Fles na het avondeten laten vervallen

Tim is aanstaande donderdag 9 maanden. Wij willen dus binnenkort de fles na het eten laten vervallen. Doordat er een hele fles wegvalt zal dit toch vervangen moeten worden door ander drinken. Hij krijgt er natuurlijk wel een toetje voor in de plaats waar ze ook vocht uithalen maar toch. Hoe doen jullie dit, geven jullie overdag dan meer drinken of geven jullie na het avondeten nog iets anders te drinken?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij geven na het avondeten nog wel gewoon wat water en ook tussendoor geven we meer water bv. dan vóór het vervallen van die laatste fles. Spannend! Hopelijk gaat het bij jullie ook meteen goed.

Groetjes!

Mriek ik ga het ook proberen met Minke, maar ik twijfel inderdaad ook of ze dan wel genoeg vocht binnen zal krijgen. Ze drinkt ook wel wat diksap maar vooral melk vindt ze heel lekker. Hoeveel flessen zit jij dan nu 1 of 2? ( met opvolgmelk dan he)?

groetjes

Hoii,

Mag ik eens vragen waarom stop je met de fles? Moet dat of is dat beter?
Jony van mij (14 mnd) drinkt nog steeds haar fles voordat ze naar bed gaat. Het is gewoon een papfles voeding/brinta van 200 ml. Ze drinkt hem niet altijd leeg maar dat hoeft dan ook niet.

Groetjes Cora

hoi hoi…

Jurian hoopt over tijdje ook 9 maanden te zijn… en dan ga ik de fles lekker op het gemakkie afbouwen dus niet in 1 keer. Heb ik bij de vorige fles ook gedaan en het cb vond dat een goed idee… ze zegt dan kan Jurian zelf aangeven of hij wel/niet zonder kan. Kijk als ik hem in 1 keer weglaat en hij komt die nacht … pfft dan is het denk pittig om niks te geven en 1 x iets geven is voor die kleintjes voortaan iets krijgen. Dus wil ik het (ook voor eigen gevoel) in stappen gaan afbouwen. Eerst 30cc minder … dan na 2 dagen weer 30 cc minder etc.

Jurian drinkt nu hij verkouden is zijn flesjes ook niet leeg… maar slaapt wel goed. Wie weet is hij er al aan toe om hem weg te laten…

Volgens het CB hebben ze met 9 maanden nog maar 2 flessen nodig. De fles van na het eten mag je dan vervangen voor een toetje. Dus dan krijgt hij alleen nog een fles tussen de middag bij zijn boterham. En s’ochtends krijgt hij pap van een bordje. Meer dan 2 flessen hebben ze met die leeftijd niet meer nodig.
Ben dus benieuwd hoe dat gaat, want nu krijgt hij wel al af en toe een toetje. En alsnog drinkt hij daarna zijn fles van 200 cc helemaal leeg.

Groetjes,
Sandra

@ Linette: Erik krijgt nog twee flessen opvolgmelk: eentje van 210 + 7 aangemaakt met brinta (papfles dus als ontbijt) en eentje na het broodje 's middags van 180 + 6 (laat 'ie meestal ongeveer 50cc van staan). Verder drinkt hij water en diksap tussendoor. En natuurlijk haalt hij ook vocht uit z’n fruitje, groente en toetje. En vitamine D, omdat hij onder de 500cc opvolgmelk zit nu.

@ Mini-boy: inderdaad, lekker doen wat goed voelt. En als dat afbouwen betekent, lekker doen. Het zal vast ook goed gaan als je dat niet doet, maar ja…gemoedsrust van de mama is ook heel belangrijk hè…

@ Sandra: ben benieuwd! Misschien gewoon voor het lekker dat 'ie die laatste fles nog opdrinkt of toch honger. Je kan ook altijd nog water geven na het eten, dan krijgt 'ie toch nog iets voor het slapen gaan.

Fijn dat wij deze stap al gehad hebben…haha. Heb trouwens wel nog een vraagje voor jullie: Erik krijgt nu om 15.00 uur sap met een tussendoortje, maar moet nog niets hebben van koekjes (liga, babybiscuit, rijstewafel). Wat kan ik hiernaast nog meer als tussendoortje geven? Als 'ie alleen maar sap krijgt is de ruk naar het avondeten wel heel lang anders.

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/kDa1p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 24 Mar 2009 19:33:16

oh dat is hier ook zo … soms met moeite krijg ik er een koekje in. Maar heb het gevecht allang op gegeven. Ben al blij dat hij drinkt, dat is belangrijker. Als hij honger heeft wil hij dat koekje echt wel… maar maak je er geen zorgen om. Hier is dat ook een lange ruk … maar dwingen bereiken wij niks mee… en liever geen koek dan geen eten.

*tip … als je het echt wil … evt fruit en koekje omwisselen. Dus koekje smorgens en fruit smiddags.

*vraag: wanneer (ochtend middag of avond) geef je die vit D?

*sandra. Je moet toch donderdag ook naar het CB? vraag daar eens wat ze de beste methode vinden of tips rondom dit schema. Ben benieuwd?

enne … cindy mag ik jouw schema dan eens zien? even nieuwschierig hoor!

Goeie tip mini-boy, kunnen we altijd proberen. Thanks! En wij geven de vit. D vóór de groentehap 's avonds. Maakt niet uit wanneer je het geeft hoor overigens.

Groetjes!

Jullie drielingbroertje Tim moet ook niks van koekjes hebben. Maar ik vind het niet erg, want verder eet hij alles wat je hem voorhoudt. Zijn fruit en groente zijn zo op en ook zijn flessen gaan altijd leeg. Ik geef hem dus wel het koekje en af en toe sabbelt hij er een beetje aan, maar verder is het meer spelen. Meestal eet hij er dus bijna niets van en soms wel een half koekje ofzo. Rijstewafels moet hij al helemaal niets van hebben. Maar goed hij krijgt dus geen alternatief voor zijn koekje. En hij doet het er prima op verder. Na zijn boterham met fles tussen de middag krijgt hij s’middags alleen sap en dan dat koekje waar hij dus weinig van eet en dan pas rond 18.00 uur zijn groente hap.

Bedankt voor de tip Mriek. Ik had idd ook bedacht dat we hem dan maar water moeten geven na het eten. Maar ja weet niet of dat goed is zo vlak na de groente. Ga het morgen idd even op het CB vragen.

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Sandra

Hoihoi,

Mijn kleintje eet nog geen koekjes ed, maar mijn gastkindje van 10 maanden wil er ook niks van weten. Een soepstengel gaat er wel weer in. Misschien kun je dat eens proberen…

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Bedankt voor de tip, mamasnoekie.

Heb toevallig gisteren soepstengels gekocht om te kijken of dat wel goed gaat. Ik ben vandaag aan het werk, dus Tim is naar de creche. Morgen ben ik vrij en dan ga ik een soepstengel proberen.

Groetjes,
Sandra

Trouwens over die vitamine D. Ik denk dat ik ze s’ochtends ga geven. Als ik ze dan vergeet heb ik de rest van de dag nog om eraan te denken en te geven. Als ik het pas na zijn groentehap doe heb ik daarna niet lang meer eraan te denken, omdat hij dan natuurlijk op bed ligt. Maar goed dat is wat iedereen zelf wil.

Groetjes,
Sandra

Hoi Scottie,

Wij moesten met 7 maanden ook de fles van 15.00 uur laten vervallen. Dus dan ga je van 4 naar 3 flessen. Wij geven s’ochtends pap uit een bord en tussen de middag een fles en om 19.30 uur de laatste fles. Wij geven 180 +6 per fles, dus dat wordt 200 cc per fles.

Met 9 maanden ga je naar 2 flessen en vervalt de fles van na het eten en in plaats daarvan kun je een toetje geven.

Mij werd verteld dat je kindje met 7 maanden minimaal 800 cc vocht binnen moet krijgen waarvan minimaal 500 cc aan flesvoeding. Maarre je komt toch wel aan 500 cc als je het klaargemaakte aantal cc rekent. Want 150 is toch klaargemaakt 165? En 180 is klaargemaakt 200 cc dus je zit wel goed hoor.

Groetjes,
Sandra

quote:
Trouwens over die vitamine D. Ik denk dat ik ze s'ochtends ga geven. Als ik ze dan vergeet heb ik de rest van de dag nog om eraan te denken en te geven. Als ik het pas na zijn groentehap doe heb ik daarna niet lang meer eraan te denken, omdat hij dan natuurlijk op bed ligt. Maar goed dat is wat iedereen zelf wil.

Groetjes,
Sandra

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/geuOp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Dus…ben het vanavond ook vergeten. Denk dat jouw idee om het 's ochtends te doen toch slimmer is…

Groetjes!

haha dan doen wij dat ook de ochtend…

scottie: wat een heerlijke slapert heb jij zeg! Jurian slaapt ook nog wel veel maar niet zoveel als die van jouw… Jurian is natuurlijk ook wat jonger nog.

sandra: ben benieuwd wat cb zegt als advies… hoelaat moet je?

he san… vertel… wat is je advies naar ons toe?

Het was allemaal goed bij het CB, Tim is nu 10 kilo en 170 gr en 75 cm.

Het advies is inderdaad om met 9 maanden van 3 naar 2 flessen te gaan en dan de laatste fles te vervangen voor een toetje. Maar zij zei ook als hij nu nog zijn fles helemaal leegdrinkt is het niet erg om nog een fles te geven voordat hij gaat slapen. De meeste gaan met 9 maanden naar 2, maar je mag er tussen de 9 en 12 maanden over doen. Dus ja, toch niet erg als hij die fles nog krijgt. Ze zei al kijk maar even hoe het zelf voelt en hoe je het wilt doen.

Ik was van plan hem helemaal weg te laten in een keer. Maar had er wel een beetje een dubbel gevoel over, omdat hij die fles van 200 cc nog helemaal leegdrinkt.

Het beste is trouwens om als toetje magere yoghurt, volle yoghurt of kwark te geven. Danoontje af en toe is niet erg, maar zit erg veel zoetigheid in.

Wij hebben Tim nu gisteren magere yoghurt gegeven en voor het slapen gaan nog 120+4 in zijn fles ipv 180+6. Dat is prima gegaan en hij is daar gewoon lekker op gaan slapen. We gaven hem heel af en toe eens een toetje en dan dronk hij alsnog altijd 200 cc, maar vind dat voor iedere dag wel erg veel. En gelukkig ging dit ook prima.

Groetjes,
Sandra