Fles na het avondeten laten vervallen

Wij nemen 'm 's avonds nooit mee op visite, na het eten is het bedtijd en zijn we altijd thuis. Of we vragen een oppas, maar slaap is heilig hier wat dat betreft.

Succes vanavond!!!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

En hoe is het gegaan mini-boy?

Wij nemen Tim wel altijd mee als we s’avonds weggaan en dat gaat heel erg goed. Als we een verjaardag hebben gaan we samen en slaapt hij een nachtje bij opa en oma. Als we gewoon bij vrienden op bezoek gaan s’avonds dan nemen we hem wel mee. Tim gaat altijd om 8 uur slapen, dus we zorgen dan dat we er om 8 uur zijn. Zodat hij niet eerst bij ons naar bed hoeft en dan er weer uit om weg te gaan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

ja heel goed… meneer blijft gewoon nog steeds elke ochtend slapen tot de zon hem wekt… meestal tussen 7-8 ergens. Heerlijk die laatste fles eraf… hij drinkt wel iets water nog voor het slapen… maar dat is maar minimaal 20cc oid. Dus ze zijn weer helemaal gelijk de drieling

alleen jullie misschien al op de fiets en meneertje hier zit nog maar amper…

Wat super mini-boy dat het zonder fles goed blijft gaan. Zo zie je maar hij heeft zoals wij al dachten zijn broers Erik en Tim niet teleurgesteld

Bij ons gaat het zitten nu supergoed. De laatste paar weken ging het al steeds beter en kon hij al steeds langer zitten. Maar het was wisselend, de ene keer een tijd de andere keer viel hij al snel weer om. Maar nu gaat het echt gewoon goed. We zijn een weekendje weggeweest en het was natuurlijk heerlijk weer. Dus hebben hem op een kleed in het glas laten spelen en hij bleef iedere keer gewoon zitten. We hadden een lookarretje bij hem neergezet. Daar zitten heel veel knoppen op en dan komt er muziek uit. Daar zat hij zo een uur bij en maar lekker op de knoppen rammen. Hij had de grootste lol. Ook gaat hij nu zelf vanuit kruipstand zitten. Dus wij gaan deze week voor het eerst fietsen. Misschien voor jou niet leuk om te lezen, maar je zal zien voor je het weet zit je ook lekker met Jurian op de fiets.

Vorige week donderdag was ik even op zijn kamer bezig en hij lag op de grond te kruipen. Toen ging de deurbel, maar ik wil hem niet laten kruipen als ik er niet bij ben. Dus ik leg hem even op zijn rug in zijn bed en loop naar beneden. Kom ik terug en toen stond meneer ineens in zijn bed. Met een hele grote smile op zijn gezicht. Had hij zichzelf dus van ligstand naar staan opgetrokken in zijn bed. Heel leuk dus dat hij dat nu voor het eerst heeft gedaan, maar het is ook wel schrikken.
Nu wil hij zich ineens ook overal aan optrekken.

De ontwikkeling van Tim gaat dus ineens de laatste tijd hard vooruit. Dus ja voor je het weet gaat het bij Jurian ook heel hard. Gaat helemaal goedkomen met onze drieling.

Groetjes,
Sandra

oh Sandra… wat gaaf… wat een stoere jongen die Tim! Wel met spoed alles op veilige afstand (bedje naar beneden etc) hebben wij vorige week gedaan… box/bedje alles naar beneden…terwijl meneer nog maar passief ligt hahahaha… maar die Tim geeft ons weer hoop!!

Heb jij geoefend met kruipen/zitten? of hem gewoon zelf zijn gang laten gaan? Wij hebben laminaat vloer dus lekker glad wat het extra moeilijk maakt denk voor meneertje… soms ligt hij op een kleed op de grond maar rolt zich er al snel vanaf! Zit Tim in een loopstoeltje? (of vind je dit niks?)

Hoe doet Erik het? Ook al op de fiets?

Ons bedje heeft 3 standen. Al een tijdje geleden hadden we het bed uit voorzorg een stand naar beneden gedaan. Maar hij stond nog niet helemaal naar beneden. Daarom schrok ik donderdag ook zo. Mijn man heeft het bedje die avond meteen helemaal naar bededen gedaan. De box stond wel al helemaal op de laatste stand.

Gelijk hebben jullie dat alles nu naar beneden staat. Je moet ze altijd een stap voor zijn. Voor je het weet doen ze dingen die je niet had verwacht.

Nee, wij hebben helemaal niet gestimuleerd met zitten en kruipen. Ieder kind ontwikkelt zich anders. En ik heb zoiets van laat hem maar gewoon op zijn eigen tempo ontwikkelen. Natuurlijk kun je sommige dingen een beetje helpen. En hoe graag ik ook wil fietsen. Ik heb zoiets van eens zal hij goed kunnen zitten en wij hebben niets gedaan om hem te stimuleren. Hetzelfde met kruipen, hij probeerde dit al vanaf januari. Maar telkens lukte het tot zijn eigen frustratie niet en ineens zet ik hem op de grond en kruipt hij zo weg. Dus ja het komt echt vanzelf.

Wij hebben plavuizen op de vloer dus ook erg glad. Boven hebben we wel overal vloerbedekking. Maar hij heeft dus voor het eerst beneden gekropen op de gladde vloer.

Wij hebben een loopstoeltje van de buren gehad. Daar heeft hun dochtertje heel vaak ingezeten. Tim heeft er pas 5 keer ingezeten ofzo, maar hij vind het wel helemaal geweldig. Er zitten wat rammeldingetjes op waar hij graag mee speelt en hij loopt er een beetje mee. Maar ja door al die verhalen dat het niet goed zou zijn voor de heupjes twijfel ik een beetje. Aan de andere kant, ons buurmeisje is nu 2 en heeft helemaal geen last van haar heupjes terwijl ze er toch veel ingezeten heeft.

Groetjes,
Sandra

Wat goed van Jurian, de laatste fles eraf! Hoera! En wat goed van Tim dat hij kan staan. Knap hoor! Erik kan steeds beter zitten, steeds langer en stabieler. Dus ik denk dat fietsen hem deze zomer zeker wel wordt. Kruipen zou ook zomaar kunnen binnenkort, de beweging zit er al goed in maar komt nog nét niet tot kruipen.

Met Jurian komt dat ook wel goed joh, die laatste fles eraf is uiteindelijk toch ook gelukt?

Groetjes!

Wat goed van Erik dat het zitten steeds beter gaat. Echt leuk dat jullie straks ook lekker kunnen gaan fietsen met hem. Maarre niet getreurd hoor mini-boy, jullie tijd met Jurian komt ook zeker. En aangezien Erik en Tim iets ouder zijn en nu pas goed kunnen zitten kan het ook zomaar zo zijn dat Jurian ook ineens over een paar weekjes steeds beter gaat zitten. Gewoon af en toe neer zetten en kijken hoe het gaat.

Ook leuk dat Erik steeds meer kruipbewegingen maakt. Kans is dan zeker groot dat hij binnenkort gaat kruipen. Tim heeft maandenlang kruipbewegingen gemaakt en ineens ging hij kruipen. Ze blijven je verrassen, dus voor je het weet verkent Erik ook bij jullie de hele woonkamer.

Groetjes,
Sandra

Dat herinnert me eraan: op ooghoogte de kamer nog eens door. Kan nooit kwaad. Hebben jullie dingen weggehaald ivm het kruipen van Tim?

Groetjes!

Wij hebben niet al te veel weggehaald. Nu hij zich optrekt aan de salontafel zorgen we er wel voor dat hij niet bij dingen kan die op de tafel staan. Dit zelfde geld voor nog een laag kastje wat we hebben. In dat lage kastje zitten ook laatjes en daar kan hij wel aanzitten. En dat doet hij ook heel graag, maar er zitten DVD’s in dus dat is niet zo heel erg. De kastjes van het dressoir zitten nu op slot en ook de stopcontacten hebben we nu kinderbeveiliging op. Het enige waar hij nu nog aan kan komen is een paar planten waar hij aan kan zitten. Het is dus goed opletten dat hij daar niet aan gaat zitten, want hij vind de planten uiteraard erg leuk. Het zijn een paar grote planten, maar ja met een beetje kracht krijgt hij die wel om. Maar ik weet niet waar we ze anders neer moeten zetten, dus die hebben we maar laten staan.

Groetjes,
Sandra

Oké. Tja, wij hebben best veel dingen in de vensterbanken staan enzo, dus zit te dubben of dat weg moet. Erik kennende zal 'ie alles willen pakken en mama kennende zal ze dan de hele dag als een soort waakhond om hem heen hangen en ‘nee’ roepen. En of ik daar zin in heb? Dus ik denk dat ik veel toch maar ga weghalen. Inderdaad, grote dingen zoals planten niet, maar klein spul wel.

Trouwens, die stopcontactbeveiligers…wat een ondingen! De stekker van de stofzuiger schiet er telkens door uit het stopcontact en ze plakken helemaal niet goed. Ik trek ze er altijd zo af als ik de stekker eruit wil trekken. Heb jij dat ook?

Groetjes!

Ik zou inderdaad al die kleine dingen maar weghalen, want als je daar ook nog eens op moet letten dan blijf je bezig. Wij hebben geen vensterbank, dus dat scheelt weer Wij hebben alle kleine dingetjes zoals kaarsjes wel verder op de tafel gezet zodat hij er niet bij kan.

Ik heb geen last met onze stopcontactbeveiligers als ik de stekker van de stofzuiger eruit haal.

Groetjes,
Sandra

Hmm. Welke heb je dan?

Groetjes!

Wij hebben ze van Prenatal, jullie?

Groetjes,
Sandra

Ook. Wat doe ik fout? Grmbl.

Groetjes!

Wat vreemd.

Ik zou helaas echt niet kunnen bedenken wat je er fout aan kunt doen.

Groetjes,
Sandra

Maar 'ns kijken of we 10 secondenlijm hebben ofzo…

Groetjes!

Hahaha

Groetjes,
Sandra