Gebroken nachten

@Jolien
Ik heb er niets over gehoord van het CB maar misschien dat ik er nieuws over krijg als ik er over 2 weken heen moet…
3 uur huilen is inderdaad erg lang. Nick huilt of liever gezegd krijst hooguit een uur en dan valt hij weer in slaap tot smorgens vroeg.
Dus ik heb hem net in bed gelegd. Weer gezegd dat hij nergens bang voor hoeft te zijn en lekker moet gaan slapen tot morgenvroeg Maar ik ben bang dat het vanavond weer net zo wordt als de vorige avonden… We zullen het weer zien. Ben toch wel benieuwd wanneer het weer een normaal ritme wordt.

Groetjes Bianca

@Rainbow
Ben eigenlijk ook wel erg nieuwsgierig naar hoe het met Eva gaat nu snachts???

Groetjes Bianca

@Bianca: dat snap ik. Maar wel lekker een keertje doen hoor, even een nachtje bijtanken is zoooooooooo fijn!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Bianca, ik wilde al reageren… Het is in één woord: BAL. Ik was gisteravond uit eten met vriendinnen. Toen ik thuis kwam, vertelde mijn vriend dat Eva rond 19.45 uur al begon te krijsen. Toen heeft hij haar weer getemd met die 100cc met 1 schepje Nutrilon. Dat pikte ze. Vannacht, ik lag weer met doppen in en de babyfoon uit, schrok ik wakker van een enorm gegil. Ik stond op en schrok me rot, want ik zag mijn vriend in het donker opdoemen! Was hij al bij haar geweest. Nou, dat was niet te merken. Ze krijste alsof ze werd vermoord! Zo was het gisternacht dus ook…Ik laat haar nu echt krijsen, hoe afgrijselijk dat geluid ook is. Ik kan echt niet anders meer. Ze is alleen stil als ze op schoot zit, maar dat ga je niet elke nacht doen. Ik heb mijn slaap echt nodig, ik heb ook een drukke baan nog en mijn vriend ook. Dan wil gewoon slapen, zoals het hoort. Eva MOET leren dat wij 1x komen (toch even checken wat er is) en dat ze dan op kan hoepelen met haar gebrul. Na 5-10 minuten (dat lijkt een uur) wordt ze stil en slaapt ze weer. Gelukkig huilt ze geen uur, zoals Nick. Het is zo’n rotgeluid! Bij ons is het al zo erg, dat we vroeg gaan slapen, want ‘straks wordt Eva weer wakker en dan kunnen we wat slaap meepikken’. Erg toch! Ik herken je verhalen dus helaas als geen ander. Misschien is Eva ook wel bang, maar waarvoor dan? Ze had een lichtgevend popje, maar de batterijen waren op en die hebben we dus niet meegnomen met de verhuizing naar de flat. Daar baal ik nu van, want misschien biedt dat popje wel veiligheid? Misschien ga ik er morgen toch weer eentje kopen…Ik doe alles voor mijn nachtrust!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Rainbow
Dus je denkt dat dat lichtgevende popje wel werkt??
Ik hoef niet eens te beslissen of ik eerder naar bed ga. Mijn ogen vallen al zo vroeg dicht dat ik van ellende maar naar bed ga. Ik ben zolangzamerhand erg moe geworden van die nachtelijke praktijken.
Nu gaan wij ook 1 x kijken. Nick heeft nu weer vreeeeeselijke rode billen. Ik vermoed door tandjes (zie alleen helaas nog niets). Daarom vind ik het ook zo dubbel. Aan de ene kant denk ik hij is aan het uitproberen maar aan de andere kant kan hij ook pijn aan zijn billen hebben. Hij kon net amper lopen en hij gilde het uit bij het verschonen. Dus EN snachts gillen EN met verschonen. Ik vind het zo sneu. Dat breekt me echt op nu. Kan er niet meer zo goed tegen.

Vannacht is hij regelmatig wakker geweest al heeft hij dan niet zo ontzettend gegild. We zijn er dan ook niet uit geweest…

Groetjes Bianca

ik moet zeggen dat als die van aan het uitproberen is je tog duidelijk verschil hoort tussen nep huiltje of overstuur huiltje en ik persoonlijk laat mijn kind niet overstuur huilend in slaap vallen maar misschien als het idd elke nacht gebeurd ik daar anders over zou denken hoor

groetjes wendy

Lilypie Second Birthday tickers

ik moet zeggen dat als die van aan het uitproberen is je tog duidelijk verschil hoort tussen nep huiltje of overstuur huiltje en ik persoonlijk laat mijn kind niet overstuur huilend in slaap vallen maar misschien als het idd elke nacht gebeurd ik daar anders over zou denken hoor

groetjes wendy

Lilypie Second Birthday tickers

@Wendy
Ja, het was toch echt wel een overstuur huiltje vandaar dat we ook erheen gaan. Maar als we hem dan oppakken wil hij mee. Dus ik denk dat het een beetje van beide is. Hij kan bang zijn en dan weet hij ook dat hij bij papa en mama veilig in bed kan

En vannacht… Heeeeeeeerlijk kunnnen slapen. Was ik er maar zeker van dat het iedere nacht zo was. Hij is als een blok in slaap gevallen en vanmorgen om 6 u eventjes wakker. Mijn vader had gisteren een nachtlampje meegenomen die ik vroeger als baby op mijn kamertje had. Kun je nagaaan, die hebben ze nog steeds . Ik weet niet of dat geholpen heeft maar jullie snappen natuurlijk wel dat dat lampje er vanavond weer in zit!!!

Groetjes Bianca

Benick wat smeer je op de billen van de kleine? Misschien is het een idee om zarqua billenspray te gebruiken. Hierbij hoef je de billen die zo zeer doen niet aan te raken en helpt hier beter dan bijv. sudocreme.

Hier momenteel ook een boy die paar keer per nacht zijn stem laat horen… maar gelukkig nog niet zo erg als bij jullie. De eerste 2 nachten ging ik er gelijk naartoe … nu laat ik me niet meer zien. En dit werkt tot nu toe hier het beste…

Oh ja wat ook kan … dat is bij mijn neefje zo. Dat kindje overdag teveel prikkels opdoen ongemerkt en die komen er savonds en snachts uit. Hierdoor huilen / krijsen / etc etc.

Mijn zusje kreeg als tip om kindival tabletjes te geven van VSM (michele kent ze wel dacht ik die gebruikt ze bij verjaardagen etc). Misschien ook nog iets om tijdelijk te proberen … mijn neefje is nu 2 jaar en heeft ze niet meer nodig … maar bij 1,5 jaar echt wel!

@Miniboy
Dank je wel voor je tips en meedenken! Ik heb ook die billenspray in huis. Maar volgens de dermatoloog is op dit moment sudocreme het beste om te smeren. Dus dan doen we dat maar netjes Ik had die spray ook gekocht zodat ik de billen niet hoefde aan te raken!

En die pilletjes ken ik niet. Ik weet wel dat VSM me heel goed bevalt. Dus ik zal er eens naar gaan kijken. Heeft dat een rustgevende werking? Ik ben niet zo van de pillen maar dit is homeopatisch dus dan wil ik het wel uitproberen. Ook goed voor onze nachtrust.

Groetjes Bianca

@ Bianca ik gebruikte ook altijd kindival voor morgan. Ze wil ze nu zelf niet meer hebben. Maar ze zorgen ervoor dat prikkels even minder heftig zijn, Ze hebben dus geen verdovende werking of zoiets. Ik vond ze ideaal.

Groetjes,

Michèle

@Michele
Het kan best zijn dat Nick wat “overprikkelt” is Gisteren hebben we een rustig dagje gehad. Het regende en mama heeft pijn in de rug dus we hebben veel Bumba gekeken en lekker geknuffeld. Misschien dat hij daarom goed geslapen heeft?
Maar geef je die pilletjes gewoon tussendoor of echt voor het slapen gaan?

Groetjes Bianca

Nee ik starte ongeveer een week voor een gebeurtenis en dan tot een paar dagen erna en ik heb het een keer gedaan omdat ze slecht sliep. Maar dan gaf ik ook 3 keer per dag en je moet niet meteen verwachten dat je verschil ziet. Het moet even gaan werken. Overigens misschien wel een idee om hier ook weer wat te gaan proberen te geven want gister om kwart voor tien (!) sliep morgan nog niet. Ik heb me doppies ingedaan dus hoe laat ze nou sliep weet ik niet precies maar om 6.00 was ze weer wakker.

Groetjes,

Michèle

Ok dank je. Ik zal er eens naar kijken. We hebben niet echt bijzondere gebeurtenissen gehad. Misschien is het KDV wel druk voor hem nu. Hij is behoorlijk wat km’s aan het lopen daar(kannie stil zitten) en druk met andere kindjes. Maar ja, wat voor ons natuurlijk vanzelfsprekend is wat er dagelijks gebeurd, maakt op zo’n kleintje natuurlijk veel indruk.
Ik ga het in huis halen voor de zekerheid. Proberen kan geen kwaad lijkt mij

Groetjes Bianca

Dat is zeker waar. Baad het niet…

Groetjes,

Michèle

Bianca: je moet het misschien even online bestellen. Klik op google en je vind het online… want kruidvat verkoopt ze niet meer.

Andere drogisterijen nog wel Mini-boy.

Groetjes,

Michèle

Ik kijk morgen even bij de DA, die hebben we ook nog. En anders bestel ik het wel op internet. Toch bedankt Mini-boy!

Groetjes Bianca

Oei wist ik niet … maar hier was ik 3 drogisterijen afgelopen + apotheek voor druppels van Vogel en die waren er ook niet meer… dus online altijd 2e optie…