Geen verliefdheid

Wat fijn dat jullie er over gepraat hebben! Ik hoop echt voor jullie dat het werkt, maar dat moet haast wel! Jullie houden heel veel van elkaar lees ik, het enige wat er aan ontbreekt is spanning en uitdaging waardoor ergernissen ontstaan. Nu daar over gepraat is is het voor jullei beide duidelijk waar de verbeterpunten liggen en heb je iets om aan te werken. Eigenlijk ook wel fijn denk ik dat dat voor jou ook zo is denk ik? Want als jij in zijn ogen al perfect bent, en hij moet van jou wel een en ander veranderen dan lijkt het me veel lastiger dan wanner je samen aan jullie eigen verbeterpunten kunnen werken.

Ik wil verder niet op de discussie in gaan die hier gaande is, of de man nou wel of niet moet helpen in het huishouden of niet. Ik begrijp wél dat Melanie dat helemaal niet bedoeld met dit hele topic. Het is alleen een telkens terugkerend ding wat haar stoort, maar dat is gewoon een van de vele erger-puntjes die in haar hoofd spelen. Dat ze dit nu als voorbeeld noemt, is alleen maar als voorbeeld over haar gevoelens ten opzichte van haar man. Het had net zo goed iets heel anders als voorbeeld kunnen zijn, bijvoorbeeld dat ze zich keer op keer ergert aan het feit dat hij zijn jas aan de keukenstoel hangt en niet op de kapstok, ik noem maar wat. Haar relatie zit/zat niet lekker en ze begon zich steeds aan meer dingen te ergeren, o.a. bijvoorbeeld dat hij niet/weinig helpt in het huishouden!

Oh en natuurlijk zie je de wereld, en ook relaties als 40-er heel anders dan als 20-er, maar zijn alle 40-ers ook niet eerst een 20-er geweest? Je leert met vallen en opstaan, en als het even moeilijk is, dan kun je bijvoorbeeld je verhaal er eens uitgooien op een forum. Ik denk dat alle 40-ers ook moeten beamen dat het niet een makkie is om als twee jonge mensen 2 kleine kinderen op te voeden, en daarnaast een huishouden, baan, financieen, sociale contacten etc etc in goede banen te leiden. Dat is iets waar je in moet groeien, en wat je moet leren. Je kunt het onmogelijk alvast leren voor je er aan begint, dus je zult het pas leren terwijl je aan zo’n leven bezig bent. Tegen de tijd dat je dan 40 jaar bent, dan kun je zeggen dat je het inderdaat allemaal snapt!

Groetjes Anouk

Amen Anouk

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Ik ben het niet helemaal met mel eens, gedeeltelijk, want ik hoor haar alleen
maar klagen over Chris, heeft ze naar der eigen fouten gekeken?? Nee want dat doet een jong iemand niet, deed ik ook niet.

En verder kom je net op dit forum kijken dus zou zeggen leer eerst de mensen hier eens kennen voor je ze aanvalt, want je kent helemaal niemand en toch vel je oordelen, beetje raar vind je niet?

Liefs Michelle

MAMA’S … ik zeg toch niet dat ik ALLES in het huishouden doe? wel veel.
Ik leef niet ALTIJD met sleur LEENA … sleur is een fase in je relatie die komt en gaat.

Ik ben ook mezelf, kan mezelf zijn !! Ik kn een boek lezen, muziek luisteren voor mezelf, tuinieren … Mijn man brengt bijna altijd fabienne naar bed, speelt, leest voor … is gek op zjn kind … voeden samen op … zet regelmatig koffie, doet vaak schone vuilniszak in de bak, opruimen, afwassen, afdrogen … en als ik hem vraag of hij iets wilt doen in huis dan doet hij dat ook meestal voor me.
Maar veel hoeft hij van mij niet te doen … ik vind dat helemaal niet erg EN !!!
Ik heb in 2 jaar tijd 10x10 meter huis erbij gekregen + dubbele garage, die man heeft zich te pletter gewerkt voor zijn gezin, schildert de meubeltjes roze/rood van mijn dochtertje in de avond uren … dan hoeft hij mij echt niet te helpen met het huishouden.

En ik heb tijd zat !!! ben gezond, kan alles zelf doen?! Ik voel me er prima bij, ben zo vrij als een vogeltje, kan naar de stad als ik zou willen, naar een vriendin … dat doe ik toch ook voor mezelf en Fabienne ??

Maar ehh… daar zat nou juist het probleem he, dat Melanie in haar mans ogen al perfect was, voro er gepraat was wist zij niet dat zij ook fouten maakte? Dat had ze immers nooit gehoord van haar man… Nu wel, en kunnen ze dus BEIDE aan hun eigen fouten gaan werken, zodat ze zich ALLEBEI niet meer aan elkaar hoeven te ergeren! Zoals al gezegd was, praten is het sleutelwoord. Dat is de beste tip die Melanie heeft gekregen, daar heeft ze ook naar geluisterd, en nu is er ook duidelijkheid en een plan van aanpak. Ik weet zeker dat ze er wel uitkomen!

Groetjes Anouk

@Leena, je bent hier nog maar net en kraait nu al taal uit waarvan ik denk: waarom zo? Wij kletsen hier allemaal al heel lang met elkaar en ja, er zijn soms meningsverschillen, maar wij maken elkaar niet af. Zoals wat jij doet. Prima als je ergens anders over denkt, maar ga niet zo vals doen en laat iedereen in zijn waarde. Woorden als die vrouw zijn nogal neebuigend en zo gaan wij hier niet met elkaar om!

Verder sluit ik me helemaal bij Esther aan, zo denk ik er ook over. Maar ik ben ook 37 misschien scheelt dat? Hier doet mijn vriend trouwens ook wat in huis hoor, dat vind ik ook normaal, maar ik doe gewoon meer omdat hij een drukke baan heeft en ik 20 uur werk. Gisteren moest hij wel opruimen, dat vindt hij ook gewoon normaal en niet erg. Hij klust ook in huis en dat telt voor mij inderdaad ook. En als hij thuis kmt met een bloemetje, denk ik dat hij iets goed moet maken! Zit er gewoon niet in bij hem, maar hij laat ook op andere manieren blijken dat hij blij is met mij en ons gezin!

@Mel: fijn dat jullie gepraat hebbenn! Hopelijk gaat het nu allemaal weer beter!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

@ Rainbow…jaa snap je…zo kom ik over…ik kan me alleen dood iriteren aan mensen die over jeugd beginnen…halloo ben 23 haha… snapje… en ik neem het voor Melanie op… veder… iedereen heeft een mening is ok nie erg…maar ik vind dat ESTER melanie beetje afschildert als een slecht iemand… en dat is nie zo… en ik vind dat ze gelijk heeft… als ik dat nie vond zei ik t ook…enne het is een forum dus waarom mag iemand die hier net 2dagen is niet een mening geven?..

Leena

@ goudvisje…ze heeft het niet Alleen over Melanie maar over JEUGD dus voel ik me ook aangesproken…maar k zag het… dus hou ik er maar over op…

Leena

Leena tuurlijk mag een mening geven op een normale manier, niet op de toon die jij doet. dat is gewoon niet normaal. zeker omdat je de mensen nog niet kent.

Anouk tuurlijk ben ik ook 20 geweest en heb het met vallen en opstaan geleerd, en zie mijn eerste relatie met kid heeft het ook niet gered, en daar wil ik Mel juist voor behoeden, vandaar dat i kzeg kijk ook naar je eigen fouten en dat je die hebt weet iedereen, mag toch aanemen dat je daar niet op gewezen hoeft worden. je kent allemaal je eigen karakter. het makkelijke is alleen om te doen of je zelf geen fouten hebt want dan kun je de ander afkraken.

Liefs Michelle

@Leena, natuurlijk kun je je mening geven, maar het ging me meer om de toon. En Melanie is hier ook al heel lang en die kennen we ook lang genoeg om te weten dat zij prima voor zichzelf kan opkomen. Dus lief dat jij dat ook doet, maar het mag voortaan best iets minder fel.

En ja, ik denk dat er inderdaad een verschil in denken zit tussen 20 en 40-gers. Ik studeerde nog toen ik 23 was en was absoluuuuut niet aan 1 of zelfs meerdere kinderen toe. Ik vind mezelf nu pas rijp (haha_ genoeg om te denken dat ik het nu allemaal weet en volgens mij verder ook best goed doe. Het een is niet beter dan het ander, maar ik was nog best een meisje toen ik 23 was.

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ja snap ik, tuurlijk weet je wat je eigen karakter is, maar als je in de waan bent dat je man je accepteerd met die fouten, dan heb je misschien niet snel het idee dat je er iets aan moet doen. Daar moet dan eerst over gepraat worden.
Zo weet ik van mezelf dat ik wanneer ik kritiek krijg, dat ik dan altijd met kritiek terug kom. Ik heb ook eerst letterlijk van mijn vriend moeten horen dat hij dat vervelend vond, voor ik daar iets aan heb gedaan.
Bij ons is het daar destijds fout gegaan. Hij had ook wel kritiek op mij, maar nooit gezegd dat dat hij zich enorm stoorde aan mijn meest gezegde zinnetje ‘’ ja maar jij…’'
Pas toen wij zo ver waren dat we echt uit elkaar gingen, heeft hij mij daar op gewezen, en kwam ik tot inzicht dat ik dat moest veranderen. Nu luister ik eerst naar wat hem dwars zit, en kom ik met een oplossing. Ik ga dus niet gelijk in de aanval meer, zoals ik eerst wel deed.

Groetjes Anouk

Jeugd…! Gek woord. Jeugd…! Voel ik me al lang niet meer!
Ouderen… Zijn we hier allemaal nog lang niet!
Volwassenen… He, we vallen allemaal in dezelfde categorie!

Manderijn

@Manderijn

Liefs Michelle

Amen Anouk! Dat bedoelde ik!! Thnxxx (k)

Liefs, Melanie

@ mandarijn

Groetjes Esther

Nou heus he?
10 jaar geleden was ik jeugd…! Mijn schoonmoeder noemt ons nog allemaal zo, maar ik voel me absoluut geen jeugd meer!
Enneh, ouderen werk ik de hele dag mee, en die zeuren echt om heel andere dingen!

Het is wat dat betreft wel jammer dat we dan op leeftijden verder gaan! Ik als 20er doe wat ik denk dat het beste is voor mijn kinderen. De 30ers en 40ers hier, net zo, mag ik aan nemen. Dus dat sommige dingen met leeftijden te doen zouden hebben, kan ik niks mee! Ik weet niet hoe ik ben als 40er, maar ik hoop dat het niet teveel afwijkt van mij als 20er. Ik heb er namelijk niet 25 jaar over gedaan om mijn stabiele mezelf als moeder te vinden, om het vervolgens over 15 jaar weer helemaal om te gooien!
Ik krijg alleen wel de kriebels van al die moeders die iets ouder zijn, en dan zulke dingen zeggen! (niemand aan vallend) Hier op ikkeben merk ik doorgaans ook weinig van de eventuele leeftijdsverschillen!

Manderijn

Ik kan t niet beter verwoorden dan Anouk allemaal zegt. Ik denk dat wij qua karakter niet veel schelen, want ook ik ga snel in de verdedeging…zo van maar jij… Daar heeft Chris me nu op gewezen, en op t bemoederen, en daar ga ik aan werken, en hij werkt aan zijn puntjes, die ik gister voor gesteld heb.
Ik hoop dat t goed gaat, en mag blijven gaan!!

Liefs, Melanie

Ik denk (even voor mezelf gesproken) … dat je als 40-er sneller iets goed vind, je berust je sneller in iets en ik denk meer; het is goed zoals het is, … mijn motto is dan ook; Go with the Flow. Toen ik 20-30 was had ik dat niet.

Ik denk inderdaad dat je daar gelijk aan hebt Esther!

Liefs, Melanie

Als je snel in de verdediging schiet, kun je je afvragen waarom je dit doet. Is het bv uit onzekerheid? Angst? Als je daar achter kan komen, kun je er iets mee en zal je merken dat je op termijn minder in de verdediging schiet. Het is dan nl niet meer nodig. Zo hebben we allemaal dergelijke gedrags patronen.