Geen verliefdheid

heey
nee helaas want hy is vrachtwagenchaffeur dus dat mag niet
hy gaat gesprekken voeren met iemand en hopen dat het helpt…

PS: je moet het echt zeggen hoor als ik wat voor je kan doen…bedoel zo lang kenne we meka nie maar…nouja je snapt me wel

Leena

Het voordeel van een forum is dat je je ervaring kunt delen en tips kunt opdoen. Het nadeel van dit soort vragen/dilemma’s is dat je ook meningen te horen/lezen krijgt waar je het misschien niet mee eens bent of wat je tegen het hoofd stoot. Als je dit niet wilt of niet prettig vind, kun je je misschien van tevoren afvragen of je dit er wel op moet zetten.

Als ik in jouw situatie zou zitten, zou ik het er allemaal uitgooien of eventueel opschrijven, maar ik zou er niet mee blijven zitten. Je laat het voor jezelf te hoog oplopen denk ik. Bij mij komt het niet zo snel zo ver, want als wij zulke gevoelens hebben tegen elkaar, spreken we het wel uit.

Hoe denk je trouwens dat je vriend zou reageren als hij dit allemaal leest? Het blijft tenslotte een openbaar forum en ik denk dat ik een groot probleem zou hebben als ik dit er allemaal op zou zetten. Ik zou ook helemaal niet willen dat de hele wereld dit zou weten…

Groetjes Natasja

@kringeldingetje: gelukkig heeft chris daar geen moeite mee…hij weet dat ik op dit forum zit, en dat ik hier veel kwijt kan.
En ik weet ook dat ik meningen krijg… maar datt hoeft niet te betekenen dat ik op een mening niet mijn mening mag geven! Mensen hoeven niet continu in herhaling te vallen. Na 1x lezen heb ik t gehoort.

@ allemaal… Thnx voor jullie reacties.
We hebben gepraat vanavond en heb alles eruit gegooit en gejankt etc.
We hebben samen besloten dat er dingen moeten veranderen, want ook hij irriteerde zich aan mij en heeft t me nooit verteld omdat ie me niet voor mn kop ou stoten. We gaan eraan werken, en zo af en toe beroep doen op Amanda hahahaha!!! Sorry meid… Nadeel van goed op kunnen schieten met de kids he hahahaha… maar we gaan nu ook direct onze iritaties vertellen… chris weet nu ook dat ik bijna weg was gegaan bij hem als dit volgende week nog zo was geweest. We pakken t weer op samen nu! Hij helpt me wat meer in t huishouden, en we gaan leuke dingen met ons 2doen… Dat zag hij ook wel zitten en dat had hij ook nodig.

Heb er weer zin in… maar we hebben nu ook tegen elkaar gezegt, als t niet gaat dan gaat t niet he… en gaan we als “vrienden” uit elkaar!!
So come on en lets try it!!

Liefs, Melanie

ik heb alles globaal gelezen maar ga er verder niet op in.
ik wil alleen even zeggen dat ik het fijn vind het je gepraat hebt en nieuwe moed hebt! Succes en liefs.

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

kringeldingetje een forum is er toch voor om dingen met elkaar te delen, vragen hoe anderen iets beleven, en hoe anderen ermee om gaan! En naruurlijk heb je niet altijd dezelfde mening en pak je dingen anders aan. En sommigen zetten meer dingen op het forum als een ander maar dat is de keuze aan diegene zelf! En dat mensen er voor uit komen en het op deze manier kwijt kunnen alleen maar goed! En als er mensen zijn die je kunnen helpen met de oplossing beter kan het niet!! Het kan je net ff die duw in de rug geven om die stap te zetten! Maar je mening opdringen en elke keer zeggen dat het erbij hoort dat is niet nodig! En daar mag wat van gezegt worden! En als je daar niet tegen kunt ja dat is jammer of je moet je eigen mening maar voor je houden want als je je mening geeft kun je er 1 terug verwachten!!

Mel heeeeel fijn dat alles is uitgepraat en dat jullie er samen aan gaan werken!! En een beroep doen mag altijd dat weet je!! Help jullie graag!!

Liefs

@Melanie: Als jij jezelf er goed bij voelt, is het ook prima! Het was alleen mijn mening… (daar gaan we weer) Fijn dat jullie gepraat hebben en dat er weer vooruitgang in zit!

Groetjes Natasja

quote:
Ben het helemaal met je eens Amanda..

Lekker leven heeft die vrouw als ze met de sleur wil leven

Leena

En ook dat is een oordeel dat helemaal niet nodig is. Ieder leeft z’n leven op z’n eigen manier en waarbij hij of zij zich goed voelt. Inclusief relatie. En sleur: het is maar net welke lading je aan het woord geeft. Is sleur per se iets negatiefs? Nee, het is ook zoals Rainbow en Esther het beschrijven, daarmee kan ik het volmondig eens zijn.

Maar goed, Melanie: fijn dat jullie open hebben gepraat. Ik hoop heel hard op verbetering en dat jullie maar oud en grijs mogen worden samen!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik herken veel in de verhalen van Rainbow en Esther, wat kunnen jullie het mooi omschrijven hoe jullie in je relatie staan.
Ik heb heftige verliefdheid gekend dat maar kort duurde en ook eerder een keer samen gewoond en toen was daar ineens mijn huidige man, een totaal ander type dan waar ik eerder op viel en het voelde direct zo vertouwd en warm idderdaad ook alsof ik ik hem al jaren kende en heb ook de verliefdheid overgeslagen (wel vlinders gevoeld maar anders dan dat hele heftige) en had direct een houden van gevoel dat steeds dieper en dieper is gaan wortelen.
We zijn nu 16 jaar samen en hebben een relaxed leventje en ik ben gelukkig.
Ik erger me ook wel eens kapot aan mijn vent en heb ook wel eens met de gedachte gelopen dat ik uit elkaar wilde gaan maar kwam dan toch vaak tot de conclusie dat ik bepaalde gevoelens bij melf opriep die helemaal niets met de werkelijk heid te maken hadden en nergens op gebaseerd waren.
Dan “reset” ik mezelf weer even en dan kom ik erachter dat ik het eigenlijk heel goed heb en dat ik niet zo “moeilijk” moet doen en gewoon moet genieten, ook van de kleine dingen.
Wij hebben ook af en toe hele leuke gesprekken en dan kan ik toch wel weer vlinders voelen.
Mijn man doet trouwens helemaal niets in het huishouden maar daar ga ik geen ruzie meer over maken, ik heb me er al jaren geleden bij neer gelegd.
Eerst hadden we een huishoudster maar die komt al jaren niet meer en doe nu alles alleen, en ik krijg daar altijd een hoop commentaar op van mensen hahahahahaha
O,ja en sleur dat ken ik ook wel hoor, maar dat is toch niet zo gek of wel ???
je staat op maakt je klaar voor werk komt weer thuis koken eten kindje naar bed even TV kijken of op de P.C nog een wasje ophangen en naar bed en de volgende dag gaat het weer net zo SLEUR SLEUR SLEUR is toch logisch.
Maar we doen genoeg leuke dingen of vragen vrienden te komen eten of gaan op stap met de kleine, soms hebben we het “te druk” met leuke dingen en soms zijn er weken dat we “last” hebben van SLEUR, ik heb er meestal meer last van dan mijn man, hij vind het heerlijk om soms op de bank te liggen en een film te kijken op zondagochtend ofzo … dat is toch denk ik een beetje man eigen hahahahah soms laat ik hem maar even en ga ik met de kleine naar de kinderboerderij en spreken we af dat we s’middags bv naar vrienden gaan voor een borreltje zo heeft ierdereen het naar zijn zin.
En de avonden … tja die zijn niet meer zoals vroeger, nog even na het werk op een terrasje wat eten in Zandvoort of een avondje stappen enz. maar die tijd komt wel weer als Dion ouder wordt.
Ik heb nu een gezin en heb daar bewust voor gekozen (gelukkig heb ik Dion gekregen na 5 jaar ploeteren)

Melanie maak van een mug geen olifant en zoek naar oplossingen waar je je allebei in kunt vinden en het is geven en nemen in een relatie, nu had jij heel erg het gevoel dat jij alleen maar aan het geven was en geen steun kreeg van Chris.
Goed dat je gepraat hebt en dat jullie er samen aan gaan werken en laat het nooit meer zo ver komen he.

Gewijzigd door - vlokje03 op 14 Dec 2011 22:31:59

Gewijzigd door - vlokje03 op 14 Dec 2011 22:34:44

@vlokje: ik hoop idd dat t nirt zo ver meer komt, want dit alles deed me inzien hoeveel ik van hem hou, en hoeveel hij van de kids en vn mij houdt!! Ik wil hem ook echt niet kwijt!

Liefs, Melanie

Melanie,

Weet je wat het ook is, jij “groeit” en je man/vriend ook en je moet er voor waken dat je op het zelfde spoor blijft zitten anders groeien jullie uit elkaar.
Soms staat zijn zendertje op een andere frequentie dan de jouwe en moet je weer even afstellen zodat jullie weer op één lijn zitten, dan kun je weer samen verder en hopelijk tot jullie 100 zijn want het gras is ergens anders echt niet groener hoor.
En het allerbelangrijkste is dat je eerlijk bent naar jezelf en elkaar.
Fijn dat je zo opgelucht bent nadat jullie gepraat hebben en de lucht geklaard is.
Blijf er over praten tot het echt weer goed zit, en mocht er weer iets zijn gelijk aan de bel trekken, niet te lang mee blijven rondlopen.

Dion geboren op 26 maart 2009

quote:
quote:
Maar het is maar waar je genoegen mee neemt in een relatie en hoe hoog je jezelf inschat! Hoop niet dat ik je nu voor het hoofd stoot met MIJN mening!!

Heel veel liefs mij!

Sorry, maar ik vind dit een onnodig kwetsende opemerking wat niet nodig was geweest. Alleen omdat iemand over zaken anders denkt, en daardoor kiest voor een bepaald soort relatie waar een ander niet voor zou kiezen, geeft dit je niet het recht om te suggereren dat diegene een minderwaardigheids complex heeft en daardoor “genoegen” neemt met iets.
Ik snap best dat jullie voor je vriendin willen opkomen, maar ik krijg hier gewoon een nare smaak van in de mond, want het is in mijn optiek helemaal niet nodig om dan dergelijke opmerkingen te maken die kwetsend kunnen zijn.

liefs woezel

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4f.lilypie.com/5R2ip1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Helemaal met Woezel eens.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

@woezel : Amanda bedolelde t ook niet verkeerd. Ik snap haar ook wel, ik denk daarom ook dat zij bedoelde, dat iedereen anders in een relatie staat.
En dat Esther dus anders in haar relatie staat, en bepaalde dingen wel accepteerd in een relalatie of juist niet, hoeft daarom niet meteen te betekenen dat ik of wie.dan ook, ook zo in een relatie wil zitten.
Ik wil niet ruilen hoor, helemaal niet met een vrouw die ALLES alleen moet/wil doen.zo doe ik bijv niet de strijk… ik vind t niet erg om te doen, maar heb er gewoonweg geen zin in, en als er wat gestreken moet worden van de kids dan doe ik dat. Moet er een blouse gestreken worden van Chris? Moet ie maar zelf doen…daar mag ik ook niet aanzitten trouwens, dat doet ie liever zelf.

Liefs, Melanie

Mij kwetst bepaalde opmerkingen niet … sterker nog, ik moet er eigenlijk om lachen. Ik mag mijn mening geven en doe dat ook als ik dat wil. Het is nl nog goed bedoeld ook maar er zjn er altijd een paar die zich iets aangepraat voelen.
Dat ik anders denk hierover is misschien het verschil tussen een 20-er en een 40-er … Als je al 10 jaar samen bent of langer dan weet je dat er altijd iemand voor je is, dan neem je ook de minder leuke kanten voor lief want dat is liefde. Hij accepteert je zoals je bent en op mijn beurt accepteer ik hem. Als ik zeg dat wij nooit ruzie hebben, gelooft niemand dat. Dat hebben wij helemaal niet nodig. Natuurlijk hebben we weleens verschil van mening maar dat is prima. Acceptatie is het sleutelwoord. Als je dat kan dan snap je het! En ga je andere WAARDES zien in je relatie. En die zijn zoveel meer waard dan de spanning waar jullie op doelen.
Ik vind het absurd te denken dat mijn man zijn eigen overhemden mag gaan strijken … ik doe het graag voor hem.
Hij laat ook zien dat hij van mij houdt en nee niet door een bloemetje of me de hele dag kusjes geven, als ie dat doet dan ga ik heel hard lachen want zo ken ik hem niet Hij verbouwt ons huis! Is ook liefde … Als hij zegt dat het eten lekker smaakt, is ook liefde en als je eens beter gaat luisteren dan is er zoveel meer … alleen niet in de vorm van spanning zoals sommige wensen.

Ik vind dat ik het getroffen heb met deze goede man. En hij met mij want ik ben geen veeleisende vrouw die alleen maar denkt aan EIGENBELANG en haar EGO voorop stelt.

@Leena & Amanda … jullie moet nog een hoop leren, over 20 jaar praat je wel anders. Misschien dat je dan wel begrijpt waar het in het leven om draait.

Verder zeg ik er niets meer over en wens ik Mel veel geluk met Chris. Dat meen ik dus ook …

quote:
Verder zeg ik er niets meer over en wens ik Mel veel geluk met Chris. Dat meen ik dus ook ...

Dank jewel!

Liefs, Melanie

Ben het helemaal met je eens Esther, “de jeugd” weet nog niet waar ze over praten en waar het werkelijk om draait in het leven

Maar qua huishouden ja dat doen wij hier samen ook al werkt rené 40 of meer uur per week. ten eerst moet dat wel met mijn rug en ten tweede zit dat gewoon in hem.
Heb een relatie gehad van 14 jaar waar me oudste uit is voorgekomen en die vent deed dus ook nooit niets, nou geloof me dat gaat vreten, Ja de leuke dingen met zijn dochter maar zo werkt het niet. Dus daar ben ik het wel met Mel eens.

Mel blijf indd praten, praten en nog eens praten zeker nu in deze nieuwe beginfase anders zit het weer zo verkeerd.

Liefs Michelle

@Ester: haha nou meid ik weet heel goed wat het leven soms inhoud
maar dat betekend niet dat je ALTIJD maar moet geven en nooit eens mag nemen in een relatie… ik kan me nie voorstellen dat je altijd ma met die sleur wil leven…vresselijk… je bent toch naast MAMA EN VROUW/VRIENDIN EN HUISVROUW ook nog jezelf? bedoel mijn vriend werkt soms 16uur op een dag en in het weekend mag hy dan zeker wel zijn handjes uitsteken… als hy savonds thuis komt doet hy bepaalde dingen hier int huis zoals de kids in bad doen flesje maken voor de kleine… OOK ik heb hier 100x moeten zeggen dat dat heel normaal is hoor dat een man wat doet…en dan bedoel ik niet het hele huishouden nog ff nee gewoon wat kleine dingen…en dan vooral met de kids want WY willen de hele dag met onse kindjes bezig zijn en vinden het geweldig maar dat neemt niet weg dat wy ook wel eens bly zijn dat onse kerel in huis is en dan even wat van ons overneemt.! enneee Chris kan heust dan wel even Joel een flesje doen of met noah iets doen… of even de afwas afdroogt…snap niet dat in JOU ogen niet normaal is dat is pas lachen…wat een leven zou jij hebben ofniet…

Leena

Het is net wat al eerder is gezegd. Wat voor betekenis je aan het woord sleur geeft. Sommige mensen zeggen dus sleur te hebben in hun relatie en daar bedoelen ze dan mee dat elke dag hetzelfde is. Als je dat sleur noemt dan heeft denk ik elk stel met kinderen sleur in hun relatie.
Maar in Melanie haar allereerste bericht kon ik toch echt lezen dat zij niet deze sleur bedoelde. Bij hun is er meer aan de hand dan dat alleen elke dag hetzelfde is. En zo krijg je ook meteen hele verschillende meningen, alleen maar doordat iedereen de betekenis van sleur anders neemt.
Daarbij weet ik zeker dat Esther gelijk heeft met dat 40ers hier heel anders over denken en in staan dan 20ers.
Ik val zelf ook nog onder de 20ers maar toch ben ik het met iedereen eens (Ja dat kan ook nog! )
Ben het eens met Esther en de rest: Je moet elkaar accepteren. Onvoorwaardelijk van elkaar houden! Er is geen verliefdheid meer, maar houden van
Ben het eens met Melanie en vriendinnen: Je moet voor elkaar blijven vechten. Je liefde blijven bewijzen. En je mag best zo nu en dan eens laten zien dat je wat voor de ander over hebt. Dat kan van alles zijn maar ook de hele kleine dingen zoals even iets aan het huishouden doen.
Maar het aller, aller belangrijkste wat IEDEREEN vind en zegt! is en blijft toch echt: PRATEN! Open en eerlijk naar elkaar toe zijn en elkaar alles vertellen!
Dus ondanks alle verschillende meningen zijn we het toch wel een beetje met elkaar eens

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

volgens my snappen jullie OUDEREN niet wat het tegenwoordig is…! misschien moet je het even omdraaien…

je denkt dat je alles maar weet int leven omdat je misschien ouder ben…nou laat me niet lachen zeg…

ik snap ok niet je bent het helemaal met Melanie eens…waarom begin je dan dat je eens bent met Ester over DE JEUGD haha

Leena

quote:
..snap niet dat in JOU ogen niet normaal is dat is pas lachen..wat een leven zou jij hebben ofniet..

Leena

Leena wil je het alsjeblieft netjes houden? Dit soort opmerkingen zijn echt niet nodig. Je komt hier niet om ruzie te maken toch. Laten we het gezellig houden.
Tussen Esther en Melanie is het allang weer goed en jij gaat nog even door?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy