Gebroken nachten

Tja, ik weet het even niet meer. Sinds al meer dan een week wordt onze vent midden in de nacht wakker. Eerst behoorlijk brullen. Net zoals we altijd gedaan hebben, gaan we dan naar hem toe om hem goed te leggen, speen te geven en een aai over zijn bol. Maar dat gaat nu niet meer op. Als hij ons ziet dan schiet hij overeind en begint echt te gillen, net een speenvarken zo hard. Alsof hij ontzettend bang is. Vannacht ook. Ik ga naar hem toe, gillen. Hij heeft de hele dag dunne luiers gehad dus ik verschoon zijn luier. Maar ontroostbaar. Water aangeboden maar nee, alleen gillen. Uiteindelijk is hij bij ons in bed in slaap gevallen. Ben ik absoluut geen voorstander van maar wat moet je dan?!

En ik weet even niet meer of het nu de 17 maanden sprong is, peuterpuberteit of kiezen… of alles tegelijk Ik weet alleen dat we zolangzamerhand best wel moe zijn.

Herkent iemand dit en hoe gaan jullie hiermee om? Nick is net 17 maanden geweest…

Groetjes Bianca

Morgan is wel wakker 's nachts maar weet als kom dat ze niet moet gaan gillen want dan kom ik niet meer. Zij gaat meestal zingen. Maar ik zou wel naar hem toe gaan en vertellen dat ie moet gaan slapen en dan als hij blijft gillen er even wat langer tijd tussen laten zitten. Hij zal moeten leren dat niet alles gaat zoals hij wil anders heb je er straks eens die alleen maar bij jullie slapen wil. Het is even een fase waar jullie doorheen moeten. Ik heb dit ook gehad maar dan bij de 15 maanden sprong.

Groetjes,

Michèle

We laten er ook al een tijd tussen zitten. Hij houdt dan niet op. En als we wel gaan dan gaat hij nog harder gillen. Dus eigenlijk niet meer naar hem toe??? Want dat bij ons in bed vind ik ook geen optie. Moet zeggen dat hij dan wel lekker slaapt en ik het ook knus vind. Maar ik wil het gewoon niet hebben omdat je dadelijk iedere nacht zo zit.

Groetjes Bianca

Kan goed dat-ie met dromen bezig is.

Groetekes, Sje

Moeilijk zeg…laten huilen zou voor mij geen optie zijn (tenminste niet heel erg lang) maar ja…als hij zo tekeer gaat als hij jullie ziet… Ik snap dat je het even niet meer weet.

Ik zou er toch naar toe blijven gaan, proberen te troosten en dan weer terug in bed. Waarschijnlijk duurt het erg lang voordat je hem rustig hebt maar dat lijkt me beter dan bij jullie in bed.
De ene nacht jij de andere je man? Ik kan me niet voorstellen dat dit weken gaat aanhouden. Het moet hem ergens niet lekker zitten…tandjes…dromen…sprong…en dit gaat normaal gesproken vrij snel voorbij.

Hoop voor jullie dat het snel allemaal een beetje rustig wordt.

Groetjes,
Margot

Ja, naast al die andere dingen kunnen het dus ook nog dromen zijn, hmm… en dan?

Ik vind het erg moeilijk om hem zo te laten gillen. En als hij nou zou gaan liggen maar meneer strekt zich gewoon als ik hem weer in bed wil doen en om dan weg te lopen vind ik ook niet echt wat. Hij is al een keer uit bed geklommen

Misschien dan toch de keus maken om NIET naar hem toe te gaan als hij weer begint? Het is ook bijna altijd tussen 3 en 4 uur…

Afwisselend eruit gaan doen we ook wel. Mijn man gaat zelfs nog vaker dan ik. Ik heb namelijk al doppen in vanwege het gesnurk Dus ik hoor Nick minder gauw.

Groetjes Bianca

Als hij droomt moet je hem vooral met liefde en zorg behandelen. Niet boos worden (wat je het liefst wel doe midden in de nacht ) maar rustig tegen hem praten, hem proberen uit zijn droom te krijgen. Haal hem niet uit bed, maar wrijf over rug / buik / hoofd om zo wel contact met hem te maken. Praat zachtjes. Vertel dat het nacht is en dat je denkt dat hij gedroomd heeft maar dat hij toch weer lekker moet gaan slapen. Geef hem niks te eten/drinken ook geen water, dit helpt op zo’n moment toch niet. Leg hem neer (als dit lukt) en ga weer rustig weg. Herhaal dit na 10 minuten weer… verleng dit elke keer met 5 minuten extra.

Niet bij jezelf in bed… ik weet vooral in de nacht erg lekker want dan is hij tenminste stil. Maar zoals jezelf al aangeef ben je er geen voorstander van en … kan jezelf ook niet aan je rust toe komen.

Hopelijk werkt het … maar neem hier gerust een week de tijd voor… het is niet van ene op andere nacht over.

Succes

Bianca, we mogen elkaar een handje geven. Bij ons exact hetzelfde! Vannacht was het ook weer drama. Het was 1.40 uur toen ik Eva hoorde jammeren, dus ik ging erheen. Normaal pak ik haar dan op en ga ik 3 minuten met haar zitten, dan laat ze zich weer neerleggen en is het goed. Maar nu kwam ze na een kwartier alweer met gegil. Deze keer papa erheen. Niets hielp. Wij hoopten haar te temmen met 100 cc water + 1 schepje melk, maar dat hielp niet (ze dronk het wel op). Uiteindelijk lieten we haar huilen, maar het gekrijs was oorverdovend! Verschrikkelijk he, zo midden in de nacht! Dus uiteindelijk is mijn vriend op een matras naast haar gaan liggen. Van de gekke natuurlijk, maar ook wij dachten: beter dat dan niet slapen. Eva moet zich suf hebben gelachen, die stond namelijk daarna vrolijk hossend in bed. Papa viel in slaap. Eva uiteindelijk om 03.30 uur ook. Gelukkig hoefde mijn vriend er vanwege carnaval niet vroeg uit en ik ook niet, dus we stonden alledrie om 08.30 uur op. Het is héél erg vervelend! Ik weet het ook niet meer zo. Nick en Eva schelen maar een paar dagen geloof ik he en ze zitten in dezelfde fase. Ik baal er enorm van, ik heb mijn slaap echt wel hard nodig. Ik slaap vanwege gesnurk ook met dopjes (al jaren hihi), maar ik hoor haar gegil toch keihard. Erg he? Ik vind de tip van Mini Boy wel goed. Ik hoop dat ze vannacht doorslaapt, maar anders ga ik dat proberen.

Welterusten alvast meis en hopelijk houden Nick en Eva zich goed! Ik zie er al dagen zo uit en dat is toch minder!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Bianca en Rainbow: ik heb niets toe te voegen aan de tips die al gegeven zijn, maar wil jullie wel even laten weten dat ik hoop dat jullie vannacht lekker kunnen slapen. En zo niet, onthoud dat het een fase is en dat het sneller dan jullie denken beter zal gaan!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Kunnen het niet de oortjes zijn? En hij heeft last van dunne luiers dus waarschijnlijk zit er hem iets dwars. Slaapt hij overdag wel goed of wordt hij dan ook overstuur wakker?

Wij laten hier niet huilen (want het nachtelijk huilen is hier een teken van dat er hem iets dwars zit), maar we troosten en halen hem desnoods bij ons in bed. Kunnen we alledrie nog lekker slapen en de nachten daarna slaapt hij gewoon weer lekker in zijn eigen bedje en daar heeft hij geen problemen mee.

Echt tips kan ik je dus niet geven, alleen zou ik zijn oortjes ook even in de gaten houden.

Sterkte en ik hoop dat jullie vannacht allemaal lekker slapen!

En … wat soms ook écht werkt… Het ritme doorbreken door ze een nacht uit logeren te doen. Dat heeft 2 voordelen je hebt een rustige nacht/ en … je kan uitslapen

hier is het ook al ongeveer een week hetzelfde verhaal.
Lindsey valt prima in slaap (ze gaat ongeveer om 19.00 uur naar bed) vervolgens wordt ze tegen een uur of half 12 wakker, al jammerend. wij gaan dan ook om beurten naar d’r toe (volgens de 5 minuten regel) en leggen d’r dan weer goed, geven d’r pop en lopen weer weg. nu na een week gaat het al wel iets beter, dat wil zeggen dat ze niet meer de hele nacht door elk half uur wakker is maar ze houd het nog wel vol tot een uur of 1 en komt dan om een uur of 5 weer even. dus ja het is even een fase waar we doorheen moeten, maar zoals gezegd is het behoorlijk slopend.
enne idd oordoppen willen ook nog wel enigszins helpen, aangezien het vaak maar korte huiltjes zijn.

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

@Rainbow
Gelukkig… Er is er nog eentje die hetzelfde heeft!!
Nee, geintje, leuk is wat anders. Wat normaal werkt, werkt nu dus niet. Ik geloof echt dat het een fase is. Aangezien Eva en Nick dus niet zoveel schelen. 6 dagen maar… Gisternacht was het maar even huilen en we zijn ook niet naar hem toegegaan. Hij heeft geslapen tot 7 uur. Werd toen wel net zo wakker als anders midden in de nacht. Heel raar. En vanavond ging het prima met naar bed gaan tot een half uur later. Toen was het gillen. We hebben hem gelaten en na 10 minuten was het stil. Ik ben net wezen kijken en hij lag heerlijk te slapen.
Hij heeft gigantische dunne luiers de hele dag. Ik vermoed zelf dat er kiezen doorkomen maar op het KDV heerst ook weer een virus (wanneer niet!) dus het kan ook dat zijn.
Hoe is het bij jullie gegaan gisternacht met Eva? Wat lief trouwens dat je vriend naast haar op het matras is gaan liggen

En anderen heel erg bedankt voor de verschillende tips. Het in bed leggen is echt maar heel af en toe. En zeker geen dagen achter elkaar. Want dat wil ik niet. Mijn man is er nu ook wel achter dat dat niet kan. Overdag slapen is geen enkel probleem. Hij slaapt makkelijk 2 uur achter elkaar.

En wat die oordoppen betreft… Soms hebben ze niet eens nut want als ik ze in heb denk ik nog dat ik hem hoor huilen. Doe ik ze uit dan blijkt er niets aan de hand te zijn. Behalve het gesnurk naast mij dan

Rainbow ook heel veel sterkte en goede nachtrust toegewenst. Erbij lopen als een vaatdoek ben ik ook wel zat eigenlijk!

Groetjes Bianca

@Bianca, wij hebben twee nachten best ok geslapen gelukkig. Gisternacht heeft Eva doorgeslapen en werd ze alleen tegen zessen huilend wakker. Ik lag in coma en hoorde dus niks, maar mijn vriend wel. Na een kwartier was ze stil. Gisteravond was het bij ons ook na een half uur keihard huilen! Niets hielp. Uiteindelijk heb ik weer die 100cc gemaakt met 1 schepje melk en toen hebben we haar tot 07.00 uur niet meer gehoord. Raar he? Ik vind het ook een hele rare fase. Echt lang laten huilen werkt bij Eva niet, dan raakt ze helemaal overstuur en ben je verder van huis. Meestal komt ze op schoot tot rust. En ik herken dat met die oordoppen ook, dat ik ze uitdoe en dan is het op het gesnurk na muisstil! Wij zijn gewoon helemaal geprogrammeerd om in actie te komen geloof ik! Hoe ging het vannacht met Nick?

@ Rainbow. Jammer van die programmering dan toch als je net lekker ligt te slapen
Maar vannacht heeft Nick weer een fijne huilbui gehad. Nou moet ik zeggen dat hij al een paar dagen diarree heeft en rode billen. Dus mijn man is er uit gegaan en heeft hem een schone luier gegeven. Maar toen ook meegenomen naar ons bed. Nick lag zo te draaien en mieren dat hij hem toch maar naar zijn eigen bed heeft gedaan en ja… Daar was meneertje niet blij mee. Gillen krijsen enz. Maar na ongeveer 15 minuutjes is hij in slaap gevallen tot vanmorgen 7.15u.
Dat hij pijnlijke billetjes heeft is dus ook de enige reden waarom mijn man even is gegaan. Als ze weer normaal zijn dan laten we hem voortaan maar even huilen hoor (zal vast nog voorkomen). Want ik geloof dat hij er toch wel oren naar heeft om bij ons te liggen maar daar heeft mama niet zo veel zin in.

Maar ik vind het wel prettig dat Eva en Nick ongeveer dezelfde fase doormaken. Weet ik ook even dat ik niet de enige ben

Groetjes Bianca

Nee hoor, Nick en Eva hebben gezellig telefonisch contact en tegen elkaar gezegd: ‘Ikke nie goe slapen straksj, jij ok nie he? Hihihi!’ Eva heeft ook best wel rode billetjes, dus volgens mij wrikt er een tandje. Ze heeft er al veel, maar nu zagen we met brood eten weer een opkomend hoektandje. Misschien is het dat? Ik kan me voorstellen dat jullie jullie draaikontje maar in zijn eigen bedje gelegd hebben, want dan slaap je zelf ook niet. Ik kan er niet goed tegen om steeds wakker te worden. Dat gaat best een nachtje, maar nachten achter elkaar…brrr. Gelukkig sliepen we vannacht echt diep, compleet met veel dromen en dan voel ik me een stuk uitgeruster. Hopelijk zijn Nick en Eef snel weer normaal en we moeten even de telefoonverbinding verbreken, zodat ze elkaar niet meer kunnen bellen!

Zijn ze bij jullie dan echt klaar wakker 's nachts? Dani heeft de laatste weken ook weer dat hij regelmatig huilend wakker en dan echt heel verdrietig is. Hij heeft dan wel gewoon zijn ogen dicht en slaapt dus ook.
Gister rond 21.30 ook heel hard huilen en gillen. Zo zielig. Ik ga dan naar hem toe en pak hem uit bed, want liggend is hij dan niet te troosten. Hij wordt dan niet echt wakker en blijft lekker tegen me aan liggen en valt dan uiteindelijk in slaap. Na 15 minuten terugleggen begon hij weer te huilen. Toen heb ik hem even gelaten en is hij weer in slaap gevallen. Maar dit kan soms wel 3/4 keer 's nachts gebeuren. We gaan dan niet altijd naar hem toe en hij valt ook vanzelf meestal binnen 5-10 minuten wel weer in slaap. Maar ik vind het wel een ontzettend naar idee dat hij steeds wakker wordt. Zou het dan toch dromen zijn ofzo?
Hij is nu ook strontverkouden, dus de moeilijke ademhaling zal ook wel meespelen…

@ Rainbow

Ik kan er ook absoluut niet tegen om midden in de nacht een paar keer wakker te worden. Het duurt bij mij wel bijna een uur voordat ik weer inslaap joh. Daarom gaat mijn man er ook vaker uit. Hij gaat weer liggen en verder met snurken

Enne, ik heb Nick zijn telefoonkaartje eruit gehaald hoor

Groetjes Bianca

@Saro, Eva is dan inderdaad echt wakker. Zij gaat ook meteen praten als ze eenmaal op schoot zit. Dan heeft ze een rood huilgezichtje en op schoot wordt ze rustig en zegt ze: dadadada. Ze zou zo kunnen gaan spelen dan! Maar dat mag natuurlijk niet! Bij Dani lijkt het alsof hij dan inderdaad droomt, vooral omdat zijn ogen dicht zijn. Hij verwerkt ook alles en dat speelt zeker mee. Het is zielig voor hem en voor jou natuurlijk ook niet fijn. Maar als Eva dan zo bij me zit in haar slaapzakje, dan vind ik het ook niet zo erg als ze huilt. Als ze dan maar snel weer gaat slapen…

@Bianco, goed zo van die telefoonkaart! Eva is lekker gaan slapen, dus ik hoop dat ze rustig blijft. Zelfs het tandenpoetsen ging redelijk. We zijn vanavond ‘meiden onder elkaar’ en ze gedroeg zich echt prima. Ze was voorbeeldig! Hahaha! Welterusten voor straks enne…ik val de laatste tijd ook pas na een uur in slaap, voorheen sliep ik binnen een paar minuten. Vervelend is dat, dat voel je de volgende dag echt wel!

@Saro
Ja, Nick is ook klaarwakker. Hij heeft ook momenten gehad dat hij is zijn slaap aan het huilen was. Dan konden we de speen geven en dan was het goed. Maar tegenwoordig moeten we hem echt troosten. Maar als hij dan weer in bedje moet is het weer huilen. Erg moeilijk…

@Rainbow
Nick is ook prinsheerlijk in slaap gevallen. Hij was ook erg moe. Nu inderdaad maar hopen dat dat de hele nacht zo blijft.
Lekker toch ook weer he, zo’n avondje met zn tweetjes. En fijn ook dat ze zich dan voorbeeldig gedraagt. Bij ons ging het poetsen ook goed. Kijken of dat ook zo blijft
Weltrusten alvast en hopelijk heb je een heerlijk doorslaapnachtje (met doppen )

Groetjes Bianca