, wat wil je nog meer!?

Liefs, Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie

Door de indrukken die Jurian gisteren heeft opgedaan kan het best zijn dat hij nu wat moeier en chagerijniger is. Gewoon even lekker rustig aan doen met hem en dan gaat het vast helemaal goedkomen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Hoi Erik,

Ik heb ook een duwfietsje voor mijn verjaardag gekregen. Ik vind het heel leuk om achter mijn fietsje aan te lopen en weg te duwen. Ook vind ik het leuk als ik erin zit en mama mij duwt. Maar mama moet ook sturen met de stang hoor, want ik kan ook niet zelf sturen. Jammer he, maar ik denk dat we dat wel kunnen als we wat ouder zijn.

Via het einde van de tuin kan ik naar de buren kruipen en dat doe ik wel eens om met het speelgoed van mijn buurmeisje te spelen. Daarom sta ik ook met haar duwfietsje op de foto. Is weer eens wat anders, dan altijd met je eigen speelgoed spelen.

Wat knap van jou dat je al zoveel grote mensen woordjes kent. Ik kan ook heel veel woordjes zeggen, maar dat zijn allemaal babywoordjes. Papa en mama begrijpen die niet, maar als ik ze tegen jou vertel denk ik dat jij me wel begrijpt.
Ik kan trouwens wel mama zeggen, maar dat is ook het enige woordje wat ik ken.

Ik heb het geprobeerd, maar ik kan die woordjes niet uitspreken. Ik denk dat jij ze maar een keer moet voorzeggen, zodat ik ze na kan zeggen. Als je graag wilt staan kun je het beste in de box beginnen met oefenen. Als je zit dan moet je je handen zo hoog mogelijk houden en dan de tralies van de box vastpakken. Als je die goed vast hebt kun je jezelf zo omhoog trekken aan je armen en dan sta je. Wel goed vasthouden he, want anders ga je vallen. Als dit lukt dan moet je het maar zeggen, want dan zal ik je vertellen hoe je dan gaat lopen enzo.

Pff ik ben eigenlijk nog heel erg moe, dus ik ga weer verder slapen. Ik heb vanmorgen gezwommen met mama en lig vanaf 11.30 uur te slapen. Mama weet dus niet dat ik dit berichtje naar jou aan het typen ben. Maar misschien dat ze dit berichtje straks ook leest en dan begrijpt ze het wel. Ik hoop niet dat ze dan boos gaat worden. Maar dat denk ik niet hoor.

Ik hoorde van jouw mama dat jij binnenkort voor het eerst gaat zwemmen. Ik denk dat je dat wel heel erg leuk gaat vinden. Ik ga al van kleins af aan iedere week babyzwemmen. Ga je me wel vertellen wat je van het zwemmen vond?

Groetjes,
Tim

Lilypie

Hoi Tim,

Ik ga het gelijk proberen morgen in de box, dat staan. Ik lig nu ook te slapen eigenlijk, niet doorvertellen hoor. Ik hoop dat ik ook zo goed kan staan als jij, dan voel ik me denk ik wel heel groot. Vandaag was ik weer op het CB en ik ben al 84 cm! Dat is groot zei die mevrouw. Ze vroeg aan mijn papa hoe oud ik was en toen dacht ze eventjes dat papa zat te liegen…13 maanden? Dat geloofde ze niet. Maar het is echt zo, hè Tim? Jij bent ook zo oud. Ben jij ook al zo lang?

Het geeft niet dat jij die woordjes moeilijk vindt. Dat komt vanzelf. Mijn mama zegt dat jij sneller bent met lopen en ik met praten. En dan is het weer eerlijk verdeeld. Slim van mijn mama hè?

Ik ga snel weer slapen, ben wel moe. Ik ben voor het eerst op de fiets geweest vandaag. Papa en mama hebben de nieuwe fietsen gehaald en ik vond het zo leuk om te fietsen! Ik moest heel hard huilen toen we weer thuis waren en ik eruit moest.

Doei Tim!

Jurian wat fijn! dat je zo’n fijne dag hebt gehad, en ook fijn voor papa en mama!

Miniboy (wat is je echte naam eigelijk?)
wat erg voor dat arme mannetje en voor zijn ouders! en ook voor jou natuurlijk jeetje zeg wat heftig! je krijgt toch de schrik van je leven als je je mannetje zo in het wiegje ziet liggen… ben er gewoon stil van vind het echt erg.
hoe gaat het nu met hem?
en weet je al iets meer van de operatie?
sterkte(K)

Wat zijn we stout he Erik, telkens typen als we op bed liggen. Ik lig ook al sinds 20.00 uur in bed.

Wat goed zeg dat je zo goed gegroeid was. Ik ben nog niet zo lang als jij. Tenminste ik weet het eigenlijk niet, want ik hoef met 13 maanden niet naar het CB. Ik moet pas bij 14 maanden en dan krijg ik ook weer van die dingen in mijn been en arm die pijn doen. Heb jij die vandaag gehad? Ik ben voor het laatst geweest toen ik 11 maanden was en toen was ik 79 cm. Ja, wat zijn we alweer oud he, mijn papa en mama vinden het maar hard gaan allemaal. Jij bent 18 dagen ouder dan ik, dus dat scheelt bijna niks.

Wat jouw mama zegt is helemaal waar. Jij bent sneller met woordjes en ik met staan en lopen. Maar dat is alleen maar goed, want zo kunnen we van elkaar leren. Ik heb vandaag weer iets nieuws gedaan. Tenminste niet helemaal hoor, maar toch was mama heel trots op me toen ze het zag. Ik kan al los staan, maar dan val ik na 5 seconden al om. Maar vandaag heb ik een paar keer heel lang gestaan zonder iets vast te hebben. Ik had het zelf niet eens in de gaten. Ik had telkens als ik losstond wel iets in mijn hand en dan dacht ik dat dat ervoor zorgde dat ik bleef staan. Maar volgens mijn mama was dat niet zo. Vanmiddag stond ik los in de tuin en had ik alleen de tuinslang in mijn handen.

Wat leuk dat je vandaag voor het eerst gefietst hebt. Hier was het mooi weer, dus ik hoop bij jullie ook. Fijn dat je het zo leuk vond. Ik vind fietsen ook heel erg leuk. Wat kun je dan veel zien he onderweg. En ik vind het ook heel leuk om met mama’s bel te bellen en om met het schermpje te spelen.

Ik heb gehoord dat jouw papa en mama ook vrij zijn de aankomende weken. Ik denk dat je dan nog wel vaker gaat fietsen. Echt wel leuk hoor. Ik hoop dat jullie heel mooi weer hebben de aankomende weken.

Ik ga nu ook maar weer verder slapen, want onder het typen zit ik steeds in mijn oogjes te wrijven.

Groetjes,
Tim

Lilypie