Geen verliefdheid

Net voor dat hij weg ging, zat ik op de bank met een bak koffie… hij maakt de pap klaar voor Joël, en zet de fles bij mij neer, zo van hier mag jij doen… dus ik zeg alweer?? Ja ik moet weg, en jij wilt toch dat de kinderen uitslapen? Dat schooot even verkeerd en vertelde hem dat ie altijd goede bazen heeft gehad want dat ze nog steeds tollereren dat ie elke dag te laat komt…en toen is ie weg gegaan! In de zeikende regen, hij durfde mij niet eens meer te vragen of ik hem weg wou brengen met de auto. Oh oh oh… Maar gister avond nog niet weer gepraat, ik had vreselijke hoofpijn en ben optijd naar bed gegaan. Ik zou ook niet weten hoe ik moet beginnen.

Liefs, Melanie

Als je niet werkt, snap ik niet waarom je zo moeilijk doet. De spanning is er niet, nee logisch met 2 kinderen. Je hebt alle tijd voor het huishouden en klaagt dat hij ook wel wat mag doen ??? Hij werkt om centen binnen te brengen … ??? Hij maakt nog pap klaar en waarm zou jij die pap niet geven? dan kan hij op tijd op zijn werk komen. Als ik het zo lees dan lijkt me dat hij veel voor jullie over heeft …

Je wilt een ander soort man, dat is me duidelijk … ik denk … wees lief voor die man en praat, toon in ieder geval iets zodat hij daar ook op kan reageren … In een relatie heb je altijd pieken en dalen maar om zo met elkaar om te gaan heeft ook effect op de kinderen. Jemig zeg! Je hebt een prima vent!

Nogmaals sorry als ik je voor het hoofd stoot, het is mijn persoonlijke mening …

Sterkte, Esther

Hahahaha sorry hoor, alle tijd voor t huishouden? Denk je echt dat ik thuis zit om t huis schoon te maken? Blijf niet bezig zeg! Tuurlijl zorg ik dat het netjes is en blijft, maar echt niet 24/7. En als er dan iets blijft liggen mag de kerel ook wel wat doen… vind ik! Ik moet ook mn kind naar school brengen, boodschappen doen, en contacten onderhouden.
Zou graag zelf 40 uur willen werken, laat de man maar thuis zitten, ziet ie wel hoe.zwaar t soms is.
Hij wil toch ook tijd met de kids doorbrengen?? Mag ie ook wel een beetje helpen…

Liefs, Melanie

Hahahaha sorry hoor, alle tijd voor t huishouden? Denk je echt dat ik thuis zit om t huis schoon te maken? Blijf niet bezig zeg! Tuurlijl zorg ik dat het netjes is en blijft, maar echt niet 24/7. En als er dan iets blijft liggen mag de kerel ook wel wat doen… vind ik! Ik moet ook mn kind naar school brengen, boodschappen doen, en contacten onderhouden.
Zou graag zelf 40 uur willen werken, laat de man maar thuis zitten, ziet ie wel hoe.zwaar t soms is.
Hij wil toch ook tijd met de kids doorbrengen?? Mag ie ook wel een beetje helpen…

Liefs, Melanie

Ik begrijp dat wel hoor, dat je je van binnen enorm zit op te vreten en denk, alweer? met die pap. Maar ik weet ook dat het bij mannen zo werkt dat ze echt never nooit uit zichzelf zullen weten dát jij je aan zulke dingen ergerd. Als je het nooi rustig uitlegt, zonder ruzie en verwijtende dingen, dan zal hij niks veranderen, en zul jij je van binnen steeds meer en meer gaan ergeren, tot je het zo spuugzat bent dat je echt nisk anders meer wil dan wegwezen bij je man! En als je dat dan zegt dan zal man er helemaal niks van snappen, vraagt hij ook nog doodleuk (voor je gevoel dan) van hoezo? je hebt het nooit gezegd!

Ik herken me zo in je, ik ergerde me ook aan alles, op een gegeven moment vond ik het zelfs vreselijk om te zien hoe hij een hap eten van zijn vork nam… Haha belachelijk! Maar dan kon ik echt bij mezelf denken van bah, zie nou eens hoe je eet! hahaha echt stom als ik er zo over nadenk, maar zo werkt het wel, die ergenis gaat van kwaad tot erger…

Wij hebben van tijd tot tijd 's avonds een gesprekje waarin we zonder tv aan en andere afleiding, even alles wat dwars zit moet zeggen, zonder kwaad te worden, en direct oplossingen bedenken en die desnoods op schrijven! Lijkt heel kinderachtig, maar het werkt wel. Je kotm dan tot inzichten en begrijpt elkaar veel beter. In jullie geval is het moeilijk dat je man alles wel goed vind, maar als hij zo graag bij jullei wil blijven, moet hij in ieder geval de moeite nemen om naar je te luisteren en proberen er iets aan te doen. Zo niet dan sluimerd het doro en zul je zeker op een dag de stap nemen om bij hem weg te gaan, en dat zou zo jammer zijn als er niet eerst alles aan gedaan is om het goed te krijgen!

Wat betreft het huishouden, en de verdeling er van, bij ons werkt het om gewoon een vaste taakverdeling te hebben. ik doe zelf natuurlijk veel meer omdat ik thuis zit en hij werkt, maar dat hoeft idd niet te betekenen dat hij na het eten niks mer hoeft te doen. Anders zou het betekenen dat meneer 40 uur werkt, en mevrouw ruim 60 uur??? Want huishouden en kinderen opvoeden en verzorgen stopt niet na half 5!
Als jullie j dan aan je vaste taken houd, en eventueel als verassing nog eens wat extra uit handenneemt van elkaar, dan krijgen jullie daar allebei meer waardering voor, en die heb je nodig! Het is gewoon fijn om trots te kunnen zijn op jouw werk, en dat je man daar blij mee is!

Ik kom trouwens graag een keer bij je op de koffie! Deze maand geen tijd mer, maar laat dat ons voornemen van 2012 zijn Gezellig!

Groetjes Anouk

Haha ik snap ook wel dat hun nooit zullen weten hoe ik denk, als ik niks zou vertellen… maar ben allang blij dat jij me wel snapt Anouk!
Ik ga me inderdaad steeds meer irriteren aan de kleinere dingen, dus het word tijd voor een gesprek… en ik denk dat 1x in de week een gesprek tussen ons tweeën wel goed zou doen!
Dat bedoel ik!!! Een taakverdeling hebben we nodig… want net als jij zegt, meneer 40uur en mevrouw 60 uur! hahahah ik snap hem helemaal!
Ik denk dat we maar een schema gaan maken!
En als we geen schema hebben, zou het inderdaad ook eens fijn zijn als hij iets uit handen neemt, of andersom natuurlijk!

Ohhhh leukkk Anouk!! Deze maand word inderdaad erg krap, Goedvoornemen voor 2012! Misschien zou Woezel het ook leuk vinden?!

Liefs, Melanie

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 14 Dec 2011 10:51:06

Pfff, het lijkt welalsof het in de lucht hangt. Ik hoor echt zoveel mensen die (even) aan hun relatie twijfelen! Vervelend dat je ook in zo’n situatie zit Mel!

Ik ken mijn vriend nu bijna 6 jaar en ik heb bij hem nooit die vlinders gevoeld. Dat had ik wel bij de keren dat ik heel verliefd was en dat voelde fijn. Maar bij hem had ik meteen het gevoel alsof ik hem al jaren kende, dat het goed was. En dan geeft het niet dat je niet meer als een soort tiener verliefd bent, maar meteen een stap maakt naar ‘houden van’. Verliefdheid gaat nu eenmaal over. En bij houden van hoort denk ik ook een soort sleur. Dat hebben wij ook wel hoor. Ik ga altijd alleen naar bed, want mijn vriend kijkt nog laat TV. En bij ons is ook veel hetzelfde. Wij gaan ook zelden samen eten. Maar ik vind dat niet erg. Omdat ik weet dat het goed zit tussen ons. We praten samen, inderdaad ook over hoe je dag was en we zijn samen druk met de kindjes. Hij is een goede vader en gewoon een doodgoeie jongen. Omdat dat basisgevoel goed is, neem ik de sleur op de koop toe. Ik denk dat bijna alle mensen kids dat wel hebben. Maar als je je gaat ergeren, is het wel tijd om te praten. Jullie zijn nog best jong en je bent te jong om vanaf nu bij een man te zitten waar je (even) niet veel mee hebt.

En ik vind het middeleeuws om er van uit te gaan dat een vrouw het hele huishouden moet doen als je man werkt. Ook als je thuis-blijfmama bent. Je bent toch geen sloof! Dat jij veel meer (moet) doen/doet dan hij, snap ik wel. Hij is ook moe na het werken, maar ALLES…nee. Je mag hem best nog wat vragen, ook al werkt hij full-time! Als jij nou de hele dag op je kont zat…Je vraagt hem toch niet om alle ramen te wassen van binnen en van buiten, in 1 uur?

Ik herken je verhaal zeker, gelukkig niet vanuit mezelf, maar wel van wat ik van anderen hoor. Het is een beetje de tijdgeest denk ik, vrouwen kunnen tegenwoordig heel goed voor zichzelf zorgen. Vroeger was je veel afhankelijker van een man, die meestal de kostwinner was…Maar als we het daar over hebben…als je alleen met de kindjes zou zijn, moet je ook werken EN het huishouden doen EN voor ze zorgen…ga er maar aan staan. Dat is zwaar, dus ik zou er niet te snel voor ‘kiezen’.

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik begrijp dat je het beu bent om alles in huis te doen. Dus wat dat betreft ben ik het zeker met je eens. Ik vind echter wel dat jij doordat je grotendeels thuis bent meer kan doen dan Chris. Ik bedoel het is onzin dat Chris bijv. ieder weekend uit kan slapen terwijl jij al voor dag en dauw op staat om de kinderen en het huishouden te doen. Maar daarintegen begrijp ik niet waarom je je ergert dat Chris vanmorgen de papfles niet wilde geven aan Joel. Dat is niet onaardig bedoelt, maar Chris moet naar zijn werk en jij bent gewoon thuis. Jij hebt dus alle tijd om de papfles te geven.

Mijn man werkt ook 40 uur net als Chris. Ik werk 24 uur per week, waarvan 2 dagen op kantoor en de andere 8 uur mag ik vanuit huis werken wanneer ik dit wil. Erg ideaal, want zo kan ik lekker bij de kinderen zijn. Ik ben ook echt minder gaan werken voor de kinderen. Dat jij dan aangeeft ik heb geen tijd voor het huishouden, want ik moet mijn sociale contacten onderhouden dat begrijp ik dan weer niet. Want dat kan ook s’avonds of in het weekend. Dat is geen must bedoel ik dan. Al begrijp ik dat dit leuk is hoor, want ik ga uiteraard ook op mijn vrije dagen naar vriendinnen toe.

Verder vind ik het niet meer dan normaal dat Chris helpt bij het afruimen van de tafel en het douchen en op bed leggen van de kinderen. Dit heeft vind ik niets met 40 uur werken te maken. Jullie hebben er beide een hele dag opzitten en dan is het zeker niet zo dat de dag van Chris erop zit en jij nog van alles moet doen.

Wij ruimen de keuken pas op als de kids op bed leggen. Na het eten is echt het moment van de kids, want papa heeft ze dan de hele dag niet gezien. Dus lekker ff stoeien en gek doen met ze. Daarna gaan we ze samen douchen of badderen en samen op bed leggen. Als Tim en Daan dan op bed leggen dan doen we samen de keuken. Als je samen bezig bent is dit ook zo gebeurd en zo heb je ieder nog een hele avond voor je.

Doordat ik minder werk doe ik grotendeels het huishouden. Dit hoeft niet van mijn man, want hij vind het geen enkel probleem te helpen. En vind het ook fijn dat ik dingen doe met de kids. Maar ik vind zelf dat ik best het huishouden kan doen. Zo houden we in het weekend lekker veel tijd over als gezin dingen te ondernemen.

Zoals ik al schreef ruimen wij samen de keuken op en leggen de kids op bed. Standaard doet mijn man 1 keer per 2 weken s’avonds de badkamer helemaal grondig. Dit doet hij op de avond dat ik sport. Ik doe iedere woensdagavond als mijn man aan het sporten is de strijk. Wassen draaien doe ik 9 van de 10 keer. En ook het opvouwen doe ik. Maar nu kwam ik gisterenavond thuis en had mijn man 2 wassen opgevouwen. Zo is hij dan ook, dus ik begrijp wat je bedoeld met het is fijn als Chris eens uit zichzelf iets doet. Als ik een keer wegmoet en geen tijd heb voor iets en ik vraag het mijn man dan doet hij het ook. Stoffen, stofzuigen en wc’s schoonmaken doe ik op de dagen dat ik thuis ben. Het is overigens niet zo dat wij strakke afspraken hebben over jij doet dit en jij doet dat. Maar zoals ik hierboven beschrijf zo gaat het eigenlijk altijd en dat loopt prima.

Mocht het door afspraken etc. een keer niet gelukt zijn alles in het huishouden te doen dan doen we dit op zaterdagochtend. Maar meestal is dit niet nodig en heb ik alles door de weeks gedaan.

Even uit nieuwsgierigheid. Want je geeft aan we praten niet of nauwelijks. Maar ik neem aan dat jullie tijdens het eten toch beide wel vertellen wat je die dag hebt meegemaakt. Of s’avonds als de kids op bed liggen, zijn jullie dan echt ieder alleen maar met jullie eigen ding bezig? En in het weekend is er ook genoeg tijd om lekker met de kids leuke dingen te doen.

Hoe dan ook, zoals ik in mijn vorige berichtje ook al schreef, ik denk dat het al een stuk zal schelen als jullie toch wat meer tijd voor elkaar vrij maken. Om te praten of al is het maar samen een spel te spelen of een filmpje te kijken.

Wij hebben ieder ons eigen ding, zoals een vaste sportavond. En doen dingen apart, maar maken ook zeker tijd vrij voor elkaar. Kaarsjes aan, toastje erbij en samen een leuke film kijken ofzo, heerlijk! Of gewoon lekker oudbollig samen een spel spelen aan tafel.

Groetjes,
Sandra

Ik heb niet gezegd dat je 24/7 met het huishouden bezig moet zijn … Ik zeg alleen dat ik het normaal vind dat jij meer op je neemt dan Chris. Mijn man hoeft niet elke avond af te drogen, ik zeg vaak; ga maar even met Fabienne spelen, dat vind ik belangrijk. Als ik wat gedaan wil hebben dan vraag ik dat, zo werkt dat het beste bij mannen en doen ze het ook. Als jij blijft wachten gebeurd er niets !!

Volgens mij heb je te weinig ervaring met relaties om te beseffen dat verliefdheid op den duur echt over is en er op den duur geen/weinig/minder spanning meer is, dat is nl niet nodig om een goede relatie te hebben, daar komt een diepgaand vertrouwen, een weten voor in de plaats. Een dieper liggend gevoel van liefde en dan neem je sleur er bij … Het kan nl niet altijd leuk en mooi zijn, zo zit het leven niet in elkaar.

Mannen zijn ook geen galante ridders op witte paarden … uitzondering voor de romantische zielen, ze zijn echt in de minderheid. Dus ik denk; wordt wakker en zie wat je nu hebt. Kijk naar je EIGEN AANDEEL in de relatie en werkt daar aan, dan krijg je ook wat terug! ipv af te geven op hem.

En ik MOET ook mjn contacten onderhouden !!! hoezo MOET ??? als thuisblijfmama heb je ALLE VRIJHEID van de wereld !!!

Sorry als ik je totaal niet begrijp!

@Esther, wat mooi gezegd, van dat diepe vertouwen en dat ‘weten’. Dat dat in de plaats komt van verliefdheid. Dat is dus precies wat ik ook wilde zeggen: als je dat van binnen weet, dat het goed zit en er gewoon een flinke portie vertrouwen is, ben je ook niet bang voor sleur. Dan maakt het niet uit als je samen op de bank zit, of even ieder voor zich bv even op de computer gaat. Dan voel je gewoon dat je een veel diepere relatie hebt dan zomaar een snelle verliefdheid! Dat is ook wat mijn vriend en ik hebben en daar ben ik meer dan tevreden mee! Misschien ziet Chris het ook zo?

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

@rainbow … bij mijn huidige man had ik ook echt zoiets van; het gevoel alsof ik hem al jaren kende, dat het goed was.

Verder schrijf je onderstaande wat echt bij mij identiek is namelijk … en dan geeft het niet dat je niet meer als een soort tiener verliefd bent, maar meteen een stap maakt naar ‘houden van’. Verliefdheid gaat nu eenmaal over. En bij houden van hoort denk ik ook een soort sleur. Dat hebben wij ook wel hoor. Ik ga altijd alleen naar bed, want mijn vriend kijkt nog laat TV. En bij ons is ook veel hetzelfde. Wij gaan ook zelden samen eten. Maar ik vind dat niet erg. Omdat ik weet dat het goed zit tussen ons. We praten samen, inderdaad ook over hoe je dag was en we zijn samen druk met de kindjes. Hij is een goede vader en gewoon een doodgoeie jongen. Omdat dat basisgevoel goed is, neem ik de sleur op de koop toe. Ik denk dat bijna alle mensen kids dat wel hebben.

Zo bedoel ik het ook

Soms baal ik ook van de sleur en dan praat ik erover want daarachter zit eigenlijk “ik mis je” … en dat is tegelijk wat je eigenlijk moet zeggen, dat maakt duidelijk en zet de ander in beweging.

Ik ga er niet vanuit dat iemand dit bewust doet … vaak is het een patroon en mannen vinden al gauw alles best … “het loopt toch” … hebben gewoon weleens oogkleppen op en zijn met totaal andere dingen bezig dan wij.

Groetjes Esther

quote:
Maar daarintegen begrijp ik niet waarom je je ergert dat Chris vanmorgen de papfles niet wilde geven aan Joel. Dat is niet onaardig bedoelt, maar Chris moet naar zijn werk en jij bent gewoon thuis. Jij hebt dus alle tijd om de papfles te geven.

Nou Sandra, ik erger me daar dus aan, omdat Chris ELKE dag te laat op zn werk is, als ie eerder uit bed gaat, dan kan hij dat ook eens doen, en kan hij ook optijd op zn werk zijn… maar hij blijft liever langer in bed liggen…

@Esther: Sorry ik denk niet dat wij elkaar begrijpen en ooit zullen begrijpen… ik reageer daarom ook niet op jou bericht.
want wat weet jij nou hoeveel relaties ik heb gehad… ik ga al 5jaar met Chris dus voldoende om te weten hoe hij in elkaar zit.
Dat jij een persoon bent die wel hele dagen het huishouden doet en voor je man en kind zorgt, dat doe jij… maar zo doe ik niet, en zo ben ik niet!

Verder ga ik er ook niet meer op in, want nu zorg jij ervoor dat ik een schuldgevoel krijg, of tenminste die praat je me in, en daar heb ik geen zin in! Ik kom hier met een vraag over de hoe en de wat, en vraag niet naar een mening over het huishouden etc!
En dat jij wel de sleur op de koop toe neemt, dat is dan jou probleem maar ik doe dat dus niet, en dat heb ik al eerder aangegeven!

Liefs, Melanie

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 14 Dec 2011 18:14:35

Oh trouwens, diegene die me wel begrijpen… Bedankt voor jullie begrip… waaronder Anouk en goudvisje!

Liefs, Melanie

Joehoeee…
Het is alsof ik dit geschreven kon hebben

ga even alles goed lezen oki"?

Leena

Heey meis
ik lees dit en dan denk ik gelukkig ben ik nie de enige… baal er van dat het zo is maarjah het is heel vervelend je hebt 2kids waar je druk mee bent je doet je ding je gaat savonds de kids na bed doen gaat tv kijken samen of alleen … ene keer ga je samen na bed de andere keer alleen (hier vaak het geval) en dan denk je van ach laat maar…Maar het word wel steeds erger…die sleur jij doet je ding de hele dag met kids met je huishouden…hij komt thuis van het werk ploft op de bank gaat eten en dat was het… en als je dan nog eens een keer wat vraagt of hy wat kan doen int huishouden of even snel kindjes eten doen of na bed brengen… je ergert je overal aan…ik werd soms al kwaad als ie rolletje van wc papier nie in de ton deed…
misschien kun je eens proberen of iemand een keertje 2uurtjes wil opassen als je Joel in bed heb gebracht dan ga je lekker uit eten samen(als dat kan he of gewoon even ergens op visite … na de stad je weet wel … even andere gesprekken dan de kids.(misschien komt er dan ook wat uit hem…) of ga zelf een avondje weg kan jou t schelen… ik doe het ook 1x in de week even 2uurtjes na me moeder ofz of even winkelen en dan kijk ik soms alleen maar dan ben ik even uit de dagelijkse sleur van de hele dag in huis met je kindjes. en Mark red zich wel, hy vind het niet leuk maar ik mag best eens wat voor mezelf doen toch? toen ik nog in enschede woonde ging ik wel eens rondjes rijden met me zusje gewoon ff leuk beetje kletsen mensen kijken…haha… ( nou ik wil ook wel keertje komen hoor opassen ) als je even weg wilt samen… Hier heb ik het zover dat we volgend jaar (waarschijnllijk) in gesprek gaan met iemand omat mark ADHD heeft en ik vind het bijna onmogelijk om soms met hem te leven(ik wil niemand beledigen) maar het is heel moeilijk okal doe je zo je best het te begrijpen…
nou meid komt wa goed…

Leena

Ik reageer bewust al niet meer op dit topic omdat het al een poosje zo ontzettend negatief is… Ik hoop voor je dat jullie er samen nog uitkomen. En het allerbelangrijkste is gewoon open en eerlijk naar elkaar zijn. Alles vertellen aan elkaar. Sterkte!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

quote:
..ik werd soms al kwaad als ie rolletje van wc papier nie in de ton deed..

Aaaah hoe herkenbaar! En dat ie eten heeft gekookt en het hele aanrecht een bende is van hier tot tokio!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

@goudvisje, de sfeer word er idd niet beter van nee.
Ik bedoelde het ook allemaal niet negatief naar chris toe… want.snap hem ook wel…
@leena je hebt helemaal gelijk!! Hahahaha wcrolletjes hangen hier vaak ook leeg hahaha… adhd is erg moeilijk… hopenlijk komen jullie eruit!! Kan hij geen medicatie krijgen dan? Ritalin ofzo?

Liefs, Melanie

Ik reageer hier ook ff ookal heb ik vanmiddag al een gesprek gehad met mijn lieve vriendin!! Ik en mijn vriend willen altijd op de 2 kleintjes passen haha onze schatjes helemaal geen probleem of ik nu hier op de bank zit of bij hun maakt geen verschil!! Maar snap het wel dat jij niet altijd diegene wilt zijn die iets regelt voor jullie maar dat het fijn is dat ook chris dat een keer doet! Ik vind niet dat je man welke man of vrouw dan ook het vanzelfsprekend moet vinden dat je alles doet en als hij dan thuis is met zijn kont op de bank ploft zooow dit was mijn dag! Je kiest samen voor kinderen en diegene die thuis is loopt de hele dag al met de kinderen dan is het ook wel lekker als iemand je dat even uit handen neemt zodat je ff de boel aan kanten kan maken of zelf even niet op hoeft te staan als 1 van de kinderen huilt of wat dan ook!! En ik ken mel en ze doet chris heus geen schot voor als die thuis komt hoor zo van ga jij nu de rest maar doen zodat ik op me reet kan zitten! Ik vind ook ookal werkte ik maar een paar uur in de week en mijn vriend 40 uur dat hij wel iets kan doen wij hebben afgesproken dat ik kookte en hij opruimt nou zo erg is dat niet hoor als de man wat in huis doet!!

esther ik ben het totaaaaal niet met je eens dat je de sleur voor lief moet nemen ook niet als je kinderen hebt dat jij dat wel doet moet je zelf weten maar hoeft niet te betekenen dat als jij dat vind dat een ander dat vind! Een kerel kan nog zo lief voorspelbaar hardwerkend enz zijn dat hoeft niet te betekenen dat hij niet kan laten zien dat ie van je houd en er maar vanuit gaat dat als hij het goed vind zo dat een ander dat ook maar vind en het daarbij laat! Maar het is maar waar je genoegen mee neemt in een relatie en hoe hoog je jezelf inschat! Hoop niet dat ik je nu voor het hoofd stoot met MIJN mening!!

Lieve mel weet dat ik er altijd voor je ben en dat je altijd bij me terecht kan! En hoop echt dat je er met chris over gaat praten en dat jullie er samen uitkomen en dat hij er ook wat mee doet! En je hoeft je niet schuldig te voelen! Niet iedereen kan tegen een sleur ik zou daar ook niet tegen kunnen! En het is jou leven en daar moet jij je gelukkig in voelen!!

Heel veel liefs mij!

Ben het helemaal met je eens Amanda…

Lekker leven heeft die vrouw als ze met de sleur wil leven

Leena