de rauwvlees liefhebbers onder ons… he michele
Hier bekijkt ie het maar met zn kiezen
ik kom dr niet meer in,
die tanden zijn net scheermesjes
Gebroken nachten
Ha ha ha hier net zo Inge. Ze bijt alleen maar expres maar wat ik zeg de hoek is ideaal op het moment.
Groetjes,
Michèle
hallo hallo…
ben terug van weg geweest, heeft even geduurt maar heb julie echt even nodig!
slapen is een ramp…
overdag gaat het best oke als ze moe is gaat ze in bed en slaapt dan ook meteen savond ook, kan haar zo in bed leggen en zonder boe of bah gaat ze slapen.
dan na een paar uurtjes is het gedaan soms al 10uur soms pas 1 uur of 4uur met geluk… of de helenacht door huilen schreeuwen NIET meer slapen.
dit duurt al zeker 3/4weken ben onder tussen echt op!
ik heb het bedje al gedraai met haar op gezeten laten huilen (niet langer dan 30min) dat was al erg lang voor mijn gevoel omdat ze normaal nooit huilt aleen als ze pijn heeft.
mijn vriend is heel erg vervelend als hij snachts wakker word en ik moet er dus meestal uit
we hebben ook snachts ruzie over wat te doen…
hij zegt gewoon leg haar maar bij ons in bed draait zig dan om en ik zit er alsnog mee want ook dan slaapt half half maar heel onrustig
nu onder tussen ziet hij ook dat het niet meer kan en ik weet echt niet meer wat ik kan doen…
we zijn wel ook verhuist maar in het begin sliep ze hier gewoon zoals normaal al deed gewoon de hele nacht door in haar eigebedje.
ze gaat tussen 19.00 en 20.00naar bed ze geeft dat zelf goed aan
ook overdag meestal smorgens en smiddags nog een keer.
als iemand mij kan helpen met tips of idee heel graag
femke
[img]http://m1.lilypie.com/UxS2p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />
Femke: ja, je zit bij het goede topic. Jammer genoeg begin jij met het begin waar de meeste hier inmiddels alweer vanaf zijn… Het zijn wel wat bladzijdes lezen maar er staan dezelfde verhalen tussen als waar jij nu last van hebt met je kleine meisje. Net zoals die ruzie snachts als die krijspartijen komt allemaal voorbij in dit topic.
Het is zeker zwaar vermoeiend, we zijn hier allemaal flink brak geweest. En ja het heeft bij ons ook zeker 8 weken geduurd. Maar het houdt ook weer op, misschien kun je je daar aan vasthouden. Sterkte!
Nick is inmiddels erg rustig snachts ondanks zijn enorme snotpartijen. Ik vermoed echt hooikoorts, zijn broer heeft het ook en zijn papa heeft het ook gehad. Maar hij slaapt prima op een paar nies en hoestmomenten na
Groetjes Bianca
Femke: als aanvulling wil ik je nog wel de tip geven om ze echt niet meer bij je in bed te nemen. deze gewenning is namelijk een stuk makkelijker aangeleerd dan weer afgeleerd.
succes ermee!
liefs,
Rinske
@Femke… ik snap waarom je haar in bed neemt maar.
ik zou het persoonlijk niet meer doen. (het is ooit 1 keer voorgekomen toevallig een paar mnd terug dat ik hem op bed heb gepakt omdat hij HELEMAAL buiten zinnen was echt het leek wel een paniek aanval en kon nauwelijks meer adem halen… maargoed toen viel ie op mijn buik in slaap omdat hij rustig werd van mijn ademhaling… ik hoopte dat door mijn ademhaling hij weer normaal ging ademen snapje?..maargoed) als je haar op bed pakt en je laat haar dan ook daar slapen…nouja
dit is EN gevaarlijk en ze gaat hier echt niet beter van slapen want je kan haar niet eeuwig in bed pakken. als je haar dan ooit weer in dr eigen bed ligt is het wennen voor haar en dat maakt het alleen maar moeilijker
hier gratis tip van marga schiet (kost niets hoor hahaha flauw
)
nee even serieus.
als jij de indruk hebt dat het angst is bij haar,
kun je je eigen matras langs haar bed leggen.
dit kan namelijk geen kwaad ze weet dat haar bed haar bed is, en de merkt gauw genoeg dat dit tijdelijk is.
als ze wakker wordt en is in paniek, ben je zo het snelste bij haar om haar te kalmeren.
pak haar niet uit bed tenzij het ECHT na een minuut of 10 nog krijsen krijsen is.
probeer haar gewoon zo kalm te krijgen, tutje geven knuffel geven.
want uit bed pakken en terug leggen levert vaak (en dat weet ik ook uit eigen ervaring) alleen maar meer drama op.
soms pak ik rico wel maar dan moet het wel echt heel erg zijn.
en dan loop ik met m rond totdat hij in slaap valt.
enfin ik heb ook al es bij hem op de kamer geslapen, want als hij daarna rustig is (na het troosten etc) en hij wordt WEER wakker, ziet hij dat mama gewoon langs hem ligt en dat er niks is.
na een paar nachtjes verschuif je het matras verder weg en uiteindelijk leg je hem helemaal weg gewoon terug naar je eigen bedje.
op die manier leert je kind gewoon dat er niks is om bang voor te zijn en dat jij er bent als hij/zij je nodig heeft.
het gaat om vertrouwen. geef je kind het vertrouwen.
mocht het na een paar nachten weer mis gaan, herhaal je dit gewoon.
misschien helpt het om voor het slapen gewoon een extra ritueel toe te passen.
Rico slaapt weer goed sinds ik hem masseer voor het slapen.
hij kwam toevallig eergisteren nacht om 1 uur, maar hij viel zelf weer in slaap na 2 minuten. Soms LIJKT het alsof ze echt in paniek blijven maar het kan ook goed zijn dat ze heti n hun slaap doen, en doordat je als ouder binnen komt hij/zij helemaal wakker wordt en dan zijn de poppen dus echt aan het dansen.
kijk het gewoon even aan.
ohja! misschien helpt een slokje water wel.
Kan het zijn dat ze het te koud heeft of te warm?
rico slaapt nu dus in een “dikke” slaapzak zonder mouwen, maar wel met een dun dekentje nog over hem heen met een katoenen hoes.
hij heeft dat nodig en hij slaapt zo het prettigste en voelt zich knus.
misschien heb je er wat aan
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - MamavanRico op 14 Apr 2010 22:00:28
bedankt voor de kosteloze info
ik ga het zeker proberen!!
word dan wel luchtbedje want we hebben een dubbelmatras
[img]http://m1.lilypie.com/UxS2p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />
Nou hier ook nog steeds rommelige nachten hoor.
En nu ben ik er ook nog eens flink verkouden bij dus dan heb ik mijn slaap juist zo hard nodig
Gisteren kwam hij om half 1, 3 uur en nog eens om half 5.
Hoop dat hij vannacht eindelijk eens doorslaapt.
Ik ga er gauw bij liggen want wie weet wat me te wachten staat.
Trusten dames!
Groetjes
Margot
Ja Mriek het was een HEERLIJKE nacht!
Thoby is niet 1 keer wakker geworden…wat een zaligheid zeg!
Ik ben nog steeds snip verkouden maar voel me al een stuk beter!
Ik hoop dat jullie allemaal zo lekker geslapen hebben.
Groetjes
Margot
Ik heb wel lekker geslapen, maar helaas was het hier vanochtend 5.45 uur toen hij wakker werd:S
Hij wilde niet meer slapen en was echt aan het krijsen!!
Om 6.45 hebben we hem voor de tv geplant, zodat ik nog even rustig kon liggen
Hoop vanacht beter te slapen
Fijn dat Thoby jou wel lekker heeft laten slapen Margot!
Liefs, Anne
Klinkt goed, Margot!
En Anne, dat is balen zeg. Hopelijk gaat het de komende nacht beter.
Groetjes,
M
@ Anne,
Das inderdaad flink te vroeg!
Hoop dat het morgen beter gaat
Groetjes
Margot
Nou ook deze nacht begon weer goed,
Hij slaapt net
Wanneer is hij klaar met die rotkiezen?!!
En het erge is, ze zijn nog niet eens door…
Hij was heel de tijd aan het huilen en hard op zijn speen aan het kauwen, dentinox hielp niet, dus maar weer een pcm. Maarja… daar wil ik ook geen gewoonte van maken.
Liefs, Anne
@ Anne mijn ervaring is 2 tot 3 nachten PCM en dan was het weer voorbij. Niet dat dat alles voorbij was maar ze kon weer zonder. Hier is het nu alweer even rustig. klop klop klop
Groetjes,
Michèle
Nou de nacht is gelukkig weer rustig verlopen
Hij heeft lekker tot 6.45 uur geslapen, dus netjes!!
Wel is hij snipverkouden, dus dat zal ook wel door de kiezen komen.
Ben dus benieuwd hoe dat weer gaat
Maar… van het weekend gaat hij een nacht naa rmijn ouders
Dus dan kunnen we lekker uitslapen!
@Michèle: dan hoop ik dat het bij ons ook zo is!
Hij krijgt wel nog maar 120 mg, maar die werken prima, dus dan geef ik hem ook nog maar geen zwaardere
Liefs, Anne