Gebroken nachten

Hier was het weer bagger. Naast 21.15 uur begon hij om 00.00 uur te huilen, rond 3.00 uur en om 4.15 uur. Die laatste keer duurde het wel 20 minuten, vind dat 's nachts echt heel lang voelen. En toen uiteindelijk om 6.00 uur wakker. Ik ben zo moe! Bah. Ik kan slecht tegen slaaptekort, word daar best onstabiel van. Ik bracht Erik net naar het kdv en hij moest huilen bij het afscheid en ik kreeg het ook gewoon te kwaad toen ik weer naar m’n auto liep. Nou, ik heb alleen een paar traantjes weggepinkt toen Erik voor het allereerst naar het kdv moest. Dus dat ik dan nu ineens weer ga brullen zegt voor mij genoeg…

Daar bovenop kregen manlief en ik vannacht ook nog woorden over hoe om te gaan met ons draakje, dat helpt ook niet mee.

BEN ER ZAT VAN!!!

Zo, dat lucht weer even op.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier gelukkig weer doorgeslapen, dus op 2 nachten na, gaat het nu al bijna 2 weken goed. Vanmorgen zelfs pas om 740 kletsend wakker!.

@Mriek, het is heel zwaar als ze in de nacht komen, slaap tekort doet zo veel met je!! Alex en ik heb dan soms ook woorden in bed , midden in de nacht, over hoe we nu het beste er mee om kunnen gaan, dus ik herken het helemaal!! HIer is het zo, dat als je het echt helemaal zat bent, je jezelf voorneemt om hem dan maasr te laten huilen. Dus als Bo dan naar bed gaat, zeggen we tegen Bo dat hij lekker moet gaan slapen, en niet meer moet huilen in de nacht , want papa en mama slapen, en wij zijn moe, en bo moet dan ook slapen.Bo moet dan alleen huilen als er echt iets aan de hand is. Vraag mij niet waarom, maar tot nu toe , elke keer als we dat punt hebben berijkt, slaapt hij door.
Misschien dat proberen? wie weet krijgen ze daar toch meer van mee dan we denken. Vind het namelijk wel frappant dat zodra wij dat punt hebben beriekt (en dan moet het dus echt al weken aan de gang zijn he) hij dan opeens weer gaat doorslapen. Dus misschien helpt het bij jullie ook wel?

liefs woezel

Lilypie Second Birthday tickers

Michelle: misschien te laat afgeklopt

Mriek: Vreselijk. Kan me zo goed voorstellen dat die vermoeidheid gaat opspelen. Geen wonder dat je sneller emotioneel wordt. Lekker laten gaan. En wat die woorden met manlief betreft… Ook al zo’n bekend verhaal. Wij hebben vaak zat vreselijke ruzie gehad snachts toen Nick de dramanachten had Je bent het op een gegeven moment zo zat. Maar ja, het komt ook weer goed. Een dooddoener maar het is wel zo

Nick is vannacht heel eventjes wakker geweest maar het was niet nodig om er heen te gaan. Ik weet wel dat als we bij hem gaan kijken wanneer wij naar bed gaan, en hij blijft slapen als we hem instoppen, dan kan ik ervan uitgaan dat hij de nacht goed doorkomt. Wordt hij wakker als we zijn kamer oplopen dan is de nacht ook bagger…

Groetjes Bianca

@Michele; ja precies dat is ook hoe het hier gaat, met zn tanden eerst, toen sprong, nu weer kiezen of de pp ik weet ook niet.

vanacht is het super gegaan,
hij sleep vanacht weer in combisleeper en is geen 1 x wakker geworden
vanochtend om kwart over 7 riep hij: mamaaaaa mama!!
was hij DRIJFnat, op zijn buik,
doorgelekte pamper?! ik dacht eerst; hij zal wel gezweet hebben maar heel zijn pamper was drijfnat, en het stonk ook naar urine
arme ziel.
vanacht zoiezo alleen in romper in zijn combisleeper ipv pyjama truitje (geen broekje want dan gebeurde dat zoiezo vaker, dat hij wel wat ging zweten)
kijken of het nu toch ligt aan het zweet of aan een doorgelekte pamper, want het kan ook een combinatie zijn van die luchtjes

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

MamavanRico: herken ik dat zweten bij het broekje…
Ik heb nog een dikke slaapzak voor Nick zonder mouw. Wel een flanellen shirt en broekje eronder. Maar de nachten worden iets minder koud dus ik ga het ook maar eens opnieuw bekijken. Want anders wordt ie dadelijk weer wakker van de warmte en dat is nou ook weer net niet de bedoeling he!!

Groetjes Bianca

Hier heeft morgan volgens mij stiekum het topic gelezen want ze is meteen gaan slapen en ik moest haar vanmorgen wakker maken. Ik ben gewoon brak van het doorslapen zeg maar.

@ Mriek had ik maar ruzie 's nachts dan was ik tenminste niet de enige die haar hoorde. Nu heb ik ruzie omdat ik te moe ben soms zeg maar en hij zoiets heeft van jij bent altijd moe en hij geen idee heeft hoe vaak en hoe lang ze wakker is 's nachts.

Groetjes,

Michèle

Michele: Van die opmerking “jij bent altijd moe” gaan mijn haren overeind staan. Hoe vaak ik dat eerder niet gehoord heb. Vind je het gek!!!

Groetjes Bianca

Oh erg is dat he, en dan vooral in bed, als ik weer eens geen zin heb omdat ik gewoon moe ben of het alweer van zie komen dat ik de hele nacht kan lopen. En dan zo demonstratief omdraaien van ja het is al goed… Grrrrrrrr

Groetjes,

Michèle

Misschien met mijn mazzel geen recht van spreken, maar wij verdelen van het begin af aan de nachten om en om. Als het mijn nacht is, staat de babyfoon op mijn nachtkastje en ga ik eruit als het nodig is. Ik heb haar dan ook naar bed gebracht en kleed haar de volgende ochtend weer aan. De avond nacht en ochtend erna weet ik zeker dat het niet mijn verantwoordelijkheid is en er dus niet uit hoef mocht het nodig zijn. Natuurlijk wordt je wel wakker en waarschijnlijk moet je als het niet jouw nacht is, wel eerst manlief wakker maken zodat hij zijn taak kan uitvoeren, maar je kunt daarna weer je ogen dicht doen met de wetenschap dat je kind in goede handen is.

Voor ons werkt dit goed, maar zoals ik al heb gezegd, boffen we tot nog erg met Nora’s slaapgedrag snachts. Ook werken wij evenveel, als ik iedere dag smiddags nog veen kon gaan dutten en mn man elke ochtend alleen vroeg naar zn werk moest, hadden we de verdeling waarschijnlijk ook anders gemaakt.

Maar wie weet is het een idee voor vermoeide moeders die een slapende vader naast zich hebben liggen elke nacht.

liefs

Liske, wij hebben eigenlijk afgesproken dat mijn man eruit gaat snachts. Omdat hij ook zodra hij een voet in bed zet, weer slaapt. Voor mij geldt, weer een uur of langer wakker liggen. Maar als het zulke barre nachten zijn dan gaan we allebei…

Michelle: die praktijken ken ik ook van mijn man. Het gaat er af en toe heftig aan toe en dan ook zo stug omdraaien van zoek het lekker uit… Mannen!

Groetjes Bianca

Nada ik hem zijn tutjes hb gegeven gisteravond niet meer gehoord tot vanochtend kwart over 7.

Owww arme Mriek ken je hem niet een nachtje wegbrengen zodat je zelf even bij kunt slapen,

Hier gelukkig een man die er wel zijn bed voor uitgaat als hij hem hoort, maar komt hier dus zelden voor dat we er voor Dylno uit moeten, en als he al een keer en nacht is baal ik al, dus kan me helemaal voorstellen hoe het voor jullie is.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Liske lijkt me ideaal, maar akls ik de babyfoon op hardste stand op zijn oor druk hoort ie hem nog niet of duwt hem weg en slaapt verder. Wij hadden ooit de afspraak dat als morgan wakker werd op zijn werkavond dat hij dan even naar haar toe zou gaan en dan wist ze dat hij thuis was en was het oke, nou ik heb geschopt en geslagen en nog net niet gegilt, gevolg was dat ik een duw terug kreeg en hij echt niet wakker werd. En nee hij drinkt geen druppel alcohol

Dus ik loop zelf wel dat gaat een stuk sneller, maar als hij dan klaagt dat ik geen zin in hem heb krijgt hij zijn sneer dan wel

Groetjes,

Michèle

Gatsie, ben vandaag echt niet heel stabiel. Vanmorgen belde m’n moeder hoe het ging en dat moest ze dus écht niet vragen…brullen. Haha. Kan er nu ook wel om lachen. Lang verhaal kort: Erik gaat daar morgennacht logeren en dan halen we hem zaterdag na het middagslaapje weer op. Voelt wel even goed.

@Woezel: zal je tip onthouden. Bedankt!

@Liske: ik zei vannacht tegen m’n vriend dat als hij vond dat ik het niet goed aanpakte, dat 'ie dan maar lekker zelf moest gaan en anders z’n mond moest houden. Wel klagen, maar ondertussen gewoon jezelf omdraaien…GRR! Fijn dat jullie het op die manier hebben geregeld, zal eens kijken of we dat hier kunnen afspreken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ Mriek, Oh lekker vooruitzicht he. Hier gaat morgan de komende tijd geloof ik om de twee weken een keer bij oma slapen omdat wij met werkdingen zitten maar er zit gelukkig ook 1 zaterdag op zondag bij…

Groetjes,

Michèle

Voorpret Michèle, is ook al heel wat waard…

Erik ligt er nu in. Op het kdv vandaag geslapen van 11.00 uur tot 13.30 uur, dus dat was heel netjes. We zullen zien hoe het verder gaat nu.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Je heb in ieder geval het vooruitzicht op 1 rustige nacht Mriek, ff lekker bijtanken

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ha ha ha inderdaad.

Enne das een flinke ruk zeg.

Groetjes,

Michèle

Precies Michelle, zelfs dat vooruitzicht geeft al rust.

@Michèle: lange ruk hè? Normaal op het kdv slaapt 'ie nooit zo lang, thuis wel hoor. Hoe lang slaapt Morgan overdag?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

En, Mriek, heeft hij vanacht beter geslapen?
Ik hoop het voor je!

Hier ben ik er vanacht wel een paar keer uit geweest, maar geen lange brulpartijen gelukkig.
Ik merk ook wel dat ik echt veel moeite heb 's ochtends om uit mijn bed te komen!
Gelukkig slaapt Seth vanacht ook een nacht bij ijn ouders, even lekker uitslapen

Liefs, Anne

@Benick: ja nu heb ik rico vanacht in zijn combisleeper gestopt helemaal zonder pyjama, echt alleen maar rompertje met lange mouwen en nu ging het goed en werd pas om half 9 wakker!

@Michele: Morgan ook zolang geslapen? het zal ook eens niet he met die 2

Mriek is het ook nog drama met je mannetje?
echt rot als ze niet goed slapen dat breekt je echt op.
Ik ben er nu toch wel een beetje achter gekomen dat het bij rico deels met de kou te maken had.
aangezien hij in zijn combisleeper wel goed slaapt, en in zijn hema slaapzak met lange mouwen + dekentje met flanellen hoeslaken totaal niet.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker