Fles na het avondeten laten vervallen

Mini-boy: Erik gaat net als Tim ook 's ochtends in bad of onder de douche, niet 's avonds (echte broertjes, haha). En na het toetje krijgt hij hooguit nog een slokje water, maar meer ook niet. En zelfs die water hoeft hij eigenlijk nooit, want hij zit dan nog zo vol van het eten. Dus gelijk bedje in en heerlijk tukken. Lekker volhouden met afbouwen, dat voelde hier ook het beste en daar gaat het toch om?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Jessij,

Wij hebben precies hetzelfde schema, alleen drinkt Tim wel s’middags nog een fles diksap. En hij krijgt tussen de middag een boterham. Eet jouw dochtertje nog geen brood?

Als je dochtertje voldoende plasluiers heeft dan krijgt ze genoeg vocht binnen. Ze moeten ongeveer 800 cc vocht per dag binnenkrijgen. Maar in een toetje, fruit en groente zit natuurlijk ook al vocht.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

hoi sandra.

nee onze dochtertje wil nog steeds geen brood
ze verslikt zich of kauwt erop en spuugt dan alles er weer uit
en ze huilt alles bij elkaar , we oefenen dus nog steeds
is het bij 9mnd ook 800 cc vocht ?
diksap drinkt ze wel of roosvicee maar is nog niet echt veel doe de beker vol en dan drinkt ze mischien 1 streepje , ik heb ook het idee dat ze nog niet zo goed met de fles overweg kan .
maar ze plast wel goed . op het cb hebben ze trouwens niks gezegd van vit d druppels geven jullie die nu al wel ?
groetjes jessij

Ja, vit. D bijgeven als kindjes onder de 500cc opvolgmelk per dag komen. Dus wij doen dat alweer een tijdje.

Groetjes!

Ja, bij 9 maanden is het ook 800 cc vocht. Zolang ze goed plast hoef je je geen zorgen te maken over de hoeveelheid vocht die ze binnenkrijgt.

Zoals Mriek al zegt moet je idd 5 druppels vitamine D geven als je onder de 500 cc opvolgmelk komt.

Vervelend dat je dochtertje nog geen brood wil eten. Maar goed idd gewoon blijven oefenen en dan gaat het vanzelf goedkomen.

Wat voor beker gebruik je voor haar diksap? Wij gebruiken een tuitbeker en in het begin ging dat ook helemaal niet goed. Tim speelde er meer mee of ging op de tuit kauwen. Maar toch iedere dag geprobeerd en op een gegeven moment had hij het helemaal door. En vanaf die tijd is het gewoon goed gegaan.

Groetjes,
Sandra

duimen … hier nl weer 30cc minder in de fles… dus voor de laatste ronde… hij zit nu op 90cc… ben benieuwd … nog 2 dagen dan is hij 9 maanden en wil ik proberen hem te stoppen maar duurt het nog een week, dan is het ook goed! ben benieuwd wat onze boy doet…

Spannend mini-boy.

Eens moet je het inderdaad proberen en kijken hoe hij erop reageerd. Gaat vast helemaal goedkomen. Tim en ik duimen met jullie mee dat het goed gaat.

Groetjes,
Sandr

meneer heeft tot 7.30 geslapen… mama is hartstikke trots!
Heeft Tim er geen moeite mee gehad? Geef je hem nog water voordat hij naar bed gaat? En slaapt hij nog 2x (soms 3x per dag)? …

Wat super dat het zo goed gegaan is. Bij ons gaat het ook prima zonder zijn laatste fles. We geven hem idd nog wel een beetje water voor het slapen gaan, maar dat is niet zo heel veel.

Slapen gaat ook nog steeds goed. Al doet hij de laatste 1,5 week bijna geen 3e slaapje meer. Ook niet in de wagen, dus heb het idee dat hij nu genoeg gaat krijgen aan 2 slaapjes. S’ochtends slaapt hij tussen half 10 en 10 uur en dan 1 a 1,5 uur. En s’middags gaat hij tussen half 2 en 2 uur en slaapt hij 1,5 a 2 uur. En laatste slaapje nu even niet, maar hij is dan wel gewoon vrolijk en red het prima tot zijn bedtijd van kwart voor 8.

En hoe gaat het met Jurian en zijn slaapjes? Omdat je misschien iets met zijn slaaptijden wilde veranderen, omdat hij aan het einde van de middag sliep.

Groetjes,
Sandra

Jurian slaapt van smorgens van 10.00 - 11.00 / 11.30 en smiddags van 14.00 - 16.00. Ik moet hem bijna altijd wakker maken… zowel om 11.30 als om 16.00 uur maar mama wil soms wel eens gaan wandelen of moet weg en tja die kleine laat ik echt niet alleen thuis. En hij vind het ook prima hoor!

Ok… dus water voor hij naar bed gaat dat is hier ook wel een idee… het lijkt me zo kaal om helemaal niks meer te geven. En stel dat hij snachts gaat komen dan kan hij dan ook water krijgen. Dat voedt ook niet… dus …

Weet je al wanneer je de fles helemaal weg gaat laten?

Groetjes,
Sandra

Ja mini-boy, gewoon stoppen. Dat kan Jurian best. Erik en Tim hebben het volste vertrouwen in 'm!

Groetjes!

hahaha … hebben jullie gezien hoe oud hij vandaag is … mooi moment om te stoppen denk… maar we gaan het weekend stoppen… dan ben ik vrij en stel dat hij het vertrouwen van Tim en Erik in de war schopt dan kan ik overdag bijkomen…

Ik weet zeker dat hij zijn tweelingbroers niet teleur gaat stellen

Groetjes,
Sandra

Ik weet het ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zeker.

Groetjes!

LIEF!!!

Hij doet het nog steeds goed op die 90cc savonds … is niet veel eerder wakker. Altijd tussen 7 -8, dus niet te klagen. Alleen papa wil de 90cc nog blijven geven savonds… en mama wil eigenlijk stoppen… … papa denkt dat Jurian te weinig krijgt en zegt ze hebben vaak tot het 1ste jaar minimaal nog die laatste fles… tja dat brengt mama aan het twijfelen… maar hij doet het nu goed op die 90cc en mama denkt dat hij dat ook wel zal doen op een slokje water ipv die 90cc…

pfft mannen … (kan niet zonder )

Vertel de papa van Jurian maar even dat zijn ikkeben-broertjes Tim en Erik negen en tien maanden oud zijn en al een hele tijd zonder laatste fles doorslapen. Zeg 'm maar dat jullie dat gewoon eens 'n keertje gaan proberen met Jurian, als het werkt dan heeft 'ie het niet meer nodig en anders wel. Dan blijf je gewoon lekker die 90cc geven. Wij zijn trouwens ook bij 90cc gestopt, dat stelt toch niets meer voor? Wel schattig dat 'ie denkt dat die 90cc het verschil maakt…

Groetjes!

haha die papa … die kan ikkeben wel schieten … ik vertrouw nl meer op ikke ben dan op hem

oei oei… vanavond gaat het hier gebeuren… of misschien wel vannacht… maar duim maar dat we hier in alle rust kunnen slapen…

effe nog een extra vraagje… hoe doen jullie het als jullie je kindje savonds meenemen naar opa’s of oma’s oid? Gaat dit ook goed…? Nu nemen we Jurian soms mee… naar verjaardagen niet… heb ik geen zin in… maar als we gezellig avondje visite doen gaat hij wel mee… dit gaat redelijk goed… soms effe piepen maar hij krijgt dan ook niks meer te drinken… doen jullie dit wel?