Wat fijn dat jullie er over gepraat hebben! Ik hoop echt voor jullie dat het werkt, maar dat moet haast wel! Jullie houden heel veel van elkaar lees ik, het enige wat er aan ontbreekt is spanning en uitdaging waardoor ergernissen ontstaan. Nu daar over gepraat is is het voor jullei beide duidelijk waar de verbeterpunten liggen en heb je iets om aan te werken. Eigenlijk ook wel fijn denk ik dat dat voor jou ook zo is denk ik? Want als jij in zijn ogen al perfect bent, en hij moet van jou wel een en ander veranderen dan lijkt het me veel lastiger dan wanner je samen aan jullie eigen verbeterpunten kunnen werken.
Ik wil verder niet op de discussie in gaan die hier gaande is, of de man nou wel of niet moet helpen in het huishouden of niet. Ik begrijp wél dat Melanie dat helemaal niet bedoeld met dit hele topic. Het is alleen een telkens terugkerend ding wat haar stoort, maar dat is gewoon een van de vele erger-puntjes die in haar hoofd spelen. Dat ze dit nu als voorbeeld noemt, is alleen maar als voorbeeld over haar gevoelens ten opzichte van haar man. Het had net zo goed iets heel anders als voorbeeld kunnen zijn, bijvoorbeeld dat ze zich keer op keer ergert aan het feit dat hij zijn jas aan de keukenstoel hangt en niet op de kapstok, ik noem maar wat. Haar relatie zit/zat niet lekker en ze begon zich steeds aan meer dingen te ergeren, o.a. bijvoorbeeld dat hij niet/weinig helpt in het huishouden!
Oh en natuurlijk zie je de wereld, en ook relaties als 40-er heel anders dan als 20-er, maar zijn alle 40-ers ook niet eerst een 20-er geweest? Je leert met vallen en opstaan, en als het even moeilijk is, dan kun je bijvoorbeeld je verhaal er eens uitgooien op een forum. Ik denk dat alle 40-ers ook moeten beamen dat het niet een makkie is om als twee jonge mensen 2 kleine kinderen op te voeden, en daarnaast een huishouden, baan, financieen, sociale contacten etc etc in goede banen te leiden. Dat is iets waar je in moet groeien, en wat je moet leren. Je kunt het onmogelijk alvast leren voor je er aan begint, dus je zult het pas leren terwijl je aan zo’n leven bezig bent. Tegen de tijd dat je dan 40 jaar bent, dan kun je zeggen dat je het inderdaat allemaal snapt!
Groetjes Anouk