Ik begrijp dat je het beu bent om alles in huis te doen. Dus wat dat betreft ben ik het zeker met je eens. Ik vind echter wel dat jij doordat je grotendeels thuis bent meer kan doen dan Chris. Ik bedoel het is onzin dat Chris bijv. ieder weekend uit kan slapen terwijl jij al voor dag en dauw op staat om de kinderen en het huishouden te doen. Maar daarintegen begrijp ik niet waarom je je ergert dat Chris vanmorgen de papfles niet wilde geven aan Joel. Dat is niet onaardig bedoelt, maar Chris moet naar zijn werk en jij bent gewoon thuis. Jij hebt dus alle tijd om de papfles te geven.
Mijn man werkt ook 40 uur net als Chris. Ik werk 24 uur per week, waarvan 2 dagen op kantoor en de andere 8 uur mag ik vanuit huis werken wanneer ik dit wil. Erg ideaal, want zo kan ik lekker bij de kinderen zijn. Ik ben ook echt minder gaan werken voor de kinderen. Dat jij dan aangeeft ik heb geen tijd voor het huishouden, want ik moet mijn sociale contacten onderhouden dat begrijp ik dan weer niet. Want dat kan ook s’avonds of in het weekend. Dat is geen must bedoel ik dan. Al begrijp ik dat dit leuk is hoor, want ik ga uiteraard ook op mijn vrije dagen naar vriendinnen toe.
Verder vind ik het niet meer dan normaal dat Chris helpt bij het afruimen van de tafel en het douchen en op bed leggen van de kinderen. Dit heeft vind ik niets met 40 uur werken te maken. Jullie hebben er beide een hele dag opzitten en dan is het zeker niet zo dat de dag van Chris erop zit en jij nog van alles moet doen.
Wij ruimen de keuken pas op als de kids op bed leggen. Na het eten is echt het moment van de kids, want papa heeft ze dan de hele dag niet gezien. Dus lekker ff stoeien en gek doen met ze. Daarna gaan we ze samen douchen of badderen en samen op bed leggen. Als Tim en Daan dan op bed leggen dan doen we samen de keuken. Als je samen bezig bent is dit ook zo gebeurd en zo heb je ieder nog een hele avond voor je.
Doordat ik minder werk doe ik grotendeels het huishouden. Dit hoeft niet van mijn man, want hij vind het geen enkel probleem te helpen. En vind het ook fijn dat ik dingen doe met de kids. Maar ik vind zelf dat ik best het huishouden kan doen. Zo houden we in het weekend lekker veel tijd over als gezin dingen te ondernemen.
Zoals ik al schreef ruimen wij samen de keuken op en leggen de kids op bed. Standaard doet mijn man 1 keer per 2 weken s’avonds de badkamer helemaal grondig. Dit doet hij op de avond dat ik sport. Ik doe iedere woensdagavond als mijn man aan het sporten is de strijk. Wassen draaien doe ik 9 van de 10 keer. En ook het opvouwen doe ik. Maar nu kwam ik gisterenavond thuis en had mijn man 2 wassen opgevouwen. Zo is hij dan ook, dus ik begrijp wat je bedoeld met het is fijn als Chris eens uit zichzelf iets doet. Als ik een keer wegmoet en geen tijd heb voor iets en ik vraag het mijn man dan doet hij het ook. Stoffen, stofzuigen en wc’s schoonmaken doe ik op de dagen dat ik thuis ben. Het is overigens niet zo dat wij strakke afspraken hebben over jij doet dit en jij doet dat. Maar zoals ik hierboven beschrijf zo gaat het eigenlijk altijd en dat loopt prima.
Mocht het door afspraken etc. een keer niet gelukt zijn alles in het huishouden te doen dan doen we dit op zaterdagochtend. Maar meestal is dit niet nodig en heb ik alles door de weeks gedaan.
Even uit nieuwsgierigheid. Want je geeft aan we praten niet of nauwelijks. Maar ik neem aan dat jullie tijdens het eten toch beide wel vertellen wat je die dag hebt meegemaakt. Of s’avonds als de kids op bed liggen, zijn jullie dan echt ieder alleen maar met jullie eigen ding bezig? En in het weekend is er ook genoeg tijd om lekker met de kids leuke dingen te doen.
Hoe dan ook, zoals ik in mijn vorige berichtje ook al schreef, ik denk dat het al een stuk zal schelen als jullie toch wat meer tijd voor elkaar vrij maken. Om te praten of al is het maar samen een spel te spelen of een filmpje te kijken.
Wij hebben ieder ons eigen ding, zoals een vaste sportavond. En doen dingen apart, maar maken ook zeker tijd vrij voor elkaar. Kaarsjes aan, toastje erbij en samen een leuke film kijken ofzo, heerlijk! Of gewoon lekker oudbollig samen een spel spelen aan tafel.
Groetjes,
Sandra